Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Church

Easy Bud Autoflower

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Voor sommigen zal er een belletje gaan rinkelen, anderen zullen mij misschien zijn vergeten (dan zeker door het vele smoken B) ) maar ik ben weer een beetje terug op het forum, een beetje omdat ik het erg druk heb met nevenactiviteiten.

 

Was een tijdje actief hier met veel plezier, met een micro-kweekje en wat groene vingers, totdat er een boel veranderde in het leven van Church. Nu is alles weer voor elkaar, nieuw stekje, nieuw leven. De spullen stonden lang ongebruikt ergens weg te rotten, maar nu heb ik sinds kort wat zaadjes gehad van een maatje.

 

Indoor growen ga ik voorlopig niet doen, zeker gezien ik niet erg vaak blow, het mij alleen te doen is voor de lol en ik geen gezeik wil. Heb echter een mooi dakterrasje waar ik zeker wat wilde zetten. Heb nu 2x 12liter bakjes staan met Easy Budjes...

 

Heb weinig over deze soort kunnen vinden, vandaar dit log. Extra informatie kan nooit kwaad! Ik ga hier een bescheiden verslagje doen, verwacht niet teveel. Geen idee of er foto's komen en hoeveel tijd ik heb. Wel wil ik wat inzicht geven in deze autoflower. Informatie over deze soort is hier zeer welkom en zal bij beetjes gegeven worden.

 

Feiten:

-Een gegeven paard kijk je niet in de bek, heb dus Easy Buds (Autoflowers) maar geen idee wat deze soort gaat brengen.

 

-Er zijn er nu 6 ontkiemt, geen idee hoeveel er zijn gezaaid. Ik heb er 4 verpoot die bezig waren aan hun derde (kleine) internode (een klein weekje oud) maar werd verrast door een laatkomertje met de eerste kiemblaadjes en vandaag nog een laatkomertje (zelfs het zaadje nog vastgeplakt aan de kiemblaadjes). Het maatje heeft blijkbaar wat meer gezaaid dan ik dacht.

 

-Ze staan op dit moment in de volle zon te chillen.

 

-Moet even wat meer informatie winnen.

 

-Wil in ieder geval wat vrouwtjes overhouden (liefst 4).

 

-Medium is dus gewoon potgrond van de AH. Nothing fancy. 2x12liter. Wel potgrond met een RHP-keurmerk. Bijvoeden ga ik doen met ECOstyle mocht het nodig zijn.

 

Mvg,

 

Church

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vier plantjes gaan nu goed, de nieuwste vijfde maakt ook vorderingen. Echter 1 plantje lijkt wel in de eerste internode met enkel de kiemblaadjes te blijven hangen. Nog nooit meegemaakt. Lijkt NIETS te gebeuren terwijl ze/hij wel groen blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je een punt Hansje!

 

Doch, ik heb jullie gewaarschuwd... Zie het dan maar als mijn notitie-log.

 

De plantjes zijn nog steeds groen, alles groeit. Snel vind ik het niet gaan, genetisch ook niet super symmetrisch. Vraag me dan gelijk af hoeveel dit zaad al gekruisd is en wat als inherent aan de soort mag worden gerekend/verweten. Net nog een zaadje ontdekt, netjes toegestopt. Eerder gelezen logjes over de easy bud vermeldden slechte ontkieming... Als ik het verschil tussen deze zaden zie, kan ik daar wel inkomen.

 

Het plantje met enkel de kiemblaadjes staat NOG STEEDS stil. Heb er weinig hoop voor, laat het wel staan omdat het nog steeds groen is. Ziet er vreemd uit, totaal geen spoor van een tweede internode. Wel lijkt het alsof een wortel bloot boven de grond uitkomt en weer teruggaat.

 

Mvg,

 

Church

Share this post


Link to post
Share on other sites

De achterblijvende zaailing verwijderd, de laatste zaailing verplaatst zodat de bak goed verdeeld is. Ziet ernaar uit dat het bij 5 gezonde plantjes gaat blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hier ook 3 easy bud zaailingen staan. steken nu ong 2 cm boven de grond. Heb ze meteen in een 10l emmer met GS aarde laten uitkomen.

 

foto's volgen later...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezig aan de +- 6e internode, ruiken al lekker van dichtbij. Kleine plantjes nu (toch erg klein nog vind ik), last van bladluis (beginnend stadium). Even kijken wat we daar aan gaan doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

met fotos erbij kunnen we je helpen.

ben wel benieuwd hoe ze er uit zien :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn, drie mannetjes gespot... Heb nu een vrouwtje en een nog onbekende sekse... Laat dat a.u.b ook een vrouwtje zijn :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het plantje met de onbekende sekse heeft volgens mij de omvalziekte (pythium). Je ziet geen verkleuring van de plant o.i.d. maar wel onderaan de stam. Bruinig en smal, vandaar dat het omvalt. Flink balen. Nu dus nog maar bijna 1 plantje over. Voor mij geen ''easy bud'' meer, of het aan de soort ligt hou ik in het midden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna omhalen, de enige Easy Bud die vrouwelijk en wel over is...

 

Bij deze toch nog wat pics in dit topic...

 

gallery_19265_6411_321857.jpg

 

gallery_19265_6411_1690005.jpg

 

gallery_19265_6411_500487.jpg

 

Niet ontevreden, maar denk steeds aan alle mannen en dode planten. Volgend jaar beter aanpakken.

VOLGEND JAAR. Damn, klinkt echt ver weg...

 

P.s. Let niet op de dode lavendel... Mijn vingers zijn echt groen, eerlijk waar:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vriend van mij had ze ook buiten staan deze zomer..

ondertussen zijn ze al lang op ;)

 

Ik vond ze toen niet zo heel lekker eerlijk gezegd,

maar dit kwam wss omdat we ze gerookt hadden net na ze droog waren.

Dan zijn ze nog niet lekker gecured.

 

En hij had rond de 10 gram per plant..

het zijn dan ook autoflowers :lol:

 

Hawky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, thnx, nice info. Was het effect een beetje te doen? Voor mij hoeft deze soort niet meer, maar ben wel benieuwd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke plant, wel een beetje last van ongedierte?

 

De smaak van de autoflowers is me ook redelijk tegengevallen, maar daarentegen zijn ze wel heeel makkelijk te kweken.

 

Hoop op een goeie 15-20 gram voor je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...