Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jaak

White Widow

Recommended Posts

I'm back! :wink:

Misschien herrineren jullie het onderwerp 'mijn kast' nog? Daarin had ik eind juni gezegd dat we gestopt waren, en alles opgeruimd hadden, maar dat is dus niet zo. Het was onze bedoeling ja, maar het afbreken van de kast werd opnieuw en opnieuw uitgesteld totdat we besliste om toch door te gaan. We hebben langs deze manier iedereen om de tuin kunnen leiden.

 

De planten staan er dus al 5 weken. Ze zijn 65-70cm groot, ze zijn laatste week niet meer veel gegroeid, de weed zal nu moeten komen. Nog steeds 15 planten (teveel) in de kast. Het grootste probleem op het moment is dat we last hebben van insecten! Blaren worden rot,vooral aan de onderkant van de plant, waar er zelfs afvallen! Ofwel komt dit door die insecten, wat ik denk, ofwel doordat er weinig licht komt aan de onderzijde door dat oerwoud van 15 planten op 1m².

 

Maar in het algemeen vlot alles goed.

 

7.jpg

 

Kheb een videootje gemaakt :) http://users.pandora.be/rallylover/Jaak.avi

 

volledig fotoalbum: http://groups.msn.com/wietland/whitewiddow...owdametjes.msnw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me niet druk maken om die onderste bladeren.

Die vallen er bij mij ook altijd vanaf, imo omdat ze idd te weinig licht krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alweer een week verder. Week 6 nu, en 3 dagen. 11 juni zijn we begonnen.

Foto's krijgen jullie volgende week. We hebben een watersysteem gebouwd met een pomp enzo. Hierdoor moete we nimeer tussen dat oerwoud sukkelen om water te geven. Mijn kweek-assistent is nu een dag of 5 op vakantie dus neem ik de zaak even over. Enkele bladeren zijn geel, vooral onder de lamp. Het zou me niet verbazen dat de warmte de oorzaak is. Maar daar gaan we de 2de kweek rekening mee houden.

Voor de rest ziet er alles heel goed uit. De toppen zijn echt lekker om naar te kijken :)

 

Vraag: als er in de 5de week bloei al bruine haartjes te zien zijn, is dit slecht of is het normaal? Door die spintplaag van vorige week zijn we toch maar voorzichtig. We hebben goed gespoten met zo'n bus dus normaal zou die spintplaag al een stuk vermindert moete zijn.

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er kunnen wel een paar bruine haartjes zitten maar het overgrote gedeelte moet echt wit zijn anders is het niet echt goed.

Ik kreeg hetzelfde probleem toen mijn lamp te laag hing.

Gele bladeren van onderen krijg je bij iedere oogst en is helemaal niet erg / geen slecht teken!

Ik zou me er dus niet druk om maken, je kunt er zelfs bijna niks aan doen.

Ziet er voor de rest ok uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, de lamp hangt nochtans op een hoogte van 40cm boven de toppen. We zullen ze eens hoger hangen op een 50cm. Het wordt ook nog steeds zeer warm: min 25° max 31°. Je ziet vooral aan de middelste planten (net onder de lamp), gele bladeren hebben. En zoals ik al vermelde zal dit de oorzaak zijn van de lamp en de hitte eronder. Voor de rest is het sproeisysteem een hele goeie zaak! Niet meer sukkelen tussen de planten enzo. Enkel eenmaal per dag een 7 liter water (15 planten) in een emmer gooien met de nodige Super Vit en bloeistimulator en juuu :D .

Hiermee kunne we de kast een dag of 2 à 3 de kast dichthouden. We zitten eigelijk met een probleempje aan de sluiting van de kast. We schroeven voorlopig 4 schroeven in de deur die de boel laten sluiten :)

 

Update 2.30am :

 

Nog een vraagje:

Is pk 13/14 essentieel voor onze kweek of is het maar een bijzaak? Ik zie het vaak staan bij algemene kweekschema's...

Voor de rest ziet het er wel prettig uit :wink: Het doet ons goed te weten dat ons eerste kweekje wel goed vordert, we zien geen ernstige problemen, bla bla ...

 

Holland goeiemorgen 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het bij de hand hebt staan dan zou ik zeker nog een keer PK 13/14 bijgeven. Juist deze 2 voedingsstoffen worden fiks verbruikt in deze bloeiweken en zorgen voor harde en grote toppen. Maar je kan ervoor kiezen om de teelt gewoon af te maken en de PK naar een volgende kweek uit te stellen zodat je goed het verschil kunt zien. Dan kan je uit eigen ervaring zeggen of het helpt of niet. Wat dat licht betreft heb ik al eens eerder een opmerking gemaakt. Die lamp is nieuw en daarom moet je deze niet te dicht boven de planten hangen dan voorkom je die geelsluier over de middelste rij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom weer even updaiten :wink:

S-Video-2003-07-31_01-03-13h%201.JPG?dc=4675432497430847284

 

Planten zijn vandaag begonnen aan hun 8ste week. We gaan ze 9 weken geven, dus nog 2 weken te gaan. De toppen worden met de dag dikker. Er vormen zich wel meer en meer gele bladeren. Wat ik denk, is dat ze te weinig voeding hebben, omdat de volledig egale bladeren ook paarse steeltjes hebben. We geven enkel SuperVit en Atami bloeistimulator. Is het nog de moeite om toch pk13/14 te gaan halen of zal het die laatste 2 weken nimeer veel uitmaken? Voorbeeld:

S-Video-2003-07-31_01-00-30h%201.JPG?dc=4675432497340121668

 

LV schommelt rond de 55% en de temperatuur ongeveer 26°. Als ik zo foto's vergelijk van ongeveer 7 weken bloei, moet ik toch zeggen dat er meer weed aan mocht hangen. Misschien ga ik toch nog meer zien de komende 2 weken. Het is mijn 1ste kweek en kben razend benieuwd hoeveel ik eraf mag halen. We hopen op een 20gram per plant...

Wat me opvalt, is dat de middelste planten (net onder lamp) meer gele bladeren hebben dan diegene aan de randen van de kast. De planten aan de randen gaan ook iets minder snel de hoogte in, zal wellicht door lamp zijn. Ons ventilatorke in de kast heeft het ook vandaag begeven :?

Het zou me nie veel verbazen doordat deze 24u/24u actief is. We gaan voor deze laatste 2 weken ook geen nieuwe meer hale. Dat is het ongeveer beste kweeklui :wink:

 

S-Video-2003-07-31_01-01-19h%201.JPG?dc=4675432497375244956

 

Voor diegene die meer kunnen afleiden uit de toestand van de bladeren, mogen eens zeggen wat ze vinden van de iets mindere bladeren die in mijn album steekt.

Foto's niet echt van goei kwaliteit omdat ik ze moest nemen met een videocamera. Ik ga wel morgen een leuk videootje maken over ons kweekje :D

http://be.msnusers.com/wietland/whitewidow...snw?albumlist=2

 

Groene groeten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het staat er mooi bij 8)

Denk dat het van je blad iets ondervoeding is geweest.

Kan je eigenlijk ook niet echt zeggen of pk13/14 enkel in week 8 nog zin heeft, maar ik denk het wel hoor.

En ik wil je toch ook wel een beetje stimuleren om toch een zwekvent. te halen, in mijn ogen een MUST :)

 

ps. zou je ook foto's kunnen maken net voordat het licht aan/uitgaat en dan het boeltje verlichten met een tl, hierdoor word alles veel duideljiker :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elaaa, ik ben vandaag een beetje creatief geweest met mijn pc en heb voor jullie een videootje gemaakt van 3 minuten. Ik hoop dat jullie nu alles beter kunnen zien. Het is inderdaad vrij lastig om foto's te maken met lamp aan, door al die lichtreflecties ist inderdaad wat wazig, Oni.

Ik zal 1 van dees eens even gaan fotograferen wanneer de lamp net afspringt. Wat die ventilator betreft, als jullie de film zien, zien jullie de bladeren waaieren. Dit komt door de verse lucht die binnekomt, langs het slakkehuis. Hierdoor is de luchtcirculatie toch nog redelijk goed hoor. Die nieuwe zwenk is voor volgende kweek.

En voor die 2 weekjes ga ik toch nie wa PK gaan halen, we zullen het volgende kweek eens gebruiken.

Nog een halfuurtje en de film is geupload, dus voor diegene die nog wakker zijn, ff wachten :wink:

 

http://users.pandora.be/rallylover/Naamloos.WMV

 

Hou ze groen 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

YO Jaak,

 

J'ai un p'tit probleme dans ma plantation.... pq ca pousse pas :D gewoon de kwekersplaat bij uitstek :twisted: :!: :!: :!:

prachtige videofilm man keihard gewoon :D :!: :!:

nog veel suc6 met uwen oogst :) lekkerrrrr

 

gr33tz w33dy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer oogsten is mijn vraag :?

11 juni begonnen, dat betekent dat vandaag dag 54 is en we aan het eind van de 8ste week zitten. Weet iemand hoelang een white widow plant specifiek nodig heeft? Als de haartjes bruin worden zijn ze rijp, lees ik. Maar het grootste deel van de haren zijn nog wit. Ook meer gele bladeren bijgekome door onvoldoende licht en voeding, maar het aantal valt mee. De topvorming is ideaal. Diameter tussen 4 en 6 centimeter. De takken dreigen wel slap te gaan hangen door het gewicht. Ik heb vandaag de potten even uit de kast gehaald, en ze wegen redelijk zwaar omdat we gisteren laatste keer water hebben gegeven, en dat langs onder. Op 1 dag was de 5 liter in de bak al opgezopen 8O

Ja we reiken ongeveer de eindfase en willen toch zeker zijn over onze daden. Het drogen zal ook in de kast gebeuren. Wat is ideaal? eerst knippen en dan op zo'n zeef leggen in de kast of planten achteraf knippe en gewoon andersom hangen in de kast?

Ik laat jullie morgen foto's zien, gemaakt met een recent digitaal toestelletje, dus kunne jullie misschien zien als ze al rijp zijn.... :)

 

Alvast bedankt :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht nog maar ff met oogsten.

In de laaste dagen kun je nog grammen winst halen.

Ik zit nu zelf ook op het einde met mijn kweek. Ook een witte. Dag 65 nu.

Wat ik nu doe is kijken als het licht uitgaat. De haartjes zijn dan toch wel voor 95 % bruin. Dan kijken als het licht aangaat. Dan zijn er weer een heel aantal witte haartjes te zien. Zodra dit niet meer gebeurt bij mij is voor mij de tijd om te oogsten.

Dus zolang de toppen nog bezig zijn, en dat zie je dus aan het verschil in "haarkleur" 's morgens en 's avonds, laat ik ze dus nog staan.

Let wel, ik moet het zelf roken dus wil voor het optimale gaan.

 

Maar wacht iig met oogsten totdat iig 80 % v/d haartjes bruin zijn. Net voor het licht aangaat dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik had net de hulprubrieken over oogsten gelezen, de haartjes mogen inderdaad 80% bruin worden. Met voeding zijn we vrijdag gestopt. Stoppen met watergeven zal ik dan toch niet doen dan? week 9 nog water geven om de 2 daag ofzo...

Wat dat drogen betreft is de keuze inderdaad variabel. Kdenk dat we de hele plant laten drogen, :arrow: minder werk en we halen nog goei shit uit de stengels

 

Merci, kben weer geinformeerd :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn complimenten dat ziet er erg netjes uit !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het drogen is begonnen! Grootste bladeren weggeknipt en alle planten ondersteboven gehangen in de kast. Lamp weg. Ventilatie laat ik aan.

Er is wel een probleempje! Het blijkt een noodzaak te zijn dat de shit koel moet gedroogd worden en we zitten in die kast toch met een temperatuur van ongeveer 28° terwijl het eigelijk maar 15° à 20° mag zijn :)

De kast staat in een kleine ruimte en die warmt ook snel op door dit rampweer. De warmte laat de THC afbreken, wat we echt niet willen. Een redelijke oplossing vind ik opt moment niet. Misschien valt de temperatuur misschien toch mee nu dat die lamp weg is. Mag ik strak even de kast opendoen om even naar de temperatuur te kijken of is het echt een must om de kast permanent dicht te laten?

 

Foto's volgen nog... :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen zonlicht breekt THC af, het is geen probleem om af en toe eens te kijken. Die temperatuur is inderdaad niet ideaal maar je hebt weinig keus. Het is nou eenmaal zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het beste is in het donker en koele lucht, luchtvochtigheid circa 40-60% ,temperatuur circa 15-20 graden. De thc wordt afgebroken door warmte en licht waardoor het vervalt in oxidatieproducten zoals cbd,cbc,cbn, enz. ->

wordt je erg duf stoned van ipv lekker high. Licht (en warmte) gaat dus niet alleen ten koste van de kwaliteit maar ook van de smaak. Je moet de oogst ook niet vochtig leggen/hangen anders gaat ze schimmelen.

 

Komt uit de rooi draad dinges om de boel op te helderen :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elaaa :)

 

Het drogen is beeindigd en nu kunne we alles mooi gaan wegen. 11 dagen drogen zou normaal voldoende moete zijn. De temperatuur is toch nog goed gebleven tijdens droogperiode! Tussen 20°-25° en LV tussen 40% en 60%.

We hebben intussen al eentje kunne roke en we zijn echt content. Zachte smaak en je word er high van, niet stoned.

Ook de hoeveelheid valt erg goed mee. Morgen weet ik jullie te vertellen hoeveel gram we hebben gehaald. Mijn prono heb ik op 320gram gezet :wink:

Foto's misschien ook nog...buh

 

adios

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...