Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kweekfreak

Buiten planten toppen

Recommended Posts

Hallo allemaal!!!

 

Ik kweek Afghaan buiten en ze doen het goed http://groups.msn.com/Wiettuintje/shoebox.msnw

 

Ze zijn opgekweekt uit zaad maar ik vind het zonde om ze te toppen. d.w.z. de top erafhalen. Eerdere planten die ik getopt heb groeien niet zo verwilderd uit als ze getopt zijn. Slechts de schieten uit de bladstengels groeien uit tot bloemtoppen. Maar dar is mijn mening. Een plantje heb ik totnutoe getopt. Ik denk dat ik de rest zo lekker laat ontwikkelen.

 

Iemand ervaring delen??? Foto's welkom

 

Greetssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze ook niet toppen maar wel overpotten in flinke specie kuipen. Als je buiten kweekt ontkom je bijna niet aan een fikse kuip. Als je plantje in deze pot blijft zitten ben je zodra wel haast verplicht om elke dag water te geven, bovendien heb je een stuk minder opbrengst.

Waarom zet je de foto's overigens niet onder Foto Outdoor? (zag later dat je dat al gedaan hebt en ook nog bij de Plantenkamer)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou een bloeiende plant sowieso niet toppen :wink:

 

Ze staan buiten, het is zomer, dus bloeit ze niet. (tenzij hij ze kunstmatig in de bloei heeft gezet maar dat verwacht ik niet)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat ze gewoon lekker in hun potjes staan hoor. er zit goeie grond in van de

boerderij. En het is bovendien m'n eerste kweekje, dus eerst eens kijken wat ik kan verwachten. En ik heb nog naast de 4 Afghaantjes in potten 3 in de volle grond gezet. Een plantje staat op 12/12 kunstmatig. Die had ik wel getopt, maar groeide niet lekker breed uit, ging voorbloeien dus op 12/12 gezet. Maar ach wat maakt het uit? ze was toch al een beetje scheef gaan groeien door het gewicht en zwakke wortelstelsel.

 

Ik denk dat het wel wat wordt hoor met die White Widow. min 10 gr???

Geef je ongezouten mening maar hoor !! ghehe

 

Smoke Week Every Day!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nu paar planten buiten staan die ik binnen heb opgekweekt;

een deel daarvan heb ik getopt (stonden toen nog binnen)...

zal binnenkort eens foto's maken van de buitenkweek.

 

Ben wel benieuwd naar het verschil in wel of niet toppen

(onder verder dezelfde omstandigheden)

zo gauw ik ze heb zal ik ze wel plaatsen :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...