Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

thommytt

2 X Big Budha Cheese

Recommended Posts

Hej Guys!

 

Vond het weer eens tijd voor een foto update!

 

Het gaat lekker met de dames.

1 enkeling heeft nog iets gekrulde bladpuntjes maar trekt al goed bij...

Verder loopt er 1 BBC nog steeds achter.. Wacht het nog even af maar denk dat deze richting tuin gaat..

 

Zuur momenteel af op ph 6.4 en ec meter is onderweg.

A.s. dinsdag komen er nog eens 2x55 W groei bij en dan kunnen ze lekker verder gaan onder 260 W! ;)

 

Hier wat foto's

 

De Manesia haze is goed bezig. Ze staat momenteel in het tentje omdat ik anders de lamp niet lager kon doen voor mijn zaaiingen..

gallery_11089_8950_147823.jpg

 

De BBC,

gallery_11089_8950_4587.jpg

gallery_11089_8950_358342.jpg

gallery_11089_8950_336454.jpg

 

RA

gallery_11089_8950_506071.jpg

 

Overzichtjes,

gallery_11089_8950_212484.jpg

gallery_11089_8950_1614.jpg

 

Dit was hem weer..

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manesia haze zou een mooie naam zijn voor nieuwe kruising :)! Gaat nog steeds geweldig lekker thommy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ik bedoel uiteraard Amnesia haze ;)

Gaat idd nog steeds wel ok.

Weet iemand misschien waarom die ene ietsje opgekreulde uiteinde van de bladeren heeft aan de onderkant?

Kan dit nog steeds zijn van de overvoeding of misschien dat het iets te heet is omdat de lamp er heeel erg dicht op hangt..?!?

 

Thnx alvast

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hallo!!!

 

Heb een verslagje getypt in je afgeronde topic ;)

 

laterrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx man!

Ik heb hem gelezen en ff reactie gegeven..

Je zal nog versteld gaan staan van die WW denk ik ;)

Vind hem zelf echt zaaaalig..

Goed knetter en heerlijk van smaak..

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Guys!

Heb mijn 2x 55 w groeilampen binnen.

Heb ze er direct ingedraaid alleen schoot de temp dusdanig hard omhoog dat ik ze er meteen weer uitgehaald heb.

Wel vreemd want bij de laatste ronde was het prima te doen terwijl het toen op mijn kamer net zo warm was als nu buiten..

Ga binnekort dus eerst wat passieve inlaten maken om te kijken of ik daarmee de temp kan verlagen en als dat nog steeds niet lukt ben ik genoodzaakt of de 2e Tneon weg te laten of een grotere afzuiger + filter te kopen.

 

 

Verder gaan de dames nog lekker hun gangetje..

Geef nog steeds wortelstimulans mee en zuur af op ph 6.5

 

Bij enkele gaatjes onderin komen al kleine worteltjes uit de pot.

 

Denken jullie dat het tijd is om ze over te potten in de special mix?

 

Hoor het graag.

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand enig idee wat er met 1 amnesia vinger aan de hand is?

Misschien overvoed? Het is maar 1 bladvinger die het dichtst bij de pc fan zit..

Ze staat al in special mix en heeft gister met de rest ( die nog niet in special staat ) wortelstimulans meegekregen op ph 6.5

bladpuntjes krullen ook iets omhoog.

gallery_11089_8950_74206.jpg

de 2 witte ''druppels '' onderaan het blad is van het wateren gister

 

Denken jullie dat het tijd is om over te potten??

Of is dit te vroeg en zullen ze nog niet tegen de special mix kunnen?

gallery_11089_8950_116767.jpg

gallery_11089_8950_141876.jpg

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Thommy,

het rare blad kan in der daad door de pc-vent komen.

Door de luchtstroming is hier de verdamping anders.

 

De planten mag je wel overpoten nu.

Met deze wortelen, welke an da onderkant eruit komen, zijn de planten echt klaar voor.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej Torsti.

Thnx voor het advies.. Weet ik nu ook direct waar dat vandaan komt.

Denk dat ze vanmiddag plek gaan krijgen in hun nieuwe potten..

Stop dan ook direct met wortelstimulans omdat ik anders bang ben dat ik ze ga overvoeden...

Wat denk jij Torsti?

 

Zal vanmiddag nog wel ff een update doen van de wortelkluit bij het over potten en hoe ze er dan bij staan....

Wel heel rustig hier he??

 

Eerst maar ff voetbal kijken zo..

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier weer ff een update!

 

De BBC ( 2x) zitten nu in definitieve potten..

Hier een aantal foto's:

gallery_11089_8950_360285.jpg

gallery_11089_8950_55622.jpg

gallery_11089_8950_103120.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi thommytt,

 

altijd weer een mooi gezicht van die kleine dametjes in die grote potten, ;) gelukkig duurt dat altijd maar erg kort, en groeien ze meestal weer de pan uit.

 

en wat betreft je vraag of je moet stoppen met wortelstim. Ik zou het voorlopig nog wel even geven, ook nu moeten de wortels weer verder ontwikkelen. Volgens mij kan het tot de 1ste of 2e week bloei.

 

Succes ermee,

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begin is er. Ze staan er mooi bij en zien er uit als potente plantjes met een goed wortelstelsel. Over de wortelstimulator: deze heb ik gewoon de gehele groeiperiode gebruikt zonder tekenen van overvoeding (van Biobizz), hoop dat je wat aan deze info hebt

 

Grtz SoftIce ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej DJ en ICe.

Thnx voor de comment.

Ik ga eerst ff kijken hoe ze zich voelen op de special mix.. als dit allemaal goed gaat dan ga ik nog ff door met de wortelstimulans...

Wat betreft het idee om met buizen langs de potten te gaan werken om zo te kunnen wateren vond ik toch wel ietswat omslachtig.

Ook weet ik niet hoe mijn wortelstelsels gaan reageren op PCV in de grond.. ( lijkt me niet erg fijn)

Ik heb nu de 20 liters in plastic schotels staan van ongeveer 5 a 10 cm hoog. Hier kan ik gewoon iedere keer het water in doen en dan zuigt ze het vanzelf op...( net als de 1e ronde)

 

Ook wel vreemd nu ik de dames in 20 liters heb staan en er veel meer ruimte tussen de bodem van mijn hok en de lamp is blijft de temp rond de 25.5 graden hangen...Binnekort maar eens kijken welke waardes hij aageeft bij een volle zomerdag met 25 graden.. Als hij dan nog steeds dezelfde waardes aangeeft ga ik eens proberen de 2e erbij te hangen. Er komt sowieso nog een clipfan bij te hangen voor wat extra ventilatie..

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo mister!

 

Heb zelf geen nare reacties ondervonden aan de pvc pijpen hoor, maar voor de zekerheid zullen we mijn wietje straks toch eerst moeten roken :whistling

 

:P Jaymaestro

 

O jah, rookverslag NDB is gepost, WW volgt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Jay

 

Moeten we hem idd maar ff goed proeven he ;) :P

 

Thnx voor je rookverslag man!

Ik moet zeggen dat ik de NDB ook niet echt lekker vind.. nouja leren we weer van...

De WW smaakt naar mijn idee wel lekker en daar rook ik dan ook lekker van :whistling

 

Was ook eigenlijk niet genoodzaakt om pvc buizen te gebruiken aangezien mijn potten aan de onderkant open zijn en ik plastic schotels heb van een aantal centimeters hoog waar ze op staan en ik dus via water... dan maar een paar keer bijschenken en een uurtje later al het overige water weggooien :(

Tevens zet ik de potten na het wateren op een kleine verhoging zodat er geen vocht onder kan blijven en ik geen raar bodem leven krijg

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Extra fan erbij.

 

Krijg zondag een slakkenhuis fan.. Moet nog even kijken hoeveel m3 dit is en of ik hier een dimmer voor kan regelen + filter.

 

 

gallery_11089_8950_343960.jpg

gallery_11089_8950_11247.jpg

gallery_11089_8950_380183.jpg

Amnesia hazeje geslacht nog onbekend.

gallery_11089_8950_47188.jpg

 

 

Gaat volgens mij nog goed met de dames.

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thommytt,

Gaat lekker man, mooie plantjes :P

Een extra fan erbij is nooit mis he? handig met het warme weer...

Hoelang wou je zo nog door laten gaan op 12/12??

Succes dude, mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey tommy . `k ben ff offline geweest :P maar

Je plantjes gaan lekker eh ?

 

 

En hoe staat het met je ieniemini tentje?

Heb je daar ook nog foto`s van ?

Een wat voor lamp heb je daar in hangen ?

 

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ B,

Jep gaat idd wel lekker naar mijn idee alleen maak ik mij lichtelijk zorgen over de temp in mijn kastje met dit warme weer..

Ik hoop dat deze zwaar gaat zakken aangezien ik op dit soort dagen( momenteel nog 27graden) de 30 graden aan tik met 1 lamp :whistling

Momenteel staan ze niet op 12/12 maar op 18/6

Ik wil nog wel een week of 2á3 op 18/6 blijven aangezien ze ook nog getopt gaan worden..

 

 

@ Elmo,

 

Welcome back :P

gaat z'n gangetje...

inimini tentje word momenteel niet gebruikt. Had eerst de AH erin staan maar aangezien ik nog geen fliter e.d. heb stond het wel een beetje..( hoe klein ze ook nog is)

a.s. zondag krijg ik waarschijnlik een slakkenhuisfan en gaat de 100m3 afzuiger + 125m3 filter eventueel naar het minitentje..

 

 

 

Dames krijgen vanaf vandaag 2 x volle dosis wortelstimulans mee..

Tevens heb ik ff ph- groei aangeschaft omdat ik alleen de ph-bloei had staan..

Weet iemand of het klopt dat ph-groei de ph minder snel omlaag haalt dan ph-bloei?

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Thommy,

betreffend jouw vraag over de ph-waarde:

"Weet iemand of het klopt dat ph-groei de ph minder snel omlaag haalt dan ph-bloei?"

 

Ja, dat klopt! Effe een beetje scheikunde:

De pH is een logaritmische schaal om de zuurtegraad of de basiciteit van een vloeistof te beschrijven.

Een pH van 1 tot 6 betekent zuur, pH 7 is neutraal en een pH 8 tot 14 is basisch.

Het is de negatieve waarde van de logaritme op basis van grondtal tien van de concentratie van de hydroniumionen.

H+ is een proton en deze bestaat niet in de natuur, het gaat samen met een watermolecuul en het wordt een H3O+-Ion.

 

PH- Groei bevat salpeterzuur (HNO3), dus stikstof voor de groei.

PH- Bloei bevat Fosforzuur (H3PO4), fosfor voor de bloei.

 

Een molecuul salpeterzuur geeft een H3O+- Ion en een NO3- -Ion

(HNO3 + H2O = H3O+ + NO3- ) Een H3O+ !

 

Een molecuul fosforzuur geeft drie H3O+ -Ionen en een (PO4)3-

(H3PO4 + 3 H2O = 3 H3O+ + (PO4)3- ) Drie H3O+ !

 

De fosforzuur geeft 3 x zoveel H3O+-Ionen als de Salpeterzuur, het ph-verlagende vermogen is dus 3 x hoger.

(Ik heb wel de gewichten enzovoort weggelaten omdat het anders te veel wordt).

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wou ik net zeggen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Torsti.

Ik wist idd dat de ene saltpeterzuur is en de ander fosfhorzuur. Echter wist ik de specifieke informatie hieromheen niet .

Bedankt hiervoor.. :P is me stuk duidelijker geworden nu.. Was eerst bang dat mijn ph metertje eventueel kapot was aangezien ik idd bijna 3x zo veel vloeistof heb moeten toevoegen om hem op ph 6.5 te krijgen... Voelde vreemd aan moet ik zeggen.

 

Heb mij laten vertellen dat kwekers die bijna niet voorgroeien ook vaker ph-bloei in combinatie met stikstof en magnesium gebruiken. Maar dan echt alleen als je heel kort voorgroeit.

 

Hej Spickey,

 

Dacht ik al... hij haalt de woorden uit je mond of niet :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de liefhebbers een foto update.

De nieuwe afzuiger komt vvond pas dus daar nog geen info over.

Zuur nog steeds af op 6.5 en geef ze volle dosis wortelstimulans mee.

Vanaf volgende week krijgen ze gewoon afgezuurd kraanwater.

Foto's:

gallery_11089_8950_5364.jpg

 

BBC links:

gallery_11089_8950_16200.jpg

 

BBC rechts:

gallery_11089_8950_93631.jpg

 

De Amnesia haze( nog geen geslacht laten zien),Bewonderingswaardig hoe groot hij/zij al is in zo'n klein potje:

gallery_11089_8950_182956.jpg

 

Was hem weer voor vandaag.

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thommy ;)

 

Hey even vraagje hoelang moet die amnesia? Had begrepen 16 weken ofzo ik ben zelf helemaal weg van die amnesia haze en wil ook zaden gaan bestellen maar 16 weken vind ik een beetje te lang B)

Enne ging jij nog naar Doc 3 juli? :D

 

MZzsls

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Spickey.

Klopt die amnesia die moet wel lang gaan staan als het een vrouwtje is..12 weken volgens mij.

Daarom blijft ze ook niet in het hokje staan. waar wel dat weet ik nog niet. Waarschijnlijk gaat het het minitentje worden.

 

Was wel eerst de bedoeling maar dan had ik al wat staan zag ik laatst.. helaas volgende keer misschien. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...