Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

haha ja dat snap ik dat je dan overvoeding krijgt, 500mL A en 500mL B per 100 Liter water staat erop, dat is veeel teveel, zoals je ziet doe ik dat op 250 Liter water in plaats van 100 Liter, ga nog wel iets omhoog met de voeding maar de aanbevolen hoeveelheid geven is echt teveel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey amnees

 

je hebt gelijk als je zegt dat de plant zelf een betere indicator is dan een maatbeker

ik ben absoluut geen voorstander van standaard maten meegeven om standaard aantal dagen

maar als je je hok/tent in drie fases water geeft heb je toch wat richtlijnen nodig.

of dat nou lijntjes in je voedingsvat zijn of of je nou je voeding nou drie maal aan maakt of een maatbeker

gebruikt is allemaal één pot nat.

 

ik heb em :wOOt

je bedoelt een overdruk buiten de tent tov binnen de tent en een onderdruk binnen het hok tov buiten het hok

ik denk dat dat wel zou moeten werken, door de lichte overdruk buiten de tent zal de afzuiging minder trekken

aan het zeil. waar je wel rekening mee moet houden is dat je de actieve inlaat ook aansluit aan de fancontroller

maar dat wist je natuurlijk al. :wacko:

 

thnx voor je complimento voor mijn hokkie

tis inderdaad volledig anders maar de passie hebben we beide, tis jammer dat ik nog niet de ruimte

heb maar hoop ooit met je te kunnen concureren :verrygood

 

jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jahfya, je hebt uiteraard wel wat richtlijnen nodig, mjah kwestie van in het vat kijken, als je dat elke dag moet doen word je er "handig" in. en idd heb 3 fases, maar tis vrij simpel. kraan 1 open, tot 10 tellen, kraan 2 open en 1 dicht, tot 10 tellen, kraan 3 open en 2 dicht, tot 10 tellen. en dit zo een paar keer, die pomp is wel geweldig, superstil en je ziet het water echt snel dalen. over die onderdruk/overdruk, jij snapt 'm :wOOt en uiteraard een fancontroller erop, voordat ik dadelijk overdruk in de tent heb :wacko: met alle gevolgen van dien :verrygood

 

UPDATE dag 13 Bloei:

 

de potten waren lichter dan 24 uur geleden, dus dan weet ik dat ik iets meer dan 200cc per dame kan geven, heb ze nu 350cc gegeven met dezelfde waardes als gisteren.

 

licht aan: temp: 30 graden, LV 25%

licht uit: temp 20 graden, LV 60%

hoogte lamp: 60 cm

hoogte plant: gemiddeld 52 cm, met wat uitschieters in de hoofdtop, zal wel door de N komen ofzo..

 

geen foto's vandaag, doe ik expres zodat je niet bij elke foto naar verschillen moet zoeken maar dat het pats boem meteen duidelijk is dat ze gvd lekker gaan!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat lukt niet, m'n lampen staan van 22.00 tot 10.00 aan, zodra het voor de plantjes nacht word is het buiten 20 graden of hoger, vandaag dus gewoon 24 graden ofzo. moet eigenlijk zo'n usb hygro/thermo meter kopen zodat ik op de pc kan uitlezen hoe een complete 24 uur eruit zien kwa lv en temp. want die 60% is uiteraard de max, en ik denk dat deze bereikt word 's avonds net voordat de lampen aan springen, rond een uur of 21.00 koelt het af, en dan schiet de LV omhoog, dus deze piek meet hij, maar een uur later is ie alweer 25% ofzo. schnap?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bah wat een verslavend topic...

Moet gewoon elke keer ff kijken naar de nieuwe reacties :verrygood

 

Een Datalogger is geweldig!

Geen geschrijf meer van de min en max temp

FF inpluggen in de pc /laptop en je lees hem zo uit (mooi grafiekje erbij met mijn logger)

Twee minuten later hangt hij weer in de tent en gaat de meting elke minuut weer verder

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tips voor een datalogger guesswho!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kocht er een via ebay voor 15 euro incl verzendkosten (tweedehands)

Maar de conrad heeft mooie voor rond de 50 euro

Als je met ideal betaald heb je niet eens verzendkosten (nee geen aandelen bij conrad)

 

BV

 

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=100030

 

en

 

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=646208

 

Lees de reviews maar eens rustig door

De laatste daar kun je ook nog wat verbeterde/veranderde software van downloaden op het www

 

VD-TFD128W.zip,.png

 

http://vd-software.inside1.net/TFD128/

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 2e lijkt me een betere, tenminste iemand noemde als nadeel dat die wat traag is met meten als dit "extreme" wisselingen betreft.

 

even het varkentje kapot slaan en dan bestellen! tnx keswoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen dank dude!

Ik gebruik die zelf ook :verrygood

Maar dan met de software van de link die ik gaf

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

yup snap wat je bedoeld, maar het is wel beter om te streven naar gelijke waarden in zowel temp als LV.

Bij lv is dit wat moeilijker tenzij je een bevochtingsstymmen hebt maar dat heb je niet dus zou ik wat meer

je aandacht naar de gelijkmatigheid in je temperatuur geven, je gaat hier meteen de voordelen van zien in je

eind product. Ik deed het ook nooit ik kan eigenlijk zelf zeggen dat ik dit jaren niet gedaan hebt tot ik het

hier een keer op het forum uitgelegdt heb gekregen. Sinds ik het verschil in dag en nacht niet hoger laat komen

dan 5 graden zijn mijn oogsten qua resultaat omhoog gegaan.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep streven kan altijd, ik ben afhankelijk van de buitentemperatuur, en zoals je weet is die nu lekker hoog. dus zal nu idd op die 25 lampen uit, 30 lamp aan zitten. dat is dan weer het voordeel van met deze temperaturen kweken, en serieus, voor het eerst heb ik de spint onder controle, in andere hokken lukt dat nooit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha eindelijk de oorlog gewonnen tegen spint. Weet er alles van preventief spuiten en beestjes uitzetten

helpt maar soms krijg je die krengen gewoon niet weg.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt van die systemen temp en luchtvochtigheid controllers (kom ff niet op de naam )

maar ik geloof dat die zo rond de 4 a 5000 euries kosten. werken retegoed maar is natuurlijk besteed

aan de grotere hokken, zijn ook niet aan de kleine kant.

misschien volgende run amnees :wOOt

 

zulke kleine hokken als die van mij blijf je altijd hannesun met temperatuur schommelingen

ik ben zelf ook afhankelijk van de buiten temperatuur en kan hier en daar nog wel wat lucht mixen maar

dan houd het ook op. een kachel of tracing is een optie maar gaat ook weer nergens over als je ziet wat die

klote dingen verbruiken, kun je nog beter dag en nacht systeem maken.

 

@guesswho

superlink ondanks dat ik niet veel kan regelen qua temp in het hok is het wel goed om te weten

wat zich er nu precies afspeelt die andere 20 uur dat ik er niet ben :wacko:

nog een koper erbij :verrygood

 

jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ rodney, m'n maat heeft er ietsjes meer staan en die had het gister al over "gvd die klotespint, mag ik dat apparaat van je nog even lenen, alles zit alweer onder" 't is dezelfde partij stekjes en ze zaten al flink onder. terwijl ik nergens meer spint zie, maargoed ik blijf toch wel om de zoveel dagen er tegen spuiten, een spintvrije ronde levert je zoiezo meer opbrengst op tov een hok vol met spint, draai nog ergens anders en dat is echt lachwekkend hoeveel spint er op het blad zit, ik schat dat er op 1 vinger van een blad al 1000 eitjes liggen, maargoed bijna klaar, doe er niks meer tegen zolang ze niet gaan inpakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je goed preventief spuit kan je nooit erg last van spint krijgen, en hier bedoel ik dus niet mee de frequentie

waarmee je spuit maar hoe je de plant behandeld. Sommige mensen spuiten alleen effe van tralala over de planten

heen en klagen dan nog steeds dat ze last van spint hebben. Als je echt goed de plant van onder tot boven en dus

ook aan de onder kant van het blad behandeld met pvp kan je haast geen last van spint en trips krijgen. Heb

je het hok zo in elkaar zitten dat je niet goed bij de planten kan zou ik gewoon een zwavelverdamper gebruiken

kans op spint en ook meeldauw word dan ook klein. Zelf weet ik er niet het fijne van hoor heb het zelf nooit gebruikt

aangezien ik mijn hokken altijd zo bouw dat ik altijd overal bij de planten kan. Maar geloof me maar ik spuit wat

af hoor tegen spint en trips.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb er zo'n blaasapparaat voor op 230volt, dan blaas je de bladeren omhoog en spuit je ook onder de bladeren, gebruik pvp, dislike, en met ferti ben ik gestopt, niet omdat het niet werkt, maar omdat er telkens een andere dosering word aangegeven op zo'n flesje, ene keer 3 druppeltjes op 10 liter, dan weer 25mL op 1 Liter, het ene flesje ruikt anders als het andere, ik vertrouw het niet helemaal, die lucht boeit me verder niet zo, met gasmasker krijg je toch niks binnen. maargoed dit hok zit in principe zo in elkaar dat je er niet goed bijkunt, net als andere ruimtes, mjah hier helpt het dus wel, daar niet. toch frapant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier ga ik eff volgen. ;)

lekker semigroot, dat vindt devlaming wel fijn.

juist spijtig dat je voor aarde gekozen hebt.

maar ja,

dat kan de pret niet drukken, nespa?(voor nl "nietwaar"?) :verrygood

komt wel goed. :wOOt

ik las hier dat je al de betere eigenschappen van hydrovoeding opgevallen is. ;)

nu nog de laatste stap coco of andere hydrotechnieken. :wacko:

mareeuuu, je zal wel weten met wat je bezig bent, zo te zien en te lezen.

alvast dit. ;)

vette toppen gewenst enne hartelijk bedankt dit hier allemaal neer te poten.

grote groet

de zuiderburen.

devlaming B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo tnx devlaming, elk medium heeft zichzelf al wel bewezen, even kort, een plant groeit normaal gesproken in de volle grond, krijgt voeding/water vanuit de lucht, of vanuit de grond, zeer onwillekeurig, je hebt droge periodes, natte periodes, ze heeft te make met warme periodes, koude periodes, maar die plant slaat zich er wel doorheen, een (wiet)buitenplant krijgt zonlicht zodat deze zich groot en sterk kan maken, die plant heeft een heel web om zich heen van vliegjes, spinnetjes etc etc, en kan groeien en bloeien in een tijdbestek van pak 'm beet 5 maanden, waar wij indoor-kwekers mee bezig zijn is een plant manipuleren, we stoppen hem in een potje, daarnaast manipuleren we hem door de voedingsopname compleet anders te maken, daarnaast willen we het liefst geen 1 ander insect toe laten, omdat deze al snel een probleem gaat vormen aangezien er geen natuurlijke vijanden zijn, daarnaast manipuleren we hem door hem volgens een gecontroleerd schema water te geven, licht te geven, en het klimaat word ook helemaal aangepast. en binnen pak 'm beet 10 weken te laten we 'm groeien en bloeien.

 

dus eigenlijk manipuleren we een hele boel aan die plant, en daar zijn we ook erg goed in, voor alle "problemen" waar indoor kwekers tegen aan lopen, zijn wel oplossingen.. nu zijn we op het moment aangebroken dat ook het medium maar anders moet, aarde is lang niet meer zo hip nu er andere "ik noem het hightech" mediums aangeboden worden. ik ben van mening dat aarde een erg goed en natuurlijk medium is, we zijn flink bezig de andere mediums net zo goed of beter te maken, weer door de plant te manipuleren, "wat nou aarde, Jij gaat eens lekker genieten van een bak mapito! vanaf nu krijg jij mapito om je in te ontwikkelen. "

de ontwikkeling in kweekland is extreem, dit om maar zoveel mogelijk te kunnen manipuleren om er in zo'n kort mogelijke tijd zoveel mogelijk grammen uit te halen, maar af en toe moet je een stapje terug doen. ik heb echt heel veel verslagen gelezen op dit forum, de problemen waar mensen tegenaan lopen zijn zeer uiteenlopend, de mapito problemen zijn eigenlijk allemaal te wijten aan het feit dat de plant deze manipulatie niet accepteerd, om er voor te zorgen dat de plant deze wel accepteerd, zal mapito, en de daarbijhorende voeding net zo makkelijk moeten worden als voeding geven op aarde, de ontwikkelingen zorgen er wel voor dat alles haalbaar word binnen een paar jaar, maar als je al die mapito verslagen leest, kun je alleen maar concluderen dat er maar een paar mensen zijn die het door hebben, die weten hoe je op een medium als mapito eenzelfde of betere opbrengst kunt halen dan op aarde. Ik zit nog in een stadium waarin ik op aarde het maximale eruit wil halen, ik wil helemaal doorhebben hoe en waarom een plant reageert op voedingen, en mijn bevindingen(tenminste die van forumleden die een verslag posten) zijn dat aardekweken gewoon zoveel logischer is dan op een ander medium. haal eens het "maximale" uit een aardekweek, kan daar een mapito kweek tegenop? daarom dus NOG geen mapito voor mij, de tijd zal het leren wat "beter" is.

 

 

edit: ik noem mapito als voorbeeld, maar bedoel er ook slabs, cocos en alle andere overige mediums mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees,

 

ALs je het maximale uit aarde kweek weet te halen kan dat niet op tegen een mapito(hydro) kweek.

Ik heb al wel wat gezien en maar een paar goed afgerijpte aarde kweken met toppen zo hard als steen!

 

Mapito is voor aardekwekers die meer willen hahahahah :verrygood(geintje)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood :wOOt :wacko:

 

je beredenering klinkt logisch amnees maar ik vrees dat je een punt mist.

misschien dat schenkie zo lief is om het uit te leggen.

 

 

schenkie?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steenwol,mapito,cocos,perliet,growcubes daar draait 90%van de tuinbouw op...hoezo "nieuw" en "hightech" ...Ja op aarde kweken dan kun je fouten maken...je aarde buffert de zaak wel..die vangt jou fouten wel op.

Al de voedingen die voor "onze" branche gemaakt zijn voor de hydro kweek..komen zowat regelrecht uit de tuinbouw...de grote namen leveren allemaal aan de tuinbouw sector.

Dus de voeding is net zo goed als de aarde voeding...de aarde moet het deels hebben van een natuurlijk bodem leven...die is op hydro nihil en zul je daarop de voeding moeten aanpassen om de plant van alle behoeften te voldoen.

Dus het is uitgebalanceerde voeding met alle noodzakelijke NPK verhoudingen en elementen.

 

Hydro kweken is logischer dan aarde...weet jij wat er gebeurt in je pot???

Bij mapito is het zo ...wat je erin stopt ..zit er ook in...wat jij fout doet..zie je...een plant is afhankelijk van wat jij hem geeft.

Alles wat erin de pot/bak gebeurd is te controleren door je drain..of door je medium uit te knijpen...daar kun je mooi op insturen.

Dus wat is daar gecompliceerd aan??

 

Met een paar goede meters en wat nuttige tips...kan iedereen het...en of je nu op aarde kweekt of op cocos,slabs of mapito..als je weet wat je doet en hoe het werkt...kan iedereen kweken.

 

Gr mapito fetisjist

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou geloof mij maar Amnees....hou t lekker bij aarde!

die andere zooi is godverdomme lekker godverdomme.....

 

oh ja....alleen pk ja....................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...