Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stijnd

Offerte indoorgarden.eu

Recommended Posts

Ik had deze verkoper gevraagd om een offerte te maken voor een volledig geinstalleerd ruimte voor een binnenkweek op mijn studentenkamer. Zij stuurde me volgend terug (http://users.skynet.be/fa858850/offerte.pdf). Dit leek me nogal wat prijzig, ik hoopte toe te komen met een budget van 200 euro voor een kweekast met lampen en koolstoffilter. Ik zou graag een oogst van 50gr willen bekomen..

 

Wat denken jullie hiervan? Dan kwa energieverbuik, zou mijn huisbaas hier echt iets van merken? (zitten hier met 20 studentenkamers). Ga ik er zelf iets van merken, kwa geluid, warmteuitstraling?

 

Stijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind 380 niet veel hoor...

 

Hebben sommige van ons niet eens een filter voor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik van jou was zou ik (aangezien je op een studentenkot zit veronderstel ik):

 

Kleine kast (10€ 2e hands winkel)

Spaarlampjes of korte TL buizen voor erin (ook een euro of 10-20 investeren hierin)

2 Pc fans voor in en uitlaat (5€, nog niet zelf)

Filter (30€ is de goedkoopste die je kunt krijgen denk ik)

 

Nog wat zaken zoals zwartwit folie, lampenkap maken, potjes kopen, aarde kopen, ... Laat ons zeggen nog eens 20€ erbij.

 

 

Totaal: 50€ ongeveer voor een micro kastje. Als jij op een studentenkot zit zou ik niet voor grammen kweken maar voor je eigen lekkere wietje zelf op te roken en een nieuw kweekje te starten. Met dit budget is dat perfect mogelijk. Als je gaat investeren in hogere wattages van licht gaat je dat een pak duurder worden, gaat de elektriciteit opvallen, gaat je kast of tent opvallen, ...

 

Eigenlijk zou ik helemaal niet kweken op een studentenkot, maar goed, er zijn er altijd die het willen wagen.

 

 

PS: Ik zeg niet dat het onmogelijk is om met een 250 watter HPS tewerk te gaan. Maar dat verhoogt enkel het risico op vanalles. Ik veronderstel dat je ook niet altijd als enige in je studentenkot zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezuinigen heeft nadelen. Waardoor je zeker sneller ontdekt zal worden. Die prijs voor dat samen, vind ik nog aan de redelijk kant. Het kan duurder. ;) 250 watt zal volgens mij niet zo snel merkbaar zijn. Een computer gebruikt vaker meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee

 

volgens mij zijn sommige producten wel elders goedkoper te krijgen.

Maar wat in de offerte staat heb je eigenlijk allemaal wel nodig..

 

Meer dan 200 ben je in ieder geval wel kwijt.

 

Verder ligt het eraan hoe groot je kamer is. Maar de afzuiger hoor je waarschijnlijk wel.

Qua warmte niet, als je de buis van de afzuiger naar buiten kan plaatsen.

 

Verder zullen de stroomkosten ongveer 40€ per kweek kosten, afhankelijk van je energieleverancier.

 

Suc6

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bezuinigen heeft nadelen.

 

Ben ik niet mee akkoord, leg me dat eens uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is inderdaad geen slechte prijs hoor.

 

Maar als ik je advies zou moeten geven, dan zou ik ook voor Vlaanders zijn optie gaan. Ik denk alleen dat het eerder 100 euro wordt. (Goede zaden, aarde en voeding) Verder eerst alles rustig bedenken, uittekenen en zorgvuldig bouwen. Niet te snel van start gaan, want dan kom je er achter dat je alles dubbel moet doen omdat je te veel fouten hebt gemaakt (ik kan het weten ;) )

 

Voor nog iets meer geld (105 eu) heb je bijvoorbeeld een kant en klare Tneon kap met groei en bloeilampen. (150 watt vermogen) Afmetingen zijn 60 lang en 30 breed. Zoek een kastje waar dat goed in past en gaan met die banaan.

 

Als jij de eerste ronde 50 gram haalt, dan moet je maar eens berekenen wat je dat in de shop had gekost. Oftewel, in je eerste ronde verdien je dat al helemaal terug. Ik reken stroomkosten even niet mee. De 2e ronde is pure winst (omdat je dan zo goed als niets meer uit hoeft te geven). En meer dan 50 gram moet in zo een kastje absoluut te halen zijn.

 

Groene groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarnaast zeg je dat je 50 gram wil halen, met een 250W haal je als je een beginner bent en niks verkloot met je eerste kweek al boven de 100 gram, en als je wat gevorderd bent en meer ervaring hebt kan je zelfs 200 gram of meer per kweek krijgen.

Daarnaast misschien een slordig foutje, maar potten van 25x25x30 in een DR60, dan kunnen er 4 in, geen 5 ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik van jou was zou ik (aangezien je op een studentenkot zit veronderstel ik):

 

Kleine kast (10€ 2e hands winkel)

Spaarlampjes of korte TL buizen voor erin (ook een euro of 10-20 investeren hierin)

2 Pc fans voor in en uitlaat (5€, nog niet zelf)

Filter (30€ is de goedkoopste die je kunt krijgen denk ik)

 

Nog wat zaken zoals zwartwit folie, lampenkap maken, potjes kopen, aarde kopen, ... Laat ons zeggen nog eens 20€ erbij.

 

 

Totaal: 50€ ongeveer voor een micro kastje. Als jij op een studentenkot zit zou ik niet voor grammen kweken maar voor je eigen lekkere wietje zelf op te roken en een nieuw kweekje te starten. Met dit budget is dat perfect mogelijk. Als je gaat investeren in hogere wattages van licht gaat je dat een pak duurder worden, gaat de elektriciteit opvallen, gaat je kast of tent opvallen, ...

 

Eigenlijk zou ik helemaal niet kweken op een studentenkot, maar goed, er zijn er altijd die het willen wagen.

 

 

PS: Ik zeg niet dat het onmogelijk is om met een 250 watter HPS tewerk te gaan. Maar dat verhoogt enkel het risico op vanalles. Ik veronderstel dat je ook niet altijd als enige in je studentenkot zit.

 

Ok ander plan:

Ik heb hier thuis nog een kast staan (64 cm hoogte, 50cm breedte en 30 cm diepte)

pic1z.jpg

pic4xz.jpg

 

Hierin zouden dan de lampen/koolstoffilter/ventilator komen. Graag had ik toch een mooie opbrengst gehad (voor eigen gebruik, rook maandelijks iets van een 20gr?)

Heb je hiervoor suggesties qua lampen/filter/ventilator welke ik het beste kan kopen? (liefst bij een shop die per taxipost brengt). Wat de elektriciteit betreft, wij zitten hier met 24 man en er is 1 meter voor alles koten, dus ik denk niet dat het zo hard zal opvallen aangezien er hier zijn me TV,.. op hun kamer en dit heb ik allemaal niet.

Ik dacht ook met autoflowers te werken zodat het allemaal wat sneller gaat:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooi kastje, perfect voor een micro kweekje.

 

Volgens mij krijg je daar maximuum 30-40 watt aan licht in ongeveer.

 

Als je dan weet dat zeer ervaren kwekers meestal 0.8-1 gram per watt halen

 

Dan kun je gokken dat jij een halve haalt. Dat is 15 gram (coffeeshop kwaliteit van 12€/gram om even wat prijzen te kunnen aantonen) 15x12 = €180 die je bespaard in 1 ronde kweken die ongeveer tjah... Een maandje of 3 duurt.

 

 

Ik zou er tevreden mee zijn, maar als jij 20gram per maand rookt, dan weet ik niet of je hiermee tevreden zult zijn. Neem mijn berekeningen maar met een korreltje zout, het kan meer zijn, het kan minder zijn, ik ben geen prof. zeker niet ^^

 

PS: In een doe het zelf zaak is bijna alles te vinden. Ventilatortjes koop ik bij de computer winkel en soldeer ik aan een nokia adapter van 9 volt dacht ik. Staat ergens een topic van op wietforum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

Waarom mag daar niet meer wattage in? Want inderdaad voor 15 gram op 3 maanden tijd vind ik het de moeite niet en zeker het risico ook niet waard:)

 

Als koolstoffilter dacht ik aan deze (goedkoopste): http://www.indoorgarden.eu/Webwinkel-Produ...-250-250M³.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.opengrow.com/index.php?showtopic=54

 

Dit is een zeer mooi voorbeeld dat je zeker eens moet bekijken en lezen. Staat wel op opengrow maar ach ;) engels kan iedereen bijna, toch?

 

"Total of 60 grams under 72 watts of lighting..

Above 0,8 gr/watt.. i'm satisfied."

 

En beekaa is zeker niet de minste kweker hier! Ik vind dit het mooiste micro verslagje dat ik tot noch toe gelezen heb.

 

Is een goedkopere met een kleiner vermogen hoor. Ik heb em op exotic garden gekocht. Aliengrowshop is ie ook te vinden denk ik. 100m³.

 

Is een goedkopere met een kleiner vermogen hoor. Ik heb em op exotic garden gekocht. Aliengrowshop is ie ook te vinden denk ik. 100m³.

 

Waarom niet meer watt? Omdat dat niet in je kast gaat passen. Je kunt wel 6 TL'tjes van 8 watt naast elkaar plaatsen. Maar da's het maximuum denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

Hm, dan ga ik toch maar voor de tent gaan denk ik of eens gaan zien in de kringloopwinkel voor een grote kast..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word denk ik een krantenwijk nemen haha ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kastje is dus 50 cm breed?

das wel jammer want anders zou je 2 x18 watt tl armatuur er in kunnen hangen.(60 cm breed zijn die)

deze zijn inclu armutuur en 18 watt tl 5,95 bij de formido of de gamma.

(of 2 in 1 armatuur set inclu tl voor 12 euro)

 

spaarlampen zouden ook gaan maar dan zou ik persoonlijk voor 3x18 watt philips gaan(kosten 4 euro per stuk hoogstens).

 

ik spreek nu uit low budget maar het is moeilijk low budget te kunnen draaien.

 

ook heb je wel een koolstof filter en afzuiging(kleine)nodig,dit word denk ik dan het duurste.

op aarde zou ik ook niet bezuinigen,dus growshop aarde.

een beetje zwartwit folie(kan je denk ook wel per 2 meter kopen bij de growshop ipv een hele rol).

(geen verf gebruiken aub! )

 

wat het zou kosten kan ik niet 123 schatten maar als je 200 euro er voor over hebt kan je een leuk micro kastje maken voor eigen gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

Ik ga een grotere kast nemen, een van 80cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is nog beter.

probeer een diepe kast te kopen dan kan je er meer tl lampen in hangen.

hoe meer watt hoe meer gewicht.

zeker als je 50 gram per oogst wil zou ik dan voor 4x18 watt tl armatuur gaan.(of zelfs 5 x 18 watt).

het zal niet zo warm worden die tl balken dus volgens mij zou dat makkelijk gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben eens aan het kijken op de site van IKEA voor een geschikte kast (suggesties altijd welkom). Kan ik daar ook ineens mijn lampen kopen, zal wel goedkoper zijn als in de growshop?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tl balken of spaarlampen neem ik aan?

ik denk dat ze die wel hebben bij de ikea.

maar bij de gamma en de formido zijn ze lekker goedkoop(1x18 watt tl set 6 euro)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

De gamma is vlakbij, ideaal:). Raad je de spaarlamp aan of tl balken? En hoeveel afmeting heb ik dan zeker nodig (kwa diepte) in de kast? Deze TL balken, wat moet ik me daar bij voorstellen, is dat juist de lamp en moet ik daar nog \\\'ophanging\\\' en kabels etc bijkopen?

Edit: Zou ik er veel geld mee uitsparen om dit in de gamma te kopen, anders rij ik gewoon tot een growshop (moet er toch sowiso zijn voor de koolstoffilter) en heb ik een complete set.

Ben van plan dit te kopen: Klik en dan een kast die minstens 60cm breed is (Ikea). Welk groeimedium raden jullie aan (low budget)? Ik ga de easy bud autoflowering van zaadjes kopen denk ik. (bij exotic garden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

met TL word een hoger gewicht behaald dan met spaarlampen. Al vind ik dat spaarlampen zeker niet mogen onderdoen als je mevrouw blowsterkte haar verslagje bekijkt!

 

Ik zou voor T5 gaan... Volgens velen is dat nog beter. + de buizen zijn kleiner en hebben meer wattages. Als je kast 80 breed is kun je 24W = 60cm (T5 lampen) gebruiken. Je moet ze op 8 centimeter minimaal hangen van elkaar denk ik. Dus als je 40 cm diepte hebt kun je makkelijk 4x 24W erin monteren, dat is gelijk aan 92 watt aan T5 licht, en daar valt volgens mij zeker 50 gram vanaf te halen!

 

Volgens een andere bron: 590 mm 28 w T5

 

Dat zou nog beter zijn. Nuja, je moet zelf maar wat opzoeken en doen. je komt er wel uiteindelijk als je het echt wilt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik gewoon hetgeen ga nemen wat ik Hier besteld heb. Dan een kast zoeken die minstens 60cm breed is. De koolstoffilter is van capaciteit groot genoeg? Voor verluchting heb ik hier 2 pc fans. Zien dat ik nog een geschikte manier vind om te gaten in te kast te boren voor de pc fans en de koolstoffilter.

De zaadjes die ik gekozen heb zijn ook goed (de easy bud autoflowering)?

 

Na mijn examens kunnen we er dan aan beginnen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...