Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

evilbert

Variabele Wattjes

Recommended Posts

Vol afschuw kijk ik de afgelopen weken naar dat Hollandse klote weer zeg maar ..... heb mijn kweek op hydrophonics af moeten breken ivm een ernstige uitbraak van wortelrot (schuld van oom agent, as die blauwe wouzen nou gewoon met hun fikkemozen van mijn waterkoeler af hadden gebleven toen ze affijn .....) en Bert ff geen centen om een nieuwe te kopen.

 

Maar de Bert is niet voor 1 gat te vangen! dus als een speer de hydrophonics afgebroken en overgeschakeld op het roemruchte plan B !!! tent van 1,20 bij 1,20 ingericht met 9 potten van 40L en hier 20 dames (amnesia) ingefrot ..... 3 dagen voorgroeien en hop!!! de bloei in met die mutsen. En wonderboven wonder .. alle 20 de dames as een tierelier aangeslagen en groeien alsof hun leven ervan hangt (wat ook zo is). Op diot moment hangen er 3 lampies van 600 wattelemundoos boven, waarvan er 1 om 20.00 aangaat, de andere 2 twijfel ik dus ernstig over ..... Hoe kan ik dit nou eens zo inrichten met het verlichtingsplan zodat ik toch maximaal effect en minimale hitteproblemen krijg?

 

Ik gebruik een 250m3 softbox om de tent af te zuigen (o was ik maar een tent) .... maar eerst wat meer ionfo maar:

 

De zolder kamer waar de tent staat is 5 x 6 m2 ..... en bevind zich onder een schuin dak ... met schuine kant aan de oostkant van het huis .... er zijn hier 2 velux ramen ... 1 raam gebruik ik om de de lucht uit de tent af te blazen, bij het andere raam hangt een 150m3 afzuiger die lucht uit de gehele ruimt zuigt en afblaast naar buiten ..... 's avonds om 20.00 schakelt er 1 lamp en de 250m3 afzuiger aan .... de 150m3 staat 24/7 aan.

 

NU had ik vanaacht liggen bedenken dat het misschien wel eens verstandig zou kunnen zijn om gezien de temperaturen de 3 lampen in stappen aan schakelen en ook weer uit te gooien .... dus lamp 1 .... 20.00 aan, 08.00 uit ..... lamp 2 22.00 aan, 06.00 uit .... lamp 3 24.00 aan en 04.00 uit ..... Zou dit zinvol kunnen zijn nu tijdens de zomer en waar zou ik op kunnen mikken wat opbrengst betreft als je ervanuitgaat dat ik normaal onder 1200W rond de 950 gr zit??? Iemand ideeen? of hier eerder mee ge-expirimenteerd????

 

gallery_8706_10459_30816.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1800 watt in een dr120 is gekkenwerk, overdone, 't brengt je in problemen, 't kost je opbrengst, temp is niet te houden, 400kuub afzuiger is veelste weinig, etc etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overdrijven is ook een vak! 1800wat daar kun je beter een oppervlakte van 3 bij 1,2 belichten... 3000kub afzuiger, 1500 inlaat, draaien ze lekker rustig en hoor je ze niet!

 

Tip wil ze zo door blijven draaien haal dan tenminste 1 lamp weg!

 

 

K zie nergens de tempratuur staan? Kun je die nog effe melde hahahhahah

 

De afzuigers die je nu gebruikt zijn bedoelt voor een 400wat tentje!!!!!!!!!

 

 

Gr junk

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt wel ff voor de gein 1800 watt een uurtje aanzetten, ben benieuwd naar de temp en LV

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahah dat word minimaal 40graden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gok idd 40+

wat de LV dan is daar ben ik benieuwd naar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals de rest zegt grotere tent + afzuiging met een veel grotere capaciteit. Zal wel een lekkere sauna worden zo binnen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, heb wel meer dingen gedaan die men gek vond maar toch bleken te werken hehe ..... ik ga vanavond testen en morgen post ik de temperaturen .... LV is is trouwens 60% maar ook daarvoor heb ik een wereld truuk :rolleyes: .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je overtuigd bent dan houd niemand je tegen, succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens ff voor de duidelijkheid, ik zit hier niet om afgezeken te worden en ik zit dus ook niet te wachten op nietszeggende kommentaren. Ik zit hier vanwege de mensen die wel mee willen denken en helpen mijn expirimenten tot een goed eind te brengen .... om maar eens een dwarsstraat te noemen .... een 1.2 x 1.2 m2 tent met 250m3 Afzuiger trekt de tent al biojna vacuum .... 350m3 trekt de verbindingen al vrot ....

 

kortom, heb je hints, tips en goede ideeen???? graag!!!! WIL JE NEGATIEVEN??? zoek dan lekker een ander toppic op !!! .......

 

Ik wil dus gewoon weten of je licht op kan schakelen en dat zin heeft ...... dus op een 12 uurs periode ...... 12 uur met 600W .... 10 uur met 1200W en 8 uur met 1800W .... wie o wie vind dit ook interesant en heeft POSITIEVE ideeen???

Share this post


Link to post
Share on other sites
LV is is trouwens 60% maar ook daarvoor heb ik een wereld truuk ;) .....

Handdoek in een emmer water en de handdoek over de rand laten hangen?

Ben benieuwd naar je temp verloop, wel lef om dit in de zomer te testen hoor :rolleyes:

 

Succes!

 

Zou je vanavond trouwens starten met 1 lamp, vervolgens alleen je 2e erbij aan zetten en afwachten wat dit doet met je hok?

Als je hoge temp. krijgt is dat in ieder geval met 2 lampen en niet met 3, saunakans is vrij groot omdat je toch met een relatief lage afzuiging zit ookal denk je van niet.

Ik heb 500m3 voor 1 600 watter in een zelfde formaat tent en ik houd de temp nu net rond de 32 graden met actieve inblaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je tent vacuum trekt,moet je de zijflappen open doen en/of via de buisgaten passief/actief inblazen.

Ik gebruik een 1500m³ boxafzuiger voor mijn dr120 tentje,welliswaar flink gedimd,ik draai overdag en ben tot nu toe niet boven de 31.6 gekomen.

 

De ruimte waar de tent in staat is vrij koel en laat ik veel doorluchten.

Maar 1800Watt gaat je niet lukken in een dr120 :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee snap ik dat je hier niet zit om afgezeken te worden, maar hoeveel reacties wil je hebben om erachter te komen dat het niet lukt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat maakt het uit als het niet lukt, hij zei hier boven toch dat het een experiment was, en er gaan zo vaak experimenten niet goed.

maar die zijn er toch ook om te leren en ervaring op te doen...

 

Grtz.

DontKnow

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha,ben niet eigenwijs wil alleen dingen horen die positief zijn pfffff....weer zo 1 snap dat je niet afgezeken wilt worden (dat wil niemand) maar goed ik denk btw dat 2 lampen meer dan genoeg is man succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaar bericht 9, open dan ook niet een topic als je het toch gaat doen ondanks het negatieve advies het niet te doen, SUCCES!! we horen 't wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

1800 watt in een dr120??? ;) :rolleyes:

Mag je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg flink gaan afzuigen kerel, dit is echt een gevalletje van extreme overkill....

Mocht het allemaal gaan doorzetten: veel succes en als het lukt (kans acht ik zeer klein) respect!

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik mijn gedachtekronkel toch maar even moet toelichten .... ik begin dus om 20.00 met 1 lamp in te schakelen .... rond diezelfde tijd begint het boven hier in huis ook af te koelen ... rond 22.00 is de temperatuur op de zolder minimaal 4 graden naar beneden, dus dan schakel ik de 2e lamp op .... nog 2 uur later is het 14 graden op de zolder .... daar ligt dus het expiriment ..... zolder temp naar beneden betekend in mijn knarretje dat ik dus meer warmte kan produceren zonder direct een suana te bouwen.....

 

enne .... idd het is een expiriment en expirimenten mogen misgaan ...... oim nog te zwijgen van het feit dat expirimenten ook best een beetje extreem mogen zijn in mijn ogen ..... inmiddels heb ik trouwens ook iets gesttoorts bedacht .... en om eerlijk te zijn is het zo idioot dat ik het bijna niet durf te typen maar toch ga uitproberen (met hartelijke dank aan de buren) ........ na de temperatuur testen en lv test die ik vanavond en vanacht ga uitvoeren ga ik as weekend lucht inblazen via een ouwe koelkast ..... ja je leest het goed! ....... links gat van 10 erin .... rechts een 5cm gat met slakehuis en filter en dan met een kleine fan de lucht door de koelkast heen zuigen .... of het werkt is zwaar twijfelachtig ... als het lukt polonaise anders lachsalvo van de eeuw .... gebruik trouwens op het moment al een dergelijke opstelling om vochtige lucht in te blazen, dat werkt dus wel as een speer .....

 

Dus nogmaals .. alle out of the box ideeen zijn dus welkom!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar kerel 3 lampen voor een dr120 is gewoon te veel in mijn ogen maar goed idd. tests zijn er om genomen te worden en wie weet joh ik heb wel gekkere dingen gezien inmiddels dus sta eiegenlijk ook newrgens meer van te kijken...

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@smokey ... het mooie is dat ik het helemaal met je eens ben, maar toch ..... eerst zien! en ik wil dus weten hoe laag ik de temp toch kan krijgen in de zomer onder extreme omstandigheden zonder te investeren in airco .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja, het langzaam opbouwen en afbouwen van de hoeveelheid licht over de loop van de dag lijkt me nog helemaal niet verkeerd. Als je kijkt hoeveel energie per vierkante meter de zon op een zonnige zomerdag produceerd zou het in principe moeten kunnen met die wattages. Mits je de temperatuur onder controle kan houden. Of het rendabel is.... waarschijnlijk niet, maar wel mooi om dat getest zien te worden en inderdaad van te leren.

 

Groeten, donder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste meting:

 

@20.00

- Buiten temp 24 graden

- Zolder temp : 24 graden

- Tent temp met 1 x 600W 25Graden

 

Voortijdig lamp 2 bijgeschakeld resultaat na 30 minuten:

 

@20.45

- Buiten temp 23 graden

- Zolder temp 23 graden

- Tent temp met 2 x 600W 27 Graden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 1200W een 250m3 afzuiger en een klein beetje extra met de flappen dicht 27 graden met dit weer. Vind het knap van je.

Ik heb een paar rondes gedraaid met een dr120 met 1 x 600W en 500m3 afzuiging, daar had ik bij dit weer moeite om de temp onder de 30 graden te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu wil je gewoon laten zien dat het allemaal wel lukt, 2 lampen aan, temp 27 graden, ik geloof er geen knars van. de meeste op dit forum weten wel dat dat onzin is, dus wie probeer je nu te overtuigen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voortijdig lamp 2 bijgeschakeld resultaat na 30 minuten:

 

 

Het is zeker een tiepfout en bedoelde hij na 30 seconden ipv van 30 minuten ;)

Vind het erg onwaarschijnlijk met je 250m3 afzuiger, zelf heb ik een oude tv/computerkast met een 250w lamp en een 325m3 afzuiger en nog loop ik te sukkelen met de temperatuur :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...