Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
CarpeNoctum

Vragen over paddo's

Recommended Posts

Beste WFérs

Ik surf al een tijdje over het forum en belande vorige week op het paddo's sub-topic.

Ik was er altijd van overtuigd dat ik nooit paddos of andere hallucinogeene middelen zou gebruiken door verhalen van anderen waarin verteld werd dat iemand 3 dagen z'n huis niet meer uit durfde en dergelijke. :wOOt Na wat topic gelezen te hebben, hier en tientallen tripreports op shroomery.org ben ik toch wel erg benieuwd geworden naar het gebruiken van paddo's(om mee te beginnen). Voor zover ik gelezen heb, heb ik bewondering gekregen voor de effecten die hallucinerende middelen op je kan hebben maar ook hoe ingrijpend het kan zijn. Ik ben toch wel van plan om in de nabije toekomst mijn eerste ervaring te hebben en wilde hiervoor nog wat vragen stellen.

 

Ten eerste vroeg ik mij af wat een goede dosis zou zijn. Op WF zie ik mensen praten over 17g als lichte dosis en dan lees ik op shroomery dat meer dan 4 gram al een flinke portie is.

 

Zelf gebruik ik al bijna 2 jaar meerdere malen per week wiet/hasj en heb ervaring met xtc. Nou wilde ik weten of je bij het gebruik van paddo's een aantal uur lang echt in je trip zit zonder de realiteit te bevatten, of dat je ook momentjes kan hebben dat je wel beseft waar je mee bezig bent, zoals ik dit bij bijv. xtc wel kan. Ik vind dit besef af en toe wel prettig, zodat je wel nog bij jezelf kan blijven.

 

Ik kijk toch wel uit naar mijn eerste ervaring en wil zeker van een goede trip zijn. De standaard dingen zoals set en setting, over je heen laten komen en goed in je vel zitten als je het gebruikt had ik al in andere topics gelezen maar ik wil dit toch nog even zeker weten, alvast bedankt :verrygood

gr. CP :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha ha, pas wel op want er is verschil tussen gedroogd en vers.

4 gr is voor gedroogde paddo's al heel wat, 17 gram droog zou ik maar uit je hoofd laten tenzij je klaar bent voor een ego dood! en dan is dat nog aan de ruime kant voor een "heroïc dose". dan raak je het besef van realiteit echt wel kwijt en ga je gewoon op in de ervaring.

kun je niet eens beginnen met een portie philosophers stones van 10 gram? kun je kijken hoe je er op reageert.

een bad trip bestaat overigens niet hoor! gewoon blijven ademen en weten dat je er niet dood aan gaat wil wel helpen.

kan leuke inzichten opleveren.

Ik heb zelf geen ervaring met paddo's, wel met ayahuasca (x of 40-50) en heb wel eens van iemand gehoord dat het een beetje met elkaar te vergelijken is.

Suc6 en goede reis! :verrygood

SantaLuz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nieuwsgierig bent moet je het zeker doen. Zorg alleen wel dat je weet waar je mee bezig bent. Er zijn slechte verhalen over alle middelen, en hoewel de meeste daarvan bullsh*t zijn is het goed je te beseffen dat alles risico`s met zich meebrengt.

 

De dosering hangt volledig af van de soort paddo`s/truffels die je hebt en of ze gedroogd zijn of niet. Ik raad je aan gewoon een bakje truffels te halen bij de smartshop en daar thee van te trekken. Je hoeft niet meteen alles op te drinken, begin rustig en als je denkt dat je meer aan kan neem je gewoon bij.

 

Paddo`s zijn niet echt vergelijkbaar met xtc. Iedereen reageert er anders op, dus houd daar rekening mee. Hoewel ik meestal heel erg hard trip ben ik altijd in staat een goedlopend (niet per se logisch) gesprek te voeren, omdat ik altijd heel erg betrokken ben bij mijn omgeving. Er zijn echter ook heel veel mensen die compleet verdwaald raken in hun eigen wereldje. Zorg daarom dat er een tripsitter bij is die er zelf ervaring mee heeft. Die kan als het nodig is jou kalmeren en een beetje terug naar deze realiteit halen.

 

Ik hoop dat ik je vragen beantwoord heb en wens je een goede reis.

 

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou je truffels eerst aanraden of een licht salvia extract 5x of 10x.. Zelf ben ik toe aan paddo's maar dit pas na 7x truffels gedaan te hebben en een paar keer salvia.. om zo eerst eens te ervaren wat je doet terwijl je tript en waar je tript (omgeving)..

 

En raad je aan om pas weer te gaan trippen als je echt bijna niet meer aan je vorige trip denkt!!

 

Beter niet meteen met Paddo's beginnen.. Raad ik je aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks dat je 2 of 3 gram (fatsoenlijke portie) cubensis hebt gegeten en flink aan het spacen bent, weet ik altijd wel hoe dat komt etc.

 

Respect en vertrouwen, bereid je goed voor en je krijgt veel terug.

 

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beter niet meteen met Paddo's beginnen..

:verrygood

 

Wat zat er in die truffels dan? Ik denk dat je aankomende paddo tripje wat teleurstellend gaat zijn als je er vanuit gaat dat paddo's en truffels verschillende effecten hebben. Elke trip is natuurlijk anders, maar de actieve bestandsdelen blijven dezelfde.

 

Die eerste keer gewoon op 1-3 gram gedroogd houden, of 10-30 vers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hoeveelheden die Blowmonkey aanhaalt zijn inderdaad de juiste. Neem de eerste keer iets meer als de minimale dosis (er is een soort drempel-effect, waarbij je eigenlijk niets voelt onder een bepaalde dosis) en doe het niet alleen. Als iedereen paddo's neemt, zorgen dat er minimum iemand bij is die wat ervaring heeft.

 

Bij een doorsnee dosis slaag ik er relatief gemakkelijk in om het effect een beetje "opzij te zetten" als dat nodig is. Heb eens 2 uur een vriend door een bad-trip zitten praten terwijl 4 anderen joelend en spacend door het huis kachelden. Heb toen eigenlijk niets beleefd aan die trip, voelde wel dat het op de achtergrond bleef werken tot ik het zou loslaten (maar die vriend bleef er maar in zitten...). Je moet natuurlijk niet met de auto gaan rijden of zo...

 

Diegene die ik scheef heb zien gaan was door

a/ teveel zelfcontrole willen behouden, niet kunnen loslaten

b/ te hoge dosis + weinig/geen ervaring

c/ mixen (alcohol, wiet, andere)

 

Ik heb de indruk dat truffels een minder kleurrijke (maar daarom niet minder stevige) trip veroorzaken dan paddo's.

 

Warsawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reacties :wOOt ,

 

Met deze info moet ik toch wel goed voorbereid zijn op een mooie ervaring.

Ik laat snel weten hoe de trip gegaan is :wacko: :verrygood

Gr. CP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...