Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

IreZumi1

Vrouwelijk (Feminised zaden maken)

Recommended Posts

Ik ben al enige tijd aan het zoeken hoe je vrouwelijke zaden maak 99% dan :D

Ik kom veel manieren tegen, zilverwater, Gibberrelinezuur enz enz.

 

Ik zie dat veel zaadshops tegenwoordig allerlei soorten vrouwelijke zaden aanbieden, maar kan nergens een beschrijving vinden die wel altijd werkt, het is altijd van ja dat kan dit maar niet dit want dan dat, maar misschien dit enz enz.

 

Je word er niet wijs uit terwijl toch vele vele bedrijven ze tegenwoordig aanbieden.....

Is het een goed bewaard geheim ofzo :rolleyes:

 

Ik ben dan ook benieuwd of iemand een manier hebt die dus al die bedrijven gebruiken die wel gewoon werkt, zonder te mislukken :P

Eskobar? :P

 

Graag alleen serieuse berichten :D want hier kunnen we allemaal wat aan hebben.....

 

Gr Irezumi

 

Ik heb zelf al een maniertje gevonden maar of dit werkt.....komt ie:

 

Dmv lichtstress:

Begin met vrouwelijke zaden/stekken vanwege dat je geen mannelijke chromosonen wilt hebben.

Doe de eerst 3 weken het volgende met het licht.

12 uur licht......5.5uur uit.......1 uur licht......5.5uur uit en herhaal dit 3 weken lang en zet daarna de klok weer op 12/12, ze zeggen dat je dan `mannelijke bloemen op je vrouwlijke planten krijg, waardoor ze zichzelf bestuiven en vervolgens vrouwelijk zaad maken????/

 

Wat er van waar is weet ik niet? Als mensen meer ideeen hebben hoor ik het graag want wil de beste optie zelf gaan testen met jullie erbij ;)

 

Chemische versie:

GIBBERELLIC ACID TREATMENT:

Select your favorite female plant and spray it from approx. two feet away (first under the leaves, then on top). This must be done 2 weeks before the plant is put into the flowering light cycle, thus the need to start with female seeds/clones. DO NOT SMOKE BUD TREATED WITH GIBBERELLIC ACID! Spray the plant again after 2 weeks have passed, and place it under 12/12 lighting. This plant will "hermie" and pollinate itself and other females present. It will not produce as much pollen as a pure male, thus less seeds. However, these seeds will be 100% female.

 

Van dit verhaaltje heb ik begrepen dat het veel veel werk is de juiste verhouding van het zuur te krijgen en het vloeibaar te maken.

Jammer dat je dit nergens kant en klaar kan kopen............zowel post post!

 

 

 

 

 

 

 

Kom maar op met de maniertjes??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Hoop met je , dat we hier ooit nog eens kunnen lezen hoe het maken van vrouwelijke zaden echt moet.

Maar ja, de verkopers van deze zaden zijn ook geen Gekke Henkie ;)

Maar wie weet is er nog zo'n ex zadenkweekwerknemer .. die het geheim gaat onthullen. Zeg maar de Hema rookworst komt gewoon van Unox. :rolleyes:

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist PF

Word tijd dat dit is duidelijk word ;)

GIBBERELLIC ACID kan je aan komen en werkt, alleen het kant en klaar maken ervan om te gebruiken is nogal lastig heb ik begrepen.

 

Maar ja wie weet komen we er achter als meer mensen helpen ermee :D

 

Nog een stukje

 

Als we dus zaad hebben met alleen X-chromosomen (een vrouwelijk zaadje), weten we dus zeker dat het genetisch een vrouwje is. Maar ja… hoe krijg je die nu? Alsvolgt: men neme een vrouwtje (XX) welke we met hormonen gaan dwingen om toch mannelijke bloemen te maken (dit doen we dus met een zeer lage, specifieke, concentratie Gibberellic acid). Gibberellic acid is een hormoon welke normaal ook in de plant voorkomt en vooral bij de groei en bloei betrokken is. Een vrouwelijke plant die pollen geeft levert echter pollen met alleen maar X-chromosomen (geen Y aan te pas gekomen hier). Bieden we dit pollen nu eens aan aan andere vrouwtjes (ook XX) dan weten we dus eigenlijk 100% zeker dat we zaad krijgen met 100% XX!!!

 

 

 

Leuk werkt goed, maar wat is die zeer lage specifieke waarde en hoe krijg je die concentratie.

Formation of male flowers is generally promoted by concentrations of 10 to 200 ppm

Als iemand hier ervaring mee heeft en de goede concetratie weet ga ik het proberen :P

 

Stap 1)

Plant zoveel mogelijk plantjes. Je kan het met 20 plantjes proberen, maar als je een effectief resultaat wilt boeken, zal je het met een 1000tal moeten doen.

 

Stap 2)

Laat je plantjes wat groeien. Pakweg een weekje of twee laten groeien. Zeker nog niet in bloei zetten! Geen 12/12 cyclus maar een gewone groei cyclus zoals 18/6!

 

Stap 3)

Onderzoek je plantjes een voor een onder de microscoop. De sleutel hier is geduld. Bij ieder plantje zoveel mogelijk cellen bekijken en kijken of er XY chromosomen bij zitten.

 

Deze planten moet je apart zetten. Het doel is dat je op zoek gaat naar een plant met 100% XX chromosomenparen (dit zijn de vrouwelijke)

 

XX => vrouw

XY => man

 

Als je deze plant gevonden hebt (uit de 1000 plantjes ga je er nog geen vinden die 100% vrouwelijk is, maar rond de 99% zou wel moeten lukken. 100% is theoretisch mogelijk maar in de praktijk niet) dan ga je nr stap 4.

 

Voor dit eerste stuk zou je toch een feminised plant kunnen nemen van een goede zaadboer?

 

Stap 4)

Zet je 100% vrouwelijke plant in bloei. Als het bloeimoment juist is (dwz dat het moment van optimale bevruchting bijna is aangebroken) dan spuit je een oplossing Gibberrelinezuur van 0,00X per liter water.

 

Ja en welke dag 12/12 is dit?? En hoe vaak spuit je het?

 

De 0,00X oplossing is dus een oplossing van 0,00x g Gibberrelinezuur in een liter water. De X is onbekend. Hier moet je zelf mee experimenteren.

Als ik afga op wat ik al gelezen heb hierover kan je best de gulden middenweg nemen en gewoon 0,005 g per liter doen.

 

Weet niemand de preciese concentratie die zeker goed is hiervoor??? Kees :P

De theorie achter dit zuur:

Gibberrelinezuur zorgt ervoor dat er een verandering in hormoonsverhoudingen optreed.

Kort gezegd:

De buds van je plant worden beinvloed door dit zuur en veranderen hun verhouding van 99% vrouwelijk naar ... % mannelijk.

Deze mannelijke bloemen zorgen ervoor dat de plant zelf bevrucht wordt.

 

Doordat de plant 99% vrouwelijk is, zal hij ook 99% vrouwelijke zaadjes produceren.

 

Korte uitleg bij theoretische 100%:

Een plant kan nooit 100% vrouwelijk of mannelijk zijn.

In theorie kan een plant die 100% vrouwelijk is zelfs geen feminised zaad produceren, want het gibberrelinezuur zorgt niet voor extra mannelijke hormonen, enkel voor een omzetting van verhoudingen.

Een verhouding van 100% - 0% kan niet veranderd worden.

Dus in theorie kan NIEMAND zaadjes maken die 100% gefeminiseerd zijn.

 

 

 

 

Zo zie je toch nog wel meerdere vragen voor dat ik me testlab gaat laten draaien :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effe 1 op / aanmerking.

 

Morgen kijk ik wel effe verder.

 

JE ZIET GEEN X/Y chromosomen met een microscoop! Veel plezier met kijken.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand al een idee over de concentratie van het Gibberrelinezuur om mee te spuiten?

 

Niet echt veel animo maar ik denk het gevonden te hebben en zal het gaan testen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Irezumi1

 

Je zit hier onzin te schrijven.Je kan alleen vrouwelijk zaad produceren bij een vrouwelijke plant met intersex genen, dus ook mannelijke chromosomen bevattend.Je kan beter STS gebruiken voor het maken van vrouwelijk zaad.

 

Je moet vrouwelijke pheno's kiezen die alleen reageren op STS, dus bepaald niet gevoelig zijn voor stressfactoren zoals lichtstress of andere stressfactoren.

 

De meeste grote zaadbedrijven kopen het trouwens massaal in Spanje.;)

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Irezumi1

 

Je zit hier onzin te schrijven.

Namaste :rolleyes:

 

 

Ik schrijf helemaal niks is allemaal knip en plak werk, dat had je me een beetje inzicht wel gezien ;)

Niks is waarheid dit probeer ik nu dus uit te vinden....

 

Hier staan veel in over STS http://www.wietforum.nl/Succesvol-Jack-Her...amp-t49532.html

Maar of dat goed is gegaan........BK en Cannabacae hebben dat indd gedaan, maar die man wijven gaven weinig stufmeel het recept ervoor staat iig in het topic, maar hb ook contacten met cees en hth nomercy.... ik kom er wel achter hoe en wat :D

100% vrouwelijk zoals sommige ze verkopen is haast niet te doen of helemaal niet het is allemaal feminised.

Dus als er vrouwelijk bij staat is dit bijna 99% feminised, jammer dat vele dat wel als vrouwelijk verkopen.

Er staat ook bij veeeel zaadbanken Fem zaden sommige denken dat dit FEMale is, maar is gewoon FEMinised :P

Zover ik weet bestaat er geen 100% vrouwelijk zaad!!!!! Allemaal FEMinised.....

 

Maar als ik goed Feminised zaad kan maken ben ik ook akkoord......ben onderweg

Ik ga het als eerst zeer binnenkort met STS proberen op 10 verschillende vrouwelijke planten, maar het blijven testjes, je moet ergens beginnen!!

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze vraag zit ik ook al een tijd mee hoe doen de grote bedrijven het ? Misschien dat sannie hier een antwoord op heeft aangezien hij ook Feminised zaden verkoopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, we wachten op de resultaten die IreZumi bereikt!

Tjapado: gevoelsmatig moeten we Sannie hier niet bij betrekken!

Ire, succes!

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze manier doet een vriend van mij...

 

de tekst is niet door mij geschreven dus alle eer aan die persoon.

 

met een STS setje, te koop rond de 25 euro en dan kunt je 10 liter aanmaken.

 

De beste tijd om te besproeien is de nacht voordat ze in bloei gaan i.e. de nacht voordat de lampen op 12/12 gaan. Daarna moet na 14 dagen nog een tweede keer gesproeid worden.

 

Hier alvast een handleiding voor wat meer duidelijkheid.

 

Inleiding:

Het principe komt erop neer dat je een vrouwelijke plant met STS behandelt, deze zal vervolgens stuifmeel aanmaken en daarmee kan een ander vrouwtje bevrucht worden. Omdat er alleen vrouwtjes in het proces betrokken zijn, zullen de zaden hiervan ook gewoon vrouwelijk zijn.

 

Er is echter een kleine imperfectie waar rekening mee gehouden moet worden: hermafrodie. Alle vrouwelijk wietplanten kunnen onder bepaalde omstandigheden (meestal slechte omstandigheden) mannelijke bloemen gaan vormen. Hier is het feminisatieproces ook op gebaseerd. Het nageslacht KAN dus nog wel mannelijke eigenschappen vertonen. Voor het proces is het dus ook belangrijk dat er goede ouders gekozen worden die geen slechte genen op de zaden over zullen brengen.

 

Bereiding STS:

Deze set is goed voor 10L STS (0,5mM). Als je alle STS in een keer maakt moet je het bruine flesje (0.85 gram zilvernitraat opgelost in 50mL demi water ) in het witte flesje( 4.96 gram natriumthiosulfaat pentahydraat opgelost) in 200mL demiwater gieten, het flesje zwenken/licht schudden zodat het goed mengt, en de oplossing vervolgens aanvullen tot 10L. De som van de inhoud van de flesjes is 250 mL dus er moet dan nog 9750 mL bij.

 

Je kunt ook eerst een deel STS maken en de rest van de kit bewaren voor later (dat maakt de tweede behandeling bijvoorbeeld een stuk effectiever). In dat geval meng je 1 deel van het bruine flesje met 4 delen van het witte flesje. De zo ontstane oplossing zien we dan als 1 deel. Hier moeten vervolgens nog 39 delen water bij. Bijvoorbeeld: 5 mL uit het bruine flesje + 20 mL uit het witte flesje + (25*39=)975 mL water.

 

Het beste wordt alles in de koelkast bewaard. De STS is zo 1 maand houdbaar. De oplossingen in het witte en het bruine flesje zouden 2 jaar houdbaar zijn hoewel dat twijfelachtig is over de oplossing in het bruine flesje. Ik zou daarvan uitgaan van een half jaar.

 

Behandeling:

Het gebruik van STS is simpel. Het wordt toegediend via de bladeren en de stam. Je besproeit de bladeren en de stam gewoon met een plantenspuit tot ze goed nat zijn. Ikzelf zorg ervoor dat ze druipen. Deze eerste behandeling wordt uitgevoerd de avond voordat de lampen op 12/12 gaan. Het mag ook eerder. Belangrijk is dat deze behandeling elke twee weken herhaald wordt. Het effect van STS werkt namelijk uit. Er zijn bij de behandeling twee belangrijke dingen om op te letten. 1. Besproei ze als de lampen uit zijn, anders verbranden de bladeren; 2. Let er met de latere behandelingen op, zodra de plant bloemen maakt, dat de bloemen niet nat worden. Dit veroorzaakt rot.

 

Het effect van STS duurt even. 1 tot 2 maanden. Hiermee moet ook rekening gehouden worden als de vrouwtjes in bloei worden gezet. Als de vrouwtjes een korte bloeitijd hebben dan moeten ze te lang wachten op het stuifmeel en dan is hun bloeifase al afgelopen voordat de zaden zich goed hebben kunnen ontwikkelen. Dus het is het beste om te zorgen dat de vrouwtjes een maand later bloeien dan de 'mannetjes'.

 

Sativa soorten zijn gevoeliger voor de STS dan indica soorten.

 

Extra:

Ikzelf had de eerste keer vrij veel stress met het kweken omdat ik uiteindelijk pas na een maand trossen mannelijke bloemen ontdekte, vervolgens duurde het vrij lang voordat ze ook daadwerkelijk stuifmeel gingen produceren. De stuifmeelproductie was ook minder uitbundig dan bij normale mannen. Hou er rekening mee dat je waarschijnlijk met de bevruchting zult moeten helpen. Zorgen dat het stuifmeel ook bij de stampers komt. Soms moest ik wat rijpe bloemen eraf plukken en boven de stampers fijnwrijven voor het stuifmeel. Met deze laatste techniek moet je zulke bloemen natuurlijk wel herkennen maar dat gebeurt na een tijdje wel. Toen de bevruchting eindelijk achter de rug was moest ik naar mijn gevoel vrij lang wachten op zaden dus daar was weer twijfel. Maar uiteindelijk werkt het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blowmonkey

 

Het zilverthiosulfaat moet je zelf maken uit zilvernitraat en natriumthiosulfaat pentahydraat (niet watervrij).

De zilvernitraat en natriumthiosulfaat pentahydraat kun je kopen op www.labstuff.nl.

Je moet het oplossen in gedemineraliseerd water (demiwater) wat je kunt kopen bij het kruidvat.

 

1. Los 0.85 gram zilvernitraat op in 50mL demiwater

2. Los 4.96 gram natriumthiosulfaat pentahydraat op in 200mL demiwater.

3. Als beide oplossingen goed opgelost zijn giet je de zilvernitraatoplossing bij de natriumthiosulfaat oplossing en roer je goed

4. Vul het nu aan met 9750 mL (9.75 liter) demiwater

5. Je zou nu 10 liter STS moeten hebben die gekoeld een maand houdbaar is.

 

 

Ik ben momenteel zelf bezig ermee.........met succes

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voor de duidelijkheid, nu is er toch al kant en klare STS hé ? Blij dat iemand hier eens een deftige uitleg heeft gegeven ! want ik wil Heel graag zelf is aan de slag met feminised zaden. Alleen 1 vraag, hoe check je bij autoflowers of ze niet gaan ballen aanmaken ? dit gaat toch niet ? Je kan ze wel doen stressen om te zien of je herma's krijgt, maar als je ze al hebt ingespoten met dat spul krijgen ze toch sowieso balle ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is nog een link.

(Mannen overbodig, hermafroditisme loont. De productie van 100% vrouwelijke zaden bij de hennepplant> door Kees Janssen & Riccardo Tiebax PDF )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had destijds met hermas ook een soortgelijke ervaring:

 

Santa maria stekken op steenwol(de echte van 2008 ) die 2 weken in het half donker stonden dood te gaan.

Amper water,ze stonden er maar en ik kon er 5 mee nemen.

 

Op sterven na dood toch voorzichtig eerst onder de tl geplaatst,

daar knapte ze goed van op en tijd voor de hps lamp.

Ze groeide goed door,niks mis mee zei het door de stress er een paar mannelijke bloemen kwamen.

Na de oogst zaten hier zaden in die door de herma trekjes kwamen.

 

10 zaden ongeveer,5 aan een maat van me gegeven en 5 zelf gehouden.

Ik liet ze leggen in de kast 2 jaar lang en vond de zaden weer terug.

3 zaden van gepoot die wonderbaarlijk alle 3 super snel opkwamen.

Alle 3 de zaden waren vrouwelijk ,naast alle 5 zaden die ik aan mn maat gaf.

 

Deze planten groeiden echt als bezetenen zo snel en groot en werden ook heel licht herma.

Weer zaden door de herma die alweer vrouwelijk werden.

 

Die zaden heb ik hier nu nog leggen en ik weet bijna zeker dat deze ook weer vrouwelijk zijn en weer lichte herma planten af geeft.

En zich zelf weer zal bevruchten vanwege de herma trekjes.

jammer dat ik geen plek heb voor 3 meter hoge planten in mijn tuin........

 

Dit heb ik dan meegemaakt wat begon bij een half dode stek en nu dus een plant geworden is die elke keer licht herma word en een paar zaden afgeeft die allen vrouwelijk zijn.

 

Als ik de ruimte zou hebben zou ik ze wel eens met die lesbian dream willen bestuiven,

maar ergens had ik er geen probleem mee dat ze licht herma werden,de wiet was werkelijk perfect en de paar zaden super hard en super goed ontkiemend

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan ze wel doen stressen om te zien of je herma's krijgt, maar als je ze al hebt ingespoten met dat spul krijgen ze toch sowieso balle ?

Eerst stressen dus, en dan de geschikte planten uitzoeken die geen herma trekjes hebben en die dan behandelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NICE, nu snap ik het eindelijk. Ben al een klein jaar bezig met info te ver garen en dit verhaal klopt aan alle kanten met de info die ik vergaard heb.

 

Toevallig heb ik zo wel een sts als glibberlinezuur oplossing in de kelder staan. Heb dit jaar een 5 planten behandeld voor een test. Weet nu voor volgend jaar hoe het echt moet ! EINDELIJK ligt het geheim op straat , hahaha

 

 

EDIT :

 

Ik refereer naar deze post :

 

Hier is nog een link.

(Mannen overbodig, hermafroditisme loont. De productie van 100% vrouwelijke zaden bij de hennepplant> door Kees Janssen & Riccardo Tiebax PDF )

 

Zag dat er ondertussen al weer een stuk of wat reacties tussen waren gekomen

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier is nog een link.

(Mannen overbodig, hermafroditisme loont. De productie van 100% vrouwelijke zaden bij de hennepplant> door Kees Janssen & Riccardo Tiebax PDF )

 

 

Hey pandava wat een mooie link joh :D heel duidelijk uitgelegd , bedankt !

 

Misschien een tip voor mods om iets met deze info/link te doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je er wat aan hebt :lol:

Ik heb me een tijdje geleden echt wezenloos gezocht naar informatie over dit onderwerp :D

Dit was toch wel het meest duidelijke verhaal dat ik kon vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
NICE, nu snap ik het eindelijk. Ben al een klein jaar bezig met info te ver garen en dit verhaal klopt aan alle kanten met de info die ik vergaard heb.

 

Toevallig heb ik zo wel een sts als glibberlinezuur oplossing in de kelder staan. Heb dit jaar een 5 planten behandeld voor een test. Weet nu voor volgend jaar hoe het echt moet ! EINDELIJK ligt het geheim op straat , hahaha

 

 

EDIT :

 

Ik refereer naar deze post :

 

Hier is nog een link.

(Mannen overbodig, hermafroditisme loont. De productie van 100% vrouwelijke zaden bij de hennepplant> door Kees Janssen & Riccardo Tiebax PDF )

 

Zag dat er ondertussen al weer een stuk of wat reacties tussen waren gekomen

 

Groeten

 

 

me kleine zussie kan ook een flesje STS tegen een vrouw aan gooien.... :D

tis de truuk een 100% dame te vinden...zoeken...te stressen dus....bv dmv reveggen...

 

dr zal volgend jaar wel veel fem herma zaad op de markt komen... :lol:

kmaak me eigen zaad wel ;) ...voor me guerilla

Share this post


Link to post
Share on other sites
me kleine zussie kan ook een flesje STS tegen een vrouw aan gooien....

is de truuk een 100% dame te vinden...zoeken...te stressen dus....bv dmv reveggen...

dr zal volgend jaar wel veel fem herma zaad op de markt komen... sad.gif

Ik snap je opmerking niet helemaal ? Voor dat stressen gebruiken ze in die PDF juist STS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...