Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jonkoboy

onzekerheid over stekken

Recommended Posts

Hoi allemaal, ik heb eergisteren een eerste poging gedaan om stekjes te maken, ik heb dit gedaan van een (buiten)stekje (haze) die al wat groter was, en dan met een scalpel een 45 graden hoekje eraf gesneden en dat met stekpoeder in een jiffytray gedaan en vervolgens in een kasje gezet buiten de zon, rekening houdend met de luchtvochtigheid en luchtverversing..

 

In het begin gingen ze hangen maar na wat in de schaduw te hebben gestaan stonden ze weer overeind, en dat doen ze nu nog steeds, alleen is het blad onder een klein beetje hard, maar ziet er verder goed uit en het nieuwe blad is nog vers.. ik heb gehoord dat het harde blad komt omdat de stek geen wortel geschoten heeft en dus geen vocht opneemt, kan dit nog komen of is er iets wat ik verkeerd heb gedaan en is het überhaupt wel mogelijk (buiten)stekjes te stekken..?

 

Alvast bedankt, en mocht ik er helemaal naast zitten dan hoor ik het graag :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang ze overeind blijven staan is dr niks aan de hand ;) ...

en idd beter niet in de directe zon...

tuurlijk kan je buiten stekjes stekken...no problem...

haze bloeit wel erg laat af buiten....misschien beter om die te gaan verduisteren :D ?

gr en succes :rolleyes:

Carpie

 

ps: hier vind je ook nog wat stek info:

http://growguide.wietforum.nl/index.php/Stekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...