Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hoi,hoi

hier ben ik weer. :huh:

ben zo blij dat ik de dames zover gekregen heb.

wat denken jullie, hoe veel dagen hebben ze nog nodig.

Zij staan 6weken en 4dagen nu in de bloei en doen het (denk ik) goed. ;)

 

gallery_25962_9859_497681.jpg

 

verder weg:

gallery_25962_9859_417762.jpg

 

boven in de buds ziet het er zoals op foto1 te zien is uit, onder is nog niets verkleurd.

Oogsten of nog even wachten?

 

heb het schema gezien maar.....

 

gallery_25962_9859_10387.jpg

 

 

info:

1ste kweek

sativa 80% indica 20%

geen sea of green (volgende keer zeker :lol: )

Licht 150Watt HPS

LV tussen de 45% en 58%

Temp 21gr tot 25gr (kan niet hoger omdat er anders verbrandingen kunnen gebeuren, heb geen plaats meer om de lamp hoger te hangen)

 

ben gestopt met voeding, krijgen alleen nog maar regenwater ph= 6 tot 6,5

 

alvast bedankt voor jullie help ;)

 

doei doei

Beas ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat versta je onder 6 weken bloei? daadwerkelijke bloei of vanaf 12/12? zo te zien kunnen ze nog wel 2/3 weken en zou je dus te vroeg zijn met enkel water geven. daarnaast is het verschil in opbrengst als je nu gaat oogsten lang niet wat het had kunnen zijn. in het schema staat 7-8 weken bloei, en als je naar je plant kijkt en naar dat schema zou je nu in week 4-5 daadwerkelijke bloei zitten. dus vanaf dat je witte haartjes ziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeker nog een weekje of 2 voeding blijven geven en dan eventjes kijken hoe ver ze zijn

 

Mvg Otter

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 weken en 4 dagen bloei= 12/12onder bloeilamp

 

 

 

ok,ga ik met de voeding nog even door

 

voeding: 400ml per plant (200ml PK13/14 en 200ml bloom)van plagron

 

hoeveelheid kan veranderen maar altijd 50/50

 

bedankt jullie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke en je hebt waarschijnlijk niet het precieze moment van bloei over het hoofd gezien neem ik aan? want als je ze op 12/12 zet, dan kan het zomaar zijn dat ze pas na 2 weken gaan bloeien.

 

dus 6 weken en 4 dagen 12/12 kan nu 4 weken en 4 dagen bloei zijn. en ga er even vanuit dat je in week 8 bloei kunt oogsten, dan moeten ze dus nog 3,5 week bloeien, je planten zien er goed uit, blad is groen, nu is het de bedoeling dat je ze nog even lekker verwend met voeding en evt een bloeistimulator, zodat je over 1 tot 2 weken kunt gaan beginnen met afbouwen van voeding, tot 0(enkel afgezuurd kraanwater).

 

't is maar relatief die berekening van mij, dus je zult er iets onder of over zitten als ik het heb over "over nog 3,5 week bloei" heb. kan ook 2,5 week zijn, of 4,5 week. dat moet je zelf goed in de gaten houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nogal afhankelijk van welk soortje het is, maar ik zou zekers nog effe doorgaan

ze zien er trouwens erg mooi uit lekker wit en planten nog zeer vitaal.

 

@amnees

 

beetje off topic maar reken jij de bloei periode vanaf dat er bloemen in de plant komen?

Volgens mij als je dit met bijvoorbeeld pp doet dan kom je nooit uit....

 

groetjes rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites
oke en je hebt waarschijnlijk niet het precieze moment van bloei over het hoofd gezien neem ik aan? want als je ze op 12/12 zet, dan kan het zomaar zijn dat ze pas na 2 weken gaan bloeien.

 

dus 6 weken en 4 dagen 12/12 kan nu 4 weken en 4 dagen bloei zijn. en ga er even vanuit dat je in week 8 bloei kunt oogsten, dan moeten ze dus nog 3,5 week bloeien, je planten zien er goed uit, blad is groen, nu is het de bedoeling dat je ze nog even lekker verwend met voeding en evt een bloeistimulator, zodat je over 1 tot 2 weken kunt gaan beginnen met afbouwen van voeding, tot 0(enkel afgezuurd kraanwater).

 

't is maar relatief die berekening van mij, dus je zult er iets onder of over zitten als ik het heb over "over nog 3,5 week bloei" heb. kan ook 2,5 week zijn, of 4,5 week. dat moet je zelf goed in de gaten houden.

 

Pfff bepalen wanneer in bloei wordt net zo'n vage klus als uitrekenen hoeveel maanden je vrouw zwanger is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

super bedankt, ik zelf dacht nog aan een week maar ik hou ze scherp in de gaten ;)

 

het zijn er 4dames en gele grote bladeren heb ik ook maar dat's niet erg, heb ik gelezen omdat zij ook afbouwen etc.

 

ik laat jullie over een week weer een foto zien ;) als er niet iets gebeurd

 

wens jullie een super weekend en ueberhaupt lekker genieten

doe doe

Beas :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Beas

 

Laat ze maar eerst nog wat zwellen!! Als de vruchtzakjes mooi dik staan met wat meer bruine haren als dat je nu hebt!

Je zal ook wat meer gele bladeren tegekome tegen dan....

 

Grtzz...Phete

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tourtje, tja 't is een combi van biologie, scheikunde en wiskunde dat kweken. schrijf voor jezelf de belangrijke data op, dus stekken erin, dan 12/12, dan begin bloei, etc. dan kun je daar met je voeding rekening mee houden, en de volgende keer eventueel dagen aanpassen mocht het niet helemaal lekker gegaan zijn. (niet dat ik dat doe, maar heb de belangrijke data in m'n kop geprent zitten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo hier ben ik weer :wacko:

 

we zijn nu een week verder met verwennen en zwellen :verrygood

 

gallery_25962_9859_199842.jpg

 

gallery_25962_9859_376817.jpg

 

gallery_25962_9859_229753.jpg

 

oh, ik vind ze toch zooo mooi :wOOt

 

gallery_25962_9859_705639.jpg

 

bovenste heb ik getopt

 

gallery_25962_9859_83419.jpg

 

denk zelf nog aan een halve of week door te gaan met voeding en dan met alleen nog maar regenwater, dus spoelen.

 

hoe snel gaat het met het verkleuren van de trichomes?

gaat het in een keer heel snel of gewoon stilletjes zijn gang zoals nu?

de dames zijn 80% sativa.

7 weken en 4dagen in de bloei 12/12

 

groetjes Beas B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

JIj mag nog wel effe! Heb geduld dit zal beloond worden! Want jij bent hier toppen aan t kweken! Watvoor voeding gebruik je? :wOOt :verrygood

 

Gr Junk

Share this post


Link to post
Share on other sites

voeding is van plagron:

 

Terra Bloom 7,5ml op 1,5l regenwater

Pk 13- 14 4,5ml op1.5l regenwater en de hoeveelheid water altijd 50/50 (300ml= 150 bloom/150 PK)

 

hoeveel gieten zie ik ieder dag opnieuw, ligt ook aan het weer zon of regen en aan de LV gaat het boven de 56% minder of helemaal niet, is dan afhankelijk hoe de bodem (medium) zich aan voelt.

 

heb in het begin er bijna moeras planten van gemaakt lol

 

Beas

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic, groeien je toppen nu gewoon in je kap of is dat gezichtsbedrog, ontopic, 1 week voeding afbouwen en dan stoppen met voeding lijkt me wel verstand ja, zeker niet korter, de verkleuring van de haartjes is niet helemaal met zekerheid te zeggen hoe snel dit gaat, als ze stressen zijn binnen een paar dagen alle haren bruin, als ze gewoon normaal afbloeien zul je zien dat er in 2 a 3 weken tijd steeds meer haren bruin beginnen te worden totdat bijna alles bruin is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze groeien tegen de kap aan geen gezichtsbedrog.

 

heb niet meer plaats en ze zijn groter dan verwacht geworden.

 

Bedankt voor het erdoor lijden :verrygood

 

stressen zou ik ze zeker niet, gewoon rustig doorgaan op hun tijden :wOOt

 

Beas :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe ver zitten ze dan precies van de lamp af? in theorie zouden ze moeten gaan verbranden maar zie dat alle haartjes nog fier overeind staan.. beetje vreemd. je kunt ze altijd nog ff ombuigen, of gewoon ff "sturen" dat ze niet in je lamp gaan zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 2 termometers, een hangt in de schaduw en is mijn "werkwaarde", het ander hangt boven bij de buds en laat de ven harder draaien als het te warm wordt.

 

dus ik heb dan super onderdruk in de kast, lol

tot nu toe gaat het goed :verrygood

 

binden: kan alleen nog naast de kap maar krijgen ze daar niet te weinig licht?

 

Beas

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh zie 150 watt lamp staan, vond het al vreemd, bij een 600 watt lamp hoef je dit niet te proberen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi en hallo,

weer een week verder :)

 

denk dat het nu nog maar "dag tot dag werk" is :)

 

gallery_25962_9859_454139.jpg

 

gallery_25962_9859_397882.jpg

 

gallery_25962_9859_314914.jpg

 

ben zo blij lol :) :) :P

( ben nu een week aan het spoelen)

 

gr Beas

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk als ik zo kijk dat je wel moet stoppen met voeding nu

 

lekker een weekje gewoon water geven om de voeding weg te spoelen

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even 2 afstandsfotos

 

gallery_25962_9859_370309.jpg

 

gallery_25962_9859_18920.jpg

 

echt nog één week?

is 80% sativa

 

gr Beas :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ze nog wel 1 week mogen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

K zou t eerder een paar dagen aankijjken..

 

gr junk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als Nederland morgen wint dan de schaar erin :)

Je kan eigenlijk nu wel oogsten.

 

Canab

Share this post


Link to post
Share on other sites

als iik me ook even in je oogst moment mag mengen ..:)

 

 

 

ik zeg , nog deze week zeker doorgaan met voeding geven.. en volgende week pas gaan spoelen weer .

 

 

anders haal je echt je eind gewicht met de helft naar beneden , als je Nu al zou oogsten.. ..

 

laten staan nog zeker 2 weken

 

je haren zijn nog voor meer dan 50 % wit

 

en je thc is nog helemaal helder man ..

 

 

:)

.. veel succes nog , maar ik zou ze nog lekker laten staan , en tot het uiterste laten zwellen ,

 

je heb super mooie planten staan en het zou zo zonde zijn als je een week of 2 te vroeg oogst ..:P

 

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...