Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

s3ppe

Producten in belgië

Recommended Posts

Ik vroeg me af waar de mensen die geen growshops in de buurt hebben ( Belgen ) hun voeding, grond, meters, andere gaan kopen.

Oké je kan het laten opsturen van de shop maar waar gaan jullie als dat niet gaat ? Ik heb namelijk nog nergens wortelstimulator of bloeivoeding voor cannabis zien staan in de AVEVE.

 

Hoe doen jullie het ? welke middelen gebruiken jullie en waar halen jullie ze ?

2 Jaar terug gewoon wat tomatenvoeding door m'n water gemengd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halen wat ze hebben in de aveve

Voor de cocos in de action

En al de rest, zelf grens over naar dichtsbijzijnde growshop

Of bestellen :)

 

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

de Action ? zelf nog nooit van gehoord :)

En in de Aveve is het aanbod toch niet zo ruim vind ik.

Mijn Tl lampjes heb ik in de brico nog gekocht, daar stond ook wel wat maar nu ook weer niet overdreven veel. Perliet bvb is hier niet te vinden. Coco's ook nog nooit gezien (wel nog nooit in de action geweest zoals je zei)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah Action growers :) mijn coco bricks heb ik ook uit action... 10L 0.50€...

Internet is de enige growshop die een belg heeft denk ik... heb toch ook nog niet veel anders gezien maar idd tomatenvoeding etc heb ik ook al allemaal gebruikt...

Tuincentra afschuimen zoekend naar de best vergelijkbare NPK verhoudingen is de enige optie als je niet op internet wil bestelle..

 

Wil ik juist nog even vragen of iemand toevallig weet of het verkopen van canna zaden en kweekproducten etc ook illegaal is in Belgie...?

Anders komt de 1e Growshop van belgie sowieso in me woonkamer...

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verkopen is niet illegaal... je verkoopt immers maar "tuinbouwartikelen" he :P

in belgie zijn/waren wel enkele growshops maar of-waar die zijn :)

 

voor de action in uw buurt: klik

 

en de dichtstbijzijnde growshop bij gent is de Alien, net over de grens, autoritje van half uurke

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is een shop in wervik en in brussel, ben enkel in wervik geweest. enkel de verkoop van zaden is veboden. ze hebben redelijk assortiment van voeding voor verschillende meduims, dus denk ik dat je die wortelstimulator ook daar wel vind. ik zelf ga bijna altijd naar den alien of naar ne gs in vlissingen, breda,tilburg,... heb er al verschillende gedaan en maak er altijd een uitstapje van! voor die adressen van die shops in be zie wietforum.be of zoiet

 

jack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn hier wel goede dingen te vinden hoor.

Dacht dat buxuspotgrond bijvoorbeeld een goed alternatief was voor growshopmix grondjes

Wortelstimulator is te krijgen onder het merk DCM

DCM heeft nu ook coco's in hun assortiment, er zijn tamelijk wat tuincentra's die producten van DCM verkopen

 

Wie zoekt die vind!

Voor vloeibare voedingen zal je wel nog over de grens moeten denk ik

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die growshop in brussel ligt op 2min wandelen van de VUB, moest je het willen weten. het zijn twee jonge gastjes die op zaden na (wegen illegaal) er een vrij goede shop op na houden. persoonlijk heb ik er nog niet veel niet gevonden(misschien niet alles zoals ijkvloeistoffen ..). op hun raam staat dat hun site www.thc.be heet, daar vind je het wel op.

 

en anders is er naar nederland genoeg openbaar vervoer en het is meestal niet illegaal wat je meeneemt

Share this post


Link to post
Share on other sites

In jette!! www.THC.be

 

de mey de naeyer laan ( zoiets eens opzoeken )

 

hebben ze alles van a tot z. behalve zaden...

 

vriendelijke mensen vraag er gewoon naar hij stelt je zelf een kweekschema samen!

 

greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

In elke goed tuincentrum vind je turf, kalk, organische mest e.d. Wortelstimulator idem.

Bloeivoeding koop je via www.....nl of wat andere medeforumleden zeggen via growshop in Brussel of je mixt ze zelf...

Hoop dat je hiermee verder kan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

voeding bestel ik altijd bij sannie's shop

 

en mijn substraat maak ik zelf

 

bestaat uit turf, compost, seramis, keseriet, betoniet, zeewierkalk, bloedmeel, beendermeel en tuinpotas

 

vriendelijke groeten

 

EW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's een hele mond vol. Heb je ook foto's van hoe je planten het doen op dat mengsel van jou ? ben benieuwd. Beendermeel heb ik wel, turf,zeewierkalk,bloedmeel en seramis is hier nog wel te vinden.

 

Maar euh, is zeewierkalk niet om je ph omhoog te doen ? De meeste grond dat je hier kan kopen is tussen den 5.5en de 6.0, dat is toch al perfect ? waarom nog verhogen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

blonde durf heeft een ph van 5.0,

 

de compost rond de 7.0,

 

doordat ik alleen met regenwater werk (ph rond 5-6) gaat mijn calsiumreserve er te snel door

 

daarmee de zeewierkalk

 

dit is mijn scrog in groei

 

gallery_2009_1330_553144.jpg

 

hier in bloei 1 week na de eerste bloeitekenen

 

gallery_2009_1330_19334.jpg

 

 

grtz EW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knap ! Veel succes ermee, het is een mooi veldje dus dat zal wel lukken. Bedankt voor de info, ben er héél wat mee :)

Iedereen trouwens ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verplaats naar de voedings sectie.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet ook eentje in brussel zijn

47 rue Elise

1050 Elsene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb gisteren groei voeding voor groene planten gehaald.

NPK: 7-3-6. Niet slecht denk ik? (maar ben ook onprofessionele buiten kweker)

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb gisteren groei voeding voor groene planten gehaald.

NPK: 7-3-6. Niet slecht denk ik? (maar ben ook onprofessionele buiten kweker)

 

 

grtz

 

zit nogal veel kaluim in, denk als je der teveel geeft dat het niet goe komt, der is al een ak48 gesneuveld van ne vriend van mij vorige week

"jamaaar op de fles staat dat ge nen vollen dop per week moogt geven" B) zijn andere zien er voor tmoment nog goe uit ,voorlopig toch.

ik ga daar achter in ne gs da kost mss8 eurosss en kgeef meestal maar den helft van tgeen de producent voorschrijft.

 

 

peace jack

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goede biologische wortel stimulator zou je ook van de jongste toppen van de boom''wilgen''(salix)kunnen maken.

zit vol auxine,dit is van nature een goede wortel stimulator.

ik heb zelfs gelezen dat als je een tak op een vochtige grond legt dat de wortels zo de grond in schieten dus dat zegt al veel over hoe krachtig de wortelgroei hormoon van deze boom is.

salix_tristis.jpg

knip wat takken(12 cm) van de wilg en leg dit zon 2 dagen in water.(die het meest onder aan hangen)

als het goed is zie je erna kleine worteltjes uit de takken groeien.

geef dit aan je planten als water en je hebt een wortel stimulator.

 

zelf heb ik dit niet getest maar ik heb dit gelezen op mijn zoektocht naar biologische voeding uit de natuur zelf.

ik kweek zelf ook zoveel mogelijk met dingen recht uit de natuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
een goede biologische wortel stimulator zou je ook van de jongste toppen van de boom''wilgen''(salix)kunnen maken.

zit vol auxine,dit is van nature een goede wortel stimulator.

ik heb zelfs gelezen dat als je een tak op een vochtige grond legt dat de wortels zo de grond in schieten dus dat zegt al veel over hoe krachtig de wortelgroei hormoon van deze boom is.

salix_tristis.jpg

knip wat takken(12 cm) van de wilg en leg dit zon 2 dagen in water.(die het meest onder aan hangen)

als het goed is zie je erna kleine worteltjes uit de takken groeien.

geef dit aan je planten als water en je hebt een wortel stimulator.

 

zelf heb ik dit niet getest maar ik heb dit gelezen op mijn zoektocht naar biologische voeding uit de natuur zelf.

ik kweek zelf ook zoveel mogelijk met dingen recht uit de natuur.

 

hehe kzal da eens proberen, :D was eignlijk van plan om vrijdag in ne gs wortelstimulator te kopen, zal dus 12euries uitgespaard zij ;)

vanaF hoeveel dagen geef je dat best aan zaailingen? kdacht aan een week of 2 na ontkieming! zal ze pas vrijdag ontkiemen (cheese van dinafem en greenhous)

kheb dus denk ik nog een zee van tijd om een treurwilg te vinden in de buurt.

gevonden! tsta voor mijn deur B)

 

peace

jack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej jongens!

 

Biologisch en uit de natuur vind ik ook het beste!

Lijkt me dat dat ook beter is voor het gene dat je rookt.

Ik geloof dat worstelstimulator meteen toegediend moet worden.

Begin natuurlijk met kleine beetjes...

Succes nog!

 

Groeten BoboJonko :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
zit nogal veel kaluim in, denk als je der teveel geeft dat het niet goe komt, der is al een ak48 gesneuveld van ne vriend van mij vorige week

"jamaaar op de fles staat dat ge nen vollen dop per week moogt geven" :rolleyes: zijn andere zien er voor tmoment nog goe uit ,voorlopig toch.

ik ga daar achter in ne gs da kost mss8 eurosss en kgeef meestal maar den helft van tgeen de producent voorschrijft.

 

 

peace jack

 

volgens mij is de verhouding van "groeivoeding voor groene planten" nog wel goed als je weet dat cannabis groeivoeding de verhouding heeft van npk 3-1-3.

 

npk 3-1-3 is de helft van 6-2-6 , dus als je dat dan vergelijkt met de 7-3-6 van aveve, zit het volgens mij toch wel goed.

 

je moet alleen idd niet de volledige dosis geven. je moet een beetje testen: met weinig beginnen, en zachtjes opdrijven zodat je ziet wat de plant aankan.

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...