Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Geachte medekwekers,

 

Dit is mijn eerste binnenkweekje en met spijt loopt het niet zo vlot ;)

 

Soortje: white widow

Week Groei : 7

Men planten zijn +- 16 cm ;)

Zaaiing of stekje: zaad

Medium(aarde/mapito enz): plagron royalty mix

pH van het medium : 6.9 :lol:

EC van het medium : meet ik op het moment nog niet

Temperatuur : 25° met lamp aan en 25° lamp uit

Luchtvochtigheid : specifiek weet ik niet, werk met een verdampertje en veel bakjes water

Lamp: 600 watt hps sylvania en 30 watt grolux tl buis voor wat spectrum afwisseling

Lamp hoogte: 70cm

Tent: dr 120

Potmaat: 11 liter

Afvoer: actieve uitlaat ruck 125, passieve invoer

Water: in het begin kraanwater niet afgezuurd, nu sinds 4 dagen regenwater

Een week geleden had ik water verneveld over de planten, gevolg bladverbranding

Nu vernevel ik als licht juist uit is 1 x gewoon regenwater

Voeding: Hesi

Normaal eerste 6 weken geen voeding nodig, de man van de growshop rade me aan om toch deze samenstelling bij te geven, als een goeie huisvader voor me meisjes deed ik het maar:

 

1) wortelcomplex te geven tegen stress

2) supervit toe te voegen (booster)

3) power zyme: een enzymenextract voor een schoon en zuurstofrijk plantensubstraat.

Alles in de dosis gegeven zoals vermeld op kweekschema

Geef dit schema niet meer sinds 4 dagen

 

Bladeren: oude bladeren vergelen en nu zelfs de jonge ook + bruine eindpunten

 

Dus ik denk aan een overvoeding, verbranding van bladeren, te hoge ph en een ijzer te kort

voor het water af te zuren hem ik echt geen kaas gegeten, al veel gelezen ma durf het niet.

 

Nu enkele foto's

 

gallery_26161_10185_198168.jpg

gallery_26161_10185_172819.jpg

gallery_26161_10185_199825.jpg

gallery_26161_10185_50128.jpg

gallery_26161_10185_8189.jpg

gallery_26161_10185_281164.jpg

 

alvast bedankt een triest wietjeuh :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je durft je water niet af te zuren? omdat je geen ec meter hebt of?

 

volgens mij spelen er een paar dingen;

 

je zit nu in week 7, als jij je planten voed zoals je normaal in week 7 doet ben je zwaar aan het overvoeden en je gebruikt de verkeerde flesjes voor deze fase. plantjes van 7 weken oud zijn normaal al veel groter, dus kunnen ze ook die voeding aan, dus als jij een schema aanhoud die bijv bedoeld is voor een gemiddelde wietplant met een leven van 10 weken terwijl je plantje pas 16 cm hoog is, gaat het daar fout.

 

en je ph corrigeren/meten is wel makkelijk, maar dat geeft niet de problemen die jij hebt.

 

maar je plantjes zien er wel ernstig verbrand uit, wat normaal gesproken ook overvoeding betekend, wellicht staan ze daarbij ook nog te nat, je plantjes nemen als ze zo klein zijn amper water op, dus dan moet je echt voorzichtig aan doen met water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow man, je had je probleempje eiglk wel al wat vroeger kunnen melden ;)

Je hebt nu als ik het goed begrijp 18/6 met 600watt lamp voor 7 weken liggen verneuken, dat kan niet goed zijn voor je elektriciteits rekening, mits je geen opbrengst hebt... ik zou die plant gewoon ergens buiten zetten en opnieuw beginnen, na 3-4 weken groei kan je je uurschema wel op 12/12 zetten, en dan heb je toch al een vrij hoog plantje. En waarom zet je niet een paar plantjes meer? Dan heb je meer zekerheid dat het niet fout loopt

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk vooral te veel water,

hierdoor verstikken je wortels waardoor je plantje geen voeding meer op neemt.

Alle voeding die je geeft blijft nu gewoon achter in de aarde, met als gevolg dat als je

wortels eindelijk droog genoeg zijn je gelijk de plantjes overvoed met de voedingstoffen die

al in de grond zitten.

Ik had bij mijn kweek het zelfde probleem, kreeg toen ook een advies om opnieuw te beginnen ;)

 

Gelukkig kreeg ik hulp van het form en heb ik op advies van verschillende kwekers toch door gezet met mijn kweek

ook al levert het dan niet zo veel meer op.

Ik heb in de 2e periode van de kweek enorm veel geleerd van mijn plantjes en begrijp hierdoor nu ook mijn plantjes veel beter. ook in het begin als ze net boven de grond komen.

 

Mijn advies zou zijn toch door te zetten en even alleen water geven het liefst afgezuurd op 5,8 PH.

Laat je grond eerst droog trekken voor dat je weer watergeeft begin dan met 100 cc water per plant en controleer de droogte van je aarde. steek een vinger diep in de grond en het topje van je vinger moet net iets vochtig zijn (aarde vochtig) niet nat en niet droog. liever droog dan nat ;)

In het begin zullen de plantjes nog licht overvoeding hebben maar de kleur van de nieuwe bladeren zullen weer greon zijn. hou het nieuwe blad in de gaten en kijk goed of deze op een gegeven moment lichter word. als dit het geval is kan je heel voorzichtig weer gaan beginnen met voeden. je oude aangetaste bladeren wel even laten zitten de eerste week, je plantje heeft het al moeilijk genoeg.

 

Zit je al in de bloei?

 

Gr Rara

Als het echt om het geld gaat moet je overnieuw beginnen maar je mist een dot aan ervaring :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal, bedankt voor de snelle reactie;

 

@ amnees: ja, op het moment heb ik geen ec meter en afzuur materiaal heb ik ook niet, ik ga morgen kijken voor het materiaal online te bestellen. ik meet men vochtigheid met een vochtigheidsmetertje en deze geeft rond de 3 - 4 aan, het max op de meter is 10. maar ik ga zoals rara aangeeft alles met men vinger controleren.

 

@get in the ganjabus: ik heb 5 plantjes staan, maar dit is men eerste kweekje en wou niet geheel direct de tent vol zetten, tzal idd niet goed voor de rekening zijn, maarja...

 

@RaRaRawieowie: nee, het is helemaal niet voor het geld maar om er uiteindelijk een lekker rookje aan over te houden dus kga morgen een nieuw topic openen en de dames te laten afbloemen.

ik zit nog in de groei ;)

 

bedankt nog allemaal

 

wietjeuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is dat je kweekt op een royalty mix. Die is in principe bemest voor een complete cyclus .

Wil je gaan bemesten volgens het (standaard) voedings schema van je voedingslijn moet je gaan kweken op light mix.

Je hebt nu zwaar overbemest. De ph is nog nieteens het grote probleem.

En zet ook vooral je zaailingen niet rechtstreeks in die royalty mix maar laat ze eerst goed wortelen in stekgrond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey 2Tall

 

thnx voor de info nog! kga in het vervolg meer info navragen zodat ik deze problemen niet meer voor krijg.

niet alleen in de growshop want sommigen proberen je alleen maar wat aan te smeren en verder niet veel...

wil hier geen reactie mee uitlokken op de deftige shops!!!

 

kga de dames voortaan ook langer laten groeien in de light mix en dan naar de royalti mix.

want kheb nog een andere plant staan en daar heb ik de voeding destijds niet aan gegeven maar je ziet dat de grond op zich al zwaar bemest is, deze dame kreeg ook bruine bladpunten.

 

nu mss ff een foto hoe de plant er nu bijstaat verdere foto's staan in mijn album of in mijn indoorverslag:

 

http://www.wietforum.nl/1-ste-kweek-5-x-wh...dow-t70002.html

 

gallery_26161_10185_451831.jpg

 

grtz wietjeuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed topic dit!

 

Kweek ook op die royaltymix, en heb bij de eerste keer een wortelstimulator gegeven..

Maar nu ik dit lees/zie heb ik dat flesje en de groei- bloeivoeding meteen in de kast gezet :P

 

Dus de eerste 5/6 weken alleen maar afgezuurd water geven!

 

Handig zo'n forum..

 

En hoe doen ze het nu trouwens? wel benieuwd naar..

Edited by Sr. Smoke-A-lot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...