Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mirid

Outdoor 5x Autoflower in kas FOTO verslag

Recommended Posts

Beste medekwekers!

 

Na een jarenlange afwezigheid ben ik weer terug, en hoe! Na een klein experimentje van 5 jaar geleden met een mislukte buiten K2 wil ik het nu anders aanpakken. Er is een kas gekocht 122 bij 122 en 140 hoog. In deze kas willen wij vijf 20 liter potten zetten met ieder een andere soort autoflower. Er is ook All-Mix gehaald en bloeivoeding van Canna. De voorbereiding zijn getroffen met het graven van de grond +- 30 cm, hierover hebben wij de kas gezet en dan daarin de potten. In de kas zijn ook nog stenen aangebracht ter versteviging. De kas zelf staat goed in de zon zoals jullie zometeen op de foto's kunnen zien. De zaden zijn besteld bij wietzaadjes.nl en we kregen er ook nog een gratis WW zaadje bij, we weten echter niet wat we hiermee gaan doen.. Ik hoop dat jullie mij een beetje tips kunnen geven want het is voor mij ook een tijdje geleden dat ik in de "kweekscene" zat.

 

Kas in de avond

388067237.jpg

 

Kas savonds binnen

388067025.jpg

 

Wat dichterbij

388066689.jpg

 

Kas overdag

388067203.jpg

 

Hindu kush

388066957.jpg

 

Bleuberry

388066909.jpg

 

White Russian

388066870.jpg

 

AK47

388066815.jpg

 

Flash Autimatico

388066756.jpg

 

Drie bij elkaar

388066753.jpg

 

 

Nogmaals, als jullie tips hebben voor het ontkiemen en/of kaskweken. Laat het mij ajb weten!

 

Mazzel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mirid,

 

Een leuke kas. Handig dat je ruimte hebt gewonnen door het iets uit te graven.

Je zegt dat ze overdag in de zon staan. Pas hier echt mee op. Als straks de temperatuur stijgt naar 25 plus ( en dat hoopt heel Nederland) kan het in zo'n tent ernstig heet worden. Heb op mijn volkstuin ook een plastic kas ( ja veel groter) maar daar stijgt zomers de temperatuur soms tot boven de 45 graden.

Dus goed op het water geven letten. En altijd je deur open laten!

Ik ga je volgen.

Succes!

PF

 

P.S. Ontkiemen gewoon in zaai en stekgrond. Kan ook dmv "voorweken" tussen watten/ maandverbanden :verrygood Maar dat is niet mijn ding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Peperfreak,

 

thanx voor de tips, ik ga morgen gelijk zaai en stekgrond halen zodat de zaden zeker weten goed ontkiemen. Over het water geven weet ik eigenlijk vrij weinig. Ik heb wel bloeivoeding van Canna en ik ga deze zeer snel toevoegen. Hoeveel water gaf jij de planten per dag en heb je ook enige ervaring met autoflowers?

 

LATER!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 2 dagen ontkiemen zijn er 3 v/d 5 zaadjes uitgekomen. Eentje was nog niet heel goed dus die laat ik nog 1 dag staan. De 2 goede zaden hebben we in 2 stekpotjes gedaan en inmiddels in de kas. Is het goed om de zaadjes nu al in de kas te zetten of kan ik ze beter ergens anders voorgroeien? Hieronder nog een paar foto's van vandaag..

 

Flash Automatico ontkiemd

388138446.jpg

 

White Russian

388137944.jpg

 

Hop en erin!

388137912.jpg

 

IN de zon!

388138316.jpg

 

mochten er tips zijn, die zijn altijd welkom! Ik heb trouwens een thermometer gekregen en die staat nu op 40 graden!

 

laterr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk met 5 verschillende soortjes!

Ik volg je!

Yes-sir

Share this post


Link to post
Share on other sites

YO!

 

na gisteren de eerste twee zaden die uit zijn gekomen zijn vandaag de andere drie rijp om geplant te worden.

Ze staan inmiddels in de vensterbank en twee komen er al de grond uit.! Ik hoop op beter weer zodat ze snel de kas in kunnen.. Het is toch wel beter om ze nu nog even binnen te houden?

 

nog een paar fotos...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een dag voorbij en ze zijn al goed uit de grond gekomen.. Alle vijf zaadjes zijn nu boven de aarde en de Flash & Russian gaan het snelst. Ik post een paar foto's!

 

 

White Russian

388222175.jpg

388222170.jpg

 

Flash Automatico

388222172.jpg

388222167.jpg

 

Blue Berry

388222162.jpg

 

Ak 47

388222152.jpg

 

Hindu Kush

388222148.jpg

 

Allemaal

388222145.jpg

 

Het gaat dus allemaal voorspoedig, alleen de Blue Berry gaat wat minder.. Hoelang moet ik ze voorgroeien in de vensterbank? Voor de rest ziet het er goed uit, denk ik..

 

LATA Mirid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze mogen gewoon direct naar buiten hoor.

Achter de vensterbank zullen ze toch alleen maar strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook gewoon naar buiten met dit rotweer? (in de kas he..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tof inderdaad dat je 5 verschillende soortjes pakt. Leuk tentje ook, al is het volgens mij wel een vereiste dat je hem wat uitgraaft net zoals je gedaan hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, alles gewoon in die kas knallen en letten op de temperatuur in de kas. Dus 's nachts dicht of zo goed als dicht en op warme dagen waarschijnlijk open, zodat je de plantjes niet stoomt.

 

Buiten is altijd beter dan binnen (zonder hulpverlichting althans)

 

Groene groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo!

 

Thanx voor jullie snelle reacties.. De plantjes zijn allemaal goed boven gekomen en ze staan nu rustig te chill in de kas.. De zon is gelukkig nog doorgebroken want ik zie op de weersverwachtingen dat het weer erg slecht ging worden de aankomende dagen. Als het weer buiten slecht is, kan ik ze dan nog steeds dag en nacht in de kas laten? Ik heb veel gezocht over het kweken in de kas maar ik kon niet zo heel veel vinden. Hoe zit het eigenlijk met ongedierte? Moet ik de kas vooraf behandelen tegen ongedierte en dergelijke? Hebben jullie hier verder nog tips voor..? Het doet mij goed om te zien dat het forum zo erg gegroeit sinds de laatste keer dat ik hier was (2003) en de mensen zijn alleen nog maar behulpzamer geworden!!

 

Props naar alle volgers!

 

Nog een paar fototjes..

 

Blue Berry

388268255.jpg

 

Hindu Kush

388268142.jpg

 

White russian

388267876.jpg

 

Flash Automatico

388268019.jpg

 

AK 47

388268132.jpg

 

Samen in de kas

388268260.jpg

 

dichterbij..

388268304.jpg

 

De kas in de zon..

388267743.jpg

 

dat was het weer mannen.. Nogmaals bedankt voor alle steun en de antwoorden die ik zoek!

 

LATA mirid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo mannen!

 

na een paar dagen offline te zijn geweest ben ik weer terug! De afgelopen dagen was de zon niet op zijn best maar dat maakte voor mijn autoflowers niet veel uit, ze zijn lekker doorgegroeit.. De White Widow die we erbij hadden gekregen is inmiddels ook ontkiemt en geplant.. Er hangt ook een thermo en hygrometer in de kas (weet niet of ik dit al gemeld had) zodat we deze dingen ook in de gaten kunnen houden. De hygro stond de afgelopen dagen met het vochtige weer geregeld boven de 100 maar nu staat ie rond de 20, wat toch een stuk beter is.. De plantjes staan trouwens nu dag en nacht in de kas. S'ochtends word de kas opengezet en s'avonds gaat ie weer dicht..

 

De Hindu Kush blijft een beetje raar blad hebben en de uiteinde v/d blaadjes zijn een beetje wit, weet iemand waar dit op kan duiden? ik heb geprobeerd het op de foto te krijgen maar het is niet echt gelukt.. Bij de AK 47 is er een knakje ontstaan, ik weet niet hoe dit is gekomen en het ziet er niet echt goed uit.. Denk dat we um maar gaan ondersteunen!

 

 

Hieronder nog een foto update zodat jullie weer enige op en/of aanmerkingen op kunnen geven!

 

AK 47

 

388474461.jpg

388474392.jpg

388468564.jpg

 

Hindu Kush

 

388474452.jpg

 

Blue Berry

 

388472976.jpg

 

Flash Automatico

 

388472926.jpg

388468383.jpg

 

White Russian (deze gaat lekker!)

 

388472902.jpg

 

White Widow

 

388468291.jpg

 

Met ze allen!

 

388468136.jpg

 

Thermo en Hygro

 

388468135.jpg

388471905.jpg

 

Zo, ik ga lekker voetbal kijken en ik hoop dat het er allemaal een beetje normaal uit ziet!

 

 

LATA Mirid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker veel foto's en wat een enthousiasme! Als ik het goed zie staan ze in de allmix en niet in zaai- en stekgrond, klopt dat? De eerste 2 weken hebben de zaailingen niet echt voedsel nodig (op water na). Dat kan ook de oorzaak van de witte kush kan de felle zon zijn, het is beter ze te laten wennen aan de zon. Ik vind het wel wat vroeg om me druk te maken over de blaadjes, ze zien er volgens mij goed uit. Doe ook rustig met de bloeivoeding, met de allmix kunnen ze wel even vooruit.

 

Nog wat anders, waarom vul je de potjes niet tot de rand? Staan ze steviger en is beter voor de waterhuishouding. Geef ze ook niet teveel water, de grond ziet er behoorlijk vochtig uit. Als je dikkere stammen wilt, zet dan af en toe een ventilator in je kas, dat zal ze goed doen voor een eventuele windvlaag later als je overdags de deur openhoudt. En licht alvast de buren in vanwege de geur;)

 

Veel succes met je kweekje! De kas vind ik ook erg geinig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lekker veel foto's en wat een enthousiasme! Als ik het goed zie staan ze in de allmix en niet in zaai- en stekgrond, klopt dat? De eerste 2 weken hebben de zaailingen niet echt voedsel nodig (op water na). Dat kan ook de oorzaak van de witte kush kan de felle zon zijn, het is beter ze te laten wennen aan de zon. Ik vind het wel wat vroeg om me druk te maken over de blaadjes, ze zien er volgens mij goed uit. Doe ook rustig met de bloeivoeding, met de allmix kunnen ze wel even vooruit.

 

Nog wat anders, waarom vul je de potjes niet tot de rand? Staan ze steviger en is beter voor de waterhuishouding. Geef ze ook niet teveel water, de grond ziet er behoorlijk vochtig uit. Veel succes met je kweekje! De kas vind ik ook erg geinig.

 

Ze staan inderdaad in de All-Mix, ik dacht dat het wel kon om de zaadjes daarin te kweken. De potjes stonden idd tot de rand maar zijn iets gezakt door het watergeven, ik denk dat we dit ook wel kunnen minderen. Ik denk dat het wel goed gaat komen en thx voor de reactie! En kan dat geknakte AKtje geen kwaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit had ik er nog bij ge-edit:

Als je dikkere stammen wilt, zet dan af en toe een ventilator in je kas, dat zal ze goed doen voor een eventuele windvlaag later als je overdags de deur openhoudt. En licht alvast de buren in vanwege de geur;)

 

Met het water geven kun je nooit misgaan met van onderen geven. Zodra ik het idee heb dat de penwortel onderin de pot is gekomen begin ik hiermee. Ik hou het potje dan circa 2 centimeter een halve minuut in een kan water met wortelstimulator. De allmix is iets teveel van het goede voor de jonge plantjes. Hou de komende tijd dus rekening met overvoedingsverschijnselen en geef absoluut geen extra voeding erbij. Zolang de geknakte AK rechtop staat zou ik er niets aan doen. Als je twijfelt kun je een sateprikker ernaast zetten en hem vastbinden te ondersteuning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

YO!

 

het gaat allemaal goed met de dames ondanks de weinige uren aan zon.. Ze zijn flink gegroeid en met de geknakte AK lijkt het ook goed te gaan.. We hebben een soort van KNEX stammetje wat het plantje goed ondersteund, op de foto's kunnen jullie het een beetje beter zien.. De AK was trouwens nog een keer geknakt dus vandaar deze constructie! Ik geef ze geen extra voeding en ik ga snel wat wortelstimulator halen..Wat de luchtvochtigheid in de tent betreft, die verschilt van heel laag naar heel hoog (20/30 of 70/100) maar daar is verder weinig aan te doen, denk ik.. Geniet nog maar even van de foto's die ik hieronder heb geplaatst en ik hoor graag reacties!

 

AK 47

388775386.jpg

388775385.jpg

een wat eerder foto van de knak

388775384.jpg

 

Blue Berry

388775389.jpg

 

Flash Automatico

388775397.jpg

388775395.jpg

 

Hindu Kush

388775403.jpg

 

 

White Russian

388775437.jpg

388775450.jpg

 

White Widow

388775456.jpg

388775450.jpg

 

 

Met de White Widow weten we nog niet wat we gaan doen, misschien stoppen we deze wel een Topsy Turf als experimentje. Deze past namelijk niet meer in de kas en het is ook geen autoflower. Misschien dat ze de kas ingaat als de autoflowers klaar zijn, maar ik weet niet of dat gaat lukken qua tijd.. Suggesties altijd welkom!

 

 

LATA Mirid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mirid!

 

Leuk kweekje heb je daar ;) gaat een dik oogstje worden, want het ziet er wel goed uit.

Maar ik wou es weten, hetgeen je gegraven hebt, kan dat geen klein vijvertje worden

als het wat geregend heeft? Kan tog wel lelijk worden als je potten 30cm diep onder water staan.

 

Maar goed tis echt goed te doen om er iets degelijks af te halen.

Laat die plantjes maar even doen dan zullen ze wel veranderen in mooie dames

 

Succes ermee, ik zal je zeker volgen :P

 

groeten, matser

 

PS: Hoe kan het nou in godsnaam dat er 1 plantje 2 keer geknakt is? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Matser,

 

ik hoop ook dat het een leuk oogstje word, we doen er in ieder geval alles aan! De regen komt niet naar binnen want dat is allemaal goed afgedekt, we hebben al flinkje buien eroverheen gehad en tot zover blijft de grond kurkdroog.. Weet jij misschien wanneer het beste is om ze over te potten? Ik hoor het wel..

 

LATA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat er veel nadelen aan zijn om ze nu al over te potten..

Kunnen ze weer uit volle borst groeien ( wortels ) want dat zal nu wel niet het geval zijn.

 

Kan wel zijn dat als je een vrij rijk medium gaat gebruiken de plantjes dit als

overvoeding gaan ervaren want in het begin hebben ze niet echt veel voeding nodig.

Maar ondertussen zijn ze weeral wat gegroeid wss..

Pot ze dus maar over, kan geen kwaad denk ik, en dan zul je ze wel sneller zien groeien

hoor, pot maakt echt veel uit!

 

succes, matser

Share this post


Link to post
Share on other sites

YO!

 

De dames zijn overgepot.. Voor de White Widow komt vandaag een grote speciekuip mee zodat die alvast in een grote pot kan (deze is geen AF). Ik hoop dat de Widow, als de AF's klaar zijn, nog in de kas kan bloeien. Dit zou een stuk beter zijn ivm mogelijke toprot.. Hier zou ik haar wel voor moeten toppen, maar dit is natuurlijk nog lang niet nodig. De foto's zullen later op deze dag te zien zijn!

 

Verder is er een ventilator in de kas gezet zodat de plantjes hopelijk wat aansterken. De AK was na het overpotten redelijk stevig na de twee knakjes maar hing toch een beetje slap nadat ik het KNEX systeempje had weggehaald. Deze staat er nu weer bij en het ziet er allemaal goed uit!

 

LATA!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn we weer met de foto's...

 

AK47

388884856.jpg

 

White Russian

388884827.jpg

 

Blue Berry

388884843.jpg

 

Hindu Kush

388884830.jpg

 

Flash Automatico

388884836.jpg

 

White Widow

388884847.jpg

388884817.jpg

 

Samen in de kas/ventilator

388884854.jpg

388884853.jpg

388884822.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

FINALE FINALE FINALE!!!!!!

 

LEKKKKKERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR HOOOOORRR!!!!

 

Zo, ik ben weer terug na lekker de overwinningen gevierd te hebben.. De planten hebben de overpotting allemaal goed overleeft, de AK47 heeft zich uitstekend herpakt na de twee knakken en groeit nu lekker door. Ze hebben bijna allemaal vrouwelijke/bloei verschijnselen en ik heb dit geprobeerd vast te leggen op de camera. Het weer helpt ook lekker mee en de kas overleeft de regen en onweersbuien goed. Ik ben ook al begonnen met het rustig geven van bloeivoeding, vandaag is de eerste dag en ik heb 5/7 ml CANNA over een 1,5 liter fles verdeeld. De 1,5 liter word dan weer verdeeld over de 5 autoflowers, niet echt veel maar het is allemaal ook nog erg klein.. Hieronder een fotoupdate met bij elke plant een verhaaltje..

 

De feminised WW gaat ook goed en deze staat dag en nacht buiten..

 

AK 47

 

Zoals jullie weten is ze twee keer geknakt in haar broze leventje, ze heeft het goed opgepakt en is een sterke meid!

389419627.jpg

389419623.jpg

389419589.jpg

 

White Russian

 

De Russian gaat heel erg lekker, ze groeit fors en hier zijn ook goed de vrouwelijke bloeiverschijnselen te zien..

389419984.jpg

389419978.jpg

389419966.jpg

 

Flash Automatico

 

De FLash gaat al vanaf de ontkieming het snelst, ze wilde zeker snel de grond in. Nadat ze is overgepot is ze alleen nog maar harder gaan groeien. Ze is ook het grootst en ik hoop dat ze mooi word en blijft!

389419805.jpg

389419763.jpg

389419750.jpg

389419706.jpg

 

Hindu Kush

 

De Hindu Kush is een klein soortje al blijft ze niet achter bij de rest. Hier ook de bloeiverschijnselen..En dan te weten dat de ventilator die in de kas stond, vol op haar is gevallen. Ze heeft de pletting goed overleeft en groeit terwijl je kijkt..

389419886.jpg

389419859.jpg

389419844.jpg

389419825.jpg

 

Blue Berry

 

Gaat gewoon lekker!!

389419704.jpg

389419691.jpg

389419662.jpg

 

White Widow

 

Deze staat in een All-Mix gemixt met potgrond. Het is een lekkere grote specie en ik wil deze ook gaan toppen, enig idee wanneer dit moet? Ik wil haar namelijk na de oogst van de AF proberen nog in de kas te krijgen..

389420105.jpg

389420104.jpg

389420059.jpg

 

Samen

 

389419938.jpg

389419936.jpg

389419902.jpg

 

Ik hoop dat jullie een beetje kunnen zien hoe ze ervoor staan en of het echt vrouwelijke verschijnselen zijn. Er zitten wel van die kleine zwarte vliegjes op de plantjes maar die kunnen geen kwaad toch? Ze zijn vlg mij ook te zien op de fotos.. Tips en tops zijn altijd welkom!

 

LATA

 

Mirid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste beginnen met toppen na de 6e internode volgens mij

plantjes zijn nog klein, maar ze zien er goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey mannen!

 

Het is weer een tijdje geleden dat ik heb gepost maar nu is het dan zover.. De Autoflowers zijn allemaal in volle bloei en o.a. de AK is al bijna klaar.. We hebben wel last gehad van enige toprot maar we waren hier in een vroeg stadium bij. We hebben de twee planten met rot apart in een kamer voor het raam gezet en de takken met het kleine beetje rot helemaal eraf geknipt. Voor de rest zien de planten er goed uit en gaat de White Widow (geen AF) ook nu in de bloei raken. Het rot is wel klote want we hebben er alles aan gedaan om dit te voorkomen door o.a. de kas op tijd open te doen. Geniet van de foto's en het ziet er allemaal voorspoedig uit!

 

White Russian

 

De Russian gaat erg lekker, de toppen groeien goed en geen enkele vormen van rot.

 

390858108.jpg

390858106.jpg

390858103.jpg

390858101.jpg

390858099.jpg

 

Blue Berry

 

Tot onze teleurstelling hebben wij hier vandaag ook een klein beetje rot ontdekt. Dit was in de hoofdtop en we hebben ervoor gekozen alleen het kleine topje eruit te knippen. Dit kan je ook op de foto's zien. Voor de rest ziet ie er goed uit en willen we haar vooralsnog niet apart zetten, is dit wel wenselijk dan hoor ik dat graag..

 

390858096.jpg

390858087.jpg

390858078.jpg

390858074.jpg

390858068.jpg

390858060.jpg

390858053.jpg

 

Hindu Kush

 

De Hindu gaat ook goed en heeft al veel bruine haartjes. Het duur allemaal niet lang meer!

 

390858043.jpg

390858040.jpg

390858038.jpg

390858036.jpg

 

Ak 47

 

Bij de AK en de Flash was rot geconstateerd, het was gelukkig wel in een vroeg stadium waardoor we goed konden ingrijpen. Bij de AK hebben we een zijtak weg moeten knippen en we laten haar binnen, achter het raam, afbloeien. Ze is wel bijna klaar, dit kun je zien aan de bruine haartjes.

 

390857975.jpg

390857972.jpg

390857959.jpg

390857936.jpg

390857815.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...