Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

AG13

Haze op steenwol

Recommended Posts

PH is meer van de gewoon gewoon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom moeilijk doen?

Voor dat beetje ..... :tu

 

Voordeel: (beetje) meer opbrengst

 

Nadelen:

- de kostprijs vd installatie (die bij mij nog zeer sumier was)

- veel meer werk

- variabelen die je scherp in de gaten moet houden en tijdig moet bijregelen/aanpassen zoals bv de luchtvochtigheid, warmte, voedingsverhoging, dit in combinatie van toch nog genoeg willen afzuigen om af en toe eens een teugje verse lucht binnen te krijgen was niet echt makkelijk en fun.

- indien het niet goed lukt ontneemt de Co2 veel vd kwaliteit van je eindprodukt, denk dan vooral aan aroma en smaak.

 

Duidelijk AG :wave:

 

@No-Know,

De optimale temperatuur voor C3-planten is 15 tot 25 °C en voor C4-planten 25 tot 35 °C. Bij C3-planten treedt lichtverzadiging op in half tot vol zonlicht. Bij C4-planten treedt geen lichtverzadiging op in vol zonlicht. De maximale opbrengst per hectare is dan ook - onder ideale omstandigheden - bij C4-planten aanzienlijk hoger: bijna de dubbele opbrengst aan droge stof per hectare per jaar

 

BRON

 

Wie het weet.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij 25 gr zit je dus altijd goed.

Snap het probleem niet zo.

Het geeft bij allebei een een hogere opbrengst.

En verzadiging bij max 800ppm en 6/700watt zal zo'n vaart niet lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is,dat er hier en daar(al heel lang) niet zo veel extra word behaald,10 tot 30% en die 30 is dan volgens de brochure :wave:

Zonder al die poespas/stress/mislukte toppe draai ik liever met een vinger in de neus gewoon gewoon :tu

 

Weet iemand wat weed nu voor een plant C3/C4 is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

He ph weed is van origine een C3 plant.

 

En het droge stof gehalte is toch wel bepalend voor je opbrengst. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
En het droge stof gehalte is toch wel bepalend voor je opbrengst. :wave:

 

Ook daar zit verschil in,wel ff verder denken :tu

 

C3>? bron?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bron ga je niet vinden. (een onderbouwde bron)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alleen genetica,doelde meer op de droge$tof waarde van

 

Co2

mislukte toppe

 

 

Goede link! :wave: Die ga ik van de week ff Babelfische

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder het mom van beter laat dan nooit en vele medeforummers het toch niet erg vinden dit topic weer boven aan staat....

 

 

wat een geile grow :D tog benieuwd naar je eind resultaat van je c5 want dat heb ik niet terug kunnen vinden ( of ben ik te stoned :o )

 

btw over je neville.... ik zelf begreep dat de neville het nichtje is uit DE orginele haze(zeldzaam en enkel nog in stek vorm) en dat greenhouse zowel de orginele stek nog heeft en DE maker is van DE neville haze...

 

c5 haze ook enkel te verkrijgen is stek vorm zeker???

 

 

verder ontzettend genoten van je kweek ik doe het je zeker niet na chapo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

De 11 C5jes gaven net geen 3K onder 3 x 600W.

De nevhz die je in het verslag ziet is er eentje die we hebben geselecteerd uit zaden van Shantibaba en is een hybride die bestaat uit NL5/HzAxHzC.

Haze A en C zijn waarsch broertjes van de OHaze van SamS.

De maker van DE nevhz is Nevil Schoenmaker die ook de breeder is van zowel de A5 als C5 lang voor greenhouse ooit bestond.

Deze zijn clone only oftewel idd enkel in stekvorm beschikbaar.

Grtz AG.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

De 11 C5jes gaven net geen 3K onder 3 x 600W.

De nevhz die je in het verslag ziet is er eentje die we hebben geselecteerd uit zaden van Shantibaba en is een hybride die bestaat uit NL5/HzAxHzC.

Haze A en C zijn waarsch broertjes van de OHaze van SamS.

De maker van DE nevhz is Nevil Schoenmaker die ook de breeder is van zowel de A5 als C5 lang voor greenhouse ooit bestond.

Deze zijn clone only oftewel idd enkel in stekvorm beschikbaar.

Grtz AG.

 

 

C5 Haze is toch ook wel bekend onder de naam Hempstar A.K.A Brainstorm( dutch passion als ik het goed heb) waar je Fem zaden kunt van kopen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O, je hebt het dan over C5Haze die maar 7-8 weken bloei nodig heeft en feminized is....???

Bedankt voor de tip.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ag bedankt voor de reactie en sorry voor het slechte lezen

 

bijna 3 kilo onder 3 x 600 watt.... ik teken ervoor :lol: en hoef een jaar niet meer te telen :verrygood

 

super vet, leerzaam dit soort verslagen en een genot voor het oog

 

gaaf om te zien waar het forum heen is gegaan de afgelopen jaren.

 

keep it up anyway

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AG13

 

Inderdaad, ze worden verkocht onder de naam Brainstorm(NL#5*Haze) van dutch passion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vena:

Mijn eerste antwoord was een beetje cynisch omdat een echte NL5Hz geen 7-8 weken bloei nodig heeft maar 12-14, en er is ook geen feminized versie van.

Sommige zaadbanken willen gewoon mee profiteren van succesnummers, nemen een naamkaartje over en hopen op een succesvolle verkoop.

Geloof niet alle etiketten of labels, heel veel van wat er op de zaadmarkt te verkrijgen is klopt geen bal van.

Er zijn 2 zaadbanken die echte 5Hz verkopen: sensi en mr.nice. De zaden van sensi zijn kwalitatief stukken minder dan die van mr.nice maar die heeft dan weer een iets andere versie, de NL5 moeder van mr.nice is namelijk van een andere selectie dan diegene die gebruikt werd in de eerste versie.

Trouwens, niet alle NL5HzC is C5Hz. C5 is een bepaald phenotype van de eerste NL5HzC, geselecteerd als beste uit duizenden pheno's. Het is de beste combinatie van de sativa high en de indica achtige toppen, heel goeie opbrenger als je haar goed weet te kweken, en enorm potent.

Maar toch bedankt voor je bijdrage vol goeie bedoelingen.

Grtz,

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites

AG13

 

erg indrukwekkend wat je laat zien. :lol:

 

Coco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je echt originele zaden wilt hebben moet je gewoon naar seedshops kijken die naam hebben gemaakt.

Soma seeds

Sensi seeds

Greenhouse seed compagny

Mr. Nice seeds

 

Deze leveren over het algemeen altijd kwaliteit en hebben vrijwel de originel strains waar iedereen altijd naar opzoek is.

Voor de rest het enige wat je kan doen hier op het forum rondkijken of uitproberen.

 

Voor de rest kan ik ook vertellen dat niet elke soort meer in zaad terug te vinden is helaas. De soortjes waar hierover gesproken wordt: A-5, C-5, AG13, neville's haze, HPH(hasj plant haze) zijn soorten die je volgens mij alleen kan krijgen wanneer je mensen kent die deze nog in leven houden of hebben.

Bij een stekkenboer zal je vrijwel niet tegenkomen denk ik. Dit heeft er ook mee te maken dat ze deze strains niet commercieel willen maken. Dan krijgje juist van die taferalen zoals met amnesia nu op dit moment. Amnees wordt nu met overvloed aangeboden waardoor de kwaliteit en prijs ervan kut is.

 

Ik heb zelf 2 rondes AG13 gedraaid in een aardebak. Vond het eerlijk gezecht niks bijzonders voor hoelang het duurd, wel een goeie opbrenger. Maar wat je hier ok ziet is dat de toppen best los zijn en fluffy in vergelijking met silver haze of amnesia ofzo en dat maakt het knippen een stuk vervelender. Dat is een echte haze eigenschap en wat AG13 al zegt het is voor een select groepje en je moet er echt van houden en dat is ook zeker zo.

 

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb zelf 2 rondes AG13 gedraaid in een aardebak. Vond het eerlijk gezecht niks bijzonders voor hoelang het duurd, wel een goeie opbrenger. Maar wat je hier ok ziet is dat de toppen best los zijn en fluffy in vergelijking met silver haze of amnesia ofzo en dat maakt het knippen een stuk vervelender. Dat is een echte haze eigenschap en wat AG13 al zegt het is voor een select groepje en je moet er echt van houden en dat is ook zeker zo.

 

 

palla

 

 

Misschien kan je eens proberen op steenwol ipv op aarde. Dat samen met de juiste voeding, een goeie set up en het nodige geduld zal je mening bijsturen over de AG.

 

Hier een idee wat de AG kan geven op 84 dagen bloei:

 

gallery_16484_14097_1706137.jpg

 

gallery_16484_14097_2941558.jpg

 

gallery_16484_14097_3099037.jpg

 

gallery_16484_14097_3780000.jpg

 

gallery_16484_14097_4073990.jpg

 

gallery_16484_14097_2745425.jpg

 

gallery_16484_14097_3181759.jpg

 

gallery_16484_14097_1946917.jpg

 

gallery_16484_14097_1661241.jpg

 

gallery_16484_14097_1097641.jpg

 

gallery_16484_14097_1373488.jpg

 

gallery_16484_14097_653035.jpg

 

Deze toppen zijn keihard en wegen door.

Het is zo dat haze toppen per definitie minder dicht groeien als de meer indica varianten maar dat wil niet zeggen dat je haze toppen niet hard kan krijgen.

Het ligt maar net aan de manier waarop je het doet, je moet een beetje haze freak zijn en er jaren mee bezig willen zijn voor een optimaal resultaat.

Elke ronde is weer een nieuwe uitdaging.

Grtz,

AG

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zagen mijn toppen er ongeveer ook wel uit. Sommige hadden allen iets meer blad. Degene waar ik de baby's vandaan had doet zelf ook altijd op steenwol en zei dat de kwaliteit wel minder was als op steenwol. Diegene had ook een stukje a5 bij zich en die was goed vet.

Maar je moet er gewoon van houden en verder meer komen, maarjah dat is eigenlijk met elke plant wel!

 

Ik zat met deze soort bijna tegen een gr/watt aan. Beste oogst tot nu toe. Kan dus wel met zekerheid zeggen dat het grote opbrengers zijn die hazen!

 

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie het nog steeds veel mensen niet halen. Ja kleine hokjes misschien. Ikzelf vind het best moeilijk met 1 lamp is me nog nooit gelukt. Pas met 6 lampen een grote ruimte en platen lekker de ruimte geven gaat het goed.

 

Maarja ga nu op steenwol verder ipv. aarde. hoop dat het een beetje wil lukken allemaal.

 

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

@ tim: Door het plastic rond de slabs worden je wortels gevoeliger voor rot en/of schimmels. Ook het zuurstofgehalte in je medium is na een tijdje veels te laag in de bijna luchtdichte slab,...vandaar de grote sleuven. Ook maakt het me makkelijker de dames te voeden, dat gebeurt namelijk manueel. De verdeling en opname is dan vele gunstiger dan in een dichte slab. Kortom, plastic verstikt de wortels.

 

@racker: Ik had een grote krullenbos maar die is al jaren geleden getrimt. Nu heb k een korter bosje maar nog steeds krullend. B)

 

@hg1967: Stekjes zelf maken. Moedertje of 2,3,4, 5,6,7,8,....wegzetten van wat je kweken wil en nu en dan eens insnijden en verpotten. Moeders ook klein houden!

Haze zit meestal in een beperkt kringetje van mensen die ervan houden, de kunst verstaan om ze te kweken en ook het geduld kunnen opbrengen om ze tot een goed eind te brengen. Deze kleintjes hebben na het wortelen tot aan start bloei 7 dagen 18/6 gekregen. Van steks snijden tot plaatsen op de starters deden ze 13 dagen over, ook op 18/6. Van stek snijden tot start bloei een 20-tal dagen dus. In koudere periodes kan dat een paar dagen meer zijn. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de kwaliteit van de moederplanten en andere omstandigheden zoals licht (TL vs hps), voeding (wortelstimulator, ph, ec), warmte, lucht, luchtvochtigheid, ...

 

@alle anderen, thx

 

Grtz,

AG

Mooi verslag!Tering wat een oerwoud en wat een opbrengst en dat van dat aantal planten,ONGELOOFELIJK wist niet dat dit mogelijk was !!!!!Geld dat van die sleuven ook voor cocosslabs ?

Mvg

 

Sorry voor de bump maar hoopte toch dat ik een antwoord zou krijgen van deze meneer.

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb zelf geen ervaring met cocos slabs maar je kan er in mijn logica vanuit gaan dat hetzelfde principe geldt.

Plastic verstikt de wortels dus een sleuf maken in de slabs ipv het kleine gaatje voor de startblok of stekblok op te zetten helpt je medium met ademen.

Grtz,

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...