Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
FarGue

Big bang femi, Lowryder F1, DCZ UdesSkunkmix.

Recommended Posts

Hej WF-ers..

 

Ben nieuw hier maar volg al 'n tijdje het Guerilla hoekje met grote interesse.

Ik heb al wel wat ervaring opgedaan met telen in volle grond bij huis zoals ook te lezen valt in het voorstel topic in 'wie is wie en wie is hoe?'

 

Voor wie dat niet wil lezen een korte samenvatting: Ik ben dus 5 jaar geleden begonnen met teelt in volle grond; het kweken van planten ging wel redelijk maar wat heb je daar aan als je veel en veel te vroeg oogst :) Jaar erop had ik uiteindelijk drie 'bomen' staan waar behoorlijk wat vanaf kwam.. Mijn moeder was daar niet zo blij mee en verbood me nog wietplantjes te kweken op ons terrein.. Daarna 2 jaartjes niks gedaan omdat ik zelf geen grote verbruiker ben (heel af en toe: 1 x per 2 weken) en er dus niet echt noodzaak toe was!

Dit jaar begon het toch weer te kriebelen omdat maat van me er ook mee begon.. Ik vind het sowieso leuk om te plantjes te groeien, heb bij mijn ouders nog wel van alles staan qua groenten.

Nu mag ik dus geen plantjes meer op ons terrein groot brengen en ben ik genoodzaakt guerilla te gaan! Gelukkig woon ik landelijk in Drenthe dus aan spots heb ik geen gebrek..

 

Ik heb nu 4 big bangs op spots staan, deze staan in planten gaten waar ik bloedmeel, beendermeel, culterra koemest en vinasse kali door gemengd heb en verder niks (de voedingsstoffen niet afgemeten maar gewoon op ouderwets fingerspitzengefuhl:P)

Verder staan nu 10 Dcf udeskunkmix te groeien in een kasje (dat mag dan wel weer ;) )

 

Aangezien ik niet meer thuis woon vanwege studie (maar nog wel elke 2 weken thuis kom) kan ik nu geen fotos uploaden maar dit zal ik over 1.5 week wel doen..

 

na het lezen van guerilla topics waarbij de voortgang en tegenslag worden bijgehouden leek het me wel leuk om een eigen topic bij te gaan houden:)

Heb pas sinds 2 dagen een account dus de spits is al afgebeten met voorkweken en uitzetten van de big bangs..

 

Als ik weer terug ben in Drenthe start ik ook met lowryders F1, deze kan ik waarschijnlijk wel op ons eigen terrein 'verstoppen' hehe..

 

Bij volgende update dus foto's

 

Nog vragen opmerkingen ik hoor ze graag want ben nog wel behoorlijk groen ;)

 

Gr. FarGue

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast veel succes !

 

greetz

Milo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update want is al heel lang geleden..

 

Was zaterdag naar mijn spot geweest waar de 4 big bang femi's zouden moeten staan.. Kom ik daar, een grote planten massa met brandnetels en nog wat andere planten, zoeken geweest naar de plantjes; niets zo gauw kunnen vinden! Daarna nog maar wat beter zoeken en vind ik 3 plekken waar ze zouden moeten staan maar die zijn helemaal leeg! Op 1 plek stond het plantje er nog wel maar was zwaar gehavend en leek nergens meer op.. heb de plek vrijgemaakt maar kom er de komende maanden niet meer want verwacht er niks meer van..

 

De lowryders + 4 UdeSkunk zijn 'gered' door mijn broertje, moeders wilde ze weggooien maar toen heeft hij ze naar een vriend gebracht en daar geplant.. Die plantjes mogen ze wel hebben want ben inmiddels begonnen met Dieselryders en F2 waarvoor mijn dank moet uitgaan naar Da Dende; tnx man :rolleyes:..

 

Volgend jaar begin ik wat eerder met ontkiemen want ben nu te laat om de gewone soortjes te vervangen, ook wil ik volgend jaar wat Deentjes gaan kweken, plannetje zit al in mijn hoofd:)

 

Nu heb ik dus nog maar 2 F1tjes en 1 Big Bang van 2 weken geleden in een potje staan en 6 F2, 6 DR en 4 Mega zijn as we speak aan het ontkiemen..

Ben ze van plan in een drooggevallen sloot achter ons huis te planten..

 

Foto's volgen vanavond!

 

Fijna avond heren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier even een update met foto's..

 

Door wat tegenslagen is het allemaal niet zo gelopen als ik had gepland maar hier heb ik van geleerd en ga het volgend jaar ook een stuk beter aanpakken! Tegenslagen: Big Bangs op spot verdwenen doordat ik niet in staat was om daar de slakken en dergelijke te bestrijden; plantjes die weg moesten van moeders etc etc.

 

Maar ik heb nu wat staan in slootkant, namelijk de autoflowers F1, F2 en Dieselryder. Ik wil van elke soort ook een minizaden kweek gaan doen voor volgend jaar.

 

Eerst wat foto's:

 

Spot voordat ik met de schep erdoor ging:

gallery_26847_10517_425628.jpg

 

Na wat bloed, zweet en tranen; nouja alleen zweet eigenlijk :wacko:

gallery_26847_10517_1327028.jpg

gallery_26847_10517_384218.jpg

Deze richels die ik gemaakt heb zijn helemaal los gespit en verrijkt met potgrond van kwekerskwaliteit (dat zijn we :icecream: ) en wat bloedmeel, vinassekali en beendermeel.

 

De plantjes die de richels moeten gaan bevolken:

gallery_26847_10517_489143.jpg

 

Nog even foto van de Big Bang en twee F1'tjes:

De twee rechter potjes dat zijn F1tjes die trouwens allebei mannelijk zijn:( Foto's zijn 7 juli dus ze zijn in werkelijkheid al een stuk groter)

gallery_26847_10517_300477.jpg

 

Hoop trouwens dat mijn Big Bang het heeft overleefd aangezien ze met de eerste onweersbuien van zaterdag en zondag al wat hagelschade had opgelopen en gisteren hebben ze weer de volle laag gehad:( Maar dat zullen we woensdag wel zien als we weer thuis zijn..

Dat was hem weer, volgende update over klein weekje:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...