Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

odk015

autoflowers te klein?

Recommended Posts

Ik heb 3 autoflowers in een pot gestoken maar ik begin er mee in te zitten, na 2 weken tijd zijn ze nog altijd maar een paar cm groot en over een kleine 2 maand moeten ze zogezegd klaar zijn..

Is dat normaal dat ze nog zo klein zijn of ben ik er aan voor de moeite?

Heb onderaan de post een foto geupload..

 

gallery_26889_10338_49436.jpg

Edited by odk015

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn ze 2 weken boven de grond

of ontkiemt en dan de grond in en nu 2 weken verder ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mijne groeien ook zeer traag, het is ook mijn eerste keer dat ik met autoflowers werk, mijn andere plantjes waren op 1 week tijd 10cm en deze zijn na 5 dagen nog altijd maar een paar cm.

Het verschil is wel dat ik de gewone planten in potgrond had gestoken, en dat ik met de autoflowers met gewone grond aan het klooien ben.

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn nu toch al een kleine 2 weken boven de grond.. en ze hebben nog geen vertakking en zijn maximum 4 cm groot.. mss gaat het zo traag omdat het hondenweer is.

Als iemand me een tip zou kunnen geven van een soort bemesting waarvan ze plots veel en snel zouden groeien.. zou nice zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor soort grond zitten ze

ze zijn nu heel klein en teveel voeding en ze gaan naar de klote

 

als ze nog jong zijn is licht en warmte en rust de manier om te laten groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat voor soort grond zitten ze

ze zijn nu heel klein en teveel voeding en ze gaan naar de klote

 

als ze nog jong zijn is licht en warmte en rust de manier om te laten groeien

 

ok dan hoop ik dat ze veel warmte zullen krijgen.. ze zitten in potgrond met lava..

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 2 weken zien ze er nog zo uit.. is het normaal? hebben er anderen nog royal automatic gekweekt buiten?

gallery_26889_10338_80944.jpg

 

iedere comment is een goeie comment dus aub als je me kan helpen.. let me know

grtz odk

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel ik was van plan om maandag nog vlug n paar royal automatics te ontkiemen, binnen 2 weken kan ik je antwoorden :) ;)

 

pff je plantjes zien der toch niet echt slecht uit?

 

ligt volgens mij aan het weer hoor, mijn grotere planten groeien ook niet gek hard momenteel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar ik zit er gewoon mee in dat ze over een anderhalve maand klaar zullen zijn... en dat ze tegen dan maar 20 cm groot zullen zijn en bijna niets zullen opleveren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had zelf een royal automatic die helaas net een week of 2 gebloeid heeft en toen finaal afgebroken is.

maar die van mij ging ook echt super langzaam en de bloei schoot er ook wel later in als dat ik gedacht had, vond het wel interresant want hij was ong. 10 cm hoog en toch 5 mooie bloempjes maar goed, als je veel wiet wilt kun je denk ik beter of een paar normale planten kweken of gewoon echt veel autoflowers neer zetten die om de maand gezaaid worden ofzo echt veel zal er toch niet afkomen maar wel fijn voor tussen door de normale kweek alvast te stomen.

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je grondje is te nat volgens mij. Op deze manier gaan je plantjes niet opzoek naar water en blijft het wortelstelsel klein. Met alle gevolgen van dien. Je plantjes zijn ook wat bleek, of komt dit door de foto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja denk ook datje grond te nat is.... hierdoor verstikken de wortels doordat er geen zuurstof bij zit en ze gaan niet opzoek naar water, geen water meer geven dus

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

start in een klein potje, dan kun je de watergift beter controleren, 100% zeker te nat zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad beginnen met kleinere potjes,en gewoon zaai&stekgrond gebruiken in het begin :dope:

pas als ze wat voeding nodig hebben overpoten in wat bemeste grond,in een juiste pot.

Zorg dat je potjes altijd een gat onderin hebben om overtollig water kwijt te kunnen

Meeste Automatic's hebben per stuk 5/10 liter grond nodig om hun ding optimaal te kunnen doen.

Ik poot maar 1 keer over,en begin in 1liter potjes met zaai&stekgrond,Daarna royalty-mix(plagron)met wat extra mest(echt klein beetje) en/of maerl-kalk.

Je kan het ook doen op 120Ml zwaar bemeste aarde,maar dan worden ze niet hoger dan 10/15 cm :vape:

Ik heb er al mee ge-experimenteerd :P ,en moest best lachen om het scharminkeltje :).

Dus rustiger opstarten lijkt mij de beste optie :lol:

Hou ze groen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeiknat die grond. of zitten ze op zwemles ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles is toch nog in orde gekomen er hangt al 1 plantje te drogen en de andere 2 zijn voor binnen een paar dagen.. in totaal zal ik toch een mooie 30 gram hebben dus veel meer dan ik verwacht had :lol:

ik ben een gelukkige boer want me andere plantjes gaan ook lekker

thnks

Share this post


Link to post
Share on other sites

wou toch nog eens tonen dat alles in orde is gekomen :lol:

gallery_26889_10362_1223674.jpg

gallery_26889_10362_412635.jpg

gallery_26889_10362_1672250.jpg

gallery_26889_10362_825712.jpg

gallery_26889_10362_1189096.jpg

eerste maal in mijn leven met autoflowers tell me what you think

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes !

 

Maar als ik goed kan tellen heeft die die je al geknipt hebt slechts 6 weken en een paar dagen gestaan ???

Was die dan wel al klaar ?

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij ook iets aan de vroege kant, kun je eens wat makro-shots van de toppen maken?

 

Verder zien ze er mooi en gezond uit. Ze lijken wel wat op mijn ADH47's. Ook relatief veel blad. Maar verder wel top-gezonde planten als ik het zo zie.

 

Groene gretige groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooie plantjes !

 

Maar als ik goed kan tellen heeft die die je al geknipt hebt slechts 6 weken en een paar dagen gestaan ???

Was die dan wel al klaar ?

 

grts

Richie :lol:

hij heeft 2 maand en een paar dagen gestaan en was al verder in de bloei dan de anderen.. en op de verpakking stond 2 maand na ontkieming zijn ze klaar dus heb ze al langer laten staan :)

nuja ik kijk niet echt naar wat er op de verpakking staat ik kijk liever naar de plant en alstie er klaar uitziet dan kap ik hem.. al de toppen waren hard en bijna geen wit haartje meer te zien dus denk ik wel datie helemaal klaar was

grtz

 

Lijkt mij ook iets aan de vroege kant, kun je eens wat makro-shots van de toppen maken?

 

Verder zien ze er mooi en gezond uit. Ze lijken wel wat op mijn ADH47's. Ook relatief veel blad. Maar verder wel top-gezonde planten als ik het zo zie.

 

Groene gretige groetsels

 

EmTee

denk niet dat microshots mogelijk zijn met mijn iphone lol

nuja heb gisteren mijn 2 overblijvende planten getoond aan een vriend die er meer van afweet dan ikzelf en hij zei dat ik de andere nog een weekje mag laten staan maar die ene dat ik al gekapt heb was wel al klaar.. vanaf het zonnetje weer bovenkom zal ik zo close-up mogelijk maken van de top maar ik beloof niets..

 

en ik heb al meer dan de helft van de bladeren ervan getrokken nu staan ze er relatief kaaltjes bij vind ik :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nog ergens een vergrootglas hebt liggen, dat werkt ook vrij aardig. Tussen iphone en plant houden en dan een beetje klooien tot je de juiste afstanden hebt.

 

EmTee

(die zich heeft verbaasd over de makro-eigenschappen van zijn HTC Legend)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...