Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
get in the ganjabus

opium plant in mijn tuin?

Recommended Posts

Ja, maar heeft niet veel zien om in nederland te kweken

 

"Papaver somniferum subsp. somniferum

 

Deze papaver met witte bloembladen, is de opiumpapaver die vooral in Afghanistan wordt gekweekt; waarbij het melksap ongeveer 10% opium bevat.

 

Volgens de Opiumwet in België (uiteraard is die anders in Nederland) heeft men geen vergunning nodig om enkele slaapbollen in de tuin te kweken (het opiumgehalte is slechts 0,5 à 1%) doordat :

 

* de grond te weinig efficiënte mineralen bevat

* onvoldoende aantal uren zonneschijn

* een snelle afwatering vereist is

 

Het melksap mag gebruikt worden als wrattensap, maar niet voor oraal gebruik

 

In Duitsland is (of was) een vergunning nodig voor elk soort "slaapbol" "

 

Bron: Wikipedia

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapbol

 

Grtz.

DontKnow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik herinner me dat KTM dat wel eens geprobeerd heeft.

 

Edit: Gevonden.

 

gallery_9137_7216_24996.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker in een kopje thee flikkeren, even laten trekken en opdrinken....... toch? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klaproos..

 

Kun je inderdaad opium van maken.. wel eerst even concentreren.. anders ben je iets (waarschijnlijk) heel smerigs aan het roken qua melksap van de plant. De opium word uit de zaden geperst al ik me niet vergis dat rook je niet de melk..daarnaast is er dus in Nederland door de lagere opbrengs alleen meer klaproos of PP Somniferum om de zelfde hoeveelheid opium te winnen in princiepe is dit net zo goed mogelijk als bij de afgaanse opiumrijke variant.

 

Maareh.. heb je de tanden van die opium rokende domino-spelende no-lifers in een land als Indonesië wel eens bekeken.. en de verslaving die al gevaarlijk snel op kan spelen? Mischien een reden om toch maar te blijven blowen B)

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat ik er iets mee ga doen, tis iets te junky achtig voor mij.

En ik ken niemand die er echt iets mee kan doen dus laat ik ze lekker staan.

twas gewoon uit pure nieuwscheirigheid dat ik eht vroeg

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een lamp erbij zou het meschien wel kunnen wat voor grond zal je moeten gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de planten zijn ondertussen al weg, kheb van een paar plantjes toch een klein bolletje kunnen halen :lol:

ik zal het binnenkort eens tussen mn joint steken B)

het bolletje lijkt wel hasj, maar dan echt pikzward

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha gebruiken ze dat niet voor heroine? B)

klinkt idd wel junkie achtig :P

 

maar wel succes, doe je ook een verslagje? :P

greetz

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha hebben de ouders toch gelijk gehad

 

het begint met wiet en het eindigt met HEROINE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een heerlijk topic weer gevuld met allerlei onzin.

 

(1)Volgens de Opiumwet in België (uiteraard is die anders in Nederland) heeft men geen vergunning nodig om enkele slaapbollen in de tuin te kweken (het opiumgehalte is slechts 0,5 à 1%) doordat :

 

* (2)de grond te weinig efficiënte mineralen bevat

* (3)onvoldoende aantal uren zonneschijn

* (4)een snelle afwatering vereist is

 

1. Geen idee hoe het in Nederland zit, maar aangezien je zakjes papaver overal kunt kopen en de rode papaver wild voor komt, denk ik dat je hectares moet gaan zetten voor iemand het idee krijgt wat je aan het doen bent.

 

2. Waarom zou de grond te weinig mineralen bevatten ? Wat is dat voor onzin ? De woestijngrond waar het normaal op gekweekt wordt is lekker...

 

3. WAT EEN ONZIN!!! Wij hebben in de zomer MEER zonuren als Afghanistan wat veel dichter tegen de evenaar aan ligt... Papaver wordt zelfs grootschalig in Frankrijk geteeld...

 

4. Wbt afwatering... Tsjah een goede potgrond zonder perliet voldoet daar prima aan...

 

Ik heb dit jaar ook weer enkele papavers... Ik oogst nu de bollen in z'n geheel, ik droog ze en dan zie ik later wel wat ik er mee doe. Het valt best mee hoe "slecht" ze het hier doen. Binnen opstarten in Februari en dan heb je de hele zomer mooie papavers in de tuin staan. Die van mij bloeien nu al een maand ofzo vanuit zijscheuten...

 

Anyways, papaverbollen bevatten voornamelijk geen heroïne, wel morphine en codiïne waarvan je van het eerste wel heroïne kunt maken als je tijd te veel hebt. Maar ruwe opium is een mooier iets...

 

Kun je inderdaad opium van maken.. wel eerst even concentreren.. anders ben je iets (waarschijnlijk) heel smerigs aan het roken qua melksap van de plant. De opium word uit de zaden geperst al ik me niet vergis dat rook je niet de melk (5)..daarnaast is er dus in Nederland door de lagere opbrengs alleen meer klaproos of PP Somniferum om de zelfde hoeveelheid opium te winnen in princiepe is dit net zo goed mogelijk als bij de afgaanse opiumrijke variant.(6)

 

Maareh.. heb je de tanden van die opium rokende domino-spelende no-lifers in een land als Indonesië wel eens bekeken.. en de verslaving die al gevaarlijk snel op kan spelen? Mischien een reden om toch maar te blijven blowen

 

5. Je maakt opium van het melkerige sap. De zaden doe je over je broodje.

 

6. de warmte in afghanistan zal allicht meehelpen, maar verder zie ik weinig verschil in klimaat tussen daar en hier. Ik heb van het melksap wel eens gedronken, voel direct een fysiologische reactie in m'n lichaam... Darmen reageren er op en je merkt dat er iets gebeurt, te weinig voor 0.5% opium hoor... Maar we shall see! Drogen, extraheren, terugwegen en percentage postten B).

 

@Chriet, weer een lekker nuttige post van jou!!! Toppie hoor!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ik wou net zeggen, anders zou je van dat brood in de supermarkt lekker op opium/codeïne/morphine zitten xD elke junkie dat brood halen :lol: ;)

 

haha succes met je opium joint :) verslagje zou leuk zijn B)

 

laterzz

~Skillz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken wel wat mensen die potjes vol hebben staan van deze zomer geoogst. Pikzwart ziet het eruit.

3 kerven verticaal maken, en als het opgedroogt is van de bol afschrapen.

 

Hele zware stoned als je het met pijpje rookt. En flink blijft doortuffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...