Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tilburg2009

Het: hoe draai ik een hasj-joint topic?!

Recommended Posts

Beste hasj smokers,

 

De mensen die hasj roken zullen de volgende situatie vast wel herkennen: Stel, je draait een joint met hasj. Eerst leg de de vloei en tip klaar en daarna leg je er een plukje shag/tabac op. Je begint je hasj te verkruimelen en strooit het op de tabac. Terwijl je dit doet probeer je in te schatten of je juist aan het doseren bent. Door de shag kun je niet alle hasj zien die je al hebt ingestrooit. Na het draaien proeft de joint te ligt of te sterk. Erg jammer dus.

 

Voor deze situatie en voor alle andere rondom het draaien van hasj-joints heb ik dit topic geopend. Hieronder kun je zien hoe je makkelijk kan doseren met hasj zodat deze altijd smaakt zoals jij dat wil! Ook is dit topic bedoelt om de ervaringen van het draaien met hasj te delen.

 

De manier hoe Tilburg2009 een hasj joint draait:

 

Benodigtheden:

  • Lange vloei
  • Tip
  • Blokkie hasj naar keuze
  • Half zware shag / sigarretten tabak
  • Aansteker

 

 

1. Men neemt een lang vloeitje naar keuze.

Voor hasj joints prefereer ik smalle "zwarte Smoking". Deze vloei is erg dun waardoor je hem minder proeft!

gallery_21645_9910_656558.jpg

 

2. Draai het tipje.

Ik scheur altijd 1/4 van het tipje omdat ik de hasj joints smal draai. Dit gaat het makkelijkst wanner je het tipje eerst vouwt.

gallery_21645_9910_1133990.jpg

 

3. Leg het tipje op je vloeitje aan de gewenste kant.

Ik draai met de tip aan de rechter kant. (met de shag / tabak nog even wachten!!)

 

 

4. Pak je blokje hasj en verkruimel dit tot fijne stukjes.

Voordat ik mijn hasj ga verkruimelen kijk ik eerst of dit nodig is. THC verbrand erg snel dus vuur voor het roken zal de kwaliteit doen dalen. Wanneer dit proces met de hand niet lukt hoef je de hasj alleen maar heel even te verhitten. Dus je hasj niet in het vuur houden maar 10CM erboven. Geduld is een must.

 

 

5. Leg je hasjkruimels op het vloeitje.

Het is de bedoeling dat er een streepje van hasj ontstaat op je vloei. Dit is makkelijk te doen door je vloeitje aan beide kanten op te pakken zodat dit naar het midden valt.

gallery_21645_9910_631609.jpg

 

 

6. Leg een dun laagje shag/tabac over de hasj als een dekentje.

Kijk uit dat je het streepje hasj niet verbreekt. Dit zal de continuiteit niet bevorderen. Je zult een trekje nemen zonder hasj en dat is zonde! ;)

gallery_21645_9910_72078.jpg

 

 

7. Draai het jointje dicht en tik hem aan op een hard vlak voorwerp (aansteker).

Dit proces kan ook inside-out maar voor de beginnende draaier is dit de makkelijkste mannier.

gallery_21645_9910_804482.jpg

 

8. Enjoy your heerlijke hasj-joint!

 

 

Hoe draaien jullie een hasj-joint?

 

Groeten, Tilburg2009 B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. 10 gram hasj (middelzacht)

 

2. Deegroller

 

3. Rollen

 

4. Rolletje maken

 

5. Vloeitje er omheen/tippie er in

 

6. Light it up!

 

(gaatje binnenin ±3-4mm maken)

 

gallery_19_919_345041.jpg

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Kees,

 

Wat lijkt me jou manier een zalige wijze van roken. Echt een super mooie hasj-joint! B)

 

Alleen 10Gr. hasj, Jezus think about your brains men!! :P

 

Niet voor iedereen weg gelegt dus ;)

 

Groeten, Tilburg2009 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tilburg2009

 

haha wat een geweldig idee om hier een topic over te maken B):D

en lekkere jointjes krijg meteen zin een hasj jointje als ik ooit weer eens hasj heb zal ik eens mijn joint posten.

doe constant beetje hasj beetje shag zodat je laagjes krijgt en hij goed en langzaam brand

 

Grtz.

DontKnow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel leuk topic, ik had zelf ook altijd het probleem dat mijn joints niet het zelfde smaakten. Dit tot mijn teleur stelling omdat de meeste joints die ik draaide niet eens lekker vond en zo nu en dan een joint had die super was. Inmiddels zo goed als gestopt met blowen dus probleem doet zich niet meer voor.

 

mssl

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tilburg manier lijkt me niet zo geweldig ,

 

zo ligt alle hash aan de zijkant tegen de vloei aan ...lijkt mij een zwaar gevaar om te leiden tot een inbrander?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een normale hasj joint draai doe ik meestal een half grammetje hasj met een koksmes even fijn choppen tot stukjes van 1mm ofzo. Zachte hasj rolletje maken en in stukjes choppen.

 

Dan even mengen met een grammetje gegrinde wiet... En dan hopen dat het vloeitje nog dicht wil!

 

Dat is een lekkere joint om een middagje van te roken!

 

Kees. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
De tilburg manier lijkt me niet zo geweldig ,

 

zo ligt alle hash aan de zijkant tegen de vloei aan ...lijkt mij een zwaar gevaar om te leiden tot een inbrander?

 

 

Dat ligt dan aan de manier van draaien. Ik heb nooit inbranders met mijn hasj. Als ik de losse shag draai vouwt deze zich om de hasj heen.

 

Hoe draai jij?

 

gr. Tilburg2009 B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

schiet shag west onderlaagje , hasj , bovenlaagje

 

of snake in the grass alsk geld te veel heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blackjerry

 

Snake in the Grass?

wat is dat?

 

Grtz.

DontKnow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een intressant topic.... alleen vraag ik me af of Kees zen pure hasj joint wel zal branden....

 

Ik heb het nooit geprobeerd, dus ik weet het niet, en hasj... eenmaal het brandt , blijft het wel branden....

 

Dat is het eerste wat ik ga proberen als ik weer begin binnen X aantal tijd ;)

 

Mijn ervaring met hasj joints is dat het met net genoeg tabak en net genoeg hasj perfect brandt en hemels smaakt, helaas na een paar joints klopt de verdeling niet meer en gooi ik er altijd teveel hasj in, waardoor er veel verbrandt wordt, de kamer ruikt wel heerlijk, maar higher wordt ik er niet van.

 

 

Om even verder op Keesthemad zijn techniek te gaan.....

 

Uit ervaring heb ik wel gemerkt dat een pure weed joint (wanneer goed gegrind/geknipt in potje), gelijkmatig opbrandt.....

 

Intressant B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ik doe kleine snakejes,

 

gallery_7713_557_953531.jpg

 

Daarbij heb ik het gevoel dat er iets minder aan de lucht verbrand.

 

laagje shag

ice of handhasj in snakies,

skuff in stukkies

laagje shag

 

offe ..

 

gallery_7713_557_196313.jpg

 

da's ook niet schleckt...

 

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker breed tipje(niet uit tipboekje, gewoon zelf knippen uit het goeie materiaal)

klein laagje wiet, goed gegrind, gelijkmatig verdeeld

hasj in een paar worstjes erop(1 worstje lukt me vaak niet, dus dan worden het een paar kortere achter elkaar gelegd)

gaat ongeveer een kwart gram hasj in

klein beetje wiet over het worstje heen

dan dichtdraaien(binnenstebuiten), maar vanwege de brede tip eerder in de vorm van een sigaret dan van een joint

resultaat is een dun jointje waarvan ongeveer een derde tip is, maar wel lekker en je kunt het makkelijker tot de tip oproken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...