Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

carpe_diem

Camikaze met Carpie

Recommended Posts

ey carpie, zoals je al zei, je moet de NDB niet afschrijven na al dat deense geweld hier op het forum. Zeker, ze hebben potentie, maar als ik kijk naar geur en opbrengst steekt de NDB nog boven de deentjes uit. Zij het maar mondjesmaat dat geef ik toe. Er zijn ook wel deentjes die het bij mij niet zo naar de zin hadden, zoals de royal dane. En 20 sept klaar? Ik probeer alles in ieder geval voor 1 oktober klaar te hebben, ben ik ook 2 weken eerder klaar dan de concurentie... Ja, DameBlanche die blijf ik nog lang dankbaar (en ik heb nog dameblanche zaden liggen hoor, niet de NDB. Deze zijn wel later klaar).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZOOO...daar hoor ik van op zeg :P ...Had altijd begrepen dat Jan pas zaden ging uitdelen van NDB om te voorkomen dat zijn nieuwe creatie weer 100% inbeslag genomen zou worden...Had ik begrepen van zijn "kweekzoon".

 

Dus DB is later als NDB?...IF so...kruisen met Guerilla Gold :lol: dan maak je hem vroeger en potenter....idem wat Deense veredelaars deden Danish Passion.... ;) ..toch?

 

gr

Carpie

ps: Jan had ook een afghaan...heb je die ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites
[Open aub een vogelvlucht topic na je oogst van je Frisian Dew guerilla.....ben ook wel benieuwd wanneer die stekjes, als je ze gemaakt heb, echt klaar waren.( meestal een dag of 10 na de zaailingen)..als je nog foto's hebt tenminste...

Geloof ook niet alle verkoop propaganda op de sites van zaadboeren.....zelf nou zelf...had jij die gekocht als er 2e-3e week oktober stond ;) ?...beter is... kijken hier in verslagen op wf :)

klikkerdeklik en er gaat een nieuwe kweekwereld voor je open...lol

@IERDEREEN: een goede oogst en een fijn weekend... :lol:

 

ja ik had wel gezien dat je al een deel geoogst had, maar het leek me dat er nog veel meer stond/staat als je kijkt wat je daar had staan op de akker :P

tja 20 september is een mooie datum, maar naar mijn mening is het weer (zon) ook van belang. Mijn Frisians heb ik noodgedwongen vorig jaar op 24/25 september geoogst, maar toen waren ze ook klaar door de mooie (eind) augustus en septembermaand + een zonnig plekje

Ik geloof ook zeker niet dat hoe duurder hoe beter, deze zaden zijn alleen gefeminiseerd dus het worden allemaal vrouwtjes is ook makkelijk B) vandaar dat ze zo duur zijn

 

Dame Blanche is bij mij bekend, ik heb dit jaar zijn 'recept' uit het topic 'plantgaten verbeteren' gebruikt

 

Maar voor volgend jaar ga ik zeker een ander soortje proberen

misschien alleen maar autoflowers kan je in juli oogsten nog beter :D !

Ik zal proberen een aantal mooie foto's te maken van mijn oogst

 

Kallem aan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@valer46: kga je topic volgen... ;)

 

nu even een update:

Danish Gold stekke plek is geruimt/ geript :P ...welke van de 2 weet ik niet, ben er ook niet nieuwsgerig naar, was meteen weg daar, kom dr ook niet meer B)

Twas wel even schrikken vandaag maar niet geheel onverwacht.

Het had in iedergeval voor mij geen zin om veeel te vroeg te oogsten dus kan ik mezelf niets verwijten...part of life of a weed grower...guerilla is a numbers game...

Alle kweekspullen had ik al zeker gesteld. ;) verlies is dus beperkt tot eigen gemaakte stekjes en mest en kilometers ..en.... zweet. :lol: ..

 

Wel staat de akker er :D , hier wat recente foto's een deel van de planten die je ziet staan, zijn reeds geoogst. :D

De late soortjes zijn natgespoten met een anti rot middel (rovral).Er is geen andere optie, oja ;) ...die is er wel..ze nu meteen al omhakken...en ze als mest stof gebruiken :) ...

gallery_22583_9897_3059438.jpg

 

gallery_22583_9897_1202429.jpg

 

gallery_22583_9897_1525918.jpg

 

 

gallery_22583_9897_312649.jpg

 

soortje "groen"

gallery_22583_9897_2281966.jpg

 

Libaneze... ( ik zeg het nu goed... ;) ... Blowmonkey :D )

gallery_22583_9897_52154.jpg

 

veel lijkt op fotos mooier dan het is.....er staat veel fluffy spul bij....

Het is niet altijd groener bij de buurman, dat denkt men veel te snel :D

 

druk druk druk..tveldje moet leeg :D

gr

Carpie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de verneukte plek maar je hebt gelijk dat het niet boeit waardoor, inderdaad niet meer heengaan en alle aandacht naar de nog bloeiende plekken. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker akkertje :lol:

hoe gaat het met de plantjes op de tabba outdoor korrels?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele grote zee vol buds ;)

 

Ik hoop dat er geen rot meer gaat komen... want dan is er wel een hele hoop verkl*ot :P

Brr... ik begin het hier koud te krijgen op de akker...met al dat rotweer van de laatste dagen :) maar snel wat Bacardi-Cola om me warm te houden :D

 

Ben ook eens benieuwd of die Tabba korrels hun geld nu echt waard zijn B)

 

M.V.G.

BioMan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rookverslag;Henkes lolland,

 

Kruidige stoner rookt als een buitenlandse weed beetje nigiria ofzo,kan het niet helemaal thuis brengen maar me maat kwam er ook mee.

 

Nu ben ik een beetje verwend maar de HL weedje bracht me een lekkere lange flow...

 

Lekker ook om te roken voor de comp :lol:

 

Ik geef hem een Zevenenhalfje :lol:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed PH!

Volgend jaar ook maar aan de Denen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Carpp !

 

Die akker maakt echt alles goed ook :) 'Tis wel jammer van je stekke spot.. :lol: Maar déze heb je maar ff :)! !

Wat zijn de voornaamste soortjes die je nu op tafel aan het uitkleden bent ?

En valt dit in de smaak of., veel fluff ?

 

Goh! Wat zal jij het druk hebben nu :lol:

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites
ZOOO...daar hoor ik van op zeg :P ...Had altijd begrepen dat Jan pas zaden ging uitdelen van NDB om te voorkomen dat zijn nieuwe creatie weer 100% inbeslag genomen zou worden...Had ik begrepen van zijn "kweekzoon".

 

Dus DB is later als NDB?...IF so...kruisen met Guerilla Gold ;) dan maak je hem vroeger en potenter....idem wat Deense veredelaars deden Danish Passion.... :D ..toch?

 

gr

Carpie

ps: Jan had ook een afghaan...heb je die ook?

 

Nee alleen de DB, een mooi zakje vol gekregen toen ie nog leefde. Weet niet hoeveel kiemkracht ze nog hebben. DB is later klaar, half oktober ongeveer. En kruisingen maken laat ik aan anderen over. Dat is een vak apart.

 

Jammer van de plek die geript is, hoop dat je nog genoeg kan blijven knippen. Ik heb overigens ook al veel neer gehaald, hield de rot niet meer tegen omdat ik gestopt was met spuiten.... foutje bedankt... heeft me een plant gekost. Nog effe volhouden, laatste loodjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ist nou met je rug ouwe?

 

Vertelvertel ;)

 

pH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee alleen de DB, een mooi zakje vol gekregen toen ie nog leefde. Weet niet hoeveel kiemkracht ze nog hebben. DB is later klaar, half oktober ongeveer. En kruisingen maken laat ik aan anderen over. Dat is een vak apart.

 

jan noemde de soort die jij hebt "special" ;)

het is een indoor soortje

 

 

nouw ff een update ouwe :D

 

of heb je t echt in je rug??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Piet Piraat: inderdaad een plek waar je niet oogst was dus geen goede plek... ;)

@Cannabizznis: tja die tabba...inderdaad erg duur en wat ik gezien heb...is dat ik geen verschil gezien heb....tis wel iets wat je op het laatste moment kan gebruiken voor groei en bloei..maar dan weet ik idd ook wel wat anders....ik ga het niet meer gebruiken.

Voorlopig hou ik het bij kippekorrels in maart en bij begin bloei een npk korrel met hoge pk of liever nog thomaskali(=bio) als bloei boost...

@Bioman: bud...tja... tlijkt heel wat op de foto maar er zit ook fluff bij :)

@P H Donner: ja bedankt voor het rookverslag :popcorn: ...kmoet er nog even bij zeggen dat het goedrijp spul was, amber trichomes.

Kheb evt nog een ierdbei voor je om te testen..maja we kwamen elkaar toevalling tegen op de meeting :)

@highlife: wat er nu nog op de akker staat zijn dg x nlx en de soortje "groen".

Maar zien of dat nog wat wordt....soortje groen is duidelijk de laatste klaar, dg x nlx gaat eerder om.

Onoogst baar is el nino.

@Slappezever: inderdaad kruisen is een vak apart...ben al blij dat ik wat kan oogsten en verwerken :D

eerst kruipen en dan leren lopen toch :D .

kmoet wel zeggen dat ik nog niet echt veel verloren ben aan rot...gelukkig... :) .

Theeft op de akker zeker te maken met de droge voetjes en de wind die er toch redelijk bij kan en de vele uren zon die gezonde planten gemaakt heeft in de groei...op nattere plekken is meer rot te zien geweest....Deze ervaringen met de verschillen in spots zal zeker gevolgen hebben voorde strategie met genetika per spot in 2011....kheb ontichelijk veel geleerd dit jaar natuurlijk...

Heb ook niet stil gezeten in de tussen tijd en nog menig uurtje goed besteed aan spot-spotten :) , daar kan je dr niet genoeg van hebben :D .

@P H Donner: met me rug gaat het altijd goed...Miss Carpie kan lekker masseren :rofl

@Piet Piraat: ..jij weet hoe het gaat :)

@MemberW: oke dan...jammer dat Jan's originele soortje echt weg is :tu

@Piet Piraat: ehhh :nerd ...kweet niet of je ouder ben?...heb je Abraham al gezien dan :D ?

ik ben al toe aan een Guerilla rollator :) ......damm... dat zit niet meer in het ziekenfonds :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

update test plek:

 

ongelovelijk dat deze plek toch tot oogst heeft kunnen leiden...de wonderen zijn de wereld niet uit...wel jammer dat deze plek last heeft van vals licht...maar dat maakt hem wel geschikt voor auto's.

Dus dat moest er volgend jaar maar komen dan :wave: .

Er hebben nu NDB stekken gestaan van ong 1.70 meter( wat later in de bloei gegaan dus..

Er kan een behoorlijke grote auto staan :rofl blijkbaar....oogsten nog een keer daar, ga ik zeker proberen :)

 

De BUIT: ;)

gallery_22583_9744_2955631.jpg

 

Update mega zaailingen plek:

 

( de lebs waren al eerder geoogst uiteraard :nerd )

 

de water kuil op deze plek was ik vergeten op de foto te zetten...er stond wat minder als de laatste keer...dat was 10 sept op de volgende foto:

 

gallery_22583_9744_717678.jpg

 

klopt ook wel natuurlijk augustus heeft 3x zoveel regen gehad als normaal en september was normaal dit jaar...

 

tja... de 3 Dubble fun moedertjes...waren niet oogst baar...maar moet erbij zeggen dat ik ze eigenlijk ook niet in de gaten gehouden heb...en deze plek bezoeken voor 1 plant was voor mij niet rendabel...dus hier zijn ze voor ze verknipt werden en als voeding voor volgend jaar gebruikt gaan worden :)

 

gallery_22583_9744_1132488.jpg

 

 

 

hier nog een leuk fotootje van een wilgetak die in in vollebloei (juli/aug ) gesnoeid heb en vervolgens als stok gebruikt heb....

 

ZELFS DAN is ze te stekken :) : zelfs zonder de bast iets te beschadigen.....

 

gallery_22583_9744_393600.jpg

 

 

Op deze spot heb ik in gedachten volgend jaar weer lebs of henkes( iig vroege soortjes)...er zullen wel in November even wat flinke dikke takken van wilgen gestekt gaan worden...om die grotere planten volgend jaar nog meer uit het zicht te houden.

 

 

Nu nog wat fotos van de hoger-staande ( en droger-staande dus) mega's in deze tuin, de te natte mega's waren al afstervende bij de vorige update van deze plek.

gallery_22583_9744_1736360.jpg

 

afgestorven mega op de achtergrond...

gallery_22583_9744_2772893.jpg

 

0.0 rot in de drogerstaande mega's :tu

gallery_22583_9744_163895.jpg

 

gallery_22583_9744_114737.jpg

 

 

mooie herfst kleuren... :)

gallery_22583_9744_2447563.jpg

 

 

gr

Carpie :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien ga je daar nog leuke toppen scoren en precies op tijd klaar. :)

 

*btw Abraham is vorig jaar al langsgeweest. :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er toppie uit! Maar zit daar nou een beetje rot in die ene top op de laatste foto of is dat donkere iets anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit ouwe guerilla gek!

Jammer van die mega's.

Nog ff een vraagje over die wilgen.

Maakt dat nog wat uit qua soort?

Heb vanmiddag een test spot gevonden en op 5minuten afstand staan een lading knotwilgen.

Kan ik daar takken van pakken en gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Piet Piraat: dan ben je de ouste inderdaad...maar tscheelt niet veel :)

@Dr.G: tja ik zie wat je bedoelt..tis geen rot..wel vreemd ja...meestal ziet alles er mooier uit op een foto als in wekelijkheid :) :nerd

@Schitzo:tja die mega's stonden te nat maar das zo opgelost...ze staan tegen een verhoging...10 cm hoger zetten en klaar is klara...dat was het verschil tussen verrotten en oogsten op deze plek ;) ..dus die kleitubes waren toch geen verkeerde gedachte blijkt achteraf...( meer geluk als wijsheid maja... :) )

Ehh...volgens mij stekken knotwilgen nog beter als de normale wilgen...wilgen groeien lekker snel...wel de bast beschadigen van het gedeelte wat onder de grond gaat...evt 1 week in water laten weken...maar direct in natte grond moet kunnen.De meeste bomen zijn zo te stekken dacht ik...maar wilgen groeien lekker snel en kunnen tegen vocht :) .

Volgens mij kan je beter nog even wachten tot het blad eraf is...

 

 

 

 

tja... misschien hadden jullie gehoopt op wat foto's van de akker....

 

helaas gaan die er niet meer komen.... :tu (camera en telefoon blijven thuis in vervolg...)

 

 

Laatst ben ik aangehouden door smurfen toen ik weggreed van een spot en had zat aan boord :) ....dus kzag me geest al dwalen....had foto apparaat en telefoon bij me dus alle ingredienten om goed te hangen :popcorn:

 

Gelukkig... kon ik me er erg goed uitpraten maar een even later besef je pas hoeveel mazzel je eigenlijk gehad heb...

En tis met een grotendeels geoogste spot geen pretje voor de volle hap aangeslagen teworden.

Zeker niet daar ik laatst van een onbenul van justitie keihard heb gelezen dat hij beweerde dat van een buitenplant zomaar 500 tot 1500 gram afkomt...belachelijke getallen natuurlijk als je ziet hoeveels te dicht ze gestaan hebben bij mij.....mja...ga dat maar eens uitleggen zodat je geloofd wordt :)

Dus helaas voor alle fans....dat risko ga ik niet nemen. Thats final...

Mocht ik weer aangehouden worden dan heb ik een goede verklaring ingestudeerd en ga me hieraan strikt houden.

Dit voorvalletje heeft de waarde voor mij van een donker gele kaart...rood hoef ik niet. :rofl

Gelukkig kan ik nog lachen.... :D

ik wil iedereen bedanken voor het volgen van dit topic...twordt zeker niet de opbrengst die ik gedacht had in juli maar zeker wel ook voor mij een stimulans om het volgend jaar nog een keertje te proberen....kheb nu wel een vaag idee, hoe het echt moet...

Khoop jullie een beetje geamuseert en geinspireerd te hebben..

gr

Carpie :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja zakken vol wiet en dan aangehouden worden is lastige situatie, wel knap dat je koel gebleven bent en er verder niets aan de hand is, was wel even peentjes zweten, zeker weten kan ik uit ervaring vertellen. :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje vaag bericht Carpie :popcorn: .

Hebben ze de zooi gevonden/meegenomen vanuit je auto? Ben je weggekomen zonder dat ze iets vonden?

Hebben ze je gematst o.i.d.? Vertel vertel. :)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi carpe diem :)

 

Het is je toch weer mooi gelukt he dit jaar ,volgend jaar nog beter toch :wave:

Wat zou jij een keuze hebben in rook waar :popcorn:

Respect voor al dat werk wat je hebt vericht heb, en dat alles in je 1tje :)

Rook ze en geniet er van carpe diem

Ga je eigenlijk nog hash zeven van je afknipsels ??

 

Rook ze he Knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja carpie vertel vertel maar niet te snel!

Ik neem aan dat je lekker naar je spot bent geweest om te knippen en nadat je je spullen had ingeladen en weg reed ging er ineens een led balk met Stop politie achter je aan :popcorn:

Uiteraard heb jij toen de grote onschuld uitgehangen en al je charmes in de strijd gegooid zodat je door mocht rijden.

Tip voor je foto's: Maak ze als je een redelijke camera op je telefoon hebt daarmee. Sla ze op op je sdkaart en stop deze bij het verlaten van je spot in je portemonnee ergens tussen je pasjes o.i.d.

 

Bedankt voor de info over de wilgen! dit ga ik zeker proberen binnenkort zodra het blad er af is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...