Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bomboclaatmang

BUFFERTABLETTEN

Recommended Posts

Greetings iedereen van wietforum.nl .

 

Weet iemand misschien of die buffertabletten van sannie ook geschikt zijn in de

groei periode ? Of alleen in de bloei ? Want ik wou het anders wel proberen om

dat samen met mijn terra vega aan mn plantjes te geven 50/50 dosis zeg maar :rolleyes: .

Want ik heb toch het gevoel dat het toch misschien iets beter kan gaan

dan met alleen potgrond omdat een paar planten soms nogal langzaam groeien dan de

anderen , terwijl ze dezelfde tijd waren geplant enzo :D

 

mvg Bomboclaat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Details: Buffer-tablet100% organische lang werkende buffer-tablet.

 

De buffer-tablet bevat de belangrijkste kombinatie van verschillende soorten kalk en de juiste bodem bacterien om deze kalk optimaal te bufferen in de bodem.Tevens bevat deze tablet mest stoffen en stikstof bindende en fosfaat oplossende bacterien stammen.

 

 

 

De buffer-tablet is speciaal ontwikkeld om nieuwe en bestaande planten te bufferen en gedeeltelijk te bemesten voor een volle ciclus van de plant. De tabletten bevatten een samenstelling van langzaam werkende stikstof, natuurlijke humus zuren en gunstige bodem bacterien.Deze verbeteren de grond en dragen bij aan een goede opname van de mest stoffen, waardoor een gelijkmatige gezonde groei plaats vindt zonder dat de mest stoffen uitspoelen.

 

De tabletten zijn erg makkelijk in gebruik en dienen ongeveer 5 cm in de aarde geduwd te worden. Elke tablet heeft de capaciteit om 5 liter aarde te bufferen voor een volledige ciclus. De tabletten zijn in staat om het grootste gedeelte van de voedings behoefte van uw planten te waarborgen en het toe dienen van extra voeding dient ook met mate te gebeuren.

 

De grootste problemen bij kwekers ontstaan rond week 4-5 bloei wanneer de kalk buffer van de aarde is opgegeten door de plant.Roestvlekjes en een stilstaande plant is vaak het gevolg van deze in elkaar geklapte aarde welke totaaal geen kalk meer bevat. Deze tabletten zorgen dat deze fase vloeiend zal verlopen en uw plant gemakkelijk door deze moeilijke periode heen komt met als resultaat een vol bloeiende plant met optimale bloemtrossen.

 

De tabletten zijn ideaal voor de volgende omstandigheden:

 

  • Moeder planten welke alleen nog met kraantjes water gevoerd hoeven te worden
  • voorgroei voor stekken en zaailingen
  • buiten planten hoeven tot midden bloei niet meer gevoerd te worden.
  • lastig te groeien planten

Ingredienten:

 

Humaten en & humuszuren

 

Vismeel,beendermeel,bloedmeel,verenmeel,zeewier,kaliumsulfaat,magnesiumsulfaat enz...

 

Verschillende gunstige bodem bacterien

 

1 tablet volstaat voor 5 liter aarde voor een volle ciclus

 

Bij een grote aardebak mag de halve hoeveelheid genomen worden(20 tabs op 1m2)

 

 

ennuhhh :rolleyes: ...dit staat gewoon op de site van Sannie ;)

en bij meer vragen zou ik Sannie een pb sturen... :D of een mail...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Yo Carpie !

 

thnx :P ik zag het net ook ineens ergens staan bij een topic , maar er stond steeds

alleen cyclus dus dacht ik alleen de bloei ;) , volgende week

maar is buffertabletten bestellen dan maar :P :rolleyes: .

mvg Bomboclaat :D

Edited by Rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik die buffertabs ook voor het eerst in m'n potten. M'n planten staan er in ieder geval mooier bij dan vorig jaar...wat een rust een zeg. Een paar tabs de grond in en laten gaan.... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer handig vind ik zelf ;)

gebruik ze nu ook bij me guerilla en buitenkweek voor het eerst.

heb de tabs wel vaker binnen gebruikt ging goed zonder ph en ec te meten dit werd door de tabs geregelt dacht ik gelezen te hebben.

en de plantjes deden het ook nog eens beter als normaal :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De buffertablets zijn heel erg geschikt voor de groei periode en de eerste weken van de bloei periode.

De buffertablets werken het beste in combinatie met organische voeding en bodem verbeteraas zoals mycorrhiza schimmels en bacteriën.

Zo krijg je een volledig bodemleven waar je geen omkijken meer naar hebt, niet meer afzuren en vanaf week 3 bloei kleine beetjes bloei voeding bij gaan geven. De resultaten van deze manier van growen is al veelvuldig bewezen hier op het forum en levert dikke oogsten op met de beste kwaliteit rookwaar.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...