Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Argulas

Bladproblemen bij jonge Super Lemon Haze

Recommended Posts

Hey! Het is al even geleden dat ik nog actief ben geweest op dit forum, vooral wegens tijdsgebrek.

Dit jaar zou ik graag terug eens een echt succesvolle kweek willen oogsten, en heb dan ook een leuk soortje gekozen, namelijk de Super Lemon Haze, feminized.

Nu, het plantje is amper 3 weken oud, en het heeft al bladproblemen.

 

Hier de details en fotos!

 

Buitenkweek

 

Soortje: Super Lemon Haze, Feminized

Stek of Zaaiing: Zaden

Aantal weken oud: Iets langer dan 3 weken

Meet je de pH: nee, geen meter.

Zo ja wat is de pH: /

EC: /

Veel water gegeven of weinig: Normaal naar mijn weten. (ik zit spijtiggenoeg niet elke dag bij men planten, aangezien ik op kot zit. Maar er wordt voor gezorgd.

Andere bijzonderheden: Sinds Woensdag 19/05 verpot en naar buiten geplaatst. Sinds dan is het erger gerworden (bij de witte bladverkleuring).

 

Plant 1: Witte bladverkleuring vanaf de punten, en nu ook bladeren op de volgende vertakking.

gallery_7688_10149_43475.jpg

gallery_7688_10149_120874.jpg

 

Ik denk Stikstof tekort? Hoe los ik dit het beste op?

 

Plant 2: Prille neerwaartse krulling bij de bovenste bladeren.

Hier heb ik nog geen deftige foto's van maar ik denk dat je het wel goed kunt inbeelden. Niets van gevonden, enkel over opwaartse krulling..

Misschien door wartme?

 

Plant 3: Niets echt erg, mar vroeg het me af. De kleur van dit plantje is naar de lichtere kant in vergelijking met de andere.

 

Algemene vraag: Wanneer beginnen met groeivoeding geven?

 

Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele reactie! Ik hoop dat ik geholpen kan worden, zeker met de eerste plant, aangezien die precies wel potentieel heeft!

Als er nog vragen zijn, vraag maar!

 

Peace!

Argulas

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Potgrond voor Geraniums en andere zomerbloeiers' die genoeg voedingsstoffen bevat voor 6 weken en het water optimaal vasthoud voor minder gietbeurten, zo zegt de verpakking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey argulas ,

 

ik heb zelf ook een aantal SLH fem. dames staan en ik heb de indruk dat de dames erg gevoelig zijn met voeding.

het zou kunnen dat je grond iets meer voeding bevat dan ze lekker vinden op t moment.

en ook ik had in t begin die krul waar je over spreekt (mss iets in de strain ?)

ben toen ph gaan meten en reguleren en het krullen is toen volledig verdwenen. (planten 4 weken oud)

 

ik ben verder ook geen expert of zo maar mss kun je hier iets mee ;)

 

succes in ieder geval :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

te nat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties!

 

Minder water geven en gewoon afwachten dus?

Denkt de rest hier ook zo over, of zijn er nog andere meningen? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep te nat heb ik ook de kleur zall wss niet meer weggaan maar als je gaat minderen met water krijg je weer allemaal groene blaadjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...