Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@ cannabisniz de kweker die op aarde 1,2 per watt haalde gebruikte CO2,dus hier moet je echt niet mee vergelijken.

 

Ik heb tot nu toe enkel op aarde gekweekt,dus ik ga niet pretenderen dat ik expert ter zake ben,maar volgens mij is het medium dat de beste resultaten brengt helemaal GEEN medium.

Check deze kerel zijn verslagje maar eens: http://www.wietforum.nl/4x-Jack-Diesel-op-...tor-t69242.html

Persoonlijk zou ik het nooit op dezelfde manier aanpakken en voor een SOG gaan wat volgens mij ideaal is voor een aeroponic systeem.

 

Echt een mooi egaal veldje amnees keep it up hij gaat lekker zo!

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ green tomato, je laat nu een verslagje zien van planten die amper 15 cm groot zijn, heb die manier van kweken weleens gezien bij een maatje, ik was ALLES behalve onder de indruk, maargoed als je het niet onder controle hebt en je hebt er geen verstand van dan is het al moeilijk om uberhaupt een plant fatsoenlijk af te laten bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze event. laten doorschieten door water te geven als het licht uit is. De planten drinken dan ook maar verdampen bijna niks. Het water wordt in de plant opgeslagen en dan strekt hij. (meestal willen we dat juist niet) Of ze dan dichtgroeien tussen de internodes is aan jou.

Lampen laag houden anders krijg je dat zuig effect waar jij het over hebt. :verrygood

 

Ben voorzichtig met pk. Ik zou met een klein beetje beginnen volgende week.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan ze event. laten doorschieten door water te geven als het licht uit is. De planten drinken dan ook maar verdampen bijna niks. Het water wordt in de plant opgeslagen en dan strekt hij. (meestal willen we dat juist niet) Of ze dan dichtgroeien tussen de internodes is aan jou.

Lampen laag houden anders krijg je dat zuig effect waar jij het over hebt. :verrygood

 

Ben voorzichtig met pk. Ik zou met een klein beetje beginnen volgende week.

 

GrR

 

ze krijgen nu elke dag water net nadat het licht uit is, maar op welke hoogte zal ik de lampen hangen dan? gewoon 60 cm gemiddeld bovenkant top? wil ze idd niet te hoog hangen want dan krijgen de toppen eronder te weinig licht, maar wil uiteindelijk toch wel bij elke plant 1 grote top zien zitten.. wat is normaal met pk13/14? ervanuitgaande dat ik nu op dag 15 12/12 zit, dag 5 bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

50cm afstand moet wel lukken, en nu al pk13/14? ik ben pas in week 3 bloei begonnen en raad je dan ook aan om toch nog maar een week of 2 te wachten minimaal :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep 50 cm afstand lukt ook wel, maar houd dat de toppen niet tegen om de hoogte in te groeien? zoals je ziet op de laatste foto is de lengte van de top nog niet zo groot, wellicht komt dit zoiezo nog, en wellicht kan ik dat zelf sturen, zo ja, hoe?!

 

kqa pk, ik bedoel ook niet nu, maar over een week, dus vandaag 5 dagen zichtbare bloei, dus dan zit ik op 12 dagen zichtbare bloei/22 dagen 12/12. ik zal foto's blijven maken en dan hoor ik het wel als ik te vroeg zou zijn om pk 13/14 toe te voegen, begin zoiezo met een minimale dosis..

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

vuistregel is het aantal watts is tiende van het aantal cm's dat je afstand moet houden .... dus 600 watt is 60cm afstand tot de toppen, ventileer maximaal onder de lampen dus dan is 40cm echt voldoende (soort van storm onder je HPS en dan komt alles goed). PK is normaal 4 giften in week 6 van zichtbare bloei.... ik geef meestal 1/2 dosis in week 5 en volle dosis in week 6. Als je het niet te gek maakt worden ze niet te geel maar zie je ze wel aftakelen in week 8 (als je ze gaat spoelen).

 

Zit te wachten op je picas!!!

 

Laters.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

m'n pica's? ff pagina's bladeren maat, pagina 1 en 5 staan vol met foto's. zoals je ook op die foto's kunt zien ventileer ik flink, tenminste 4 ventilatoren die het veldje lekker op en neer laat deinzen. gaat me niet om verbranden ofzo, want dat doen ze niet, gaat me meer om de opbouw van de top, hoe krijg ik DIE onder controle..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Amnees je dametjes zien er erg mooi uit , mooi gelijk veld. :wOOt

Maar uhh 18 lampen? Jeetje dude das een hoop :verrygood

Wat voor hoofdzekering heb jij erin? Neem aan dat er bij jou krachtstroom aanwezig is...

Keep 'm green, gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

3x35amp, heb 3 x 10 amp over bij alles aan, op maximale belasting. gister van 3 x 25 naar 3 x 35 laten fixen. vandaar dat pas vanaf gister alle 18 lampen aan staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben ook niet tegen mapito ofzo, maar het is weer een andere kweektechniek die ik eerst onder de vinger zou moeten krijgen, denk dat er zo weer een jaar overheen gaat voordat ik een echt fatsoenlijk resultaat zou halen op mapito, devlaming heeft wel een grote mond, maar als ik dan z'n slabs verslag zie (no offence x 2) dan kan dat mij absoluut niet overtuigen. maargoed ik sta wel open voor vernieuwing,

 

@ amnees :verrygood

het was niet de bedoeling om hier een

slag, aarde versus hydro te starten.

wirr habben da's nicht gewust!! :wOOt

mijn excuses als het in verkeerde aarde gevallen is.

ik had de knuppel niet in het hoenderhok mogen gooien,

want ik denk dat je nu wel andere zaken kunt gebruiken,

om je zelfvertrouwen op peil te houden.

dus, zal mij wat modester opstellen en niet te laat s'avonds meer posten.(zoals nu) ;)

 

hoeveel trekt devlaming van een 1m2 slabs? ;)

voorlopig moeilijk te zegge.

alvast deze eerlijke cijfers

(oogstfoto's staan op mijn topic )

 

mijn 1 ste slab ronde 3 x 600w

95 stekken uit tien moeders.

geselekteerd uit +-300 reguliere nirvana seeds

het veldje was eigelijk een testveldje (lees heel ongelijke groei).

om uit die 10 mama's de ene superplant te trekken.

dus t'is wat koffiedik kijken.

deze testoogst deels voor de opbregst,

maar vooral bedoeld voor heeel strenge selectiecriteria,

en daar zijn (voor een vlaams boerke) 2 superma's

uitgekomen.

soit, het eindgewicht was +-1100 gr goede weed.

en 30gr bubbleator hasj.(knipafval+ fluffie brol zo'n 800gr,)

die ene superplant (nmr9)

woog nat geknipt zo maar eventjes 200 gr!!

mijn 2de slab kweek was met hezelfde stekkenmateriaal van superplant 9&10.

95 planten uit 2 supermoeders nmr 9&10.

het kon niet stuk.

maar deze 2de ronde is helemaal fout afgelopen

ondermeer door veel te vroeg pk toe te diennen.

de planten maakten geen bloemmen /toppen meer!

maar gingen wel heel erg zwellen.

nu dat zag er niet uit!!

totaal onverkoopbaar!

de weinge zaadzakjes (bloei) al aanwerzig waren compleet opengebarsten :wacko:

kijk maar eens even in mijn verslag, B)

 

dan moet ik hier weer niet iedereen ophouden.

of opzadelen met welles nietes pk 13/14,

of is dat al vertrokken. :D :D

mijn steun heb je alvast waarde amnees,

zoals ik in het begin stelde,

mercie om dit op het forum neer te poten.

ik vindt u ne grote meneer die zeer betrokken is

voor de canabis zaak, respect man, respect.

als kado, een foto van 1 van die bewuste superplant nmr 9.

enne eff mijn verslag nakijke ivm te vroeg pk13/14 he amnees.

go man go ;)

devlaming :D

gallery_23369_9300_499968.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog geen PK!

PK is vergif....je plant moet echt wel ff flink worden hoor

Als de bloemen echt dik zijn en zowat helemaal tegen mekaar aan zitten, ga je PK geven.

En dan rustig aan beginnen he.....helft van voorschrift.

 

PP groeit gestaag door tot rond begin week 5!

Die toppen worden nog wel wat hoger.....

 

Maar hij gaat lekker!

Rond week 3 kun je beginnen met bijvoeden...

Hoeveel ec? Weet ik niet, maar helft van voorschrift is goed.

Week 4 als voorschrift en week 5 verhogen.

Ik vind wel je ph van 6.0 erg laag.

Doe je dat altijd zo?

 

Ga je nog van onderen geven misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

welk merk pk 13/14 zal ik pakken? of de losse componenten.. dus p-boost en k-boost, past wel in het rijtje na de n-boost al een paar dagen mee te geven. ik wacht nog een week of 2, blijf de plant elke dag observeren, heb de lampen nu op 60 cm boven de toppen hangen, omdat de planten lekker gegroeid waren zaten ze nu nog op 45 cm van de lamp af, dus hoop dat die 15 cm verschil ze nog ff omhoog laat schieten de komende dagen.

 

wat bedoel je met de planten groeien door tot week 5, week 5 12/12? week 5 in totaal? week 5 zichtbare bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

week 5 12/12

 

lees ik nou net ook nog dat je water geeft als het licht net uit is?

 

pk van canna!

zit zeker verschil in....

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 dagen 12/12

volgende week met pk13/14 beginnen?

 

Heyy Amnees

Ik zou pk pas vanaf dag 35 gebruiken en niet eerder!!

De lengte van cola`s worden ze vanzelf wel, geduld :wOOt

En ik zou gewoon de Hypro aarde gaan gebruiken, dit hebben ze niet voor niks in hydro en aarde uit gebracht :verrygood

Waar gebruik je eigenlijk hydro voeding op aarde?

 

Gr ire

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar gebruik je eigenlijk hydro voeding op aarde?

 

Hypro aarde is gemaakt voor de Spaanse markt waar ze van 1-component voeding houden.

Hypro adviseerd gewoon 2 componenten te gebruiken.(vraag Bertus maar :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ chriet, jep water als lamp net uit is, komt nu eenmaal zo uit, andere hok geef ik bijv altijd water als voordat lampen aan gaan.. zit er zoveel verschil in dan? week 5 12/12, dat is nog wel ff ja :verrygood wil idd ook niet te vroeg beginnen, wil overigens wel eindigen met green sensation, ben daar gewoon erg over te spreken, andere oogsten waren zelfs met enkel green sensation, op het einde, paar beurtjes meegegeven..

 

@ irezumi, waarom ik hydro voeding op aarde gebruik? dan zou je even m'n andere topic "PP voedings vraag" moeten lezen, in dat topic gaan we wat dieper op de voeding in..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hypro aarde is gemaakt voor de Spaanse markt waar ze van 1-component voeding houden.

Hypro adviseerd gewoon 2 componenten te gebruiken.(vraag Bertus maar :verrygood )

 

 

Oke Doc!

 

@Amnees

Zal eens kijken :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ doc, dat wist ik niet, ze houden daar niet zo van moeilijk doen met 2 componenten voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschillende culturen kweken op verschillende manieren.

Heel leuk om door de wereld te kijken wat iedereen doet. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook spaanse roots...

 

Een van de redenen waarom ik nu terug naar hesi ben op hydro (1 component)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te lui om beetje a en een beetje b te voegen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

spaanse mentaliteit is niet zo denderend, heb wat spaanse vrienden en die zijn ook liever lui als moe.. 't gaat nog net niet zo ver dat ze aan mij vragen of ik de voeding voor ze wil schudden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een keer een gehele cyclus water gegeven in de nachtperiode en had echt verrot veel toprot!

Beste is minimaal een uur na het aangaan van de lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...