Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mooiweer

Speuren naar hennep in Almere

Recommended Posts

Almere -

 

Een woning in de Strijkmolenstraat in Buiten staat bomvol met zevenhonderd hennepplanten.

 

Bijna wekelijks trekt het regionale team hennepaanpak er op uit in Almere om hennepkwekerijen te ontmantelen.

Afgelopen dinsdag was het raak op maar liefst drie adressen in de stad.

Met tien man, onder wie een brigadier, een slotenmaker, een elektromonteur van Liander en vijf man van ruimingbedrijf Boogaard, trekken de rechercheurs Dennis Spaanstra en Felix Oskam er op uit in de stad. Op zoek naar hennepkwekerijen.

 

,,Politie!'', roept Spaanstra door de brievenbus van de woning in de Kruidnagelstraat terwijl zijn collega Oskam nog maar eens op de bel drukt. ,,Niemand thuis'', stelt Oskam vast en roept slotenmaker Mark Löwenberg erbij.

Die heeft de deur binnen vijf minuten ontgrendeld waarna de rechercheurs het huis binnen gaan.

 

Hij is niet thuis hoor, vertelt een buurtbewoner die door al het rumoer naar buiten is gekomen.

Hij komt hier niet vaak, misschien één keer in de week en dan groet hij me altijd heel vriendelijk.

Dat het niet helemaal klopte had ik ook wel in de gaten. Ja, ik rook wel eens wat.

Vooral als ze de plantjes aan het rooien waren. Maar verder had ik eigenlijk nooit last van hem.

 

Vlagen wietlucht komen uit het huis terwijl Oskam en Spaanstra de woning checken om te kijken of alles veilig is.

Op zolder is het bingo: tientallen lege potten en plantenresten verraden dat er een paar weken geleden is geoogst.

Er moet altijd sprake zijn van aanwezige planten of plantenresten'', vertelt Oskam. ,,Anders kunnen we niets doen.

Ook al staat een huis vol met apparatuur en wijst alles er op dat er bijvoorbeeld de volgende dag plantjes komen, dan nog mogen we niets. Het voorbereiden van kwekerijen is namelijk niet strafbaar.''

 

Een inval op verdenking van hennepkweken gebeurt niet zomaar benadrukt Oskam.

Het is niet zo dat we na een melding direct voor de deur staan. De meeste meldingen komen bij ons binnen via 'meld misdaad anoniem'.

Vervolgens gaan we grondig op onderzoek uit, doen we warmtemetingen en gebruiken de cannabis sniffer, een apparaatje dat hennep op afstand 'ruikt'. Daarnaast wijzen dichte jaloezieën, condens op de ramen, en een open raam ook vaak op een kwekerij.''

 

Nadat de rechercheurs foto's maken in het verlaten huis en de boel inventariseren is de beurt aan de monteur van Liander.

Die constateert dat er sprake is van fraude en sluit de stroom zorgvuldig af.

Pas dan komen de mannen van het ruimingsbedrijf in actie om de kwekerij op te doeken.

 

We zijn meestal wel zo'n twee uur bezig op locatie'', vertelt Oskam.

De meeste kwekerijen zijn te vinden in woonhuizen, waar we soms wel zevenhonderd planten weghalen.

Hoeveel plantjes er in een huis staan hangt er van af, soms staat het hele huis vol en soms zijn het zoals nu een tiental.

 

Maar ook al staat er één plant in de vensterbank, dan nog halen we 'm weg. Het mag officieel namelijk niet.

Al heeft Justitie dan wel weer besloten dat als je vijf planten of minder hebt je geen straf krijgt en de planten bij vondst worden vernietigd.

 

Maar als je een beetje groene vingers hebt en het goed doet, haal je van vijf planten al snel een halve tot een hele kilo per oogst en kan je vijf keer per jaar oogsten.

Met de huidige vraagprijs van 3400 euro per kilo kom je al op zo'n twintigduizend euro netto per jaar. Een aardig bedrag.

 

Na de ontruiming in de Kruidenwijk was het nog eens twee keer raak in Almere Buiten.

Daar is het de laatste tijd erg 'druk' volgens Oskam.

Het minste komen we in Haven, gevolgd door Almere Stad Oost, Almere Stad West en tenslotte dus in Buiten.

Een exacte verklaring hebben we daar niet voor, maar feit is dat daar over het algemeen toch meer mensen wonen met allerlei financiële moeilijkheden.''

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ook al staat er één plant in de vensterbank, dan nog halen we 'm weg. Het mag officieel namelijk niet.

 

 

 

mag niet mag niet mag niet mag niet mag niet mag niet ik KOTS over iedereen die ook vind dat zelfs 1 plantje op een vensterbank niet mag. of het je nou opgedragen word of dat het je eigen mening is. FUCK heel dit kutsysteem, wat een fucking miereneukers!!!!

 

ik heb dan iets meer staan, maar als ik echt maar 1 plantje had staan en een agent wilde die weghalen dan had ík HEM ontruimd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote praat weer, je kan ook blij zijn dat ze alleen je plantje mee nemen en je niet meteen 10 jaar de cel in kunnen donderen of erger, zoals bvb in china of andere vage landen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is zowiezo van de zotte dat het verboden is om een zaadje van een bepaald plantje op te laten groeien.. :lol: ;) :D :P :P :) ;)

waar ben je dan als justie en politie mee bezig , als je al 1 plantje zou `ontruimen/vernietigen`

 

dan ben je dus als jusitie en politie echt niet goed bezig..

 

k zou wel eens willen weten wat die agent denkt en savond`s thuis zegt , als hij 1 plantje bij iemand uit de venterbank heeft gehaald.. ;) :D :D :D

en de tijd is er helemaal niet meer naar om die plant te verbieden , we moeten met zn allen meer aan het milieu denken en groener gaan denken , en daar past hennep en cannabis prima bij

..

Kijk naar amerika , en dan voornamelijk californie.. waar . medische mariuhana zo goed als legaal is.. .

en ja dat medische kan ik me bij bepaalde soorten goed voorstellen , maar wiet is wiet.....

zijn en blijven de bloemetjes van de vrouwelijke hennep plant,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb toch niks met andere landen te schaften, DIT IS NEDERLAND! je weet toch NEDERWIET, je hebt in Nederland klompen, tulpen, kaas EN wiet. daar staan we om bekend in andere landen, maar dat beeld probeert de nederlandse overheid helemaal weg te vagen, en waarom? omdat er een stelletje miereneukers in het kabinet zitten die het niet leuk vinden als iemand 1 plant in de vensterbank heeft waar diegene tijd en liefde in stopt om er zo een leuk rokertje aan over te houden voor op een zwoele zaterdag avond. dat gaat er niet in bij leden van het kabinet, je zuipt maar een pilsje als je wilt ontspannen! daar betaal je tenminste belasting over!

 

en het is nog erg ook dat mensen als BaLZa nu al zo praten, alsof we moeten juichen dat we met 1 plantje niet 10 jaar de cel in gaan.

 

dat is hetzelfde als tegen iemand die met een gebroken rib in het ziekenhuis ligt zeggen dat ie blij moet zijn omdat ie ook z'n benen, armen, hoofd en buik had kunnen verliezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amnees

 

PRECIES

dat gezeik over een plantje, wat oorspronkelijk uit de natuur komt,

 

EN wat helemaal door geen 1 mens op deze planeet , verboden kan worden ,

gewoon weg om dat geen 1 mens het recht heeft om iets wat op deze planeet groeit en bloeit, kan verbieden.. het is er toch en heeft goede eigenschappen en dan bedoel ik zeker niet alleen het roken ervan .. denk aan industriele hennep.. , dat heeft zo veel voordelen.

wanneer gaan we dat

en dan voornamelijk onze fijne overheden dat nou eens inzien ..

:lol: ;) :D :P :P :) ;)

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja jongens ik ben het helemaal met jullie eens.

 

 

Maar agenten doen ook maar hun werk, denk je nou echt dat hun zitten te wachten om 1 plantje ergens weg te halen?

Als hun melding van overlast krijgen dan moeten ze wel. Het is de politiek waar je moet wezen of wat dichterbij het OM.

 

Helaas zijn er ook mensen actief die het niet zo voor hebben met ons geliefde plantje maar keihard geld willen verdienen en schijt hebben aan de omgeving en aan veiligheid. Ze schieten elkaar gewoon maar dood met een machine geweer zoals in dat hele A73 verhaal.

 

 

 

Dat soort figuren hebben voor de huidige situatie gezorgd, het negatieve beeld rond het kweken van ons plantje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar daar gaat de hele discussie niet over, ik heb het over 1 plantje in de vensterbank, of zouden die ook met ripdeals te maken kunnen krijgen? of brandgevaar? of overlast voor de beurt? of geld-wit-was-praktijken?

 

en zoals ik al zeg:

 

mag niet mag niet mag niet mag niet mag niet mag niet ik KOTS over iedereen die ook vind dat zelfs 1 plantje op een vensterbank niet mag. of het je nou opgedragen word of dat het je eigen mening is.

 

die agent hoeft echt niet perse dat plantje weg te halen, maar die kiest er zelf voor om zo'n zielig plantje weg te halen, hij kan er ook overheen kijken omdat het totaal niets voorsteld. als je echt van mening bent dat jij als agent die moet vechten voor respect en aanzicht, 1 plantje van de vensterbank af haalt, dan is ALLE respect en aanzicht zoiezo verdwenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap je standpunt en je standvastigheid maar je moet wel realistisch blijven.

 

 

Natuurlijk heeft de discussie rond ripdeals liquidaties en zware criminaliteit hier mee te maken. Waarom denk je dat die agenten opdracht om zelfs 1 plantje weg te halen? Omdat de gewone burger dat soort toestanden alleen maar zien en niet wij hobby kwekers. Je kunt er niet om heen draaien dat zware criminaliteit veel voorkomt in onze branche. Check de nieuwsselectie hier maar.

 

 

Of denk je serieus dat wij hobby kwekers in de meerderheid zijn?!

 

 

Ik heb respect voor iedereen die hard werkt en brood op de plank brengt voor zijn familie. Ja ook voor agenten. Of denk je dat die veel verdienen en makkelijk werk hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar als je een beetje groene vingers hebt en het goed doet, haal je van vijf planten al snel een halve tot een hele kilo per oogst en kan je vijf keer per jaar oogsten.

Met de huidige vraagprijs van 3400 euro per kilo kom je al op zo'n twintigduizend euro netto per jaar. Een aardig bedrag.

 

''

 

Bron

met dit soort berichten in de krant...blijven zij wel aan het werk...mensen die dit lezen rennen naar een gs :lol: ...5 planten en geen straf ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dat betreft kn ik van geluk spreken dn,politie kwam voorige maand bij mij binnen en vondt een stuk of 20 planten van ongeveer 1 maand oud...

ze hebben geen woord van gezegd. :lol: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Carribean, DAT GA JE NIET MENEN

 

jij geluk gehad . en maar niet bang dat ze over een week of 9 weer komen kijken en dan wel de boel even voor je opruimen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat interesseert mij het nou of wietkwekers in de meerderheid zijn, sinds wanneer bepaalt de grootste groep voor een andere groep wat zij wel en niet thuis doen, denk je nou echt dat als je 5 plantjes uit iemand z'n tuin haalt, of 1 plant van de vensterbank, dat de veiligheid er op vooruit gaat? ze schatten een 100.000 tal kwekerijen in NL, of nog meer, dan valt het nogal mee wat voor criminaliteit daaruit voort vloeit. en dan nog kun je dat beetje criminaliteit NIET de das om doen door kwekerijen op te rollen!! denk dat we in Nederland blij mogen zijn dat er zoveel kwekers zijn, als al deze mensen op een andere illegale manier aan geld moesten komen dan hadden we opeens 100.000 overvallers/oplichters/etc rondlopen. dat is realistisch denken, en niet "ja die agent doet z'n werk dus je kunt het hem niet kwalijk nemen dat hij 1 plantje moet weghalen"

 

KEEP IT REAL, laat mensen die niemand anders lastig vallen gewoon met rust, ingrijpen doe je maar bij serieuze kwekerijen, maar ze zijn te stom om die op te speuren, als je dan uit frustratie de hobbykwekers gaat fucken, verwacht dan niet met respect behandeld te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist gewoon kweken die zooi, en zo veel mogelijk en overal..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees:

Dat oprollen heeft geen zin als het beleid niet wordt aangepast naar legalisatie van 1 lamp en de aanvoer van de shops. De rest moet keihard worden aangepakt. Denk je echt dat al die mensen overvallen gaan plegen, totale onzin. Dus we laten dit soort figuren onschuldige mensen in gevaar brengen omdat ze anders andere nare dingen gaan doen?! Haha wat een onzin zeg. Je gaat gvd maar gewoon een baan zoeken en anders ga je maar lekker in een hokje van 2 bij 2 wonen op water en brood.

 

Als dat soort jongens er niet waren dan konden wij gewoon zonder gezeik met justitie met onze hobby bezig zijn. Laat me heel duidelijk zijn, ik vindt het ook belachelijk dat er bij iemand 1 plantje wordt weggehaald. Maar je moet verder kijken dan alleen de mensen die zo iets uitvoeren. Agenten zijn maar simpele zielen die worden aangestuurd door hogergeplaatsten, het OM en de politiek. Richt je peilers op de mensen die echt verantwoordelijk zijn voor het beleid.

 

 

 

@Elmo2007:

Mensen die hun huis vol knallen met 700 planten en stroom tappen mogen wat mij betreft aan de hoogste boom gehangen worden. Of denk je echt dat het veilig is om 12 lampen op een huis installatie aan te sluiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jhonny sack , Klopt wat je zegt , die mogen van mij ook aan de hoogste boom ,

ik bedoel voor de hobby alles vol knallen ,

Let it GROW

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat dat betreft kn ik van geluk spreken dn,politie kwam voorige maand bij mij binnen en vondt een stuk of 20 planten van ongeveer 1 maand oud...

ze hebben geen woord van gezegd. ;) :P

 

Zal ik er nog een schepje boven op doen dan :D

 

WAARGEBEURD

 

Buurman;twee straaten verderop.

4of 5 jaar gelee,mooi weer,erg warm je kent dat wel.

Hij (niet snugger) denkt ....hmmmm nu kan ik mijn hokje ff mooi schoonmaken en mijn plantjes ff op het balkon van de zon laten genieten.

Dus zo gezegd ,hij aan de schoonmaak.planten buiten.

Half uurtje verder,komt de politie voor een ontruiming van een kraak pant recht tegen over zijn huis.

Poltie zien zijn plantjes op het balkon staan................ :lol:

Dus politie naar zijn huis bellen en meneer doet open.

Hebben ze 4lampen en een plant of 60 gevonden.

Ze hebben hem toen die zelfde dag op het burou uitgenodigd.........ja uitgenodigd! :P

Buurman moest beloven om deze dag nog de boel te ruimen en dan zouden ze het zo laten!!

 

Het klinkt ongelofelijk maar is toch echt gebeurd

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou als alle agentjes op deze wereld dan zo zouden werken komt het misschien nog goed ..

en mochten ze ooit bij mij komen , wens ik ook zo behandelt te worden in iedergeval..

 

 

Elmo2007.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Carribean, DAT GA JE NIET MENEN

 

jij geluk gehad . en maar niet bang dat ze over een week of 9 weer komen kijken en dan wel de boel even voor je opruimen ?

 

Natuurlijk ben/was ik bang hahaha,drm zijn de planten nou in het guerillia!!!

Als ze over een paar weken terug komen zullen ze geen spoor van wiet vinden,nou alleen het flesje voeding misschien :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Agenten zijn maar simpele zielen die worden aangestuurd door hogergeplaatsten, het OM en de politiek. Richt je peilers op de mensen die echt verantwoordelijk zijn voor het beleid.

 

Aan ene kant geef ik je wel gelijk maar aan andere kant weten de agenten, voordat ze agenten worden waar ze aan beginnen dus zijn ze eigenlijk wel mee eens om dat ene plantje van die vensterbank te halen anders zouden ze geen agent worden of niet dan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
voordat ze agenten worden, weten ze waar ze aan beginnen

dat geld ook voordat je kweker wordt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...