Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Richie Hawtin

5 x Hericules Feminised (Sannie's Herijuana x Sannie's Shack)

Recommended Posts

deze gaat ik effe bijhouden ,want ik zit ook op de gold label nutrients

en nee richi ik ben niet weg en ben nieyt weg te krijgen

 

succes verders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Growers :lol:

 

éérst en vooral, wees welgekomen Clown :lol:

 

Ik ben net de meiden gaan verzorgen. Die liter water van gisteren hadden ze alle vijf mooi opgedronken dus heb ik ze een nieuwe liter aangemaakt.

Opnieuw met dezelfde hoeveelheid voeding..

 

Ze schijnen het wel lekker te vinden, er is vandaag duidelijk meer nieuw blad bijgekomen dan na een zuiver water-gift ;)

 

gallery_18291_10484_158765.jpg

 

gallery_18291_10484_135212.jpg

 

gallery_18291_10484_95493.jpg

 

gallery_18291_10484_370416.jpg

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er zeker goed uit Richie,

en die voeding kunnen ze ook wel waarderen volgens mij :lol:

 

grow on :lol:

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo Richie je dames zijn flink gegroeit in de tussen tijd props.

En beter dat je het aan je dames kan merken dat ze de voeding wel lekker vinden.

 

Keep up the good growing :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er echt heeerlijk uit he

dat word n beste ronde als ze zo blijven groeien en bloeien :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goodmorning Growers :D

 

@ Elmo, purplehaze en The Clown, thanks voor de reply's guy's :lol:

 

in het hok gaat alles nog steeds prima, de bloei zit er nu volop in :D

Ze zien er nog steeds perfect uit, alhoewel ik aan hun groei zie dat ze toch wel wat afzien van de warmte.

Het gaat allemaal zo vlotjes niet als tijdens de winter :lol:

 

Ze doen het wel héél goed op de voeding van Gold Label, de meiden zien er van boven tot onder ultragezond uit, nergens geen vlekje of verkleuring

te zien :D

Er komen ook elke dag nog nieuwe uitlopers bij en de ze zetten nog steeds mooi verder uit in de breedte.

 

Dit is het voedingsschema van de voorbije 5 dagen

 

Date Soil A Soil B Ultra Mg Roots L/Plant

 

18.08 0,5 ml/l 0,5 ml/l 0,25 ml/l 0,5 ml/l 1 L

19.08 0,5 ml/l 0,5 ml/l 0,25 ml/l 0,5 ml/l 1 L

20.08 0,5 ml/l 0,5 ml/l 0,25 ml/l 0,5 ml/l 1 L

21.08 0,5 ml/l 0,5 ml/l 0,25 ml/l 0,5 ml/l 0,5 L

22.08 0,5 ml/l 0,5 ml/l 0,25 ml/l 0,5 ml/l 1 L

 

En de meiden zelf nog een keer..

 

gallery_18291_10484_688656.jpg

 

Alles gaat nog steeds lekker, alleen voor die warmte moet ik dringend een oplossing vinden :lol:

 

tot zover peeps

 

grts

Richie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goodevening Growers :tu

 

tijd voor een kleine update van de Hericules on Gold Label !

 

Ik heb me gisteren even bezig gehouden met de temperatuur in men hok, filters gereinigd en de aanvoerslang een stuk ingekort.. Dat scheelde hem al 2°c :verrygood

Dan heb ik ook mijn thermometer voorzien van een kapje in reflectiefolie, resultaat : met superlumen aan 29,2 °c :)

Leuk dat het inmiddels s'nachts ook wat meer afkoelt..

 

De meiden doen het dus nog steeds super en vertonen nog steeds geen enkel verkleurd of verdord blad ;) Leuk spul die Gold Label voeding.. Mijn potten

zijn tot de rand gevuld en toch komen er nu al dikke wortels tot boven de grond gegroeid :D Misschien toch die Roots wat afbouwen :lol:

 

gallery_18291_10484_414293.jpg

 

gallery_18291_10484_236513.jpg

 

gallery_18291_10484_58026.jpg

 

Morgen of zo tch wat dieven :huh:

 

gallery_18291_10484_577174.jpg

 

De meiden krijgen vanaf morgen een halve portie voeding ipv een kwart, ze krijgen nog steeds elk 1 liter water per dag met Soil A & B, Ultra Mg en Roots.

 

Tot zover peeps

 

grts

Richie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker,op naar cola's :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook hier zien ze er prachtig uit Richie :verrygood

ga zo door

hoe bevalt de Goldlabel..? of hoef ik dat niet te vragen :D

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit man, je plantjes gaan lekker gelijk op. Ik had wat minder geluk bij de ontkieming van de hericules. 4 van de 5 kwamen er boven waarvan 2 vrij snel , en de andere 2 met 3 dagen achterstand. De 5e had na 5 dagen een worteltje van een halve cm. Heb de freebees erbij geplant en die ontkiemden beide perfect, als het nodig is vang ik het verschil daarmee op.

In ieder geval succes ermee , ik kijk mee :verrygood

 

Grtz

Filthy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Richie

 

Mooi hoor je getopte hericules, lekker vol hokje :D

maar eh vraagje zuur je af met de GL aarde voeding?

en waar stonden ze eerst op wat voor dieetje?

 

ok man mzzl peter :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

word met de dag mooier als ik kijk in je verslag..... :D

de bloei zit er ook lekker in, bij week 4 staan ze even stil maar voor de rest is het non stop knallen...!!!!

 

is al wel weer tijd voor een updat he.... :verrygood

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemorgen morgen.. goeiedaaaag :D

 

Zo, lekker veel reacties :lol: Waarvoor dank !

 

@ Art, hopen op cola's is hier al tot nationale sport verheven, kan niet meer mislopen :)

 

@ Elmo :huh: .. Ja hè, ze staan er echt prachtig bij, die Gold Label voeding doet zen werk fantastisch, plantjes zijn nu toch zo'n 2 maand oud en nog geen enkel geel blaadje te zien.. Niet van tekorten maw en ze gaan als een speer :tu

 

@ Filthy, ja deze heb ik wel geluk met de pheno's, op gelijke hoogte staan ze ook niet, maar de verschillen vallen héél goed mee.. Door dat ze slechts met 5 in het hok staan hebben ze ook de ruimte en krijgt alles mooi voldoende licht.. ik heb het ook ooit al anders gehad :D

 

@ Peter Pompemopski, nope ik zuur niet af ! Gisteren nog een kéértje gemeten, Ph 6,3 na teovoeging van de voeding aan het water, daar doe ik echt niks meer aan. Tenslotte hebben ze ook 18 litere grond om die Ph wat te bufferen..

 

@ Stikkie, ze gaan idd lekker, dit wordt mss wel ééns mijn éérste echte 100% gelukte kweek, niks tegen de lamp aan, geen beestje of schimmel te zien enz..

Die update komt er binnen een dagje of zo ;)

 

grts

Richie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Growers :D

 

snel even meegeven dat de meiden vandaag 14 dagen op 12/12 staan en voor het éérst een volle portie voeding hebben gekregen.

 

Roots heb ik vandaag voor het laatst meegegeven, ze groeien nog steeds stevig door en ik wil ze daar in ook niet te veel meer in stimuleren.

 

Dus wat hebben ze vandaag gekregen :

 

Soil A & B : 1 ml/l (dit kan nog naar 2 ml/l)

Roots : 0,5 ml/l (maximum)

Ultra Mg : 0,5 ml/l (maximum)

 

Ze drinken als een regelrechte zuipschuit, vandaag elk 1,5 liter !

 

Tot nu toe gaat alles perfect, de planten zien er kerngezond uit en bloeien al dat het een lieve lust is, dat doen ze trouwens al bijna een week :verrygood

De Gold Label voeding bevalt tot nu toe uitstekend, als we dit parcours kunnen volmaken zoals het nu gaat wordt het een topronde :)

Het is ook een keer een verademing van te werken met een dunne en vloeibare voeding ipv al die zware stroperige voedingen..

 

Dat was het voor vandaag :lol:

 

grts

Richie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd hoe je het straks gaat vinden als je met de Ultra PK gaat beginnen. :D

Het is goed dat je gestopt bent met de roots anders groeien ze je dak door.

Mooie show :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZieDe damese hebben het goed naar hun zijn zo te zien!

 

 

@Doc

Heb echter wel een vraag cq opmerking over de voeding.

Waarom een losse fles magnesium (Ultra Mg) ? zit er te weinig in de voeding?

 

De meeste mensen gebruiken kraanwater en daar zit niet zo heel veel magnesium in, en toevoegen cq doseren is lastig.

Canna doet dit en dat geeft vaak magnesium tekorten (1% verhouding) om dit naar de goede verhouding te krijgen moet je ongeveer 0.1ml Mg per liter water toevoegen.

De meest ideale waarde voor onze planten schijnt een Mg verhouding van +/- 2% te zijn.

 

Zie dit niet als negative kritiek a.u.b. het is puur een observatie :verrygood

 

Kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar ik zou toch graag willen weten wat de waardes van deze voeding zijn. N-P-K-Mg-Ca etc.

 

Greetz fast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeienacht Medegrowers :D

 

vandaag hebben de meiden elk 1 liter water met 1 ml/l Soil A & B en 0,5 ml/l Ultra Mg gekregen.

Ze waren in de voorbije nacht opnieuw zo'n 6 cm gegroeid :D

Ik heb wel nog wat ruimte, maar ik hoop toch dat de meeste groei achter de rug is..

Het zijn vooral de 2 vertakkingen die onstaan zijn uit de éérste topronde die als een raket de lucht in gaan, volgende ronde top ik die dus ook een

tweede maal.

Ik begin trouwens sterk te twijfelen of ik ooit nog meer dan 5 planten in het hok zet, tenslotte staat het nu met 5 ook volledig dichtgegroeid, en ik

weet zeker dat de planten die extra ademruimte wel weten te appreciëren. Alles staat er echt kerngezond bij en aan topvorming is er absoluut geen gebrek :)

Ik heb ze vandaag ook wat gediefd, véél hoefde ik niet weg te knippen, de meeste vertakkingen groeien al zo hoog door (zelfs die van volledig onderaan)

dat ze mooi in het zonnetje staan :lol:

 

Genoeg praatjes, foto-tijd :huh: Hericules by Sannie, dag 15 bloei !

 

gallery_18291_10484_607450.jpg

 

gallery_18291_10484_459082.jpg

 

gallery_18291_10484_434625.jpg

 

gallery_18291_10484_634700.jpg

 

gallery_18291_10484_633069.jpg

 

gallery_18291_10484_248676.jpg

 

Onnodig te zeggen dat ik nog steeds zéér tevreden ben :tu

 

@ Doc, ik wil ook wel wat meer info over de samenstelling van de voeding, heb al wat gegoogled maar kan niet echt iets specifiek vinden..

 

Morgen krijgen ze een portie Sannie's Bacto, door het gebruik van de minerale voeding (behalve de GL Roots, die is wel bio) wordt het bodemleven niet zo

hard gestimuleerd, dit wil ik opvangen met het gebruik van Bacto. Ik ga er dan ook op letten dat ze alle 2 weken zeker een portie krijgen..

 

Tot zover peeps, reactie's zijn altijd welkom ;)

 

grts

Richie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten staat er echt top bij Richie, je hok puilt nu al bijna uit! :verrygood

 

@Doc

 

Waarom roepen sommige mensen dat de wiet scherp wordt als je Ultra PK gaat toedienen in het voedingswater?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee Richie.

 

Het ziet er top uit man.

 

Ik ben nu ook toevallig bezig met dezelfde voeding op light mix....Ken ik mooi effe spieken,lijkt erop dat het topvoeding is.

 

 

Succes. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom roepen sommige mensen dat de wiet scherp wordt als je Ultra PK gaat toedienen in het voedingswater?

 

Geen idee waarom ze dat roepen ?

 

Omdat ze het nog niet gebruiken misschien ? Zoveel rondjes zijn er nog niet af op GL dus ik ben wel benieuwd wie dat dan zijn die dat roepen ? Het slaat nergens op namelijk... Ik heb tot de laatste week doorgevoed met UltraPK de dubbele dosis zelfs de laatste 3 weken.

 

En als je dat niet gelooft, kom je lekker proeven !!! :verrygood

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten in verschillende media krijgen vroeg of laat te maken wijzigende magnesiumbehoeften. In Gold Label turf substraten (Special Mix) zit al een basishoeveelheid magnesium voor de groei, maar tijdens de bloei moet je dat op aarde in ieder geval vanaf week 2 aanvullen. Dat is ook de reden dat de meeste "old school" kwekers altijd zo rond week 2/3 een schepje epsomzout (magnesiumsulfaat) of andere vorm van magnesium toevoegen.

 

Op hydro mediums adviseren we het om ook in de groei mee te geven, op turf- en compostsubstraten pas in de 1e of 2e week bloei.

 

Om eenvoudig uit te rekenen wat je een plant precies geeft hierbij een tabel voor de soil en hydro voeding:

post-5211-1282997653_thumb.png

 

De verschillen tussen de soil en hydro voeding zitten met name in het type basiselementen en de hoeveelheid sporenelementen. Voor vrijwel alle sporenelementen worden in de hydro voeding chelaten gebruikt (EDDHMA) en de Ca en Mg in beide voedingen zijn ook voor een groot gedeelte in chelaatvorm toegevoegd. Met name die Ca is daarbij belangrijk, onze planten vinden dat bijzonder fijn.

 

Het PK verhaal: tja, te vroeg te veel PK geven en niet op tijd ophouden met een hoge dosering kan invloed hebben op het karakter van je product, net zoals alle voeding overigens. Wij adviseren het ook slechts in zeer kleine hoeveelheden. Ik zal je een rekenvoorbeeld geven van een fors schema 5e week bloei Soil:

post-5211-1283098048_thumb.jpg

 

Je ziet dat die halve ml Ultra PK een enorme verschuiving geeft in de verhoudingen. Bij overdoseren van de PK (of onderdoseren van de AB :verrygood) komen je verhoudingen in gevaar.

 

oh ja, nog een misverstand over roots: dat is niet stimulerend voor de groei maar voor de aanmaak van het wortelstelsel. Zolang je plant nog goeit is het verstandig om dat mee te geven. Verder zie je wat er gebeurt als je een volledige hoeveelheid magnesium meegeeft direct: je verdubbelt je stikstof in één keer! Een kwart mililiter op 1 ml AB is echt voldoende als je planten voldoende hebben aan een ml AB. Ik zou de eertse keer zelfs nog wat minder geven om het op te bouwen. Het zijn met name de verhoudingen die bij minerale voedingen heel nauwkeurig komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bedankt Whazzup, hier kan ik wat mee :verrygood

 

Wel even enkele dingen moeten opzoeken op wikipedia :D

 

Ik was met de Mg wel gestart op 0,25 ml/l, ik geef ze pas 2 dagen 0,5 ml/l..

Dan bouw ik het nog even af tot dat ik de A & B naar 2 ml/l haal.

Ik denk wel dat ik ergens midden volgende week naar het maximum ga, kijken hoe ze er op reagaren..

 

Dan ivm Roots, als ik me niet vergis heb ik Doc al een aantal keer horen zeggen dat die niet alleen voor de wortels zorgt, maar ook

voor de groei. Don't shoot me if i'm wrong, maar ik dacht zelfs dat ik hem al horen zeggen heb dat er net daarom geen GL Groei is..

 

Quote van Doc enkele posts hoger

 

Het is goed dat je gestopt bent met de roots anders groeien ze je dak door.

 

Nu ja, hoe het ook zit, ik ben alvast gestopt met Roots meegeven :)

 

Nog een keer hartelijk bedankt Whazz voor de verhelderende uitleg !

 

grts

Richie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup

 

Ik was de tabel van jouw aan het bekijken ( nog bedankt voor het posten daarvan :D )

Aangezien je meestal maar een week PK gebruikt ben ik eens gaan rekenen.

 

Als ik nu kijk naar de Gold Label voeding volgens het schema 2+2ml/l (A+:verrygood

Soil A 3,2-0-4,1 2ml/l maakt 6,4-0-8,2

Soil B 1,2-3-4,2 2ml/l maakt 2,4-6-8,2

A+B = 8,8-6-16,4

 

De goldlabel voeding heeft volgens het schema:

N van een bloeivoeding

P van een groeivoeding (erg laag gehalte/verhouding voor een bloei voeding)

K van een bloeivoeding

 

Heb even 2 merken ter vergelijk die ik zelf ook gebruik of heb gebruikt

 

Bloeivoeding:

FloraNova Bloom 4-8-7 2ml/l maakt 8-16-14

Canna Terra Flores 2-2-4 5ml/l maakt 10-10-20

 

Groeivoeding:

FloraNova Vega 7-4-10 2/ml maakt 14-8-20

Canna Terra Vega 3-1-4 5ml/l maakt 15-5-20

 

Ik neem aan dat die tabel op basis van osmose water is?

 

Toevoeging:

 

Is deze verhouding 1:1 alleen voor de PK week?

Ik zou buiten de PK week eerder een verhouding gebruiken van 1/3 deel Soil A op 2/3 deel Soil B om de P verhouding wat beter te krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verhouding A/B is niet alleen belangrijk voor de NPK's, maar ook voor de sporenelementen. Als je de verhoudingen scheef gaat trekken moet je daar wel rekening mee houden. Daarom is het in onze ogen beter om dat zo veel mogelijk bij te stellen door de PK in juiste verhoudingen te verhogen. Wij adviseren PK langer dan een week, bijna tot het einde door, vanaf 5e week bloei. En het klopt dat de fosfor laag is t.o.v. de kalium, kijk maar eens naar de verhoudigen zoals ik die heb voorgerekend: 10-12-22 +7Mg +8,5 Ca. Kalium moet hoog zijn t.o.v. de fosfor, maar wel in verhouding en met voldoende fosfor gedurende de bloei. Dat bereik je met de toevoeging van Ultra PK, waar ook weer sporenelementen aan zijn toegevoegd (de meeste in chelaatvorm) om de verhoudigen aan te passen op de behoeften in de bloei. Het is dus niet slechts een Ultra PK maar ook een bron van sporenelementen. Daarnaast bevat het een klein beetje citroenzuur.

 

De analyses zijn overigens pure analyses, de ec is de ec verhoging die de voeding geeft bovenop de ec van je water. Dus de pure ec van de voeding die je toevoegt.

 

Zoals je aan de analyse van de Roots ziet zitten er nauwelijks NPK's in. Er zitten echter wel aminozuren in die als het ware hapklare brokken voor de plant vormen en extracten van humuszuren en kelp. De dosering is echter maar minimaal (0,5 ml/l) dus het effect van een groeivoeding heeft het zeker niet: je zult de NPK's in je medium ook moeten aanvullen. Op een light mix beginnen we daarom ook al gelijk met de voeding. De planten vinden het echter heerlijk en staan er erg vitaal bij (mede door de goede wortelontwikkeling die in verhouding is met wat er boven de grond gebeurt), ook bij lage ec's.

 

De Special Mix substraten (incl. Light en Custom) en de meeste andere potgrond substraten hebben bij aanvang al genoeg magnesium. Die moet je uiteindelijk wel gaan aanvullen en dat doen we als het medium uitgeput raakt of als de plant extra nodig heeft. Je kan er echter ook voor kiezen om vanaf het begin al een beetje mee te geven om het een beetje op te bouwen en tevens wat extra stikstof te geven. Bij een hydro medium begin je daar al mee aan het begin.

 

Het gaat ook allemaal om verhoudingen. Als je het ene element verhoogt dan zul je ook de gift van bepaalde andere elementen in verhouding moeten brengen.

 

beetje duidelijker zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...