Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
odk015

eigen zaadjes

Recommended Posts

Ik had vorig jaar 7 great white sharks in mijn tuin staan, met de mooie zomer had ik er heel wat toppen aan. Een aantal van die toppen zijn ergens in de bloei bevrucht geraakt (weet niet van welke plant want ik had alleen vrouwtjes) en in de weedtoppen zaten er hier en daar wat zaadjes. Nu vraag ik mij af of die zaadjes van goeie kwaliteit zijn? ze zijn allemaal uitgekomen en zien er gezond uit, Ik vroeg ùe ook af of er veel kans is of er een vrouwtje tussen zit?

 

Hopelijk kan iemand me helpen

grtz from the sea

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zullen goede zaden zijn (hopelijk) tenzij dat er een klojo in de buurt bezig is geweest met vishennep.

de kans dat het vrouwtjes of mannetjes zijn is 50%, of er zat tussen een van je vrouwtjes een herma (maar dit lijkt me onwaarschijnlijk want dan had je wel meer zaden)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat zullen goede zaden zijn (hopelijk) tenzij dat er een klojo in de buurt bezig is geweest met vishennep.

de kans dat het vrouwtjes of mannetjes zijn is 50%, of er zat tussen een van je vrouwtjes een herma (maar dit lijkt me onwaarschijnlijk want dan had je wel meer zaden)

 

grtz

Van die 7 planten dat ik had zaten er toch een klein 100 tal zaadjes in maar de planten war wel heel groot ( tegen de 3 meter) ik heb er nu een 10tal laten uitkomen..

Heb wel gemerkt dat hun blaadjes paars aan het worden zijn?? Heb dit nog nooit meegemaakt en weet niet of het slecht is, ik veronderstel van wel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

paarse steeltjes geeft aan dat je plantjes stressen.

Zorg dat dit niet te veel zal gebeuren omdat je dan meer kans hebt op herma's.

 

Daarnaast heb ik mij laten vertellen dat als je een vrouwelijk plantje hebt en hier komen ''een paar'' banaantjes aan waar stuifmeel uit komt en deze bevrucht vervolgens zichzelf je meer kans hebt op vrouwelijke zaden.

 

Test het zou ik zeggen als je toch 100 zaden hebt..

ontkiem er 10 en zet ze direct in de bloei

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Thommy, dat is niet waar.

 

Aangezien het stuifmeel van de vrouw een man/vrouw eigenschap zal hebben ( in overvloed, denk zo'n 98 % zeker ) en hij een man/vrouw bestuift zal deze nakomeling vrijwel 100 % herma worden.

 

Als dit niet zo is en de nakomelingen zijn meerendeels vrouwelijk, hoeven we de planten niet meer STS te behandelen om vrouwelijk zaad te winnen.

 

De grootste kans is dus herma zaad.

 

Gr Skafz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...