Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Wat is de EC van JOU kraanwater ?

Recommended Posts

Omgeving Drachten 200 µS/cm met een pH van 8,5. EC is dus 0,2. Maar ik heb een blackwater aquarium en een osmose apperaat, ik kan het tot de 0,001 vervaardigen, wat bijzonder ongezond is voor de cellen van gemiddelde planten.

Kopt geen reet van de info die watvoor waterleverancier verschaft, omdat deze het niet meten na transport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omgeving Drachten 200 µS/cm met een pH van 8,5. EC is dus 0,2. Maar ik heb een blackwater aquarium en een osmose apperaat, ik kan het tot de 0,001 vervaardigen, wat bijzonder ongezond is voor de cellen van gemiddelde planten.

Kopt geen reet van de info die watvoor waterleverancier verschaft, omdat deze het niet meten na transport.

 

Bij mij zegt het waterbedrijf 0,2 EC omgerekend(ze rekenen in ms/m) en ik meet met mijn gekalibreerde meter 0,212 dus dus klopt toch wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omgeving zuid limburg.

Ph: 5.8

Ec: heb ik nog niet kunnen meten, ik wacht op mn meter.

 

Wel vraag ik mij af waarom al jullie Ph waardes zo hoog zijn,

en hier in de buurt zo laag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hardheid van water verschilt in Nederland per gemeente, of zelfs per woonplaats. Omdat het leidingwater uit wel 200 verschillende bronnen wordt opgewerkt, zijn er verschillen in de Nederlandse waterhardheid. Water op de Veluwe is zacht te noemen, terwijl Houten in Utrecht erg hard water kent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omgeving Noord limburg:

 

Uit de leiding

 

PH = 7,3 EC = 0,3

 

Op temp. in vat 22 gr

 

PH = 6.8 EC = 0.35

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net voor de eerste keer mijne nieuwe bluelab combi geprobeerd en ik verschoot. Al mijn problemen met kweken en miniplantjes zou dit de oorzaak kunnen zijn? Belgisch Limburg Ph 8.2 Ec 0,5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...