Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jantjewietje

mijn eigen klein bouwprojectje (mijnschagt)

Recommended Posts

@Elmo,

deze begrijp ik helaas niet:

@ Torsti .. No thanks.. ;)

Wat bedoel je hiermee?

 

@Jantje,

mooi, een plantje heb al, nu nog het hok B)

Ik hoop dat er een gat beneden in het potje zit, voor het geval dat je water geeft.

Plak een laagje lichtdichte folie om de pot, de wortelen kunnen niet tegen het licht.

Laat de plant overdag buiten in de zon staan, beter en meer licht kan de plant niet krijgen.

Hou de plant weg van de insecten, trips, varenrouwmug en spint heb je sneller als je denkt.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een serre zeg je ? :P

 

 

en dan wil je binnen met een spaarlampje gaan kweken.. ? :D

vraag maar aan je pappa of je in die serre mag kweken.. als eerste..

en . veel gaan lezen hier :smoke

lijkt me een beter plan..

 

en de grond waar je plantje in staat , lijkt me erg nat.. :wOOt

 

veel succes :)

 

@ EmTee ik zeg niks.. B)

Maar

enthousiast is hij zeker :P

 

 

@Torsti.. .. :D je pm van laatst .. ;)

ik vind zn plannen geweldig, maar moet em gewoon vertellen dat het niks word zo..

 

zat net te denken of je het zou snappen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je dat potje voorzien hebt van een laag folie en een gaatje, laat 'm daar dan lekker in staan tot je fatsoenlijk aarde hebt.

 

Daar kan ie nog wel 2 weken mee vooruit met dat potje

 

Heb je een fotootje van de serre?

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben wel enthousiast en das soms een nadeel

 

khed nu juist het plantje verpot naar de grote(zwarte) pot met gaten in aan de onderkant

en kheb alle grond die er in de pot is water gegeven(dat vijverwater)ik ga nog een schaal eronder zetten om vanonder water te kunnen geven

en in de serre mag ik zoals verwacht niet kweken

maar kga het nog eens bespreken

papa denkt dat ik met gangsters te maken heb die van hun plantje af willen

maar hij is mijn leeftijd en heeft maar 1 plantje dus niet illegaal

nuja ik laat ze lekker denken

ik mag het wel buiten zetten van papa das al een voordeel

maar op dit moment laat ik hem nog even binnen onder de 2 lampen (en de fan die ik zojuist heb opgegangen en die behoorlijk recht blijft hangen wat me eigenlijk wel verbaast

 

grtz jantje

 

ps: foto's ga ik morgen nemen denk ik

nu ga ik slapen (moet morgen trug gaan werken pff)

pss: bedankt iedereen voor de snelle en leerzame reacties

maar laat ik even heel duidelijk zijn

ik hoef niet bepaald grote opbrengst dit is mijn eerste plantje en kwil wat experimenteren in de zin van gwn rustig zien wat er gebeurt en ingrijpen als er problemen opduiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welterusten!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik hoef niet bepaald grote opbrengst dit is mijn eerste plantje en kwil wat experimenteren in de zin van gwn rustig zien wat er gebeurt en ingrijpen als er problemen opduiken

Dat snappen we wel, maar als je de keus hebt tussen 2 a 3 spaarlampen of de hemelse hps. dan is de keuze duidelijk. In de volle grond met die dame!

 

Je zult een keuze moeten maken om de plant niet te veel te stressen. Of je hanteert een lichtritme in je mijnschacht of je zet haar buiten. Buiten zetten en dan weer binnen onder de spaarlampen en dan morgen weer naar buiten.... is allemaal niet ideaal.

 

EmTee

 

-- edit --

@ Torsti

Dat is misschien wel het beste ja, een goede rustige nachtrust

Slaap lekker Jantje! (en de rest)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi topic hoor :D

 

iedereen probeert z'n steentje bij te dragen om dit jongentje te helpen.

en zelf zit ie nog in conclaaf met z'n ouders of de plant nu wel of niet buiten mag staan, wel of niet in de serre, wel of niet in dat nog-steeds-niet-gereed-gemaakte-kelder-hoekje..

 

hoe moeilijk kun je het jezelf en je ouders maken zeg :P

 

weet nog wel dat m'n broertje van 12 vorig jaar wat stekkies kreeg van mij, mam ik haal die boom eruit he, dan zet ik er wietplanten neer. NEEEE.. :P ja maar die boom is al om dus ik ga ze toch neerzetten... OKE B) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi topic hoor :D

 

iedereen probeert z'n steentje bij te dragen om dit jongentje te helpen.

en zelf zit ie nog in conclaaf met z'n ouders of de plant nu wel of niet buiten mag staan, wel of niet in de serre, wel of niet in dat nog-steeds-niet-gereed-gemaakte-kelder-hoekje..

 

hoe moeilijk kun je het jezelf en je ouders maken zeg :P

 

weet nog wel dat m'n broertje van 12 vorig jaar wat stekkies kreeg van mij, mam ik haal die boom eruit he, dan zet ik er wietplanten neer. NEEEE.. :P ja maar die boom is al om dus ik ga ze toch neerzetten... OKE B) ;)

haha en @ jantje

 

gewoon neerzetten en dan pas gaan vragen of het wel mag :)

zo ben ik ook bij mn ouwe lui begonne.. de dag voordat we op vakantie gingen had ik een handje vol zaden door de tuin gestrooid.. toen we na 3 weken terug kwamen , had ik een leuk oerwoud .. :wOOt

 

@ amnees ja wil hem zeker helpen.. met plezier zelfs . maar zoals hij nu wil gaan kweken , word em niet.. en dat moet ook gezegd kunne worden :smoke

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had net hetzelfde hoor, enkel dat deze meneer al van pagina 3 een foto van z'n plantje had, ik pas na 6 pagina's als ik me niet vergis B)!

Nuja ik heb dan ook wel eerst gebouwd en dan pas gezaaid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha amnees...prachitg zoals jij het verwoord nu......

 

ik vind ook dat je eigenlijk wel eerst moet nadenken voordat je begint...kijk na mij ik ben hetzelfde geval

ben ook eerst begonnen met me vorige kweek..die is ook best wel mislukt hahahah maar heb het nu iets beter aangepakt

 

jantjewietje ik vind dat je best wel eens kunt gaan beslissen waar en misschien belangrijker OF je er een plantje neer mag zetten want tis ook zonde toch om iets weg te moeten doen wat er al is (je plantje ) terwijl je het niet eens mag of er een goede plek voor hebt

 

al met al wel succes en begrijp me niet verkeerd hoor ik gun je alles maar toch.... grt smokiebear

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nuja ik heb dan ook wel eerst gebouwd en dan pas gezaaid.

en dat proberen we hem `netjes` te vertellen B)

 

 

echt hoor jantjewietje.. ;)

 

 

zet het plantje maar lekker buiten, op een zonnig plekje :D

 

dan kan je zien hoe het groeit enzo.. en leren.. en lekker aan je hok gaan knutselen :P

 

Veel succes :P

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

B)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas wel op met foto's online zetten, politie die meeleest is nog niet zo erg, maar er hangen stiekem ook gangsters op dit forum rond..

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha...amnees je zegt nou wel zomooi oppassen...maar toch ben ik nog steeds benieuwd ofdat hackers via je ip niet je adres kunnen achterhalen zodat je opzich best nog beript kan worden op die manier gheghe

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zal vast wel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

je was nog opzoek naar iets als reflectie, een goedkope oplossing is wat ik ook heb gedaan:

 

Alufolie in een soort "cone" vorm wikkelen en dit om je lamp hangen. Of een oude lampenkap uithalen en deze bekleden met alufolie, zolang het licht maar terug naar onder wordt gestuurd

 

gallery_26904_10358_78375.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

okeeej!!

veel om op te antwoorden

 

ik ga van vroeg naar oud

 

@elmo en emtee

ik zei al dat ik men plantje kreeg zonder dak wist dat zo vroeg al ging komen

ik was wel al begonnen maar kging pas de bestelling afronden als het klaar was, tot er opeens iemand vraagt wil je een plantje...

 

ook nog @ elmo

kwil het wel buiten zetten hoor maar mama vind da niet goed

en ze zou men dame behandelijk als wied in plaats van wiet dus laat ik men plantje onder men 2 lampen en fan hangen

 

er komt tot nu toe toch niet veel light binnen

en kvin het zo jammer da ik nie kan verder doen

maar onderweg naar huis vandaag zag ik een houthandel dus daar kan ik nog grote planken halen als ik er nodig heb

 

@amnees

ja leuk he ik vind het zoo leuk dat iedereen zo goed met mij wil helpen en commentaar geven enal

 

ik ga zo foto's nemen om jullie te informeren

en als het plantje buiten gaat word da rond 12 uur(iets dervoor mss) zaterdag

dan gaan namelijk de lampen uit

 

grtz jantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

over dat achterhalen via ip:

 

Via een ipadres kun je geen daadwerkelijk adres achterhalen, dus geen straat en huisnummer. Wel kun je er een regio mee lokaliseren. Ook weet je dan wie de hoster is. En je kunt natuurlijk nazoeken op welke sites het IP actief is.

 

Dus als iemand met een bepaald ip hier iets plaatst, en z'n zusje ook de pc gebruikt en die plaatst ergens anders dat vriendinnetjes kunnen komen spelen op de janlulstraat 69, dan kun je snel de sjaak zijn ja.

 

Politie kan een gerechtelijke verordening opvragen aan je hoster, die wel je adres en gegevens heeft, maar volgens mij is dit alleen in geval van reële verdenking en bij zware misdrijven, niet voor een 5-tal plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben nog aant typen !!!!!!

 

en vrolijke klopzak ik ben een belg dus ik mag hier dus 3 plantjes zetten(1 voor ik,1 voor papa, en 1 voor mama)

en die aluminium folie was ik gister vergeten maar kga het zo fixen

(khad het al gezien op je topic bedankt he B) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

he vrolijke klopzak ik ben ook niet bang dak ermee gepakt word haha ik gaf alleen ff een motie op een antwoord van amnees het is niet dak het serieus neem tuurlijk kan het maar so be it then hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ben ik wel die aluminiumfolie vergeten zeker

nja dat komt zo dan wel

eerst wat foto's

 

hier 2 lampen met fan erop(nu kan ik zelfs aan de lampen komen,vroeger dus niet)

en uiteraard men mooie plantje

gallery_26805_10428_170745.jpg

hier men plantje in close up

gallery_26805_10428_1650135.jpg

ander zicht

gallery_26805_10428_541442.jpg

en mss onintresant maar hier een foto van men kettingen zodat jullie kunnen zien dat alles goed vast hangt

gallery_26805_10428_433089.jpg

 

grtz jantje

 

en tot zo ik ga nu de folie errond hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel goed nieuws!!

mijn plantje mag in de serre en daar gaat ie zaterdag in omdat ik dan thuis ben en niet moet gaan werken

en kheb trug foto's met de folie errond

(ff iedereen zijn scherm draaien mijn foto wil dat namelijk niet)

gallery_26805_10428_631580.jpg

hier men plantje ook de grond reflecteert nu B)

gallery_26805_10428_771483.jpg

hier nog s overzichtje

gallery_26805_10428_864273.jpg

ohwja mijn plantje wiebelt nu een beetje door de fan, is dit erg of word de stam daarvan sterker??

nogmaals bedankt vrolijkeklopzak

dit is wel maar een voorlopige oplossing er komt nog zoiets als een lampkap ofzo

 

grtz jantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

die fan kan geen kwaad, tenzij het plantje plat gewaaid wordt, maar ik heb me laten vertellen op dit forum dat wind op het plantje net gunstig is, en zoals je zelf al aangeeft, voor een stevigere stam zorgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hang die lamp wat dichter op je plant, 5 cm ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...