Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

green-lady

zomertest: semi-gesloten systeem met koeler/bron/luchtverdeelslangen

Recommended Posts

Een ding is zeker, ik ga van de aarde af :lol:

green-lady

:)

 

:verrygood

 

:D

 

PH>>>>>>>>>>>>> :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat de combinatie van de hoge Ec

Groeten, green-lady

 

Een hoge Ec is niet altijd oke :verrygood

 

Ik lees dit verslag nu pas GR en vind het jammer dat het zo voor je loopt op aarde.

Maar als je denkt om met Hydro beter te gaan doen kan je wel eens van een koude kermis thuis komen......

Aarde is het makkelijkst PUNT!

Lees eens het verslag van Admo.....die zat met een Ec van......nou weet het ff niet maar was ergg laag.

 

Ik zou me niet zo druk maken....aanhouder wint.

Of wil je weer opnieuw gaan leren :D

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydro kan ook heel goed op lage ec hoor... ik kom eigenlijk nooit boven de 1,9 terwijl het water al 0,7 is

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer lady,

kop op

naar de volgende top

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey greenlady heb je helemaal gevolgd van bouwen tot kweken en had gelezen dat je een nieuwe setup gaat beginnen weer met mapito neem dan gelijk andere voeding erbij hypro in combinatie met aptus en mischien co2 erbij aangezien je een gesloten systeem hebt met alles erop en eraan ben dan nieuwschierig wat je er dan vanaf gaat halen!!??en ook je aankomende kweek ga ik volgen

 

gr nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nieuweling; Je mag nooit weer raden :) .

Zoiets komt de volgende keer op het forum. Eerst ff bouwen, en zoals jullie weten duurt dat bij mij ff.

Je ziet me wel weer verschijnen :verrygood

 

 

Nog ff over het systeem zelf;

Zoals jullie hebben kunnen zien is het klimaat zelfs met hartje zomer perfect. Ik had hem ingesteld op 30 graden en dat blijft het dus ook perfect.

In het begin draait de koeler continue (met de lampen op 24/24) en zal de temp iets hoger komen, maar de lvs-sen (luchtverdeelslangen) blazen de gekoelde lucht richting de dames, dus die worden altijd iets meer gekoeld en toprot zul je met deze lvs-sen dus ook niet snel hebben omdat de luchtinblaas altijd over je planten is.

Het systeem werkt perfect, alleen zou het 't mooiste zijn als er nog een oplossing zou komen voor de lv+. De eerste tijd zal die te laag zijn (als je zonder plastic werkt) maar als de dames iets groter zijn werkt het geheel perfect. Zodra de koeler aangaat daalt direct je lv, en in het begin heb je dat liever niet.

 

De enigste aanpassing wat ik nog heb gedaan is met de sproeibuizen.

 

gallery_14245_10439_369373.jpg

 

gallery_14245_10439_383637.jpg

 

gallery_14245_10439_752626.jpg

 

Zoals je ziet liggen de buizen de eerste week/weken in de volle kunstzon :D . Ik heb de temp gemeten van het nog aanwezige voedingswater van de beurt ervoor en dat was in sommige gevallen tegen de 50 graden aan. Ik heb er op het eind een kraan tussen gezet met een verlengpijp zodat ik eerst de warme voeding eruit spoel voordat ik de daadwerkelijke waterbeurt gaf. Onder het uiteinde had ik een emmer die bijna vol was na het spoelen van de sproeibuis.

Misschien is het een optie om de buis net onder het oppervlak te leggen of om er iets omheen te doen wat werkt als een hitteschilt. Aan de andere kant heb ik met de plantversterker DEON gespoten (van FERRO), en die moet juist tussen de 40-50 graden zijn, dus de planten kunnen er wel tegen.

 

Zoals beloofd zou ik het nog een keer laten zien met zomertemperaturen, alleen jammer dat ik zo'n matige opbrengst had, maar als het goed is komt er nog een verslag van iemand die met hetzelfde systeem kweekt en al vele jaren ervaring heeft, en er dus ook een gigantische opbrengst vanaf haalt.

 

Ik ga bouwen aan een opzet met mapito/quantigo met CO2, waarschijnlijk op eb en vloed, en anders met de sproeibuizen, daar slapen we nog ff een nachtje over :D .

 

A&T Trading, iig bedankt voor de gastvrijheid en het vertrouwen, en jullie zien mij uiteraard nog vaak genoeg terug. :lol:

Forumers; Bedankt voor het meekijken en voor de aandacht. Hopelijk heb ik zo genoeg inzicht kunnen geven over dit unieke systeem van A&T, en anders kun je het altijd nog nalezen in de verslagen! PM sturen mag altijd en uiteraard is alle info bij A&T te krijgen.

 

 

Groeten, en tot de volgende keer maar weer :huh:

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij ook bedankt voor je openheid!

Dat mag ook wel gezegd worden

 

Good goan!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks :verrygood .

 

Ik was al (bijna) vergeten om de laatste foto's te plaatsen zodat jullie kunnen zien hoe de bladeren al aan het verdorren waren, en ik weet uit ervaring dat het erg klote knipt en dat het veel meer tijd in beslag neemt. Als er toch nog wat verdorring aan zit denkt men dat het veels te heet is geweest en dus verbrand is.

 

Oke..... hier de laatste plaatjes;

 

gallery_14245_10439_1243246.jpg

 

Hier een gedeelte van het net eraf, ze vallen allemaal om:

 

gallery_14245_10439_1176124.jpg

 

gallery_14245_10439_212046.jpg

 

gallery_14245_10439_440594.jpg

 

gallery_14245_10439_288237.jpg

 

gallery_14245_10439_162328.jpg

 

gallery_14245_10439_1100560.jpg

 

gallery_14245_10439_407688.jpg

 

gallery_14245_10439_1319933.jpg

 

Het knipafval (900 gr. droog)

 

gallery_14245_10439_1113138.jpg

 

 

Groeten,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga je het afval nog zeven?

 

gewoon door een stuk vitrage, spannen over een doos met daarin een vuilniszak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mega verslag!! Echt mooi hok. Heb je alleen niet te vroeg geoogst? Ik vond de bladeren op het laatst nogal groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is maar net wat je groen noemt :verrygood ;

(en ja, had ze nog graag 2 weken laten staan)

 

gallery_14245_10439_1176124.jpg

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...