Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
growbox78

Spint ! PLEASE HELP ME !

Recommended Posts

Help me a.u.b. mede growers....

 

Ik ben 5 dagen weggeweest en kijk net in me hokkie, alle toppen bomvol met spint ze zitten echt al helemaal onde het spinsel.

 

Me plantjes hoeven nog maar 2 weken nu is mijn vraag is hier nog iets aan te doen , want het is natuurlijk doodzonde om ze weg te moeten gooien nu.

 

Jongens alsjeblieft zo snel mogelijk hulp van jullie gevraagd, want ik baal hier echt goed van.

 

 

Groeten Growbox78

Share this post


Link to post
Share on other sites
Help me a.u.b. mede growers....

 

Ik ben 5 dagen weggeweest en kijk net in me hokkie, alle toppen bomvol met spint ze zitten echt al helemaal onde het spinsel.

 

Me plantjes hoeven nog maar 2 weken nu is mijn vraag is hier nog iets aan te doen , want het is natuurlijk doodzonde om ze weg te moeten gooien nu.

 

Jongens alsjeblieft zo snel mogelijk hulp van jullie gevraagd, want ik baal hier echt goed van.

 

 

Groeten Growbox78

stofzuiger er met gaasje er overheen en dan de webben wegzuigen, uiteraard ben je veel te laat, maar dat is zowat het enige wat je kunt doen, en zsm oogsten, ze moeten natuurlijk wel enigszins oogstrijp zijn, maar ben zelf ook ipv 9 weken, maar 8 weken aan het bloeien omdat de spint de hele plant verziekt heeft..

Share this post


Link to post
Share on other sites

stofzuigen!

 

Geen geintje.

Stofzuiger zachtjes zetten (als ie die mogelijkheid heeft) en voorzichtig de spint en de webjes wegzuigen.

 

Denk dat je ook nog wel kunt spuiten, maar misschien moet je dan die 2 weken ietsjes oprekken.

 

Er zijn overigens aardig wat topics over spint. Dus met de zoekfunctie lees je vast meer bruikbaars.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spuiten heeft helaas echt heel weinig zin met zo'n hoeveelheid spint. zelfs met fertimec krijg je dit niet weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roofmijt kopen! Heel efficiënt en 100% biologisch. Koop je in buisjes. Het zijn kleine beestjes die spint opeten en zelf geen kwaad kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het eens met Pablo ik zou ook spint kopen als ik jou was, maar ik ben het ook eens met Kees(ook hierbij zul je je oogst wat langer moeten uitstellen). Je moet ze ff de tijd geven om te eten en voortplanten.

 

Gr Rbud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de toppen al onder de webben hebt zitten en je moet nog maar 2/3 weken dan helpt roofmijt ook niet meer.

Dat is tenminste mijn ervaring

Het enige wat je dan een beetje kan doen is wat amnees zegt.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

al zet je er 100 buisjes roofmijt in, dat heeft echt geen zin meer nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint wil altijd zo hoog mogelijk in je plant zitten.

Als je een takje boven op je top zet dan kruipt het spint in dat takje omdat ze zo hoog mogelijk willen.

zo kan je een heel groot deel weg halen.

 

Dit schijnt, goed te werken zeker in de laatste weken.

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dan ga ik vadaag eerst maar eens met de stofzuiger aan de gang, en kijken hoever ik het wegkrijg.

spuiten heeft inderdaad denk ik weinig zin aangezien ze nog maar zo kort moeten, ik krijg er ook al vele gele bladeren bij op het moment.

 

Ik heb 1 keer eerder spint gehad maar dat was toen ze net 1,5 week in bloei stonden heb toen masaï gebruikt en dat hielp meteen.

 

bedankt in ieder geval voor jullie hulp en ik ga kijken wat er te redden valt.

 

 

Groeten Growbox78

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou ook spint kopen als ik jou was,

 

Ik dacht dat je die meestal gratis bij je stekjes kreeg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst ff stofzuigen en idd wat rara zegt ff iets er boven fabriceren dat de spint na het hoogste gedeelte kruipt,spuiten heeft absoluut geen zin meer!!!

gewoon eerst dit doen en dan kan je ze gewoon laten tot ze rijp zijn hoor,dat redden ze wel;)

 

good luck!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...