Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kroko

veranderen lichtcyclus te warm overdag!

Recommended Posts

Kan ik deze veranderen van de dag naar nacht zonder de planten te stressen zit in de helft van de bloei maar krijg last van te veel warmte overdag,lees meer dan 30 graden !!!!!!oplopend tot 34.snachts zit ik nog te koud,dus goede oplossing zou zijn omdraaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja dat zullen ze wel laten merken denk ik, maargoed doorzetten op 34 graden lijkt me ook een slechte optie.

 

Als je nog in de eerste 2/3 weken bloei of ervoor zit had ik het gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan normaal wel, dan de donkere periode door laten lopen totdat de lamp weer aan moet. een langere donkere periode geeft minder stress dan een langere lichtperiode.

 

succes ermee.

 

Grtz,

Djzusie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee eigenlijk.

 

De bloei wordt bepaald door de lengte van de nacht, niet de lengte van de dag. Dus ik zou zeggen dat een extra lange nacht wel éxtra veel bloeihormoon doet aanmaken en de extra lange dag met een normale 12 urige dag zou geen verschil moeten maken. Natuurlijk is het voor de temperatuur duur opwarmende delen wel fijner om een langere nacht te maken. Ik zou zelf een langere dag doen maar goed. ;)

 

Zo zie je maar weer dat meningen verschillen. Ik denk dat je beter je dag/nacht ritme kunt verleggen dan met 34C door gaan.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wie weet het zeker, ;)

 

maar in de topic van SmokeyB had hij een stroomstoring die volgens mij meer dan 24 ur had geduurd dus noodgedwongen had hij een hele lange donkere periode. Volgens mij was er niets van te merken.

 

ik heb het zelf ook wel eens gedaan maar zowel bij smokey als bij mij dacht ik niet dat ze al zover in bloei waren.

 

maar wat is de helft van de bloei? op een bloeitijd van 12 weken moeten de dames nog 6 weken, zou er nog tijd genoeg zijn als er toch een probleempje voordoet.

 

ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen.

 

succes met de keuze.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ktm,

Was dat niet andersom? Planten reageren toch op de lengte van de nacht.....

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je beter effe je watergift kan opvoeren met een verlaagde Ec.

dan moeten je planten die 34 graden wel trekken hoor. Als je het toch

omdraaid laat me effe weten dat wat het gevolg is voor je planten ben

er wel nieuwsgierig naar.

 

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker, had ik dat echt opgeschreven ? ;)

 

Zal wel goed stoned geweest zijn.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Ik zou als ik jou was gewoon laten hoe het is en wat meer water geven.Als het niet warmer word dan 34 graden dan trekken ze dat wel hoor.zou het lekker laten zoals het is en na deze ronde omgooien. mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is dus bij niemand echt geweten,mijn veronderstelling is toch dat een wietplant geen verschil kent tussen zomer en winter of dag en nacht als je begint start je toch op 18/6 en maak je dan dekeuze deels dag of deels nacht dus deplant kent het verschiltoch niet tussen dag of nacht enke llicht of donker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook gewoon op 34g door gaan.

Zelf heb ik ook een keer mijn lichttijden veranderd omdat het ook te warm werd.

En me plantje begon toen echt helemaal te freaken.

Binnen een dag was een zij een Zij/hij geworden :@

Hiero een pic er van :)

gallery_25667_9739_1386101.jpg

 

Dus ik zou zeggen lkkr in de warmte door gaan.

Ik heb wel een vraagje.

Wat is dan eigelijk je temp buiten je hok?

Misschien zorgt een cooltube wel voor een kleine temp daling ;)

 

grtz PurpleHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is dus bij niemand echt geweten,mijn veronderstelling is toch dat een wietplant geen verschil kent tussen zomer en winter of dag en nacht als je begint start je toch op 18/6 en maak je dan dekeuze deels dag of deels nacht dus deplant kent het verschiltoch niet tussen dag of nacht enke llicht of donker

ik zeg gewoon doen, ik heb dat zo vaak gedaan en heb daar nog nooit narigheid mee gehad.

ik heb het ook wel eens 2x veranderd in een bloei periode, ging ook goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...