Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Atami Wilma systeem, deel 2

Recommended Posts

Reeds eerder heeft KTM het wilma systeem getest met kokos, een verslag daarvan kun je HIER vinden. Om er voor te zorgen dat je dat verslag ook eerst eens doorneemt als je op deze oproep reageert ga ik over het systeem niets meer vertellen :D

 

Anyways, Kees vond het een beetje zonde dat dat mooie ding na één testje stond onder te stoffen dus we schuiven hem weer door naar de volgende tester :rolleyes:

 

Kortom, we zoeken weer een tester voor dit mooie compacte systeem. Het profiel van onze tester:

 

- Heeft een kweekverslag op wietforum

- Enige ervaring met hydro kweek

- Een reeds bewezen ruimte of tent

- Enthousiast om een mooi verslag hiervan te maken

- Een medicinale kweker heeft dit keer onze voorkeur bij gelijke geschiktheid ;)

 

Het systeem is compleet, je krijgt er nieuw Gold Label substraat naar keuze bij dit keer met een complete lijn bijbehorende Gold Label voeding. Je hebt de keuze uit coco, kleikorrels, special mix of zelfs biologisch gebonden steenwol! Zelfs het in Engeland erg gewilde 60/40 (kleikorrels/coco) behoort tot de mogelijkheden.

 

Een mooie test weer van dit Atami Wilma systeem voor de hydro grower. Zet hem op! Met dank aan KTM voor het doorschuiven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal eens een doekje door het systeem halen ;) .

 

Blinkend ...

 

Ik stem voor kleikorrels btw. :rolleyes:

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes tester!

Ik vind het een mooi systeem

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mm, dit topic had ik nog niet gezien, systeem al wel veel eerder.

 

Ik stem voor kleikorrels btw. :rolleyes:

 

Hoeveel liter aan kleikorrels gaat erin Kees schat je en waarom kleikorrels, meer hydro dan semi hydro-systeem dit?

 

Kom tot conclusie dat watergeven voor mij als medicinaal gebruiker en kweker toch wel steeds meer een probleem aan het worden is:

met de Wilma tank zou ik dat probleem op een voor mij nog doenlijke wijze wel kunnen tackelen waar ik met andere systemen al snel tegen mijn beperkingen aanloop.

 

Heb ervaring met hydro kweken, aarde, kokos en heb tegen eind augustus weer plek in mijn dr240.

Tent opzet/klimaat is in orde alleen heb ik dus nu al voortdurend problemen door watergeven wat ik nu pas doorheb.

 

Op dit moment ben ik zaden van WOS aan het voorgroeien, zou stekken van deze planten in het systeem kunnen plaatsen of apart voor de test nieuwe zaden kunnen opgroeien in het systeem zelf, kan onder TL of onder HPS dan, maakt mij allemaal niks uit.

 

Die bio steenwol klinkt wel interessant zeg, steenwol heb ik altijd links laten liggen vanwege mileu aspect maar is wel een prachtig (hydro) medium.

Mix kokos/kleikorrels heb ik zelf in verleden wel eens geprobeerd (2005) maar niet zo fijne kweek gehad, snel opstapeling van zouten en dus veel water geven en spoelen om dat te voorkomen. Ben toen daarna overgestapt op alleen kokos omdat ik vanwege werk DWC niet kon doen en niet op aarde wilde kweken ivm ongedierte (verzamelkliko onder je aanvoer raam.. beter van niet dan).

 

ben benieuwd of ik in aanmerking kom vd test helemaal nu andere mogelijkheden voor mij op behoorlijk lange baan geschoven zijn buiten mijn toedoen.

 

Topic van Kees had ik al gezien en daar eea uitgehaald en ik weet dat verversen van een hele bak helemaal niet nodig is.

Wel hangt eea vd GL voeding af als er met korrels/steenwol gewerkt gaat worden maar die info zal er vast wel zijn (of voordien testten):

erg belangrijk is dan om te weten waar deze voeding de ph op zet tov van kraanwater zodat je niet tegen de buffer vd voeding op gaat zitten werken wat altijd tot ph swing leidt.

 

Heb daar met DWC in verleden en Canna Aqua lijn erg veel van geleerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Gold Label voeding is al behoorlijk afgezuurd. Ook voor de groei adviseren wij fosforzuur om af te zuren als dat nog nodig is. Direct uit de fles (afhankelijk van je kraanwater pH uiteraard) kom je al aardig in de buurt of goed uit, zo rond de 6,3. De UltraPK bevat een polyfosfaat, waardoor deze ook bij een iets hogere pH (boven de 6) uitstekend opneembaar blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk dat het nog een keer getest mag worden :rolleyes:

heb zelf geen ervaring met hydro maar zal deze test wel graag willen uitvoeren hier het lijstje beetje aangepast wat voor mij geld,.

- Heeft een kweekverslag op wietforum

- Een reeds bewezen ruimte of tent

- Enthousiast om een mooi verslag hiervan te maken

 

als er een tester is die overal aan voldoet hoeft het niet maar omdat er nog maar weinig reacties zijn toch even gepost ;)

kweek zelf op aarde altijd, maar wil voor deze test best een keer wat anders proberen.

gr cannabiz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet ik al poetsen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ktm

Voor mij hoeft ie niet te glimmen hoor :icecream:

kwam in je topic niet echt tegen hoe je waternivo checkte vd onderbak: tilde je de bovenbak iedere keer stukje op of had je daar een ander trucje voor?

 

@ontopic

weinig belangstelling voor deze test lijkt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De onderbak is groter, je kunt er gewoon in kijken!

 

Ik had een stukje bubbel plastic er tussen geklemd om het wat af te sluiten voor vallende meuk.

 

Ochja, er zijn al niet zoveel hydro kwekers he.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch jammer, want je kunt in principe met elk substraat hiermee kweken. LostChild is op dit moment de enige gegadigde. Ik laat hem nog deze week staan, als er dan geen betere voorstellen zijn gekomen dan is ie dit keer voor jou LostChild!

 

Wel adviseer ik toch om in ieder geval iedere week je voeding te verversen. Als het al niet om de voedingsoplossing en stabiliteit daarvan zelf is dan wel om de ophoping van restzouten uit je drain te voorkomen. Als je puur op ec gaat bijvullen zal de voedingsoplossing steeds dunner worden omdat je ook rje restzouten in je oplossing meet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet me afmelden voor deze test.

 

Met de door mij eerder gebruikte voeding in toen DWC weet ik zeker dat eea goed zou komen met bijvullen nav meting EC/ph maar met een GL voeding is het inderdaad het beste om de 1e keer met dit systeem als puur hydro 9dus kleikorrels of de bio steenwol) wekelijks te verversen en dat is voor mij praktisch niet (altijd) haalbaar.

 

Jammer, zag het wel zitten helemaal nu Atami met de 9st 18ltr versie op de markt is gekomen maar daar gaat nog veel meer water id onderbak..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga binnenkort tarten met een kleine dr80 tent in een verloren hoekje die nog over is :blink:

 

hier wil ik een 600w lumatek kap met lumatek evsa in hangen.

 

eventueel beginnen met een soil medium......

 

echter nog geen bewezen ruimte, maar wel met bewezen producten :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik moet me afmelden voor deze test.

 

Met de door mij eerder gebruikte voeding in toen DWC weet ik zeker dat eea goed zou komen met bijvullen nav meting EC/ph maar met een GL voeding is het inderdaad het beste om de 1e keer met dit systeem als puur hydro 9dus kleikorrels of de bio steenwol) wekelijks te verversen en dat is voor mij praktisch niet (altijd) haalbaar.

 

Jammer, zag het wel zitten helemaal nu Atami met de 9st 18ltr versie op de markt is gekomen maar daar gaat nog veel meer water id onderbak..

Je mag op ieder substraat kweken dat je wilt. Kokos is ook nog een mogelijkheid hoor. Steenwol ois is wel leuk om te proberen maar het moet ook praktisch zijn. Hoe zie jij dit systeem praktische voordelen hebben voor een medicinaal kweker?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe zie jij dit systeem praktische voordelen hebben voor een medicinaal kweker?

 

Op werkbankhoogte zit je al snel en dan met dat automatisch watergeven is perfect voor weinig lichamelijke inspanning en door de goed op elkaar afgestemde bakken kun je ook niet snel gesodemieter met water knoeien krijgen waar de medicinale kweker niet echt op zit te wachten, een paar liter water over de vloer is al een ramp vaak: je plantjes doen is al heel wat.

 

Medium is niet de hoofdzaak waarom ik me afmeldt, meer dat ik me geroepen voel om, als ik de test zou doen, de bak wel zeker 1x id 2 weken geheel zou verversen en dat is nogal wat werk, op waternivo sturen (dus nog maar 5ltr aan eind vd week rekning mee houden met bijvullen) is niet te doen met recirculerend, dan gaat de EC/PH op de loop, helemaal met een meidum in 11ltr potten, op DWC wil dat nog wel zonder medium setup).

 

Enige manier voor mij om het te kunnen doen is met bijvullen op EC (en ik weet hoe dat gaat waardoor zoutophoping ed voorkomen wordt) en alleen een bak wissel als ze oevrgaan vd groei naar de bloei en er dus meer PK's bij in moeten, dan is het het beste om ze een keer goed te spoelen met lage EC met enzymen (of andere fulvic en .. acid oplossing) en ze dan op bloei gerichte voeding te zetten. Dat spoelen is een erg goede zet op (semi) hydro en kun je, door bijvullen af te stemmen prima zonder gehele wissel vd bak doen.

 

Met die canna voeding, en dat was het mooie ervan, was alleen spoelen (en dat door gedurende 1 week alleen maar bijvullen met ph afgestemd water) en daarna gewoon over op bloeivoeding, halev sterkte en via bijvullen binnen 1 week weer op volle sterkte, goed te doen.

Denk dat het met de GL voeding net niet zou gaan (of is deze ne zo afgestemd als de canna Aqua?) en de bak zelf word er ook niet schoner op door zo te kweken..

 

Die bio steenwol: gaat die ook beschikbaar komen via de GL dealers?

Lekkerder werken als Mapito lijkt mij vanwege de structuur van steenwol en je kunt er veel makkelijker mee werken lijkt mij (geen aparte potten nodig bijv).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, als de testen goed verlopen (en dat verwachten we eigenlijk wel) dan komt die steenwol ook gewoon in het assortiment.

 

Ik heb zelf nog niet met de Gold Label Hydro gekweekt, zal het eens navragen in ieder geval. Het wordt in ieder geval al wel toegepast is die recyclende aquasystems van Advanced Hydroponics of Holland, die werken op hetzelfde principe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben nu bezig met de nieuwe setup,

 

1200 watt op 1.5m2

hoogte van 1.4

 

het gaan 5 cheeseberry haze van sannie worden, die in scrog gezet zullen worden

 

 

dit wordt over 1.5 week gestart mits het allemaal goed verloopt....

 

het is nog een optie om te gaan kweken op cocos, aarde met cocos of iets anders,

 

 

 

mocht ik de wilma mogen testen hoor ik dat graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben nu bezig met de nieuwe setup,

1200 watt op 1.5m2 hoogte van 1.4

het gaan 5 cheeseberry haze van sannie worden, die in scrog gezet zullen worden

 

Weet niet hoe je dit ziet Tim maar dit systeem met pot en bakken is al cm of 40 hoog, houdt je nog 1mtr over waar nog je afstand bulb/plant vanaf gaat en dan 1200W erop 1.5m2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me niet echt de juiste insteek inderdaad, gewoon, een klein hydro setje voor een klein tentje, plantjes er in, huppetee. Het is toch wel erg dat we er zo mee moeten leuren B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap ik ook niet whazzup, t is dat ik niet aan de voorwaarden voldoe en net een nieuwe ronde begonnen ben anders had ik em graag getest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

we hebben inmiddels overigens een tester gevonden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

reken maar :verrygood

Trainwreckjes zijn in de maak, binnen enkele weken kunnen we van start :D

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...