Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TaiPan79

White widow in kweektent

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik wilde een vraag gaan stellen op het indoor forum maar het leek me wel leuk om maar meteen aan het kweekverslag te beginnen. Alles gaat op zich redelijk goed nu, wel kan ik jullie hulp en inzicht gebruiken voor een en ander maar dat komt strakjes.

Misschien een saai kweekje met maar vijf stuks, maar ik wil het eerst goed onder de knie hebben.

 

Setup: Homebox 1,2x1,2x2m, 1x600w hps, afzuiging 125mm+carbofilter 500m3, Boneco 7145 bevochtiger. Tafelventilator. Lamp hangt op 60cm.

 

In eerste instantie heb ik tent op de lege zolder neergezet ivm aansluitingen voor lucht aan- en afvoer. Mede dankzij het heerlijke zonnetje en de toch al warme zolder (grote ramen waar hele dag zon vast op staat) was het in de tent overdag continue 35 graden met de lampen aan, de ventilator stond de hele dag de luchtvochtigheid naar rond de 10% te trekken. Achteraf gezien kan dat ook aan de hygrometer hebben gelegen want zie hier (heb ze voor de foto even uit schaduwplekje gehaald):

 

med_gallery_26856_10356_275608.jpg

 

Links ligt de oude meter en links de nieuwe.. Nu kan ik er dus eigenlijk nog steeds niet op vertrouwen dus ga er nu wat geld aan spenderen en een fatsoenlijke halen bij Conrad.

 

De tent is inmiddels en verdieping lager komen te staan (stuk koeler, huis heeft energielabel b en is dus best goed geisoleerd).

Waar het met de temperatuur en luchtvochtigheid een stuk beter gaat. (onder de 29 graden, lv 50-60%) maar nog niet helemaal optimaal.

 

De plantjes hebben ook wel wat geleden want de onderste bladeren zijn niet helemaal mooi gegroeid (gekruld, lijkt net sla).

 

Maar goed, eerst even wat foto's. De zaailingen zijn vandaag precies twee weken oud (twee weken geleden ben ik met ontkiemen begonnen, vind het allemaal wel mooi snel gaan):

 

med_gallery_26856_10356_230223.jpg

 

med_gallery_26856_10356_364576.jpg

 

med_gallery_26856_10356_230174.jpg

 

med_gallery_26856_10356_599118.jpg

 

med_gallery_26856_10356_143142.jpg

 

med_gallery_26856_10356_554446.jpg

 

 

 

En dan nu wat vraagjes:

 

De tent blaast vanuit de kamer (ongeveer 5x2) de afvoerlucht nu rechtstreeks de overloop op. Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik merk (of denk te merken) dat het warmer en vochtiger is boven. Wil het dus eigenlijk naar buiten afvoeren maar beslist niet door de muren boren voor een afvoer. Nu zit er in het raam op die kamer een rooster van ongeveer 1 meter breed. Hierop zou ik een soort mondstuk willen fabriceren, die het hele rooster bedekt, een soort platgeslagen trompet, waarop de 125mm afvoerbuis aangesloten word. Maar dit is een hoop werk en ik ben bang dat er teveel weerstand inzit of dat ik andere problemen over het hoofd zie. Tevens zit het raam van de buren op twee/drie meter verderop en die staat regelmatig open..

 

Foto van het rooster:

 

med_gallery_26856_10356_237819.jpg

 

Als de opinie is dat ik het net zo goed op de overloop uit kan blazen (staat in open verbinding met zolder en begane grond) dan kan ik dat doen door de glasplaat in onderstaande foto te vervangen voor een trespa plaatje met een afvoerrooster waar de buis direct op kan, is ook een stuk makkelijker..:

 

med_gallery_26856_10356_682012.jpg

 

Als aanvoer wil ik enkel de passieve inlaten gebruiken die op de tent zitten (die flappen), nog meer ventilatorgeruis en ik krijg trammalant met mijn vriendin. De toegevoerde lucht komt dan dus vanuit de overloop/begane grond/evt. open ramen de kamer in.

 

 

--------

 

Tevens zit de boel niet meer op randaarde (was op zolder wel het geval). Voor mijn gevoel is dit veiliger dan een verlengkabel van 10-15 meter gebruiken. In de hele kamer is geen randaarde te vinden. Ik wil dit wel laten doen maar dat duurt nog ff. De boel is verder wel degelijk geinstalleerd, alleen geen geaarde stopcontacten.. Kan het even zo, zonder randaarde, of is een cheapo verlengkabeltje van een 10,- afdoende voor 1 lamp (wil geen geld uitgeven aan dure kabelbox..) en heb ik dan de veiligheid die randaarde bied zonder gevaar dat de kabel doorfikt? Is wel een lengte van 10-15 meter naar een geaarde doos.

 

--------

 

Wat zouden jullie doen?

 

Tevens zijn alle opmerkingen/tips naar aanleiding van de foto's uiteraard welkom!

 

De ervaring is in ieder geval erg leuk. Had nooit veel met groen (behalve mijn jointje) maar ik lijk de natuur ook steeds meer te gaan waarderen. Prachtig om de boel te verzorgen en te merken dat die verzorging vaak ook snel effect heeft op het welzijn van de plant.. Beneden staan nu wat aardbeieinplantjes (lekker) en ben van plan allerhande andere dingen te gaan proberen waaronder tabak en salvia. Heb de smaak te pakken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Inmiddels staan de planten iets van een week op 12/12. Het blijken allemaal dames :icecream:

Waren zaden van Spliff seeds, ben hier dus erg tevreden over. Ik laat alles zijn vrije loop, volgende kweek wil ik beginnen met wat technieken als toppen, dieven etc.

 

Even wat meer info:

 

Temperatuur schommelt met dit weer tussen de 29 en 34 graden. Luchtvochtigheid is circa 40-50% zonder bevochtiger, die is inmiddels uit de tent. Geef al een aantal dagen Canna Flores mee (bloeivoeding dus) en ben vandaag begonnen met toevoegen van CannaBoost. Alles volgens het voedingsschema van Canna. Ben van plan later in de bloei nog wat PK13/14 toe te voegen en that's it. Plantjes staan in Plagron Growmix trouwens.

 

Het valt me niet mee om fatsoenlijke foto's te maken, ook niet met licht uit en ik wil de planten niet meer uit de tent halen telkens:

 

med_gallery_26856_10356_928991.jpg

 

med_gallery_26856_10356_1022392.jpg

 

med_gallery_26856_10356_1447503.jpg

 

 

De plant die nu in het midden staat stond eerst in een hoek en deze begon toch wel erg te strekken. Rest van de planten heeft mooie stammen en de internodes mooi op elkaar. Ben dik tevreden en hoop door te stomen naar een goede opbrengst!

 

PH en EC ben ik niet mee bezig. Heb in het begin bladprobleem gehad maar kwam door te weinig water/voeding, alles ziet er nu prima uit (mijns inziens). Ik heb wel een EC meter gekocht voor het geval dat.

 

Zou eventuele reacties commentaar wel op prijs stellen, anders heeft updaten weinig zin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De tent blaast vanuit de kamer (ongeveer 5x2) de afvoerlucht nu rechtstreeks de overloop op. Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik merk (of denk te merken) dat het warmer en vochtiger is boven. Wil het dus eigenlijk naar buiten afvoeren maar beslist niet door de muren boren voor een afvoer. Nu zit er in het raam op die kamer een rooster van ongeveer 1 meter breed. Hierop zou ik een soort mondstuk willen fabriceren, die het hele rooster bedekt, een soort platgeslagen trompet, waarop de 125mm afvoerbuis aangesloten word. Maar dit is een hoop werk en ik ben bang dat er teveel weerstand inzit of dat ik andere problemen over het hoofd zie. Tevens zit het raam van de buren op twee/drie meter verderop en die staat regelmatig open..

Als de opinie is dat ik het net zo goed op de overloop uit kan blazen (staat in open verbinding met zolder en begane grond) dan kan ik dat doen door de glasplaat in onderstaande foto te vervangen voor een trespa plaatje met een afvoerrooster waar de buis direct op kan, is ook een stuk makkelijker..:

Als aanvoer wil ik enkel de passieve inlaten gebruiken die op de tent zitten (die flappen), nog meer ventilatorgeruis en ik krijg trammalant met mijn vriendin. De toegevoerde lucht komt dan dus vanuit de overloop/begane grond/evt. open ramen de kamer in.

Een kamer met een raam die open kan is voldoende, echter zit jij met het probleem dat je in een tent kweekt, je zal dus een inlaat moeten hebben die frisse lucht aanvoert, geloof me, die heb je echt nodig! Frisse lucht is een must.

 

--------

 

Tevens zit de boel niet meer op randaarde (was op zolder wel het geval).

Je moet met aarde gaan werken, het risico is te groot als je huisje af fikt, vraag het maar aan kenners, aarde is geen must maar een verplichting.

Weet je hoeveel volt er door een VSA gejaagt wordt ? Een paar 1000. Als er een afwijking zit in de stroom en jij wilt je kap hoger of lager hangen krijg je een optater met alle gevolgen van dien. Kortom, aarden die handel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels staan de planten iets van een week op 12/12. Het blijken allemaal dames :icecream:

Na 2 1/2 week in de potgrond al op 12/12 ?

 

Geef al een aantal dagen Canna Flores mee (bloeivoeding dus) en ben vandaag begonnen met toevoegen van CannaBoost. Alles volgens het voedingsschema van Canna. Ben van plan later in de bloei nog wat PK13/14 toe te voegen en that's it. Plantjes staan in Plagron Growmix trouwens.

 

Ik heb niet zoveel verstand van al die bloeivoeding, ik hou het altijd lekker simpel.?

 

 

Aan de bovenkant zie ik gele bladpuntjes, als dit bovenin de plant voorkomt duidt dat meestal op te weinig voeding, zou dat kunnen volgens jou ?

 

med_gallery_26856_10356_1022392.jpg

 

 

De plant die nu in het midden staat stond eerst in een hoek en deze begon toch wel erg te strekken.

Dan vraag ik me af hoe jij je lamp hebt opgehanden ? In een DR120 kan een lamp perfect de hele tent bestralen namelijk

 

PH en EC ben ik niet mee bezig.

Dat controleer ik ook niet (ik kweek met growmix en BAT mix uiteraard allebei van Plagron) :wacko:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een reply! :wacko:

 

Ja, dat van die randaarde zat mij ook niet lekker. Heb maar een verlengbox aangeschaft van Brennenstuhl (1,5mm/3500w) en deze op een geaarde doos aangesloten. Zal tijdelijk in ieder geval veiliger zijn zo.

Nu afwachten tot Teun de Beun tijd heeft om de boel beter in orde te maken..

 

Na 2 1/2 week in de potgrond al op 12/12 ?

 

Na her en der gelezen te hebben dat planten bij 5-6 internodes wel in de bloei kunnen heb ik hierop gewacht. Toen ze die allemaal hadden heb ik ze op 12/12 gezet. Dat was inderdaad na ongeveer 2,5 week. Ze lijken het goed te doen maar volgens jou zou dit te vroeg kunnen zijn begrijp ik?

 

 

Aan de bovenkant zie ik gele bladpuntjes, als dit bovenin de plant voorkomt duidt dat meestal op te weinig voeding, zou dat kunnen volgens jou ?

 

Dat gevoel heb ik ook. Ik maak nu gewoon telkens iets van 5 liter water tegelijk aan. Hierin gaat conform het schema 25ml flores.

Kan dit eens verhogen, kijken of het dan weggaat.

 

 

Dan vraag ik me af hoe jij je lamp hebt opgehanden ? In een DR120 kan een lamp perfect de hele tent bestralen namelijk

 

Lamp hangt wel iets uit het midden maar niet veel. Zou ook een andere oorzaak kunnen hebben, dat strekken dus, maar kan ik dan niet bedenken.

 

 

Mooi werk :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo,

 

Verlengsnoer voor je randaarde is prima hoor, voldoet uitstekend.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na her en der gelezen te hebben dat planten bij 5-6 internodes wel in de bloei kunnen heb ik hierop gewacht. Toen ze die allemaal hadden heb ik ze op 12/12 gezet. Dat was inderdaad na ongeveer 2,5 week. Ze lijken het goed te doen maar volgens jou zou dit te vroeg kunnen zijn begrijp ik?

 

Je hebt wel gelijk jah, bij de 5de of 6de internode kunnen ze meestal wel in de bloei, ze groeien namelijk nog zeker 2 weken door vanaf het moment dat ze in de bloei worden gezet, dus ik denk dat je het prima hebt gedaan, ik heb zelf 9 x White Widow zaadjes staan in dezelfde tent als jou, die van mij zijn nu 6 weken oud, van begin tot heden, echter heb ik ze na ruim 3 weken pas in de bloei gezet, 2 1/2 week klinkt zo kort, maar het scheelt niet zoveel met die van mij.

 

linkje naar mijn verslag :

 

http://www.wietforum.nl/10-x-ww-SJ-DR120-4...amp-t69644.html

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dat gevoel heb ik ook. Ik maak nu gewoon telkens iets van 5 liter water tegelijk aan. Hierin gaat conform het schema 25ml flores.

Kan dit eens verhogen, kijken of het dan weggaat.

 

Kun je eens vertellen wat je op dit moment meegeeft aan voeding ? Is vrij essentieel om een goed oordeel te vellen....dus laat ff weten.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lamp hangt wel iets uit het midden maar niet veel. Zou ook een andere oorzaak kunnen hebben, dat strekken dus, maar kan ik dan niet bedenken.

Nah jah, is ook iet boeiend voor de rest, maar vroeg het me af, trouwens waarom heb je de lamp niet in het midden hangen dan? Dit kan perfect bij de DR120....

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor de rest, ga zo door, en denk aan je frisse lucht!!

 

 

p.s. leuk dat jij bijna met exact hetzelfde aan kweken bent!! ik ga je zeker volgen en helpen waar ik kan!

 

 

greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens dat fenomeen dat je weinig response krijgt is vrij normaal ben ik inmiddels achter, dit neemt niet weg dat je verslag niet gelezen word hoor, alleen ik begrijp je wel dat je als je wat te vragen hebt en graag antwoorden/meningen of ervaringen wilt horen het wel leuk is dat er dan ook gereageerd word.

 

Ik heb er zelf ook last van namelijk, gelukkig heb ik van een paar kenners wel wat info en tips gekregen, daar ben ik ze nog steeds dankbaar voor. Maw, als je info en/of tips krijgt, wees er zuinig op hahahah!

 

Ik heb ook ff op je volg button geklikt, ik ben dus van de partij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes, jammer van de gestrekte vrouw hoeveel scheelt het met de andere planten?

en strekt nu een andere plant niet die er nu staat?

je zou je veld gelijk kunnen maken door te knaken of buigen...

zo krijg je alle toppen weer op dezelfde hoogte en hangt je lamp optimaal boven de planten.

verder heb ik geen opmerkingen en zien ze er gezond uit.

ik heb dezelfde meter maar vind ze ook niet erg betrouwbaar, ik let zelf meer op de plant en check af en toe met de hand de temperatuur rondom de toppen :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo even een snelle update met een paar foto's.

 

Er valt eigenlijk weinig te melden. De planten lijken het prima te doen en ze beginnen mooi te bloeien. Wel zijn sommige "steeltjes" die naar een enkel blad lopen wat paarsig van kleur. Ik heb de hoeveelheid voeding een beetje aangepast.

Momenteel maak ik 3 liter water aan. Hierbij gaat 10ml Flores en 4ml Boost.

Als het goed is kan ik over een weekje ofzo beginnen met de PK.

 

De plant in het midden blijft echt klein en alle toppen groeien dicht op elkaar. De vier in de hoeken van de tent schieten uit naar boven. Hoogteverschil is toch wel een 20-30 centimeter.

 

Knakken en andere dingen zoals eerder genoemd wil ik nog even vermijden totdat mijn vingers iets groener zijn :blink:

Zie hiervoor ook mijn andere topic in micro/fluo. Met deze 2 Lowryders wil ik het fimmen, toppen, dieven, scroggen etc gaan oefenen.

 

Er zitten inderdaad wat gele punten her en der maar ik vind het nog wel meevallen. Onderste blad is bij diverse planten al wel afgevallen. Temperatuur is 29 graden met lampen aan, lv circa 40%.

 

Het spijt mij van de matige foto's. heb 1 plant even uit de tent getrokken om beter plaatje te kunnen maken:

 

gallery_26856_10356_328915.jpg

 

med_gallery_26856_10356_609316.jpg

 

med_gallery_26856_10356_138678.jpg

 

Dit is de top van de kleinste plant:

 

gallery_26856_10356_206146.jpg

 

En dit is de grootste strekkert:

 

gallery_26856_10356_463539.jpg

 

Na deze cursus wiet kweken eerst maar eens een cursus fotografie want het is dramatisch...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had het over de randaarde, deze ligt al wel achter de WCD?? Waarom niet even naar de bouwmarkt en zelf een wcd halen met randaarde en aansluiten, je hebt je VSA toch ook algesloten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij zit je te hoog met je voeding.....

Gekruld blad- paarse stelen- blad punten die verkleuren......

Die batmix is al best zwaar,

en dan nog de max van 5 ml voeding op een liter is wel veel...

 

Succses ik volg je

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien overvoeding toch vaak genoemd word heb ik de voeding nog iets verder omlaag geschroefd. Geef nu voorlopig alleen nog Flores mee 2,5ml op 1l. Zelf heb ik het vermoeden dat ze van die Boost de grootste klap krijgen, dat geef ik nu niet meer mee (spul ruikt ook ontzettend goor, ben bang dat ik het dadelijk ga proeven bah).

 

Ik geef ze nu meestal water als het licht net aan is, zo'n 600ml per plant. De volgende waterbeurt staan ze er regelmatig een beetje verlept bij, na wateren en een paar uur zien ze er weer normaal uit. Ga nu proberen te spreiden en geef ze twee keer per lichtperiode 400ml, eens even kijken hoe dat gaat.

 

Betreffende dat randaarde: Je gaat me toch niet vertellen dat er gewoon standaard wel een aardedraadje zit in die muurdoos maar dat ze er gewoon wcd zonder aarde op geschroefd hebben haha. Had er gewoon nog niet aan gedacht om dat ding eraf te schroeven en te kijken ;)

Ga ik dadelijk ff doen, kan ik die kutkabel eindelijk weg halen (loopt over trap en breek mijn nek zowat elke ochtend ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gekrulde bladpunten zegt niks over overvoeding.(oorzaak. iets te hoge watergift, of de blaadjes worden tegen de zijwand gedrukt)

paarse bladsteeltjes zegt niks over overvoeding.(ph stoornis,opname blokade geven paarse stelen)

 

dus laat je niet gek maken!!!!!!

 

 

houd een leuke dosering aan van, de halve aangegeven dosering.

dan zit je redelijk goed op de ec..........

 

 

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmmmmmm ok maar verbrande pladpunten las ik ook ergens

en de krul in dit blad komt door dat hij moeite heeft me verdampen....

En dat zie ik ook vaak in combo met een hoog zout gehalte door voeding.....

 

En er is trouwens niks geks makend aan een advies om niet op de max te gaan zitten van je voeding plus nog een booster,

En waarna je precies het zelfde advies geeft om te minderen in zijn voeding naar de helft, beetje krom

 

Maarja Doe er mee wat je wil...

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

We lopen nu bijna op het einde dus even een update! Heb helaas weinig kunnen posten omdat laptop stuk was, maar we kunnen er weer tegen aan. Ik gok dat de dames nog een weekje moeten staan, ben nu bezig met spoelen (gewoon kraanwater).

Er hangen in totaal iets van 10 katrollen (planthaken) in de tent die de boel omhoog trekken. bijna alle vertakkingen hebben dermate dikke toppen dat ze anders onder het gewicht bezwijken. Om tevens de lichtval lager op de plant beter te krijgen heb ik dus de boel opgeknoopt.

 

gallery_26856_10356_174014.jpg

 

gallery_26856_10356_1139463.jpg

 

gallery_26856_10356_70407.jpg

 

Vind niet dat de boel op foto mooi over komt. Toppen zijn goed dik en ook redelijk qan het puisten nog.

Kan niet inschatten hoeveel ik eraan overhoud maar kan er voorlopig wel even van roken :verrygood

 

De luchtvochtigheid baart mij af en toe wel zorgen. Er staat een ontvochtiger in maar het blijft rond de 50% , in de nacht alleen loopt het op tot 70-80. Maar kan er niet meer aan doen op het moment dus laat het maar gaan. Hou de toppen goed in de gaten en van rot is geen sprake.

 

Had nog twee plaatjes die misschien de moeite zijn:

 

gallery_26856_10356_1061022.jpg

gallery_26856_10356_626886.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...