Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
anoniempje

white pearl kweekje

Recommended Posts

hallo hier dan ook mijn kweekje met de benodigde tegenslagen :)

kweek op voorbemeste grond met perliet van de growshop

 

 

 

 

dag 1 heb ze beneveld met water en lamp op een meter gezet

dag1vrijdag13juni2-2.JPG

dag1vrijdag13juni1-2.JPG

 

 

 

 

 

dag 8 ze staan nu 1 weekje, hier heb ik ze dus al heel ietsje voeding gegeven verklaart later dus ook waarom ze zo langzaam groeiden

dag8vrijdag20juni1-2.JPG

dag8vrijdag20juni2-2.JPG

 

 

 

 

 

 

dag 15, 2 weken

na 2 weken nog zo klein deed me de moet echt in de schoenen zakken en deed er weinig meer aan

dag15vrijdag27juni2-2.JPG

dag15vrijdag27juni1-2.JPG

 

 

 

 

 

dag 36,

nu inmiddels totaal 5 weken groei en na anderhalf weekje alleen water ben ik erachter gekomen dat het niet me hoge temparaturen waren maar ik heb ze overbevoed ik dacht eerst dat ik wel ver kon gaan tot de blaadjes lekker donker groen werden dat werden ze ook wel en in het begin vertoonde ze weinig later werden de stammetjes ietsjes paars dus ik dacht nog steeds aan de temparatuur.

nu inmiddels groeien ze eindelijk weer zoals ze moeten doen en het plantje die het kleinst was en nu het meest lichgroen is groeit het hardst dus de volgende keer kijk ik wel uit met voeden in het beging

verder heb ik nou eindelijk me felbegeerde water systeempje ik ben er echt blij mee

ik had altijd moeite met water geven ik kreeg de grond nooit mooi egaal nat of hij was hier te nat en daar te uit gedroog of onderin was het zeiknat en boven in kurkdroog

nou met die druppelaars gaat het zootje 8 keer op een dag 15 minuutjes aan en is de grond mooi egaal nat en ook lekker verdeeld

dag36vrijdag18juli1-2.JPG

dag36vrijdag18juli2-2.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

Zien er inmiddels weer goed uit de dames, maar als het je bedoeling was om onder dat gaas te gaan buigen dan kun je het gaas beter op ongeveer 15 cm (beetje afhankelijk van de steks) van de potgrond hangen en dan de planten toppen, ik vond het gaas bij jou een beetje laag boven de grond hangen.

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

was eerst ook mij bedoeling maar naa de omstandig heden heb ik er maar vanaf gezien en ze zo weinig mogelijk te laten stressen ik buig nu heel voorzichtig de grootste uitlopers aan de pot vast dat wil opzich ook goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

Zou je de volgende keer eens moeten proberen als je maar 4 planten wil om onder het gaas te buigen, dan zul je zien dat de oppervlakte van je hokkie veel beter gebruikt wordt (met net zo lang voorgroeien) nog een voordeel is dat bijna alle toppen dan volledig licht krijgen waardoor je een "vloertje" krijgt van toppen, en je hoeft je lamp bijna niet hoger te hangen

 

Groeten Harry

 

ps: buigen is niet echt stress zolang je ze niet knikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet het dit was ook altijd m,n bedoeling geweest maar nou naar al dat gestres durf ik ze neit teveel te buigen vandaar dat ik het rekje heb weg gehaald

Share this post


Link to post
Share on other sites
ps: buigen is niet echt stress zolang je ze niet knikt

nah dan ga ik het nog proberen ja ik krijg het gaas er nou niet meer onder maar ik kan ze wel flink aan de potten vastbinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou ook het gaas erboven kunnen hangen en dan langzaam laten zakken.

Als je dit in stappen doet kan je plant dat goed bijhouden.

Je kuhnt zo ook nog gewoon de hoofdtak rustig plat gaan buigen.

Gewoon elke dag een klein stukje.

 

Of je laat het gaas erin zakken en buigt vanaf daar. Ik zou dan wel 50 x 100 nemen :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben toch wel erg huiverig voor om het gaas erop te knallen zie niet echt kans meer om het nog mooi in de plantjes te laten zakken

 

verder heb ik ze nog even flink naar beneden gebogen en aan de pot gebonden heb ze allemaal onder de 20 cm gekregen en laat ze nou mooi opzij groeien maak vrijdag weer foto,s

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi tis weer vrijdag weer een week verder :) tijd voor wekelijkse foto update

heb ze nog steeds op alleen water staan ik laat ze nog 1 of 2 weekjes lekker in de breedte groeien en dan zet ik het licht op 12 uur

 

dag43vrijdag25juli1-2.JPG

dag43vrijdag25juli2-2.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begint er leuk uit te zien 8)

 

ps. ik had daar gerust het hek van boven erin laten zakken, dat had gemakkelijk gekunt :idea:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi precies 2 weken verder weer tijd voor een foto op date

 

zit nou inmiddels al aan 57 dagen groei !!!!!!!!!!!! ja dit is zeker niet de voordeligste kweek

maar wel een leerzame !!!!

 

en als ik het groeitempo van nu bekijk kan ik ze nog rustig een weekje laten groeien voor ik ze in de bloei zet

 

en ik wil eigenlijk ook niet bloeien voordat het wat koeler is , de temparatuur liegt er dan ook nie om 47 graden in m,n hokkie met deze warme dagen

 

 

afgezien van het groei tempo zien de plantjes er wel erg goed uit vindt ik zelf ik buig ze verder niet meer en ik van de week elke dag wat uitlopers getopt zodat de uitlopers zelf ook meer in de breedte gaan groeien verder ben ik ook begonnen met voeden de helft van de voorgeschreven verhouding

 

dag57vrijdag8aug2-3.JPG

dag57vrijdag8aug3-3.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat valt echt vies tegen.

Die temp is echt veel te hoog.

Vandaar ook die langzame groei lijkt me :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

Ik heb hetzelfde probleem deze kweek, mijn WW zijn ook niet groter geworden dan 45 cm (staan nu 5 weken in de bloei) en hebben ook 30 dagen voorgroei gehad, maar ook met te hoge temperaturen waardoor ze volgen mij meer blad maken en minder de hoogte ingroeien.

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej harry hoe verloopt de bloei bij jou dan met deze temparaturen???

 

want als die net zo verloopt als de groei dan zet ik ze met dit weer niet in de bloei lijkt me erg zonde

 

dan wacht ik liever even

 

alvast bedankt groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je mss. een goed punt anoniempje :) Ik ben heel benieuwd wat anderen hier van vinden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben toch over in de bloei sind maandag.

De 1e dag was de temp nog max 35 gr.

Nu is die onder de 30 al :D

 

Kan je over 2 weken zeggen of het iets heeft uitgemaak. Veel eerder echter nog niet :):

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb even getest met deur dicht was het vandaag 43 c

 

met de deur los kom ik op 29 graden !!!!

30 graden als max gehad, ik ben echt blij :) :D

 

dit scheelde een dikke 14 graden

 

dus ik laat het kastje nou mooi los staan is kijken of ze weer hard gaan groeien

verder is het wel even wat lastig met het licht wat door de hele schuur heen schijnt maar ja

dit is toch van smorgens 5 tot savonds 11 dus het zal wel meevallen

 

of dat ik desnoods ff vuilnis zakken voor de ramen plak van de schuur dat is aan de weg toch niet te zien

 

beter dan nog 4 weken groei

Share this post


Link to post
Share on other sites
heej harry hoe verloopt de bloei bij jou dan met deze temparaturen???  

 

want als die net zo verloopt als de groei dan zet ik ze met dit weer niet in de bloei  lijkt me erg zonde

 

dan wacht ik liever even  

 

alvast bedankt groeten

 

 

 

Ik kan nou niet zeggen dat het formidabel gaat, ik zie toch echt dat ze veel minder opbrengst hebben als normaal, terwijl het enige verschil de temp. in mijn hokje is.

Nou maar hopen dat de temp. niet te hoog meer oploopt buiten :):

Ik hoorde laatst wel zeggen in de growshop dat WW zowieso al wat meer temp gevoelig is dan de meeste andere soorten.

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vorig jaar met dit weer had ik jack herer daarmee had ik nergens last van ook bij de zelfde temparaturen

 

gewoon 2 weekjes voorgroei en afbloeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen was het volgens mij niet zo langdurig warm als het dit jaar is geweest. Maar we hebben het ergste gehad denk ik. Wel jammer voor de buitenplanten. Kan beter andersom 8O

Share this post


Link to post
Share on other sites

sinds de deur nou een week los staat groeien ze echt zoals ze horen te doen ik heb de uitlopers al weer moeten toppen omdat ze anders te hard de lucht in gingen en om de boel een beetje op gelijke hoogte te houden

 

alleen ben ik bang dat als ik ze in de bloei zet ik weer met de hoge temparaturen zit want dan zal ik toch de deur dicht moeten doen in verband met 1`2 uur licht

 

dus ik kijk ff of ik de bloei nog uitstel of dat ik de bloei s,nachs draai

 

 

 

 

 

verder zag ik eind vorige week weer het begin van overvoed verschijnselen bij de plant links achterin werden de blaadjes donkergroen tot aan paarsig zwart!! en eentje verschrompelde

 

ik ben toen meteen weer alleen water gaan geven en zo te zien is alles weer goed gekomen het is niet verder gegaan want ze staan er erg lekker bij de bladeren zijn mooi glimmend groen

en geen naar blad te ontdekken ( op een paar verouderde vergeelde bladeren helemaal onder het bladerdek na wat toch nie erg is)

 

verder toch wel vaag want ze groeien nou al een dikke 8 weken, en je zou denken dat de grond wel een keer is uitgeput maar nee ,

 

ik heb alleen helemaal in het begin een keer gevoed en laatst omdat ik dacht dat ze het wel weer konden gebruiken en ik ben nooit hoger gegaan als de helft van de voorgeschreven verhouding en totaal hebben ze dus niet meer als 2 weken voeding gehad op 8 tot 9 weken groei totaal

 

kan het trouwens misschien komen dat die zakken grond al een dik jaar hebben gelegen en het nog meer is gaan composteren en zo nog meer voeding heeft of zo??

 

 

k maak vrijdag weer ff foto,s anders wordt het voor me zelf zo onoverzichtelijk als ik op andere dagen foto,s maak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je in de groei zit hoef je niet zo zwaar te bemesten. Die half dosering is dus prima. Als je blad naar binnen gaat krullen geef je gewoon weer een waterbeurt zonder voedingsmiddelen. Pas als je de bloei ingaat, dan ga de dosering geleidelijk verhogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de planten gister in de bloei gezet en heb mezelf even verwarmings elementje en zuurstof pompje voor et voedingsvat gekocht

 

het is nu een stuk kouder en m,n hok is ook weer dicht de max temp is 30 graden

verder is het een lekker bos in me hokkie geworde

 

dag86zaterdag30aug1-2.JPG

dag86zaterdag30aug2-2.JPG

 

de 4 planten drinken nu 10 liter per 2 a 3 dagenik heb elke keer de druk regelaar omhoog gegooid maar elke dag als ik kijk zijn de potten licht en is al het water op en dat terwijl ze 8 keer per dag een kwartier lang water krijgen

 

en ik meete de afstand van me lamp tot de planten (had ik al een tijd nie gedaan) op en dat was 28 cm!!! dus ik kan em rustig lager zetten als 40 cm ik heb em op een 35 cm gezet

 

verder zwenkt me zwenk ventilator niet meer èn gebruik em al een week of 4 niet meer dus die kan weg maar de planten lijken nog genoeg te bewegen van de lucht inlaat dus ik denk dat het wel goed is zonder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft ff geduurd, een dag of 80 :D maar ze zien er goed uit Anoniempje, nou nog ff afbloeien en roken maar 8)

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...