Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Advanced Nutrients stimulatoren

Recommended Posts

Voedingstesten zijn altijd moeilijk, maar Advanced Nutrients kwam met een ideetje om een aantal stimulatoren te laten testen. Eigenlijk is het heel eenvoudig: gebruik je eigen vertrouwde voeding maar gebruik deze producten erbij! Eigenlijk zijn we dus op zoek naar leden die niet te exotisch kweken (qua voeding) met iedere keer hetzelfde recept dus daar ervaring mee hebben, en die manier wat willen tunen met stimulatoren.

 

Advanced Nutrients stelt het volgende ter beschikking: 5x Piranha(mycorrhiza en trichoderma voor een gezonde bodem en symbiose met het wortelstelsel) 5x 1l Bud Candy (plant, smaak, geur, trichomestimulator) en 5x 250 ml Bud Ignitor (bloeistimulator).

 

Deze test is wederom voor ieder lid dat een afgerond verslag op Wietforum heeft (heb je dat nog niet? Goeie reden om snel te beginnen ;)) en liefst wat langer ervaring met de voeding die hij nu gebruikt. Je mag één, twee of drie producten tegelijk testen, maar dan wel graag ten opzichte van de manier waarop je normaal voedt, zodat we ook daadwerkelijk het verschil kunnen zien.

 

TwinDaddy zal hier uiteraard nog wat uitgebreider op in gaan en de producten nog nader aan jullie toelichten, verder natuurlijk alle info op http://www.advancednutrients.nl.

 

Doe een voorstel en de producten zijn voor jou, een verslag is uiteraard wel je tegenprestatie.

 

Met dank aan advanced nutrients en Twindaddy :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Whazzup en Twindaddy (op de achtergrond ;) )

 

Lijkt mij erg leuk om deze test te doen, maar wat mij eerlijk gezegd nog leuker lijkt is om er een dubbeltest van te maken :P

Ik heb hier liggen van Humboldt: Bloom, deuce deuce, honeyes en mico maximum.

Wat mij dus echt leuk lijkt is om de organische lijn van Humboldt die tov Advanced te gaan testen...

En dacht ik dan 4x een 11 ltr pot te zetten met 2x Humboldt en 2x advanced, dus maw een dubbele US test :lol:

Laat maar horen wat jullie daarvan vinden, mvg B

 

ps: ik weet dat t dan een compleet andere test word als wat je hierboven bedoeld, maar ik vraag me af wie er nou beter is van de twee voedingslijnen...

Ik ben wat dat betreft erg objectief en eerlijk over beide producten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, da's een andere test smokey, wellicht wel leuk maar dit is het aanbod momenteel, laten we daar eerst even op concentreren. Vergelijkende voedingstests hebben we met AN ook al een paar keer gedaan evenals humboldt tests. Deze test heeft een ander doel: stimulatoren van een ander merk (AN) bij je huidige standaard voeding.

 

Piranha ben ik zelf overigens ook goed over te spreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel leuke test,

 

Jammer ga net pas mijn outdoor verslagje starten

 

Met mijn eigen testje ROYALTY MIX Plagron KILO MIX atami en SPECIAL MIX goldlabel vette bemeste aarde.

 

Zou mooi zijn om te testen zonder basic A+B voeding maar alleen de AN stimulatoren.

 

Of gaat dit niet werken en zou je toch een basis A+B voeding nodig hebben bij deze mixen?

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke test!

Ik gebruik nu Bac schimmels en zou mijn volgende ronde Piranha kunnen gebruiken,i.p.v. Carboload kan ik Bud Candy gebruiken.

Als Bud Ignitor organisch is(het lijkt van wel op de site van AN),dan kan ik dat ook de eerste twee weken bloei gebruiken.

 

Ik kweek zoveel mogelijk organisch,met Lightmix,wormenmest,buffertabs,schimmels en bacto,en organische stimulatoren zoals Gold Label bio wortel stimulator en Batbooster.

Heb al een aantal kweekverslagen waar meer info te vinden is.

 

Ongeveer medio Augustus kan ik beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De extra info over de producten.

 

PIRANHA

 

Advanced Nutrients Piranha Beneficial Fungi is een perfecte aanvulling op Advanced Nutrients Voodoo Juice. Terwijl Voodoo Juice de wortelzone koloniseert met nuttige bacteriën, koloniseert Piranha de wortelzone met 24 nuttige schimmels. Deze schimmels bevatten 8 soorten trichodermia en 16 soorten endo- en ectomycorrhiza. Trichodermia zijn zeer agressieve kolonisatoren die de wortelmassa vergroten en buitengewoon effectief zijn tegen wortelrot, pythium en phytophtora. De mycorrhiza schimmels scheiden krachtige chemicaliën uit die minerale voedingsstoffen oplossen, water absorberen en de werking van ziekteverwekkers in de bodem vertragen. Ook binden zij gronddeeltjes zodat deze een doorlaatbare structuur vormen. Mycorrhiza kunnen het oppervlakte van de wortelmassa doen toenemen met 700%. Zowel de plant als de schimmels hebben baat bij deze symbiotische relatie. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat de opname van voedingsstoffen en water door planten toeneemt en dat de weerstand tegen een breed scala aan bodemziektes en extreme omstandigheden wordt vergroot. Planten groeien uitbundiger en behoeven minder intensieve verzorging.

 

Bud Candy en Bud Ignitor komen morgen,die staan namelijk op mijn andere computer.

 

Whazzup alvast bedankt.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bud Ignitor is echt een knaller, en de bud candy ruikt net als limonade is van bessen etc gemaakt, heb het net een ronde getest geeft zeker een betere smaak maar was niet een heel groot verschil, maar kweek ook altijd bio.

 

Denk dat het heel goed is voor alle hydro en coco growers, zal zeker hun product smakelijker maken.

 

Kweek al jaren met hun producten als extra op mijn basis van canna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil me graag aanmelden.

 

Ik ben begonnen met de kweek (2 jaar geleden) binnen met de standaard producten van Canna. Het enige wat ik heb gebruikt is wortelstimulator, bloei en groei voeding en wat PK. Ik heb nog nooit schimmels of met een bloei stimulator gewerkt. Mijn resultaten zijn niet heel fantastisch geweest, tussen de 0,2 en 0,7 gram per watt. En de laatste 2 rondes rond de 0,6 gram per watt.

 

Ik ben heel erg benieuwd wat schimmels en een bloeistimulator voor verschil zouden kunnen zorgen.

 

Ik heb momenteel nog Killingfields in mijn hok staan maar die zijn in week 8 beland. Dus over een niet zo lange tijd begin ik weer een nieuwe ronde. Ik heb de zaden vandaag binnen gekregen, het wordt Hercules van Sannie. SCROG met 5 planten onder 1x 600W of 2x 400W. Daar ben ik nog niet helemaal uit.

 

Mijn bedoeling is dus gewoon de Canna lijn gebruiken in samenwerking met de Advanced nutrients stimulatoren. Van mijn laatste rondes heb ik geen verslag gemaakt hier, maar ooit wel wat verslagen gemaakt in mijn begin periode. Ik was toch al van plan om een nieuwe camera te gaan kopen, die kan ik dan mooi gebruiken.

 

Ik hoor het wel.

 

 

 

Johnny ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Johnny sack: Schimmels heb je nodig voor een bodemleven en dus biologsich kweken....

En met Canna ben je mineraal bezig en volgens mij gaat dat niet samen met biologisch kweken ;)

 

@Twindaddy: Of zit ik er naast???

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADVANCE RULES ;)

 

1e kweek bijna klaar en zullen nog vele volgen met advance

 

greetzzz st0ny

Share this post


Link to post
Share on other sites

leden die niet te exotisch voeden!?!

 

ik heb rhizotonic, canna vega en uhm canna flores ennum dat was het eigenlijk wel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Johnny sack: Schimmels heb je nodig voor een bodemleven en dus biologsich kweken....

En met Canna ben je mineraal bezig en volgens mij gaat dat niet samen met biologisch kweken :wOOt

 

@Twindaddy: Of zit ik er naast???

 

Gr B

 

Daar heb ik niet over na gedacht en zou het ook niet weten.

Twindaddy misschien kun jij ons verlichten over dit onderwerp. :wacko:

 

 

 

Johhny :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het bodemleven kan gewoon tegen mineraal kweken tot een ec van 1,5.

Bij het bereiken van waardes daarboven zal het bodemleven afsterven.

Als je biomineraal voeding geeft in niet te hoge doseringen zal je bodemleven gewoon meehelpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De langverwachte info.Heb het erg druk gehad(wat alleen maar positief is) en zodoende duurde het wat langer.Ook de foto's lieten even op zich wachten vanwege het bouwen van onze nieuwe site(bijna af).Maar dan de info met plaatjes :wacko:

 

gallery_12558_6977_15532.jpg

 

Bud Candy

Bud Candy is de enige 100% biologische bloembooster dat smaak, geur, omvang en waarde van uw gewas verbeterd. Je krijgt twee producten in een met Bud Candy. Het geeft je alles wat er in Sweet Leaf en CarboLoad zit, maar het geeft je ook veel meer, en op een gemakkelijke manier te gebruiken. Bud Candy loont na de oogst, want het materiaal dat cuurt beter, smaakt beter afgewerkt, en is bestand tegen opslag ziekten. Het slaat specifieke biologische ingrediënten in uw geoogst materiaal, zodat uw bloemen beter curen, beter smaken, en langer frisser blijven. Bud Candy helpt uw geoogst materiaal weerstaan tegen over-droogheid, en microben die je geoogste materiaal kunnen aanvallen en beschadigingen veroorzaken of onveilig zijn voor u en uw vrienden te consumeren. Uit testen blijkt dat de gewassen met Bud Candy een hogere kwaliteit en een langere houdbaarheid hebben. Tot 40% langer in sommige gevallen.

 

gallery_12558_6977_12452.jpg

 

Bud Ignitor

Gewassen komen sneller tot bloei en produceren meer knoppen waar u bijstaat. Gebruik Bud Ignitor ten behoeve van een efficiëntere bloeiperiode en u zult zien: een groot aantal extra knoppen ontluikt – en bovendien eerder – en er ontstaat een grotere hoeveelheid bloemen per cm stengel. Bud Ignitor bevat precies de juiste verhoudingen fosfor, kalium en andere ingrediënten. Dit maakt het mogelijk de oogst te versnellen en het volume ervan te verhogen, wat frequentere en grotere opbrengsten per jaar garandeert!

 

gallery_12558_6977_49165.jpg

 

Piranha - Benificial Fungi

Advanced Nutrient's Beneficial Fungi is een perfecte aanvulling op Voodoo Juice. Terwijl Voodoo Juice de wortelzone koloniseert met nuttige bacteriën, koloniseert Piranha de wortelzone met 24 nuttige schimmels. Deze schimmels bevatten 8 soorten trichodermia en 16 soorten endo- en ectomycorrhiza. Trichodermia zijn zeer agressieve kolonisatoren die de wortelmassa vergroten en buitengewoon effectief zijn tegen wortelrot, pythium en phytophtora. De mycorrhiza schimmels scheiden krachtige chemicaliën uit die minerale voedingsstoffen oplossen, water absorberen en de werking van ziekteverwekkers in de bodem vertragen. Ook binden zij gronddeeltjes zodat deze een doorlaatbare structuur vormen. Mycorrhiza kunnen het oppervlakte van de wortelmassa doen toenemen met 700%. Zowel de plant als de schimmels hebben baat bij deze symbiotische relatie. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat de opname van voedingsstoffen en water door planten toeneemt en dat de weerstand tegen een breed scala aan bodemziektes en extreme omstandigheden wordt vergroot. Planten groeien uitbundiger en behoeven minder intensieve verzorging. Het mycorrhiza netwerk is het originele world wide web.

 

 

Ik heb nog een mooie foto van me eigen Piranha test,die komt snel(zodra ik heb uitgevonden hoe ik hem van gsm op pc krijg :wOOt ).Ook de Bud Ignitor heb ik laten testen voor ik er echt mee ging promoten.Ik kon maar 1 nadeel zien,de oppervlakte was te klein voor al die grote toppen.Echt bizar.Bud Candy bestaat ondertussen enkele maandjes.De voordelen van suikers/koolhydraten toevoegen is al bekend.Het maakt je toppen echt wit.Wat de Carboload al deed,doet Bud Candy ook,alleen heeft het ook nog de positieve suikers die de plant in vegatieve fase extra kan gebruiken.

 

@Johnny sack

 

Volgens mij is Canna terra een 1component en zal de ec niet super hoog gooien.Vooral in de eerste weken groei geef je niks en dan is de Piranha het best tot ze recht.Mij lijkt de combinatie Canna met onze toevoegingen geen probleem.Voor zoiets is deze test zelfs opgezet.

 

@doc

 

Bedankt voor beantwoorden.Jou zie ik de 25ste onder het genot van een sshdc :verrygood

 

Hopelijk heb ik iedereen voldoende ingelicht tot dus ver.Mochten er verdere vragen zijn kunnnen ze gesteld worden via dit topic of PM.Komende weekjes hoop ik meer tijd te hebben voor het forum,daar ook de meeting nadert(en het highlife feest B):D:D).

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vandaag bij me GS een gratis monster meegekregen van die Budcandy, zal bij de volgende kweek het toe gaan voegen.

Ben benieuwd, :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@twindaddy en Doc

 

Bedankt voor jullie antwoord, duidelijk nu. Die beschrijvingen zijn zeer interessant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik al Bud candy gebruik,en ik vandaag mijn spullen voor de volgende ronde heb aangeschaft,en later ook nog Humboldt honey es ga uitproberen wordt dit gewoon teveel.

Ik wil teveel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste 2 tester zijn bekend.Jhonny Sack en Babylonboy veel plezier.De pakketjes zullen deze week voor de deur staan.

 

Nog 3testers gezocht.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze Twindaddy, Advanced Nutrients en whazzup :

 

Bedankt! ;)

 

=PS= KPN is KUT :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

eventueel wil ik me aanmelden voor deze test, momenteel wordt er weer een hok gerund die gister is begonnen op 12/12

 

met 3x 600 adjust a wings a 60 sletjes :rolleyes:

 

voedings spulletjes die aanwezig zijn

 

bac pvp

bac rootstimu

 

hypro terra

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou deze graag willen testen, gebruik nu bio bizz groei en bloei en van canna pk 13/14

ik gebruik nu ook buffertabletten van sannie maar dit klinkt allemaal zeer goed, en ook nog biologisch :rolleyes:

de zaden zijn al aan het ontkiemen en gaan na het voorgroeien buiten naar binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het topic nog eens goed doorgelezen en toch nog een vraagje.

kan je de voeding gebruiken zonder ph en ec te meten?

dit omdat ik geen meters heb, en dus niet kan meten :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi cannabizznis

 

Voor deze producten hoef je idd geen ph en ec te meten.Het zal weinig of geen veranderingen hebben ervoor.Wat mij betreft mag jij nummer 3 worden,al zal de Piranha wat lastiger worden om te teste voor je ivm het lange voorgroeien buiten.Misschien dat je daarvoor wat stekjes kan maken ofzo.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het mag testen wil ik het voorgroeien ook wel zo kort mogelijk houden :vape:

ik zou dan buiten voorgroeien tot de temperatuur binnen beter is, het gaat nu ook wel als ik s'nachts de lamp aan hou maar dan loopt het soms toch op tot de 30+

heb nu wel een dimmable evsa dus zou evt kunnen gaan dimmen naar de 200 w scheelde bij het testdraaien toch paar graden..

stekjes maken zou ook kunnen maar dit is me nog niet gelukt en durf ik niet zeker te zeggen dat het nu wel lukt :wacko:

had eerst een potje stekpoeder gehaalt, en toen zag ik hier dat je dat alleen voor houtachtige soorten kan gebruiken... heb ik maar wat stekgel gehaald, ook 1 poging mee gedaan die niet lukte :icecream:

verhoogd de piranha de kans op slagen omdat er schimmels inzitten? zoja lijkt het me wel leuk om te proberen.

gr cannabiz

Share this post


Link to post
Share on other sites

cannabis is een houtachtige plant volgens mij overigens. Niet alleen bomen zijn houtachtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...