Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Greenfinger

Wortel stimulators en EC

Recommended Posts

Na lange tijd toch maar weer eens van me laten horen.

Een tijd geleden had ik een bericht over regenwater, en dat een wortelstimulator de EC omhoog zou brengen, en daar werd hartelijk om gelachen, mischien ook wel terecht, zou het niet zijn, dat na meting , me toch wel dingen opgevallen zijn.

Ik heb 1 liter regenwater, met een EC van 0.2 en een PH van 6.1 , genomen , en daar 10 cc van drie verschillende wortelstimulatoren bijgevoegt, waarvan hier de resultaten.

1 Liter Regenwater + 10 cc BCuzz Wortelstimulator ; EC 0.19 PH 5.5 . is vrijwel gelijk.

,, ,, ,,,, ,, ,,,,,,,,,,, Roots 2 van BIO Nova ; EC 0.7 PH 5.3 Is EC 0.5 Hoger.

,, ,, ,,, ,, ,, ,,, ,,, ,, Rhizotonic EC 0.5 Is gelijk PH 10.6 wat PH betreft, verassend,

De DOSERINGEN op de verpakking zijn:

BCuzz Wortelstimulator 1ml per liter.

Roots 2 van Bio Nova 10 ml per liter.

Rhizotonic 0.4 ml per liter

Het zijn natuurlijk waarden die te verwaarlozen zijn, behalve de PH waarden Van Rhizotonic dan , Wat maar weer bewijst . Meten is weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaag zeg! Terwijl Canna volgens mij adviseert om niets bij te geven zolang je Rhizotonic geeft omdat Rhizotonic zelf PH 5,8 zou zijn. Of omdat Rhizotonic bij een PH van 5,8 het best zou werken. Een van de twee dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of omdat Rhizotonic bij een PH van 5,8 het best zou werken

 

Dit staat tenminste op de verpakking, maar eerlijk gezegd blijf ik het toevoegen van wortelstimulatoren bij grond kweken overbodig vinden. Het wortelgestel ontwikkelt zich ook prima zonder deze toeters en bellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja.... dat kan :D Ik vind het wel lekker om een beetje te klooien :)

 

Maar ff waar het om gaat... die PH is wel extreem zeg. Wat een schril contrast met wat Canna erover zegt dan! Waar halen ze die 5,8 vandaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

op hydro gebruikt men een ph van5.8 :idea: 6.5 is voor aarde :wink: hex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahhh dan bedoeld Canna dat je de Rhizotonic moet afzuren voor Hydro waarschijnlijk :) Ikke begrijpen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

Heb het zelf ook nog even gemeten en bij mij kwam de ph bij gebruik van rhizotonic ook op bijna 10 !!! uit.

Gelijk ff mailtje gestuurd naar Canna of dit klopt, antwoord kort samengevat: ja dit klopt je moet altijd afzuren !!!, fijn dat dit ook op het flesje staat :? :D

 

Groeten Harry

 

ps: Ben me laatste kweekje nu begonnen met BCuzz wortelstimulator, dat bevalt me tot nu toe zeker!!! zo goed, heb het idee dat de steks veel makkelijker aangeslagen zijn, plus als je het omrekent is rhizotonic (4ml p/liter) ook nog eens 4x zo duur als bv BCuzz (1ml p/liter) omdat de aanschafprijs nagenoeg gelijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...