Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

thommytt

2 X Big Budha Cheese

Recommended Posts

Hoi Thommy,

Was eerst bang dat mijn ph metertje eventueel kapot was aangezien ik idd bijna 3x zo veel vloeistof heb moeten toevoegen om hem op ph 6.5 te krijgen... Voelde vreemd aan moet ik zeggen.

 

Dat gevoel ken ik, maar dan andersom.

Ik gebruik meestal ph-groei, ook in de bloei.

Deze keer heb ik de eerste keer PH- bloei gebruikt en hiermee dan ook vaker de voeding te zuur gemakt.

Met ammonia heb de ph-waarde dan weer bijgesteld.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Torsti.

 

Grappig.. begin ik er toch wel een gevoel voor te hebben ;) Was al op het stadium dat ik wist dat ik voor ongeveer 8 liter water ongeveer 12 druppels ph - moest gebruiken.. Had me ph meter bijna niet meer nodig B)

 

Merk ook zeker wel verschil in groei.

Bij de ph min bloei merkte ik dat de bladeren heel compact bleven.. soms wel zo compact dat op 1 blad de vingers over elkaar heen groeide. Merk momenteel dat ze ,denk ik door de nitraatstikstof (NO3-N) in de ph min groei, veel meer blad aan het aanmaken zijn en veel voller worden en minder ''compact en klein '' blijven. Net zoals de steeltjes van de grotere bladeren die vanuit de hoofdstam groeien veel langer worden.

 

Dames gaan goed verder. :D

geen tekorten of iets anders.

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 dagen boven de grond.Tijd voor een update.

 

De 2x55w hangt er momenteel ook bij. Heb de deurtjes van mij hokje een stukje open staan en dan is de temp zeer goed te doen( 27.8)op dit soort dagen. Gister heb ik dit ook al geprobeerd en toen zat de temp op 29.1 in het volle licht onder de lamp. Ben de komende tijd toch veel weg en heb mijn gordijnen potdicht zodat er snachts geen licht naar binnen kan.

De dames zijn lekker bezig en groeien nu wel behoorlijk hard.

 

Hier een aantal foto's:

BBC 1, De rook is van mijn luchtbevochtiger. Als ik thuis ben staat deze meestal aan. Hierdoor zakt de temp ook wel als er koud water in zit.. ( ultrasone)

gallery_11089_8950_214520.jpg

 

BBC 2,

gallery_11089_8950_137723.jpg

gallery_11089_8950_48041.jpg

 

Licht ( boven 2x 75 W Groei onder 2x 55 w Groei)

gallery_11089_8950_119287.jpg

 

Overzicht,

gallery_11089_8950_46562.jpg

gallery_11089_8950_130394.jpg

Ec grond meter ooit gekocht bij de tuiinland.. Waardeloos ding.

 

 

 

Was hem weer.

 

Gr,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi en gezond, zo hoort het. Volgens mij draai ik binnekort ook eens een rondje big budha cheese, je hoort er zoveel goeds over!

 

Keep it up thommy! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Vlaanders!

Ben zeer benieuwd naar je ronde BBC man!

Ze bevallen mij tot nu toe erg goed.. Blijven lekker compact en zie nog geen ''rare'' dingen.. Ook kunnen ze de af en toe hogere temperaturen goed verdragen. B)

Ze zijn nog niet getopt maar dat gaat denk ik volgende week gebeuren.

Ze blijven dan nog 2 weken op 18/6 staan en gaan dan over naar 12/12.

Eventueel laatste paar weken als de toppen goed zijn aangedikt gaat de klok op 13/11. Had gelezen dat op deze uren de meeste thc aangemaakt wordt. Wel zullen bij deze lichtverhouden de toppen minder groot wroden.. vandaar eerst aandikken dan thcén.

 

Gr,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had het ook gelezen hoor van 13/11 maar omdat ik niet 100% zeker weet dat er echt geen kleine spleetjes meer zijn in m'n kast, heb ik het niet gedaan om eventuele lichtstress te voorkomen.

 

Zowieso zal de big budha cheese wel genoeg thc bevatten denk ik hoor ;) maar er zit wel iets van "normaliteit" in... Als ze meer lichturen krijgen gaan de toppen volgens mij ook meer "groeien" dan normaal en dus ook meer thc en andere stoffen aanmaken.

 

Had dus ook gelezen dat je toppen groter worden op deze manier B). Maar of dit al bewezen is, geen idee, is wel een idee om iemand hier eens een testje van te draaien. 2 gelijke hokken met gelijke plantjes op zelfde moment op 12/12 & 13/11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Vlaanders.

Ik ga het sowieso deze ronde proberen.

Als jij de ''gewone'' manier hanteert kunnen we misschien een topje uitwisselen om te kijken of er daadwerkelijk veel verschil qua thc e.d. in zit.

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten die bbc Vlaanders... nie vies van

die 13/11 lijkt mij fackt up omdat u toppen sowieso nie normaal gaan groeien maar denk dat

ze eerder rare stretch bewegingen (groeien en bloeien tegelijk) gaan maken ipv mooi dik

te budden...

is wel een goede vraag en een antxoord hierop zou ik wel nice vinden want er zit een

logische redenering achter... B)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker thommy, jouw topje lag hier al lang gereserveerd vooraleer ze in de grond zaten B)

 

Om even op Blunt_licka te reageren: Het is maar 1 uurtje verschil. Buitenplanten beginnen ook al bloeien vanaf 14 uur licht bijvoorbeeld. Krijgen zij rare buds? Rare vergroeiïngen in de toppen in die periode? Neen toch? ;) <-- logische redenering

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ vlaanders,

We zullen zien wat het in de praktijk gaat doen. B)

 

Voor de mensen die het leuk vinden

Hier nog ff wat foto's van mijn lowriders, Royal Automatic, BBC (tuin) en mijn amnesia haze in minitentje.

 

 

Amnesia haze staat inmiddels een aantal dagen op 12/12 nog geen geslacht bekend. Heb haar getopt, de bovenkant naar beneden gebogen en aan de pot vastgemaakt en met ijzerdraadjes de scheuten naar beneden gewerkt. De hoofdstam ligt momenteel overdwars en wil nog de zijtakken met ijzerdraad horizontaal links en rechts op gelijke hoogte buigen. Hierover later meer foto's.

gallery_11089_8950_83409.jpg

 

BBC ,

gallery_11089_8950_165827.jpg

 

LR 1 en 2,

gallery_11089_8950_91060.jpg

gallery_11089_8950_186700.jpg

 

Royal Automatic,

gallery_11089_8950_113007.jpg

 

Links en onderin LR en boven de RA,

gallery_11089_8950_14456.jpg

 

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat weer heel leuk allemaal! :rolleyes:

Ik heb het rookverslag afgemaakt. Ga zelf knippen over een uurtje!

 

Groeten ;) Jaymaestro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 24 groei. Tijd voor de zondagse update.

 

Gaat nog steeds lekker met de dames. Wel groeit de ene harder dan de ander maar dan top ik deze gewoon wat later.

Denk dat (afhankelijk van hoe hard ze groeien) de grootste woensdag getopt gaat worden. Een aantal dagen erna de andere.

een week of 2 daarna gaat de klok naar 12/12.

 

Nog steeds alleen afgezuurd water op ph 6.5

 

Vooraanzicht,

gallery_11089_8950_78308.jpg

 

Zijaanzicht,

gallery_11089_8950_96309.jpg

 

BBC rechts,

gallery_11089_8950_104045.jpg

 

BBC links,

gallery_11089_8950_38297.jpg

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 27 groei, tijd voor een kleine update.

 

Helaas heb ik een varenrouwmugje moeten constateren. Heb er tot nu toe 1 gespot en dat is er 1 te veel.

Gele plakstrips en nematoden zijn onderweg. Denk deze morgen binnen te krijgen en dan gaan het meteen mee met het water geven.

 

Verder doen de dames het heel erg lekker naar mijn idee. Het extra wattage doet ze goed en de iets hogere temperaturen af en toe kunnen ze prima hebben. Heb de grootste vandaag getopt. De ander is over een aantal dagen aan de beurt.

Krijgen nog steeds alleen afgezuurd kraantjes water.

 

De getopte,

gallery_11089_8950_90087.jpg

 

De (nog) niet getopte,

gallery_11089_8950_78118.jpg

 

 

 

gallery_11089_8950_27769.jpg

 

Weg bovenkant, :rolleyes:

gallery_11089_8950_174919.jpg

 

Afgeknipte topje,

gallery_11089_8950_75787.jpg

 

Was hem weer.

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de nematoden en de plakstrips binnen gekregen.

Direct water aangemaakt en meegegeven met wateren.

Tevens 2 planstrips opgehangen. 1 onder de lampen en 1 er boven.

eigelijk doen nematoden het beste hun werk in het donker maar aangezien ik vvond niet thuis ben als het licht uit gaat heb ik gekozen om ze nu mee te geven.

Hopenlijk gaan ze hun werk goed doen.

Aan de temp. zal het iig niet liggen ;) Ga er niet van uit dat mijn bodem warmer dan 30 graden zal/kan worden. :rolleyes:

 

Pics,

 

gallery_11089_8950_83661.jpg

gallery_11089_8950_66764.jpg

gallery_11089_8950_72769.jpg

gallery_11089_8950_48112.jpg

 

Was hem weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Varenrouwmug niks meer van te bekennen. Zitten niet veel vliegjes op de strip en zijn er de afgelopen paar dagen ook geen bij gekomen dus ik hoop/denk dat ze weg zijn.

 

Dames zijn hard aan het groeien. Vind wel dat ze heel erg compact blijven. Heb daarom 1 27 buis erin gehangen om ze iets te laten strekken.

Netje komt er ook 1 deze dagen boven en dan zullen de uitschieters gebonden worden en gaat de klop op 14/10 aangezien ze nog wel wat door gaan groeien. afhankelijk van de toppen gaat de klok rond week 7/8 bloei op 13/11

 

 

 

Foto's:

 

gallery_11089_8950_82976.jpg

gallery_11089_8950_7861.jpg

Links,

gallery_11089_8950_1075.jpg

Rechts,

gallery_11089_8950_8362.jpg

 

Iemand comments tips op of aanmerkingen?

vind het wel heel erg rustig hier... :icecream:

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand comments tips op of aanmerkingen?

vind het wel heel erg rustig hier... :vape:

 

Zal ik dan maar even het ijsbreken vanavond thommy :wave: :icecream:

 

Er is gewoon niks op aan te merken, alleen dat ze heel erg mooi gaan... netjes hoor! :wacko:

mooie bossige struikjes, succes man

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

van mij ook een hard-aankomende-opmerking..

 

je easy rollers hangen scheef..

 

kan verder niks negatiefs vinden :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thommyboy!

 

ziet er allemaal nog steeds heerlijk uit. Lees wel ineens rare getallen: 14/10 en 13/11 ? Wil je ze gaan laten bloeien met een langere lichtperiode voor meer fotosynthese en daarmee dikkere toppen of iets in die richting :icecream: ?

Ik zou niet te lang wachten met het netje..zelf was ik er volgens velen met mijn dikke maand voorgroei al te laat bij en ik moet ze niet geheel ongelijk geven. liever zsm dat netje en niet te lang neerbinden, maar dat wist je zelf uiteraard ook al :vape: .

 

dit weekend liggen mijn plantjes twee weken te drogen gen gaan ze gewogen en gerookt worden. Vind ze kwa uiterlijk en hoeveelheid een beetje tegenvallen. Heb wellicht ook toch iets teveel blad laten zitten. Het ruikt en plakt echter heerlijk.

Groenten!

 

:wacko: Jaymaestro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de comments :wacko:

 

@ B,

Haha thnx B :icecream:

De ijsbreker werkt :wave:

Zijn zeker lekkere bosjes alleen vind ik dat ze heel laag bij de grond blijven en heel compact zijn. Mogen van mij wel iets de lucht in maar dat doen ze nu met de 27 erin.

 

@amnees,

Klopt. Niet bewust. Heb een beetje lopen spelen met de lamp van links naar rechts toen vond ik dit wel de mooiste positie :vape:

 

@Jay,

Klopt. Had ergens gelezen( heb de bron geprobeerd op te zoeken maar kan het niet meer vinden) dat bij een lichtperiode van 14 uur de plant meer energie steekt in het aanmaken van toppen ipv het produceren van thc en bij een lichtperiode van 13 uur de plant meer energie steekt in het aanmaken van thc ipv het dikker maken van de toppen.

Dus mijn gedachte is eerst dikke toppen maken en dan een goede laag thc erover vandaar eerst 14 uur licht en daarna 13 uur.

 

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey thommy, dat ziet er 100% in orde uit. Zeer mooie dame'tjes heb je staan hoor! Dat worden zeker dikke buds

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelfde mening als donnie, heerlijk bossig. Kan zelf niet wachten tot ik een ander soortje(afghaan x nycd) onder de Tneon kan zetten. Zelf nu nog bezig met de lowryder's (1ste keer). Maar zoals ik kan zien, kan dat lekker veel groter met die Tneon's en nog mooi worden ook. Ga deze ook volgen. :icecream: Ben benieuwd wat voor dikke buds eraf zullen komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ vlaanders,

Thnx man ik hoop het ook! :icecream:

 

@ donnie,

Zeker erg bossig. Als je het mij vraagt iets te bossig :wacko:

 

@ angelice2010,

Met Tneon kan je zeker wel dikke buds trekken.

Panorama shot van me 1e ronde met 150 w Tneon,

gallery_11089_8950_182296.jpg

 

 

 

Vraagje

Deed net mijn hokje open en spotte en klein mormeltje...Heb al proberen op te zoeken wat het zou kunnen zijn. Zelf denk ik dat het of luis of trips is..Het laat kleine zwarte dingetje stipjes achter op mijn blad(meerdere in rondjes,uitwerpselen?) en springt ook. Het is behoorlijk snel en is langwerpig en gelig van kleur.

Kan iemand mij eventueel vertellen wat het is?

gallery_11089_8950_79515.jpg

Het is het gele dingetjes die omcirkeld is.

Deze is iig vermoord :vape:

 

Zak nog ff kijken of ik met mijn microscoop een foto kan maken maar je kan ze niet zo ff oppakken dat gaat wel een geplette worden.

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ thommytt

 

Lekkere panorama shot. Iets om naar uit te kijken met kweken met Tneon. Heb zelf ook de 150 watt. Moet alleen nog 1 bloeilamp ontvangen, zijn slecht leverbaar nu. Ben zelf ook benieuwd wat voor bud het zal geven bij lowryder onder de tneon. Veel zal het niet zijn, maar toch wel wat. Die teringlijers heb ik ook gehad op me buitenplanten. Volgens mij zijn het wel trips maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Had er wel erg last van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 40 groei.

Tijd voor de zondagse update.

 

Geen trips meer te bekennen. Heb met plantschoon gespoten en dat heeft zijn werk gedaan.

Heb afgelopen 24 uur het licht uit gehad en ga vanaf vannacht verder op 14/10. Ook ga ik over op de nacht draaien aangezien het dan een stuk minder warm zal zijn in mijn hokje. Ook is de 2e Tneon momenteel even uit.

Ik draai dus nu met 150 w.

Dit omdat het hokje nu dicht moet blijven en de temp dan wel heel hoog oploopt.

Ik zie wel een beetje verbrande bladpuntjes. Zuur af op 6.5 en het lijkt me dat het ook niet aan de voeding zal liggen aangezien er voor 100 dagen voeding in de aarde zit en ik net 40 dagen heb gehad.

Ik zal in de bloeifase bijvoeden met plagron bloei.

 

Na wat inspectie bij mijn planten zag ik iets vreemds bij 1 plant.

Er komen 3 zijtakken aan 1 internode.

Heb dit wel eens meegemaakt bij een heel jong plantje maar nog nooit bij een 40 dagen oud plantje. Zie foto's onderaan

 

 

Foto's,

 

gallery_11089_8950_70393.jpg

gallery_11089_8950_164625.jpg

gallery_11089_8950_113114.jpg

gallery_11089_8950_189842.jpg

gallery_11089_8950_162146.jpg

 

Als er dan ook 3 toppen aan komen :smoke

Hier het 3 zijtakkige plantje,

gallery_11089_8950_140895.jpg

gallery_11089_8950_78387.jpg

 

 

Dit was hem weer.

 

Ben benieuwd wat jullie denken over het 3 zijtakkige plantje :blink:

 

Greets,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...