Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
flipkip

ze controleren je, weten alles en controleren alles

Recommended Posts

Het is nou eenmaal de aard van de mens. Hebberigheid, destructief, lust en wraak.

De mens is het enigste wezen dat haat kent en verregaand emotioneel ontwikkeld is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet wat de intentie en het hoofd-onderwerp van dit forum is.

Maar toch zou ik sommigen met klem willen adviseren om minder te blowen.

 

dr zijn hier een aantal mensen op het forum die een beetje gaan hyperfocussen als ze stoned zijn denk ik.

compleet opgaan in complot theorieën en daardoor in mijn ogen paranoia worden, dat is mijn persoonlijke mening.

de reden waarom ik blow is juist om lekker nergens over na te denken en zonder na te denken dingen te doen,

dus eehhhh

 

"to smoke or not to smoke, that's the question"

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kapitaal regeert inderdaad, politiek is geen volksvertegenwoordiging meer maar bedrijfsvertegenwoordiging.

alleen het probleem is dat het idee achter het kapitaal sterker begint te worden dan mensen die het besturen.

dat betekend dat als iemand met een hoge bestuursfunctie bij bijvoorbeeld een bank of bedrijf 180 graden zou draaien in zijn denk wijze hij snel word verwijderd en weer word vervangen door iemand die het huidige beleid blijft volgen.

 

ook laatst een nieuwe id kaart aangevraagd en moest toen mn vingerafdrukken geven :S

waren ze daar niet mee gestopt ???

 

geen alu-hoedje maar vertrouwen in het hele bestuurs gebeuren heb ik ook niet echt ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyperfocus kan soms erg handig zijn! :rofl Paranoia, complot theorieen, etc. staan daar los van.

Soms kan je maar beter iets meer paranoid zijn, dan net te naief. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is nou eenmaal de aard van de mens. Hebberigheid, destructief, lust en wraak.

De mens is het enigste wezen dat haat kent en verregaand emotioneel ontwikkeld is.

 

Volgens mij is de mens zo ver kunnen komen omdat die leerde samenwerken, om bijvoorbeeld grotere dieren te kunnen vangen en opeten, kennis te delen, elkaar te genezezen en verzorgen in moeilijke tijden...

 

Denk er eens over na...

 

Een mens heeft geen slagtanden of natuurlijke wapens enkel zijn geest en hart....

 

Verder is er Hééééél veeeel mededogen en genegenheid nodig om een kind op de wereld te zetten...

 

De ware aard van de mens is zachtaardig, we leven nu eenmaal in een (ver)gestoorde tijd

 

Ik weet wat de intentie en het hoofd-onderwerp van dit forum is.

Maar toch zou ik sommigen met klem willen adviseren om minder te blowen.

 

dr zijn hier een aantal mensen op het forum die een beetje gaan hyperfocussen als ze stoned zijn denk ik.

compleet opgaan in complot theorieën en daardoor in mijn ogen paranoia worden, dat is mijn persoonlijke mening.

de reden waarom ik blow is juist om lekker nergens over na te denken en zonder na te denken dingen te doen,

dus eehhhh

 

"to smoke or not to smoke, that's the question"

 

lemon

 

Leef en laat leven...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is nou eenmaal de aard van de mens. Hebberigheid, destructief, lust en wraak.

De mens is het enigste wezen dat haat kent en verregaand emotioneel ontwikkeld is.

 

Volgens mij is de mens zo ver kunnen komen omdat die leerde samenwerken, om bijvoorbeeld grotere dieren te kunnen vangen en opeten, kennis te delen, elkaar te genezezen en verzorgen in moeilijke tijden...

 

Denk er eens over na...

 

Een mens heeft geen slagtanden of natuurlijke wapens enkel zijn geest en hart....

 

Verder is er Hééééél veeeel mededogen en genegenheid nodig om een kind op de wereld te zetten...

 

De ware aard van de mens is zachtaardig, we leven nu eenmaal in een (ver)gestoorde tijd

 

 

 

Dat wij geen slagtanden en natuurlijke wapens hebben staat er los van. "We leven nu

eenmaal in een gestoorde tijd" heeft de mens aan zichzelf te danken.

 

En genegenheid, toewijding aan het pasgeborene is net zo goed in de dierenwereld

aanwezig. Daar zijn wij niets bijzonders in. We hebben het ons zelfs gemakkelijker gemaakt.

Ik vind het een hele opgave om in de wildernis een pasgeborene te beschermen en op te voeden.

 

Ik geef je bijna gelijk als je in eerste instantie zou zeggen dat de mens een sociaal "dier" is.

Olifanten, dolfijnen bijvoorbeeld zijn ook erg sociaal maar kennen de destructieve aard wat

de mens heeft niet.

Ons wezen is bezeten, hebberig. Als de behoeftes van de mens gedekt zijn, hebben we

kennelijk nog niet genoeg. We willen altijd meer dan nodig is. Denk daar maar eens over na.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leef en laat leven...

 

ja, begrijp me niet verkeerd hoor, ik accepteer iedereen zoals die is maar ik vind die complot theorieën zo vergezocht... das alles

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is nou eenmaal de aard van de mens. Hebberigheid, destructief, lust en wraak.

De mens is het enigste wezen dat haat kent en verregaand emotioneel ontwikkeld is.

 

Volgens mij is de mens zo ver kunnen komen omdat die leerde samenwerken, om bijvoorbeeld grotere dieren te kunnen vangen en opeten, kennis te delen, elkaar te genezezen en verzorgen in moeilijke tijden...

 

Denk er eens over na...

 

Een mens heeft geen slagtanden of natuurlijke wapens enkel zijn geest en hart....

 

Verder is er Hééééél veeeel mededogen en genegenheid nodig om een kind op de wereld te zetten...

 

De ware aard van de mens is zachtaardig, we leven nu eenmaal in een (ver)gestoorde tijd

 

 

 

 

Dat wij geen slagtanden en natuurlijke wapens hebben staat er los van. "We leven nu

eenmaal in een gestoorde tijd" heeft de mens aan zichzelf te danken.

 

En genegenheid, toewijding aan het pasgeborene is net zo goed in de dierenwereld

aanwezig. Daar zijn wij niets bijzonders in. We hebben het ons zelfs gemakkelijker gemaakt.

Ik vind het een hele opgave om in de wildernis een pasgeborene te beschermen en op te voeden.

 

Ik geef je bijna gelijk als je in eerste instantie zou zeggen dat de mens een sociaal "dier" is.

Olifanten, dolfijnen bijvoorbeeld zijn ook erg sociaal maar kennen de destructieve aard wat

de mens heeft niet.

Ons wezen is bezeten, hebberig. Als de behoeftes van de mens gedekt zijn, hebben we

kennelijk nog niet genoeg. We willen altijd meer dan nodig is. Denk daar maar eens over na.

Daar heb ik al over nagedacht :blink:

 

De "mens" bestaat eigenlijk niet, wat wel bestaat is een ziel die in een lichaam huist en die wij momenteel beschouwen als ik.

 

Nu is dat "ik" helemaal in de war geraakt door de dualistische conditionering die wij hebben meegekregen met onze opvoeding, zo van: dat is slecht en dat is goed, en dit mag je niet enzo verder...

 

Met andere woorden, wanneer we geboren worden, hebben we een vrije geest...

 

Volgens mij is de puberteit de kritieke fase wanneer de geslotenheid, hebzucht, wellust, geen genoeg hebben van de mens naar boven komt.

 

Maar heb je je al eens afgevraagd waarom we niet genoeg hebben, voor mezelf heb ik al een antwoord:

 

Ik heb niet genoeg omdat ik steeds het gevoel heb dat iets ontbreek en het maakt niet uit op welke manier ik het probeer te bevredigen (lichamelijke zin), er is nooit dat gevoel van tevreden...

 

MAAR heb je je al eens proberen verdiepen in het geestelijke, spirituele??? Want het enige wat ik vroeger deed was mijn lichaam tevreden stellen en stond zelfs niet bij mijn geest/ ziel/ hart stil...

 

Dus om op je vraag te antwoorden, mensen zijn hebzuchtig omdat ze de connectie met hun hart en God zijn verloren, we denken allemaal god te zijn en te kunnen doen en laten zoals ons wenst, dat geeft dit als gevolg.

 

Daarbij is er de massale mis conceptie van bezit, wij denken allemaal dat we materiele dingen bezitten, maar dat kan niet, alles is en blijft van god want hij is de creator...

 

Dus als wij denken dingen te bezitten worden we bezeten...

 

Als je het over de onverschilligheid heb die er bestaat, die geeft te maken met de mis conditionering van het feit dat wij denken onafhankelijk te zijn, wat totale absurditeit is want we zijn zoooo afhankelijk van elkaar en zeker en vast van de natuur... dus denken dat we even baas kunnen spelen over de natuur heeft rampzalige gevolgen...

 

En tenslotte ligt er nog een anker in het veld van respect... nu staat geld=respect... niet of dat jij hoog of laag geestelijk zijt, maar aan de hoeveelheid geld op je rekening... dus wil iedereen veel geld om zo het respect van anderen te krijgen...

 

Vroeger moest je jezelf bewijzen met je daden wie je was en welk gezag/respect je kreeg in de gemeenschap, nu is dat vanaf de geboorte en je rekening...

 

Maar deze mensen begoochelen zichzelf, want wat er nu veel gebeurt is toneel en geen leven.

 

Leef en laat leven...

 

ja, begrijp me niet verkeerd hoor, ik accepteer iedereen zoals die is maar ik vind die complot theorieën zo vergezocht... das alles

 

En jij bent het punt van orientatie om te zeggen wanneer iets een complot theorie is...

 

By the way, complotten bestaan er al duizenden jaren... dus de theorien ook :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben best een volger van de complottheorien en die dingen.Ook van de manipulatie van de media en controle van de overheid ben ik me zeer van bewust.Maar.....

 

#WHAT THE FUCK ROKEN JULLIE?????

 

Die soort wil ik ook want sommige spacen echt hoger dan E.T. heb ik zo het idee.

 

Have a nice day :wacko:

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wacko: what the fuck? ik denk dat die een pilletje slikken, of juist zijn vergeten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope , zelfs nog geen joint gerookt vandaag...

 

Ach ja, je geest wordt begrensd door je eigen geest, als jullie niet verder dan dit aardse bestaan kunnen kijken is dat spijtig voor jullie, mochten jullie nu ook nog iets te zeggen hebben omtrent het onderwerp kan ik wat meer begrip tonen voor jullie reacties...

 

Ach ja, lach maar... zal dan meelachen...

 

:wacko:

:rofl

 

(vanaf dat je het woord god leest, slaan jullie hersenen volgens mij op tilt... system error... does not compute...:blink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal jullie verder helpen met wat meer vragen omhoog te brengen, Illuminati conspiracy theories gaan erg ver maar betreft wel dit topic.

Het zal wijs zijn om youtube even af te speuren en de illuminati bloot te leggen voor jezelf,als je weet wat er gaande is hou je jezelf misschien staande in dit slappe aftreksel van een maatschappij waarin wij leven. :wacko:

Er zitten ook wat onwaarheden bij en wat aannames maar over brede lijnen klopt het wel.

Don't tell the world don't make them school you,just find a way to free yourself don't make them fool you!

Leer voor jezelf te denken/inschatten,wees een vrije geest,laat je niets vertellen door de media en denk altijd het jouwe ervan,ze hebben immers iedereen in de zak behalve jij!

 

Zoektermen: Illuminati 9/11, illuminati conspiracy,Fema deathcamps, red,blue,yellow groups Illuminati,Fema coffins,Fema trains,Illuminati playcards,N.W.O.(new world order)

Freemason's secrets,chemtrails,en allemaal van dat soort termen.

Pas op als je zelf al wat paranoia bent,dan moet je dit laten liggen anders word je gek :blink:

 

 

Dit is zware kost jongens,goed kauwen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
#WHAT THE FUCK ROKEN JULLIE?????

 

Zero zero, met een vleugje amnesia. om het brandend te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

white widow outdoor 2011

goed te doen :blink: :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Vleugje" amnesia vandaag gehaald, en straks ff een roken.

 

@Sex'n Combi Ik geloof niet in god, maar in de werkelijkheid zoals ik die

dagelijks ervaar. Ik geloof wel maar dan anders.

Puberteit is een leeftijd waar men ontdekken wil, zich meten wil met anderen

de hormonen komen goed op gang zeg maar. Heel normaal zoals dat in de

natuur speelt. Maar door ons zeer ver ontwikkeld brein t.o.v de dieren ( wij

categoriseren wij ons eigenlijk als de soort: "mens" is het ook het nadeel

van ons gedrag ervan, in de natuur duidelijk anders. We hebben veel goeds

gedaan maar doen ook veel fout.

Normaliter handelt een dier instinctief, ook wij hebben nog steeds onze

primitive gedrags wijze in ons. Uiteindelijk doen wij op dat vlak ook niet

meer als overleven, alleen de wijze waarop wij dat doen is bedenkelijk.

De mens handelt/denkt te rationeel, en te weinig met gevoel.

 

Collie Weed laat het begrip Illuminati horen. Ik heb er het een en ander over

gelezen en bekeken op Y.tube. Ik hecht niet al te veel waarde aan zulke

theorien, maar een kern van waarheid zit er volgens mij wel in.

Ik vergeleek de situatie wel eens met de film Matrix. "Niets is zoals het lijkt"

denk ik, de film is fictie maar heeft een goed verhaal.

Daarmee wil ik zeggen dat er in onze wereld vaak andere dingen spelen, waar-

van wij het fijne niet van weten. Daar ben ik wel van overtuigd.

Om een voorbeeld te noemen, laat ik het even noemen; militaire instituut.

Er worden expirimenten in geheim doorgevoerd, en ik ben er van overtuigd

dat men verder gevorderd is in bepaalde wetenschap/kennis dan men denkt.

Kennis is macht, heel belangrijk voor de heersende rol in de wereld, en de mens

wil heersen en dat over alles en zijn eigen soort.

 

gr, Zappi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Vleugje" amnesia vandaag gehaald, en straks ff een roken.

 

@Sex'n Combi Ik geloof niet in god, maar in de werkelijkheid zoals ik die

dagelijks ervaar. Ik geloof wel maar dan anders.

Puberteit is een leeftijd waar men ontdekken wil, zich meten wil met anderen

de hormonen komen goed op gang zeg maar. Heel normaal zoals dat in de

natuur speelt. Maar door ons zeer ver ontwikkeld brein t.o.v de dieren ( wij

categoriseren wij ons eigenlijk als de soort: "mens" is het ook het nadeel

van ons gedrag ervan, in de natuur duidelijk anders. We hebben veel goeds

gedaan maar doen ook veel fout.

Normaliter handelt een dier instinctief, ook wij hebben nog steeds onze

primitive gedrags wijze in ons. Uiteindelijk doen wij op dat vlak ook niet

meer als overleven, alleen de wijze waarop wij dat doen is bedenkelijk.

De mens handelt/denkt te rationeel, en te weinig met gevoel.

 

Collie Weed laat het begrip Illuminati horen. Ik heb er het een en ander over

gelezen en bekeken op Y.tube. Ik hecht niet al te veel waarde aan zulke

theorien, maar een kern van waarheid zit er volgens mij wel in.

Ik vergeleek de situatie wel eens met de film Matrix. "Niets is zoals het lijkt"

denk ik, de film is fictie maar heeft een goed verhaal.

Daarmee wil ik zeggen dat er in onze wereld vaak andere dingen spelen, waar-

van wij het fijne niet van weten. Daar ben ik wel van overtuigd.

Om een voorbeeld te noemen, laat ik het even noemen; militaire instituut.

Er worden expirimenten in geheim doorgevoerd, en ik ben er van overtuigd

dat men verder gevorderd is in bepaalde wetenschap/kennis dan men denkt.

Kennis is macht, heel belangrijk voor de heersende rol in de wereld, en de mens

wil heersen en dat over alles en zijn eigen soort.

 

gr, Zappi.

 

Ik ben heel blij dat je al deze inzichten hebt, want met veel ga ik akkoord met wat je te vertellen hebt.

 

Geloof is een persoonlijke zaak, ik wil hier niet het geloof van God gaan opdringen, want probeer God maar eens te definieren...

 

De ene ziet god als de natuur, de ander als een oude man met baard, de ander als krishna en ga zo maar verder.

 

Wat ik uit jouw tekst begrijp is dat jij gelooft in evolutie theorie zoals die in school gegeven word, namelijk dat het leven uit chemicaliëen voortkomt, die groep van mensen beweren dat het leven dus uit de chemicaliëen voortkomt maar ze kunnen wel niet zeggen waar die chemicaliëen vandaan komen.

 

Hoe ik het zie heeft elke levend wezen een ziel, is die ziel niet meer in het lichaam dan is dat lichaam niets meer dan een hoop chemicaliëen...

 

The point dat ik probeer te maken is dat de ziel ons eigenlijke echte bestaan is en dit lichaam is niets meer dan space ship/ werktuig.

 

Heb je je al eens afgevraagd waarom we fouten maken? -----> om te kunnen leren :D

 

Ons bestaan zie ik al volgt: dier-mens-god en dat zijn we allemaal tegelijkertijd :)

 

Dit bestaan is voor de mens op dit moment wel een zaak van overleven, maar dat is het leven niet hoor, het universum is hééééééééééééééééééééééééééél groot... ;) het leven kent vele vormen en gedaanten :rofl

 

De werkelijkheid die je dagelijks ervaart is god :)

 

Over die comp(l)ot toestanden: dat zijn de schijngestalten van de macht, waarbij overheden welvaartsprojecten uit handen geven aan prive bedrijven die het imperialisme voeden en daardoor de mensheid in slavernij duwt...

 

En als we denken dat dit een ver van mijn bed show is, dan moeten we maar naar de geschiedenis van duitsland kijken, eerst joden, dan gehandicapten, dan kunstenaars en muziekanten, dan schrijvers en ga zo maar door, het is een zaak die ons ALLEN aangaat...

 

Veel mensen hebben inderdaad de verkeerde gedachte om te denken dat hij/zij over een medemens controle kan hebben evenals de grondstoffen of iets anders fysisch... (maar geloof me als ik zeg dat ik steeds nieuwe mooie mensen in mijn leven zie verschijnen)

Daarom is de genezing van deze ziekte, de weg naar ons hart(god) terug te vinden...

 

--- OP EEN DAG VROEG EEN KIND AAN EEN OUDE MAN: "WIE ZAL ER WINNEN, LIEFDE OF HAAT?" , DE OUDE MAN ANTWOORD: " DIEGENE WAAR JIJ JE ENERGIE AAN GEEFT... ---

 

Leuke discussie by the way

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als we toch fylosofisch de menselijke ziel bespreken,laat mij dan een theorie opgooien.

Toen de big bang een big bang werd was de temperatuur/dichtheid/energie oneindig hoog,tot de uitdijing begonnen is.

vanaf dat moment koelt en expandeerd het fenomeen,pure energie condenseert en klontert samen tot de eerste materie.

Dat houd dus in dat als je elke materie ver genoeg opensplijt hou je niets anders over dan pure energie.

Lijkt mij logisch dat de menselijke ziel simpelweg een vorm van die energie is,en het verklaart nog meer als je er zelf op verderkauwt :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ik mij de laatste tijd aan stoor bij deze 'verlichte' geesten is dat vanaf je hun visie aanvalt ze zelf direct in de verdediging schieten en je van 'blindheid' of 'oogklepvisie' betichten. Er een andere mening op na houden is niet plots de waarheid in pacht hebben. Je hebt een mening of een visie, niet meer of minder. En het dan sneu vinden dat mensen het licht niet willen zien, van ijdelheid gesproken!

 

Toename van complottheorieen valt dan ook niet alleen te verklaren door meer mensen die er zich bewust van worden, maar ook door de toenemende mogelijkheid om deze meningen te ventileren. We hebben wel het gevoel dat er verandering op til is ( en in zekere zin ook even waar) maar de steeds maar toenemende informatiestroom kan zo ook wel eens voor disperceptie zorgen.

Een ander voorbeeld van deze 'misleiding': het onveiligheidsgevoel. Mensen klagen zagen elke dag hoe onveilig onze wereld wel niet wordt etc..

Mocht ik kiezen tussen in de jaren 80 in de buurt van Antwerpen station wandelen of nu, geef me dan maar nu. Er wordt veel meer bericht dan vroeger, de media is énorm geworden en dat kan de indruk wekken dat er ook meer criminaliteit is hoewel het in werkelijkheid helemaal niet het geval is.

 

Hoewel ik steeds kritisch ben en zeker twijfel aan de eerlijkheid van regeringen en/of andere machtige organisaties, ben ik toch ook vrij zeker dat (sommige) complottheorrieen ook voortvloeien uit jaloezie. Of zoals bij religie; men kan iets niet vatten dus zoekt men dieper, en uiteindelijk zonder reeel bewijs neemt men de bevinden als waarheid aan ook al is er geen bewijs.

En mochten al deze theorieen waar zijn, denken jullie dan echt dat ze ons een platform als internet hadden gegeven om deze theorieen bekend te maken? Als we echt zo gecontroleerd waren, zouden ze dat dan echt toelaten? Lijkt mij sterk.

 

Ooit al van het Thomas-theorema gehoord? 'When men define situations as real, they are real in their consequences". Er moet niet zozeer sprake zijn van een problematische situatie. Als het idee dat dit probleem is er bij genoeg mensen leeft zal het er wel één worden of zullen op z'n minst de gevolgen zichtbaar zijn van het probleem. Als zoveel mensen in complotten en hogere agenda's gaan geloven zullen er uiteindelijk ook wel gevolgen merkbaar zijn. Ook al is er niet persee een complot.

 

Worden we gecontroleerd? Tuurlijk, anders was er geen staat of werkgevers of ...

Hebben we nog privacy? Tuurlijk, of denkt je echt dat ze alles weten? We leven nog niet in de brave new world. Als je ziet met hoeveel we nog wegkomen, dan lijkt de invasie van de privacy nog mee te vallen. Al gaan ze voor mij al wel te ver. PIPA, SOPA, War on drugs,....

Hebben we nog vrijheid van denken? Ja, en het gaat zelfs verder. We mogen dit denken uiten, anders werden al onze teksten nu wel gewist.

Zien sommige 'verlichten' door de bomen het bos niet meer? Zeker, zoals de huidige conservatieven zullen ook deze 'verlichten' zich halsstarrig vasthouden aan hun 'waarheid'. En hoewel ze dan wel de indruk mogen hebben dat ze nadenken, daar zijn ze al lang mee gestopt. Als je je eigen visie niet meer toetst aan andere kritische meningen en non-believer uitmaakt voor dom of onwetend, wie heeft hier dan de oogkleppen?

 

Dat er complotten zijn (geweest) zal zeker niet uit te sluiten vallen. Er zullen altijd groepjes mensen zijn die heimelijk meer macht, geld, whatever willen verwerven. Maar ik denk dat de maatschappelijke gevolgen of de invloed op de rest van de wereld vrij beperkt blijft.

 

Wat ik uit jouw tekst begrijp is dat jij gelooft in evolutie theorie zoals die in school gegeven word, namelijk dat het leven uit chemicaliëen voortkomt, die groep van mensen beweren dat het leven dus uit de chemicaliëen voortkomt maar ze kunnen wel niet zeggen waar die chemicaliëen vandaan komen.

 

Kijk, kritiek geven op een theorie waar hiaten inzitten en zelf geloven in iets waar helemaal geen bewijs van is...waar zit de logica daar? Ik neem de evolutietheorie ook niet voor waarheid aan, het is immers ook geen bewijs. Er zijn nog genoeg alternatieve theorieen voor de evolutie. Ik neem wel liever iets aan waar logica en voor een stuk feiten inzitten dan gewoon 'geloof'. Maar goed, ik word gebrainwashed want alles wat ik ooit geleerd heb is een leugen, nietwaar :wacko:?

 

Just my two cents.(En deze tekst is niet op één persoon specifiek gericht)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar ik mij de laatste tijd aan stoor bij deze 'verlichte' geesten is dat vanaf je hun visie aanvalt ze zelf direct in de verdediging schieten en je van 'blindheid' of 'oogklepvisie' betichten. Er een andere mening op na houden is niet plots de waarheid in pacht hebben. Je hebt een mening of een visie, niet meer of minder. En het dan sneu vinden dat mensen het licht niet willen zien, van ijdelheid gesproken!

 

Toename van complottheorieen valt dan ook niet alleen te verklaren door meer mensen die er zich bewust van worden, maar ook door de toenemende mogelijkheid om deze meningen te ventileren. We hebben wel het gevoel dat er verandering op til is ( en in zekere zin ook even waar) maar de steeds maar toenemende informatiestroom kan zo ook wel eens voor disperceptie zorgen.

Een ander voorbeeld van deze 'misleiding': het onveiligheidsgevoel. Mensen klagen zagen elke dag hoe onveilig onze wereld wel niet wordt etc..

Mocht ik kiezen tussen in de jaren 80 in de buurt van Antwerpen station wandelen of nu, geef me dan maar nu. Er wordt veel meer bericht dan vroeger, de media is énorm geworden en dat kan de indruk wekken dat er ook meer criminaliteit is hoewel het in werkelijkheid helemaal niet het geval is.

 

Hoewel ik steeds kritisch ben en zeker twijfel aan de eerlijkheid van regeringen en/of andere machtige organisaties, ben ik toch ook vrij zeker dat (sommige) complottheorrieen ook voortvloeien uit jaloezie. Of zoals bij religie; men kan iets niet vatten dus zoekt men dieper, en uiteindelijk zonder reeel bewijs neemt men de bevinden als waarheid aan ook al is er geen bewijs.

En mochten al deze theorieen waar zijn, denken jullie dan echt dat ze ons een platform als internet hadden gegeven om deze theorieen bekend te maken? Als we echt zo gecontroleerd waren, zouden ze dat dan echt toelaten? Lijkt mij sterk.

 

Ooit al van het Thomas-theorema gehoord? 'When men define situations as real, they are real in their consequences". Er moet niet zozeer sprake zijn van een problematische situatie. Als het idee dat dit probleem is er bij genoeg mensen leeft zal het er wel één worden of zullen op z'n minst de gevolgen zichtbaar zijn van het probleem. Als zoveel mensen in complotten en hogere agenda's gaan geloven zullen er uiteindelijk ook wel gevolgen merkbaar zijn. Ook al is er niet persee een complot.

 

Worden we gecontroleerd? Tuurlijk, anders was er geen staat of werkgevers of ...

Hebben we nog privacy? Tuurlijk, of denkt je echt dat ze alles weten? We leven nog niet in de brave new world. Als je ziet met hoeveel we nog wegkomen, dan lijkt de invasie van de privacy nog mee te vallen. Al gaan ze voor mij al wel te ver. PIPA, SOPA, War on drugs,....

Hebben we nog vrijheid van denken? Ja, en het gaat zelfs verder. We mogen dit denken uiten, anders werden al onze teksten nu wel gewist.

Zien sommige 'verlichten' door de bomen het bos niet meer? Zeker, zoals de huidige conservatieven zullen ook deze 'verlichten' zich halsstarrig vasthouden aan hun 'waarheid'. En hoewel ze dan wel de indruk mogen hebben dat ze nadenken, daar zijn ze al lang mee gestopt. Als je je eigen visie niet meer toetst aan andere kritische meningen en non-believer uitmaakt voor dom of onwetend, wie heeft hier dan de oogkleppen?

 

Dat er complotten zijn (geweest) zal zeker niet uit te sluiten vallen. Er zullen altijd groepjes mensen zijn die heimelijk meer macht, geld, whatever willen verwerven. Maar ik denk dat de maatschappelijke gevolgen of de invloed op de rest van de wereld vrij beperkt blijft.

 

Wat ik uit jouw tekst begrijp is dat jij gelooft in evolutie theorie zoals die in school gegeven word, namelijk dat het leven uit chemicaliëen voortkomt, die groep van mensen beweren dat het leven dus uit de chemicaliëen voortkomt maar ze kunnen wel niet zeggen waar die chemicaliëen vandaan komen.

 

Kijk, kritiek geven op een theorie waar hiaten inzitten en zelf geloven in iets waar helemaal geen bewijs van is...waar zit de logica daar? Ik neem de evolutietheorie ook niet voor waarheid aan, het is immers ook geen bewijs. Er zijn nog genoeg alternatieve theorieen voor de evolutie. Ik neem wel liever iets aan waar logica en voor een stuk feiten inzitten dan gewoon 'geloof'. Maar goed, ik word gebrainwashed want alles wat ik ooit geleerd heb is een leugen, nietwaar :wacko:?

 

Just my two cents.(En deze tekst is niet op één persoon specifiek gericht)

 

Rockfever, fijne nuchtere kijk op het verhaal. Maar er is toch wel wat van te zeggen; zeker er het is hier geen

communisme, maar bekijk het eens zo: het internet. Een evolutie in de communicatie, maar ook een verdomd

goed idee om misbruik van te maken, en dat word gedaan. Men kan iedereen volgen naar zijn surf gedrag en

dat word gedaan. Fiscus; ze weten wel alles van je, dus privacy? jaha, dat dacht je. Ik bedoel, de privacy is

datgene wat je tussen 4 muren doet, thats all.

Men moet niet teveel doordraven met al het negatieve, maar het is zo dat de "lagere" bevolking belazerd word,

ook al heeft men zoals in NL een goed sociaal stelsel.

Ik vind het een gezond goed, om twijfel aan de gang van zaken te hebben, en er zo mogelijk iets tegen te doen.

En het sterkste wapen daartegen is, zich in harmonie kunnen leven, ruilen in plaats van betalen. WtF geld?

Een middel waar oorspronkelijk een goud waarde voor stond ( goud waarde? Een element door mens

toegekende waarde door de zeldzaamheid ) kan al lang niet meer verantwoord worden.

Enfin, het gaat echt te ver om dit uit te pluizen, maar duidelijk moge zijn, dat er veel vals spel in gang is, en

naar ik van insider in politiek al eens gezegd heb gekregen, dat "hoe hoger men komt hoe meer het stinkt".

En dat is niet zomaar gelul, iemand die met politieke en zakelijke lui in kontakt komt.

 

Dus, complot theorien zijn er veel die voorzichtig benadert moeten worden, maar er zijn er ook die duidelijke

signalen geven, wakker willen schudden over wat er werkelijk speelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar ik mij de laatste tijd aan stoor bij deze 'verlichte' geesten is dat vanaf je hun visie aanvalt ze zelf direct in de verdediging schieten en je van 'blindheid' of 'oogklepvisie' betichten. Er een andere mening op na houden is niet plots de waarheid in pacht hebben. Je hebt een mening of een visie, niet meer of minder. En het dan sneu vinden dat mensen het licht niet willen zien, van ijdelheid gesproken!

 

Toename van complottheorieen valt dan ook niet alleen te verklaren door meer mensen die er zich bewust van worden, maar ook door de toenemende mogelijkheid om deze meningen te ventileren. We hebben wel het gevoel dat er verandering op til is ( en in zekere zin ook even waar) maar de steeds maar toenemende informatiestroom kan zo ook wel eens voor disperceptie zorgen.

Een ander voorbeeld van deze 'misleiding': het onveiligheidsgevoel. Mensen klagen zagen elke dag hoe onveilig onze wereld wel niet wordt etc..

Mocht ik kiezen tussen in de jaren 80 in de buurt van Antwerpen station wandelen of nu, geef me dan maar nu. Er wordt veel meer bericht dan vroeger, de media is énorm geworden en dat kan de indruk wekken dat er ook meer criminaliteit is hoewel het in werkelijkheid helemaal niet het geval is.

 

Hoewel ik steeds kritisch ben en zeker twijfel aan de eerlijkheid van regeringen en/of andere machtige organisaties, ben ik toch ook vrij zeker dat (sommige) complottheorrieen ook voortvloeien uit jaloezie. Of zoals bij religie; men kan iets niet vatten dus zoekt men dieper, en uiteindelijk zonder reeel bewijs neemt men de bevinden als waarheid aan ook al is er geen bewijs.

En mochten al deze theorieen waar zijn, denken jullie dan echt dat ze ons een platform als internet hadden gegeven om deze theorieen bekend te maken? Als we echt zo gecontroleerd waren, zouden ze dat dan echt toelaten? Lijkt mij sterk.

 

Ooit al van het Thomas-theorema gehoord? 'When men define situations as real, they are real in their consequences". Er moet niet zozeer sprake zijn van een problematische situatie. Als het idee dat dit probleem is er bij genoeg mensen leeft zal het er wel één worden of zullen op z'n minst de gevolgen zichtbaar zijn van het probleem. Als zoveel mensen in complotten en hogere agenda's gaan geloven zullen er uiteindelijk ook wel gevolgen merkbaar zijn. Ook al is er niet persee een complot.

 

Worden we gecontroleerd? Tuurlijk, anders was er geen staat of werkgevers of ...

Hebben we nog privacy? Tuurlijk, of denkt je echt dat ze alles weten? We leven nog niet in de brave new world. Als je ziet met hoeveel we nog wegkomen, dan lijkt de invasie van de privacy nog mee te vallen. Al gaan ze voor mij al wel te ver. PIPA, SOPA, War on drugs,....

Hebben we nog vrijheid van denken? Ja, en het gaat zelfs verder. We mogen dit denken uiten, anders werden al onze teksten nu wel gewist.

Zien sommige 'verlichten' door de bomen het bos niet meer? Zeker, zoals de huidige conservatieven zullen ook deze 'verlichten' zich halsstarrig vasthouden aan hun 'waarheid'. En hoewel ze dan wel de indruk mogen hebben dat ze nadenken, daar zijn ze al lang mee gestopt. Als je je eigen visie niet meer toetst aan andere kritische meningen en non-believer uitmaakt voor dom of onwetend, wie heeft hier dan de oogkleppen?

 

Dat er complotten zijn (geweest) zal zeker niet uit te sluiten vallen. Er zullen altijd groepjes mensen zijn die heimelijk meer macht, geld, whatever willen verwerven. Maar ik denk dat de maatschappelijke gevolgen of de invloed op de rest van de wereld vrij beperkt blijft.

 

Wat ik uit jouw tekst begrijp is dat jij gelooft in evolutie theorie zoals die in school gegeven word, namelijk dat het leven uit chemicaliëen voortkomt, die groep van mensen beweren dat het leven dus uit de chemicaliëen voortkomt maar ze kunnen wel niet zeggen waar die chemicaliëen vandaan komen.

 

Kijk, kritiek geven op een theorie waar hiaten inzitten en zelf geloven in iets waar helemaal geen bewijs van is...waar zit de logica daar? Ik neem de evolutietheorie ook niet voor waarheid aan, het is immers ook geen bewijs. Er zijn nog genoeg alternatieve theorieen voor de evolutie. Ik neem wel liever iets aan waar logica en voor een stuk feiten inzitten dan gewoon 'geloof'. Maar goed, ik word gebrainwashed want alles wat ik ooit geleerd heb is een leugen, nietwaar :wacko:?

 

Just my two cents.(En deze tekst is niet op één persoon specifiek gericht)

 

Je hebt je borst gelicht...

 

Ik ben het met je eens dat je ieder in zijn proces moet laten...

 

Maar er is wel degelijk een verschil tussen mensen die nietszeggende mededelingen doen en personen die hun denkwijze ondebouwen, op de tweede kan ik verder bouwen.. op de eerste niet...

 

Dat de media een heel eenzijdige berichtgeving doet ben ik met je eens... wat ik vreemd vind is dat ik niet het gevoel heb dat jij ook doorhebt waarom de media ons angst wilt instomen? Dan heb ik het tot de relatie met de complot theorien en de status quo...

 

Denk jij misschien dat alles te vatten is? :rofl

 

Merk jij de veranderingen in nederland niet op? Ik kom net van een enkele dagen van daar, wat een omenselijk land is dat geworden zeg!!! pffff manmanman... dat belooft voor belgie... :rofl ik zie nederland als de voorloper van belgie, wij krijgen de tweede golf....

 

over de "Thomas-theorema": en als genoeg mensen geloven dat ze 5 dagen op 7 moeten gaan werken om te overleven, dat ze altijd maar moeten ja-knikken, dat ze werken om iemand anders rijk te maken, dat ze moeten leven zonder eigen zingeving, dat ze vanalles moeten doen waar ze het SCHIJT aan hebben, dan hebben we een samenleving zoals we nu hebben.

 

Dat je moet blijven open staan voor nieuwe ideeen en gezichtspunten ben ik met je eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar ik mij de laatste tijd aan stoor bij deze 'verlichte' geesten is dat vanaf je hun visie aanvalt ze zelf direct in de verdediging schieten en je van 'blindheid' of 'oogklepvisie' betichten.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Iedereen moet zijn eigen pad bewandelen en de weg naar de waarheid vinden. Je leven op aarde is een Goddelijk geschenk waar je van mag genieten. Dat er sommigen bij zijn die hun geld en/of macht op een verkeerde manier gebruiken moet je niet boos om worden. Dat is hun weg en hun karma. Het heeft geen zin om je op te winden over dingen waar je zelf nauwelijks invloed op kan uitoefenen. Zoek de rust in jezelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar ik mij de laatste tijd aan stoor bij deze 'verlichte' geesten is dat vanaf je hun visie aanvalt ze zelf direct in de verdediging schieten en je van 'blindheid' of 'oogklepvisie' betichten.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Iedereen moet zijn eigen pad bewandelen en de weg naar de waarheid vinden. Je leven op aarde is een Goddelijk geschenk waar je van mag genieten. Dat er sommigen bij zijn die hun geld en/of macht op een verkeerde manier gebruiken moet je niet boos om worden. Dat is hun weg en hun karma. Het heeft geen zin om je op te winden over dingen waar je zelf nauwelijks invloed op kan uitoefenen. Zoek de rust in jezelf.

 

Dat had ik ook niet beter kunnen verwoorden ;) (maar als je er wel iets aan dat machtsmisbruik kan doen, dan kan je dat wel doen uiteraard :execute )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Nog een verhaaltje, economisch van aard, maar helaas wel de realiteit wie de boel nml nu werkelijk controleert

 

Griekenland is kaalgeplukt, op naar de volgende!

 

In de eerder hier verschenen artikelen werd al duidelijk dat ons huidige economische systeem een verre van perfect organisatiemodel is voor het uitruilen van diensten en goederen tussen mensen ter bevordering van het voortbestaan van allen. Daarbij is het effect dat private banken geld mogen creëren in de vorm van schuld en daar rente over mogen vragen de oorzaak van een groot aantal problemen. Eén van die problemen wat ons nu opbreekt is dat dit systeem eist dat het exponentieel moet blijven doorgroeien. En hoewel private banken op de computer prima de schulden exponentieel kunnen laten doorgroeien, (alleen maar meer rente inkomsten voor hen immers), kunnen de echte waardevolle goederen in de fysieke wereld die de samenleving daar tegenover moet zetten dit niet. En dit brengt een heel groot probleem met zich mee.

 

 

De centrale bank van Engeland in The City of London, de geboorte van het geld als schuldsysteem in handen van private bankiers en sindsdien het kloppende hart van de economische wereld.

Momenteel hebben de eigenaren van dit geldsysteem nog steeds de ietwat domme of botweg corrupte politici ervan weten te overtuigen dat deze systeemimplosie te voorkomen is. Het feit dat zij daarnaast alle private mainstream media controleren helpt daarbij ook zeker een handje om dit lulverhaal aan het volk te verkopen. Natuurwetenschappers snappen dat het onmogelijk is om het tegen een exponentiële groeicurve op te nemen. Maar blijkbaar weten de lobbyisten van de profiteurs van dit systeem onze politici wijs te maken dat als zij maar genoeg bezuinigen, dat zij in staat zullen zijn de logische effecten van dit systeem tegen te houden. Dit is natuurlijk onmogelijk maar dat de financiële wereld dit verteld aan politici met hulp van de private mainstream media is logisch omdat dit voor hun een recept is voor een totale overdracht van de daadwerkelijke fysieke rijkdom van alle landen in het eurosysteem naar de eigenaren van het huidige geld is schuld economische systeem, oftewel de private bankensector.

 

We zouden gerust kunnen stellen dat de parasiet (het private bankensysteem) haar gastheer (alle landen gevangen in het Eurosysteem) tot op de laatste druppel probeert uit te zuigen voordat ze het gebroken en voor dood achter gaat laten. Want die implosie is echt niet te voorkomen wat er ook beweerd wordt in de media en vanuit lobbygroepen. Het perfecte, edoch ietwat pijnlijke recente voorbeeld hiervan is Griekenland. Griekenland is inmiddels helemaal kaalgeplukt en verrassing verrassing, we zitten nog steeds met dezelfde logica van een exponentiële vergelijking dus het systeem implodeert alsnog. Echter in Griekenland heeft de private bankensector door dit onvermijdelijke faillissement nog even wat uit te stellen goede zaken kunnen doen. De door hun zelf neergezette premier uit eigen bankgelederen heeft namelijk: de staat nog verder afgebroken, het minimumloon verlaagt oftewel goedkopere arbeidskracht voor de toekomst, vele staatsbedrijven verkocht aan private partijen etc. En kijk eens wat in de mainstream media gebeurt… Waar Griekenland nog geen 3 maanden geleden onmisbaar was, en wij als Nederland ons daarom flink verder bij banken in de schulden moesten steken om het tegen alle logica in te kunnen redden, is het nu opeens wel te missen…

 

Dat is raar toch… Nee eigenlijk niet, wat de media eigenlijk zegt is dat er nu voor de private banken niets meer van waarde is te halen, Griekenland is volledig gestript door de private bankensector, elk overheidsbedrijf wat nog enige echte waarde had is waar mogelijk geprivatiseerd en daarom mag Griekenland nu failliet gaan. Maar goed de private bankiers moeten natuurlijk wel de tijd krijgen om ook alle andere landen van Europa tot op het bot af te kluiven. En dat is zeker een stapje dichterbij gekomen want alle landen die eerst werden overtuigd om Griekenland te helpen zitten nu ook een stuk dieper in de schulden bij private banken door het failliet van Griekenland. Maar goed dat verteld de private mainstream media u dan weer niet.

 

En de verhalen vertellen die in het voordeel zijn van de mensen van het privaat gecontroleerde geldsysteem, dat doet die mainstream media eigenlijk bijzonder goed, want het bizarre is dat we in Nederland blijkbaar nog steeds geloven dat wij niet zullen worden ingehaald door de logische mechanismen van het huidige economische systeem. Waar Duitsland 3 jaar geleden al een land was met meer dan 10% jeugdwerkloosheid en het economisch helemaal niet zo denderend ging, is Duitsland inmiddels uitgeroepen tot de stabiele pilaar van de Euro. In het land der blinden is éénoog koning, lijkt me hier zeker van toepassing. En nu probeert dezelde pers het zo te spinnen dat Nederland, (met de hoogste hypotheekschuld van heel Europa) en Duitsland blijkbaar wel in staat zijn om oneindige exponentiële groei waar te kunnen maken in de fysieke wereld. Ik en wellicht u snappen nu ook waarom. Omdat er in deze landen nog geld te halen is door deze private bankiers. En totdat Nederland en Duitsland net zo kaalgeplukt zijn als Griekenland zal de private mainstream media ons blijven vertellen dat we meer moeten betalen en dat onze overheid zich dieper in de schulden zal moeten steken.

 

Nederland als overheid moet lenen en zichzelf dieper in de schulden steken bij de banken om andere overheden die bij banken in de schulden staan te helpen… En desnoods vervangt deze financiële elite wat premiers om dit ondemocratisch voor de volkeren te doen zoals in Griekenland en Italië is gebeurt. En elk land wat dit doet komt dieper in de dodelijke omhelzing van het privaat gecontroleerde bankensysteem terecht. Totdat het land volledig gestript is en het volk mag redden met de chaos die in het kielzog wordt achtergelaten. Als dit bedrog zo duidelijk zichtbaar is hoe kan het dan dat de politiek en de media in Europa volledig de kant van de bankensector kiest en niet die van het Europese volk?

 

Ik vrees helaas dat de bankenwereld dan ook precies gaat krijgen wat ze willen als we zelf niet iets gaan doen. We kunnen dan ook maar beter zo snel mogelijk wakker worden en zelf ons gezonde verstand gaan gebruiken. Zo zou Nederland de controle kunnen terugnemen over haar geldsysteem door het recht op geldcreatie te hernationaliseren. We kunnen elkaar helpen lokale ruilsystemen op te zetten om de effecten van een onvermijdelijke implosie van ons huidige geldsysteem enigszins te dempen. We zouden kunnen begrijpen dat wat nu in Griekenland en met de politici daar gebeurt hier ook zal gebeuren als we met dit spel doorgaan en blijven luisteren naar de private bankensector en de privaat gecontroleerde mainstreammedia.

 

Helaas zien we hier (nog?) weinig van, inplaats van solidariteit en het gezonde verstand gebruiken worden de Europese volkeren slim tegen elkaar uitgespeeld door de private bankenwereld en hun gecontroleerde mainstream media. En die club zal ons dit spel volgens hun regels laten spelen tot alles wat sinds de 2e wereld oorlog is opgebouwd door onze ouders en grootouders is geëindigd op het offeraltaar van de private bankenwereld…

 

Kortom tijd voor actie! =)

Switch het eigen gezonde verstand aan, en handjes uit de mouwen!

 

Hieronder een rijtje zaken waarvan het verstandig is om mee aan de gang te gaan.

-) Leer lokaal voedsel te verbouwen

-) Ga deelnemen aan en/of zet een lokaal ruilsysteem op.

-) Lobby voor wetgeving die verbied dat banken mensen uit hun huizen kunnen zetten ook als ze niet meer in staat zijn de huur of hypotheek te betalen. Zo hoeft niemand zich in ieder geval zorgen te maken dat ze dakloos worden als het systeem crasht.

-) Meld je aan bij een lokale transtion towns groep of zet er een op.

-) Informeer familie, vrienden, collega`s, etc. Laat dit niet over aan de privaat gecontroleerde mainstream media want die gaan dit namelijk niet voor je doen!

-) Informeer lokale, provinciale, landelijke en Europese politici en media in de (ijdele?) hoop dat er ook daar toch ook echt mensen rondlopen met gezond verstand en een ruggengraat.

-) Blijf vreedzaam en verniel niets, dit draagt niets bij aan een betere of eerlijkere wereld.

 

bron

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nope , zelfs nog geen joint gerookt vandaag...

 

Ach ja, je geest wordt begrensd door je eigen geest, als jullie niet verder dan dit aardse bestaan kunnen kijken is dat spijtig voor jullie, mochten jullie nu ook nog iets te zeggen hebben omtrent het onderwerp kan ik wat meer begrip tonen voor jullie reacties...

 

Ach ja, lach maar... zal dan meelachen...

 

;)

;)

 

(vanaf dat je het woord god leest, slaan jullie hersenen volgens mij op tilt... system error... does not compute...:spliff: )

 

Kijk jij maar uit dat je geen slachtoffer word in een complot, als het leven zo gevaarlijk is kun je niet zo hard schreeuwen.

 

Daarbij hoef ik geen meelij, mijn leven is simpel en probeer dat zo te houden met alle macht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...