Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

AG13

Haze op steenwol

Recommended Posts

hehe wel eens in een tomatenkwekerij geweest?

 

Nee, heb nog geen tomatenkweekverslag van dichtbij gezien.

Ik hoor/zie het wel als je een fotoreportage voor me hebt Whazzup :verrygood

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

ROOKVERSLAG NevHz van AG13

 

Opeens lag er bij mij op het rooktafeltje een paar toppen van de haze.

Lange torentjes op vrij open topjes.

Duidelijk een echte Haze en zeker niet een topje wat visueel een schoonheidsprijs verdient.

Dat was dan ook de enige aanmerking want de geur en de smaak......................

Geur smaak

Zeer diepe en volle geur die bijna als diesel achterin je neus geroken wordt.

Kruidig met een vleugje ceder en tintelend op de tong.

Lekkere echte diepe haze smaak.

Echt anders dan wat ik normaal tegenkom.

uitwerking

WOW na het roken komt er een hele heftige maar heldere high opzetten.

Ik voel al mijn haren afzonderlijk op mijn hoofd zitten.

Tering wat High.

Zeker een leuke roker voor als je nog iets moet doen waar je niet te veel over hoeft na te denken.

 

Dit was zeker een speciaal soortje om getest te hebben. :verrygood

Zo goed gekweekt ben ik deze soort nog niet eerder tegengekomen.

 

Doc

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi kweek verslag..!!

Mooi eind resultaat..!!

Mooi rook verslag..!!

 

Dus nog maar 1 ding aan toe te voegen....

Bedankt voor het delen van al dit MOOIS..!!

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Doc bedankt voor je verslag!

Leuk om te horen dat je het lekker vond.

Grtz,

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites

AG13

die geweldige love this story

 

INK :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik mag aannemen dat er geen wortels onderuit de slab komen en door de hele bak gaan

 

ipv daarvan zoeken ze hun weg in de slab............

Share this post


Link to post
Share on other sites
manmanman

wat een bak

 

ben benieuwd naar de c5............

 

Amazing!

 

ik mag aannemen dat er geen wortels onderuit de slab komen en door de hele bak gaan

 

ipv daarvan zoeken ze hun weg in de slab............

 

 

Ze komen wel eens piepen uit de slab maar stoppen dan en zoeken hun vertier verder binnenin de slab.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Weet jij misschien of er mexicaanse haze pheno's zijn of ooit eentje gezien & geproefd hebt.

 

Eind resultaat mag er wel zijn al zijn we wel een jaar verder :spliff:

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey elmanito,

 

Weer even geleden maar goed hier zijn we weer.

Heb ooit een paar keer een mexican haze is mijn kamer gehad maar was er niet helemaal weg van in die tijd.

Spreek over een jaartje of 10 geleden.

Deze mexican was een nogal slappe plant, niet een heel goeie opbrenger, beetje zoals sommige nevhaze pheno's van structuur, iel en dun met kleinere toppen erop.

De potentie van de topjes was wel hoog. Typische haze groei, schoot in de hoogte eerste weken 6 bloei. Totale bloeitijd tssn 12 en 14 weekjes.

Weet de juiste samenstelling van die mexican niet omdat ik in die tijd nog helemaal niet bezig was met genetica.

Weet dus niet of het een landras sativa was of al dan niet een haze hybride...

Heb in die tijd nog contact gehad met een gozer die een mexican sativa papa had en die wou gaan kruisen met de A5 die misschien toen der tijd al niet meer de originele was.

Daaruit zou de bekendere mexican haze versie gekomen zijn die die originele mexican sativa als man had en de A5, maar meer waarschijnlijk was het de C5 die hij als vrouw heeft gebruikt.

Deze verwarring tssn de A5 en C5 is gekomen uit het feit dat waar wij toen onze stekkies haalden, bij de luitjes die de bekende haze mama's hadden staan, we al een tijdje C5 ipv A5 kregen en telkens gingen we er wél van uit dat het deze keer toch de A5 was. Dit omdat we daar vele jaren voordien altijd onze haze stekkies gingen halen en altijd kregen waar we naar vroegen, een uizondering niet uitgesloten.

Bleek na een paar jaartjes C5 te kunnen oogsten ipv A5 dat de A5 toch definitief uit de tuin verdwenen was... (politie/diefstal/ruzies/ziektes enz...)

Deze bekendere mex haze heb ik echter nooit zelf gezet maar wel bij anderen gezien die er toch niet helemaal weg van waren. Dit in vergelijking met de C5 en andere haze hybriden.

Tot zover de mexican haze naar mijn ervaring.

Grtz,

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd voor een revive van mex haze,als er mensen zijn die de exacte ouders met meer zekerheid weten mogen die mij deze gerust door sturen in een prive bericht.

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allen,

 

Heb de CO2 hotbox en controller in de aanbieding...

Iemand...?

Stuur berichje.

Thx alvast en grtz,

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom dat AG?

Stuk? of ehhh niet wat je dacht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter laat dan nooit, erg genoten van je verslag!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom dat AG?

Stuk? of ehhh niet wat je dacht?

 

Inderdaad niet wat ik dacht.

Na een tijdje CO2 te hebben toegevoegd en alles op een rijtje te hebben gezet qua opbrengst/kwaliteit/extra werk en regelingen, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het veel leuker vind zonder het hele CO2 gebeuren.

Dus back to basic, wat nog steeds de leukste manier is en in mijn ouderwetse ogen het beste produkt oplevert.

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
niet wat je dacht?

Inderdaad niet wat ik dacht.en in mijn ouderwetse ogen het beste produkt oplevert.

 

Dacht ik al,en dat zien ook mijn ogen. :lol:

 

Nu is jou genetica zeer gevoelig (extra regelingen gaan wel eens fout)en dat is dan snel trug te zien aan het eind produkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je de voor en nadelen omschrijven dan AG13?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeps,

Voordeel: (beetje) meer opbrengst

Nadelen: - de kostprijs vd installatie (die bij mij nog zeer sumier was)

- veel meer werk

- variabelen die je scherp in de gaten moet houden en tijdig moet bijregelen/aanpassen zoals bv de luchtvochtigheid, warmte, voedingsverhoging, dit in combinatie van toch nog genoeg willen afzuigen om af en toe eens een teugje verse lucht binnen te krijgen was niet echt makkelijk en fun.

- indien het niet goed lukt ontneemt de Co2 veel vd kwaliteit van je eindprodukt, denk dan vooral aan aroma en smaak.

 

voorbeeldje:

de luchtvochtigheid was onder normale omstandigheden veels te laag als ik Co2 toevoegde dus had ik er een bevochtiger met hygrostaat bijgezet rechstreeks aangesloten op het waternet.

Werkte perfect maar had als nadeel dat hij bijna continue draaide (als de lampen aan waren en Co2 werd toegevoegd), de natte damp zorgde weer voor kalkaanslag op lampen/kappen ed wat niet echt leuk is.

Verder vond ik het heel erg warm, wat haze al niet zo leuk vindt en het verhogen van voeding was ook een huzarenstukje omdat haze heel stikstofgevoelig is en daardoor makkelijk last krijgt van schieters.

Mijn conclusie was dus ofwel verder investeren in bv een opticlimate en een dimlux enz enzoverder ofwel back to basic wat vele malen relaxer kweken betekend en een veel rustiger gevoel geeft.

Ik vond t ook niet zo leuk dat er nog een extra gevaar bijkwam, nl de gastoevoer voor de hotbox. Ik heb er gelukkig geen enkel probleem mee gehad omdat alles netjes was aangesloten maar alleen het idee van wat er zoal kon misgaan bleef een hele tijd in mijn hoofd spoken en maakte het hele gebeuren minder leuk en meer stressy.

En last but not least, de verhoging van opbrengst was te verwaarlozen gezien al het extra werk en apparatuur dat je ervoor nodig hebt.

 

Conclusie: ik heb het getest en het heeft zeker potentieel maar enkel als je er helemaal voor wil gaan. Best is dan je dan de hele mikmak in 1 keer aanschaft en er compleet voor gaat. Dus met opticlimate, dimlux enz...

Ik had al een succesvolle manier van growen en heb er plezier in. Het Co2 gebeuren ontnam me dat plezier voor een groot deel.

 

Grtz,

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke duidelijk, ja zou zelf zonder opticlimate ook geen co2 toevoegen om de redenen die jij noemt. zonder dimlux zou het ook nog wel gaan denk ik, maar als je meer dan 600 watt/m2 hangt komen er steeds meer voordelen bij dimlux naar boven. maar wanneer ben jij begonnen met co2 toevoegen? hoeveel ppm?

 

maree.. je hebt het over aroma en smaak..

 

 

"ROOKVERSLAG NevHz van AG13

 

Opeens lag er bij mij op het rooktafeltje een paar toppen van de haze.

Lange torentjes op vrij open topjes.

Duidelijk een echte Haze en zeker niet een topje wat visueel een schoonheidsprijs verdient.

Dat was dan ook de enige aanmerking want de geur en de smaak......................

Geur smaak

Zeer diepe en volle geur die bijna als diesel achterin je neus geroken wordt.

Kruidig met een vleugje ceder en tintelend op de tong.

Lekkere echte diepe haze smaak.

Echt anders dan wat ik normaal tegenkom.

uitwerking

WOW na het roken komt er een hele heftige maar heldere high opzetten.

Ik voel al mijn haren afzonderlijk op mijn hoofd zitten.

Tering wat High.

Zeker een leuke roker voor als je nog iets moet doen waar je niet te veel over hoeft na te denken.

 

Dit was zeker een speciaal soortje om getest te hebben.

Zo goed gekweekt ben ik deze soort nog niet eerder tegengekomen.

 

Doc "

 

 

Denk je dat die extreme uitlopers wat met co2 te maken heeft?

ennee.. je kunt ook een opticlimate kopen he :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De NevHz deed t het beste onder de hazejes met Co2.

Degene die Doc heeft geproeft was van de eerste run met Co2, een heerlijk goeie run wat mijn voornemen versterkte om verder met Co2 te experimenteren.

De volgende runs waren eerder tegenvallend ivm die eerste.

Voorlopig geen co2 meer voor mij, ik heb geen aspiraties als laborant.

Less is more :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zit er al niet genoeg CO2 in de lucht tegenwoordig. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat er maar van uit maar hebben we dr ook wat aan?

Dan kom je op de vraag,is ons plantje een C3 of een C4 plant?

 

Wie het weet.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt dat wat uit dan?

Ze hebben beide co2 nodig om suikers te maken.

Alleen de manier waarop ze dat doen is anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...