Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lostchild

Van zaailing tot oogst--> Extreme indica & JH x Amnesia

Recommended Posts

Hallo medekwekers,

 

Nieuwe telefoon, veel betere camera en veel (hopelijk voor jullie) mooi weer op komst gaven mij de kriebels:

moet toch wat "zinnigs" met mijn tijd?

 

Daarom een nieuw kweekverslag van een 5tal Extreme Indica's en 1 JH x Amnesia Haze (3 JH zaadjes ontkiemd ivm regulier zaad die Extreme zaden zijn feminised). De Extreme zaden heb ik als aanrader gekregen om eens te proberen, zou goed werken tegen mijn chronische pijn.

 

Setup:

DR240W met 750M3 afzuiger/1000M filter

1x 400W Lumatek combi en 1x 600W dimmable Lumatek met Adjust kap

Nu nog half actief (fan op lvs bij luchtinlaatslang onderin) en passieve aanvoer, ga over op volledig actief als de tijd daar is (lees er zijn extra handen in huis die zware shit ed kunnen doen)

Medium: verschilt een beetje, in ieder geval hergebruikte aarde, 45ltr bakken met drainiage slang.

 

Planten worden voorgegroeid onder 110W TL8 opstelling (thanx Torsti :lol: ) welke nog "gemonteerd" dient te gaan worden, nu gaan ze voor een weekje even onder 54W TL en daarna ter overbrugging tot eea gemonteerd is, onder 110W PLL waar nu nog een male afghan kush onder staat uit te bloeien.

 

vanmiddag de zaden in mijn ontkiemdoosje gedaan en bovenop mijn verwarmingsmatje gelegd.

Vond het bij een check een kleine 6u later toch el wat warm in het bakkie en heb ff wat gefixt en zojuist (3u later) waren bij de Extreme indica's 3 zaden al aan het ontkiemen :D , moest k weer aan het werk ;) potjes vd zaailingen waren nog helemaal niet klaar... stond gepland voor morgen :P noujah, straks ff id potten doen en dan kan verslag van start met foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes en ik volg je

maar waar zijn die mooie foto`s dan ? :lol:

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk er komt een zusje van me kinders :lol:

Dit word een "abo".

Ben benieuwd hoe de jack gaat worden bij jou. Die andere zeggen me niks (A)

 

We gaan je volgen ;)

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: volgens mij zijn de zaadjes geroosterd vanmiddag ;)

 

Moest (ivm plek maken voor mannetjes) de net gepoote, reeds ontkiemde zaadjes "even" kwijt en ik dacht:

goh, id bijkeuken achter het raam kan mooi even ter overbrugging :P

 

Niet dus.. id propagator gaf de thermometer een kleine 2u later toen ik klaar was met "klussen" 50.5C aan en een lv van 60%, schuifjes open en de deksel zat er niet eens helemaal goed op ;)

 

Heb daarstraks de wortelontwikkeling gecheckt tov gisteren maar die is miniem/staat stil en ben bang dat dit niks meer word :P :D

 

Heb ik weer, denk ik eens een keer geen gebruik te maken van kunstlicht krijg ik meteen deksel op me neus ;)

Aangezien ik de zaadjes gekregen heb voor een test wacht ik nog ff tot na de pinksteren om te kijken of er nog beweging inkomt, anders moet ik nieuwe bestellen, verslag gaat dus, ondanks deze tegenslag, gewoon door.

 

De JH x Amnesia zaadjes zijn nog niet ontkiemd, rook ook beetje raar ih bakje dus heb wc papier vervangen door watten: tegenslag komt nooit alleen... de 6 stekken die ik heb staan staan er ook knap lullig bij (hangen op half 7 al 2 dagen desondanks fijne lv en temp al die tijd).

 

Ik reken er zelf op dat ik woensdag of donderdag opnieuw moet beginnen met alle zaailingen, als ik nog zaden moet bestellen (zijn gelukkig niet zo duur), beetje lullig om nog een aantal te vragen vanwege mijn ongelukje van vandaag.

 

:) id tent gaat het ook al niet zo op dit moment: vd 3x pakistan valley en de 2x afghan kush bleken er 3 mannetje te zijn, vd pakistans 1 en beide afghan kush ook (bij de afghan kush was het snel merkbaar)

Wanneer werd dat pas zichtbaar bij de pakistan valley planten?

dagen nadat de 2 vrouwtjes duidelijk aangaven een vrouwtje te zijn, bij het mannetjes was toen alleen nog een "bulbje" te zien waaruit niet op te maken was of het nou een mannetje of vrouwtje was, dit was met de voorbloei ook al zo, geen duidelijk verschijnsel te bemerken.

 

Heb daarom nu 2 mannetjes (1 pakistan en 1 ak) staan onder de 110W PLL om pollen te vangen en de overgebleven PKV's ermee te bestuiven want die 2 dames doen het goed (maar stekken ervan dus niet).

 

Regeneratie vd PKV gaat sowieso gebeuren nadat ze is afgebloeid, heb niet aoveel zaadjes meer van dat soortje en ik wil de herijuana er nog mee gaan kruizen later (veel zaden ontkiemen en dan beste selectie maken en dat weer inkruizen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks veel pech toch druk bezig he?

Veel succes gewenst verder kerel k ben benieuwd naar het verdere verloop van t verhaal...

 

 

grtz tomato

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tomato en wietjuh

Welkom en schuif aan, meer aktie id loop vd week.

 

Vd JHxamn zaadjes is er inmiddels 1 ontkiemd en ik heb weer wat veranderd omdat ik gek werd vd herrie (tent en 2 kasten met pflieger fans was net iets te vannacht :D ).

 

Mijn micro kastje (zie 2x anesthesia onder 110W PLL topic) is weer in gebruik vd stekkies en de zaailingen.

De 2 mannetjes die ik aan het afbloeien ben staan nu onder een 200W CFL growlamp for the time being.

 

Mijn micro kastje heeft zich vaak genoeg bewezen qua klimaat/ontkiemen/stekken in en heb ik daarom weer in gebruik genomen zodat ik komende week niet weer voor niks ad slag ga met ontkiemen, zoiets gebeurt me maar 1x weejewel :lol:

 

Later vandaag het JH zaadje overpooten, potjes zijn nog aan het opwarmen na het licht uit van vannacht(was wel 20C al die tijd).

 

De rest vd Extreme indica's zitten nog id potjes, heb ze gisteren nog 15ml water per potje gegeven (7x7x7 potjes) waarin bacto zat (had ik dag ervoor de potjes mee ingewaterd en er was wat over): misschien dat de "aspirine" alsnog net dat beetje is dat het toch nog allemaal goed komt?

 

In ieder geval gisteren nog maar 5 Extreme zaadjes besteld online, zullen woensdag of donderdag in huis zijn.

 

Als ik JH zaadje gepoot heb zal ik wat foto's maken van hoe eea er nu bijstaat en ik ben van plan om vanavond of morgen ook nog wat stekken vd Pakistan Valley af te halen, zit nog wat onderaan wat gedieft moet worden en dit is aardig stekmateriaal inmiddels nu ze de gang erin hebben zitten en op de rand vd echt id bloei gaan staan.

 

Dit is de bewuste PKV mamma die gestekt en bevrucht gaat worden met PKV en Afghan kush pollen (zodra de mannetjes uitgebloeit zijn, volgende week ergens, mooi op tijd).

gallery_22678_8577_533900.jpg

 

De plant is nu een cm of 10 groter en de bladeren staan wat rechter op dan op deze foto die genomen is toen het licht net aan was. Ook ben ik van plan haar na het afbloeien te gaan regenereren om haar daarna vol te kunnen kruizen met de Herijuana

 

 

Die plant op de achtergrond met dat gestreepte blad (vanaf zaailing waterstress gehad, dan krijg je dit) is het PKV mannetje wat ik nu afbloei voor de pollen, ziet er niet uit maar wel een goeie vader aangezien hij dit alles overleeft heeft en de nieuwe uitgroei wel in orde is/was (wel wat licht groen ivm opnameproblemen eerder door te nat).

 

Blah blah, zonnetje schijnt en de temp is alweer flink aan het oplopen, bah ;) weer de hele dag binnen tot het wat afgekoeld is/zonnekracht wat minder is anders "nek" ik mezelf weer.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net ff de JH zaailing overgepoot en de Extreme's gecheckt: 4 vd Extreme's heb ik uit de potjes gehaald en deze zaadjes ziten nu in een glas water, en 1 vd zaadjes was zowaar bezig zich te ontwikkelen dus die zit nog in het potje, sterk spul man dat cannabis :lol:, zodra er wat bovenkomt start het foto verslag.

 

De 4 overige Extreme's in glas water zie ik wel, anders nog 4 erbij ontkiemen, weinig achterstand en ze worden zeker een week of 7 voorgegroeid onder TL straks dus waar heb je het dan over met een dag of 3 kiemverschil , zal dat glas water met zaadjes nog ff op de foto zetten vd leuk en deze samen met wat foto's van hoe het kastje eruitziet met de potjes ed erin later vandaag in deze post erbij zetten;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

T'is helemaal niks geworden, met alle zaden niet ;)

 

Maar niet getreurd: de extreme indica's gaan vandaag op de post vanuit de zaadbank en donderdag gaan we gewoon opnieuw beginnen.

 

Heb wel de oorzaak van dat rare geurtje in mijn ontkiembakje opgespoord (en ook reden dat de overige JH zaadjes niet ontkiemden): er zit een miniscuul gaatje in het bakje waardoor de warme lucht in het bakje kon stromen en kreeg je dat rare luchtje, merkte dit gisteren op.

 

Aankomende donderdag ga ik alle zaden ontkiemen in spongepot maar dan gevuld met zaaigrond ipv tussen watten/wc papier op schoteltje of wat er normaal id spongepots zit (was laatste keer groot drama met die spongepot bij mij ivm medium wat erin zat en uitdrogen waardoor zaailing geplet werd in dat gaatje).

 

Al doende leert men en nooit te oud om te leren zullen we maar zeggen.

De stekken heb ik weer mooi gekregen overigens, ze staan fier rechtop nu :lol:

staan niet onder een lamp maar id buurt van een raam waarbij geen direct zonlicht en daar knappen ze (sinds gisteren eind vd middag) stukken mee op en ik laat ze daar ook maar staan ook ipv onder TL :P

 

Donderdag meer, incl foto's van zaadjes in verpakking etc, ik begin gewoon opnieuw het verslag :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was tie weer :lol:

 

Zaadjes binnen en ben meteen ad slag gegaan :huh: 5 nieuwe Extreme zaadjes (zat 1 bonuszaadjes bij Big grapefruit overigens ;) ) en 5 JH x Amnesia Haze zaadjes.

 

Heb een nieuw ontkiembakje maar al pratend met een ervaren rot op ontkiem gebied raadde hij mij aan ook eens wat zaden in een glas water te ontkiemen, zogezegd zo gedaan en ipv spongepots heb ik gals water ingezet, verder vertrouwde bakje met nat keukenpapaier deze keer en veel groter bakje zodat er ook niet zo snel zompige lucht ontstaat. Moet alleen nog ff een washandje op het ontkiembakje leggen voor lichtdemping zometeen schiet me nu te binnen bij plaatsen foto's.

 

3 per soortje ontkiem ik in ontkiembakje en 2 per soortje in een glas water, alles onder 110W PLL en id propagator staat nog een JHxAmn vd vorige ontkiemronde.. doet ie het wel doet ie het niet..

 

Foto's zeggen meer dan hele lappen tekst en ik had mooie kwaliteit beloofd, bij deze

In aparte glazen en ontkiembakje eronder

gallery_22678_10157_411714.jpg

 

Nog maar 1, stickertje op glas anders weet ik zometeen niet meer wat nou wat was ;)

 

Hele stel in propagator onder 110W PLL, temp ok, lv ok alles ok

gallery_22678_10157_451258.jpg

 

Meer zodra er wat wits gespot is bij de rakkers, en ja ook dat krijg ik met deze camera er behoorlijk goed op, zie ook deze foto van een Anesthesia topje:

gallery_22678_8774_210401.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle Extreme zaadjes zijn al ontkiemd, zowel degene in glas water als in het ontkiembakje.

gisteren om 16:00 met ontkiemen begonnen, goede kiemkrachtige zaadjes dus.

 

Bij de Jh x Amnesia zaadjes nog geen beweging, die ene die in het potje zat en in ontwikeling was zit nog steeds in het potje en ontwikkeld zich verder maar wel heel langzaam. Heb de JHxAmn zaadjes allemaal naar ontkiembakje verhuist en dit staat bovenop de reflector vd spaarlamp waaronder ik 2 pkanten aan het afbloeien ben om ontkiemen wat te versnellen (25C in het bakje)

 

Zodra er wat groens boven de bruine massa uitsteekt gaat het op de foto, ontkiemde zaadjes op de foto zetten vond ik ook weer beetje onzin ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat ie dan (misschien lokt dit nog wat reacties uit)

 

Alles bij elkaar

gallery_22678_10157_77383.jpg

gallery_22678_10157_236952.jpg

 

De Extreme Indica's

gallery_22678_10157_294982.jpg

 

De JH x Amnesia's (zijn er nu nog 6), goed kijken dan zie je de cotelydons zitten

gallery_22678_10157_695813.jpg

 

Fannetje wat je ziet op de foto is nu aan overigens, staat op 3v voor heel zacht windje zodat bovenkant potjes niet te snel uitdroogt, de temp wat onder controle blijft (warme dag vandaag), het water id bakken waar ze in staan sneller verdampt dus hogere lv zonder propagator kap en vd rest boel beetje id gaten houden.

 

Blijkt dat al mijn Pakistan Valley stekkies ook wortel aan het schieten zijn, mooi kan ik zometeen als mijn voorgroeikast weer vrij is vd mannetjes mooi een Pakistan Valley mamma opkweken: heb 6 stekjes dus kan mooie selectie maken, ik kweek ze allemaal een week of 2 op en pik dan de beste eruit.

 

De male AK bloeit ondertussen eindelijk sinds eergisteren en ik heb gisteravond vd 1e keer met pollen van deze AK een Pakistan Valley en 2x een Herijuana bestoven (heb 2 herijuana phenos staan) die ik onder HPS heb staan (2e en 3e week bloei), morgen nog een keer bestuiven zodat ik zeker weet dat het gelukt is. De Pakistan die nu onder HPS staat is eerder (eergisteren) ook al bestoven met Herijuana pollen.

 

Bestuiven doe ik et de hand: penseeltje, zakje pollen, fans uit en dan mooi topje selecteren en dan penseeltje met polen ff goed is topjes drukken, alle pollen blijft dan plakken en de fans kunnen weer aan paar uur erna zonder risico pollen te verspreiden (in mijn geval dan).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Eerste reactie.;)

 

Je mag de lampen wel wat dichter bij de planten zetten, want sommige beginnen zich een beetje te strekken.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, het is wel een beetje een eenzijdig topic he?

 

Komt wel goed als je iets verder in je verslag bent.

 

Je zaadjes kiemen in ieder geval sneller als ooit, dus de voortekenen voor een geslaagde kweek zijn er.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ elmanito

lampen kunnen er niet dichter op, PLL is daar te warm voor

alles binnen 5cm verdord en verbrand

 

Die gestrekte die je ziet is de 1e extreme die boven was en toen zat de propagator kap er nog op waardoor de lamp er idd te ver vanaf hing, als je goed kijkt naar de overige zaailingen dan zie je dat deze niet meer strekken en de lamp hing ivm verwijderen propagator kap en foto nemen ook hoger dan normaal (cm of 8 ervanaf).

 

@ emtee

ik houd het verslag vooral voor mezelf bij, af en toe een reactie is leuk en je hebt gelijk: zeker in het begin is het een beetje saai en eenzijdig maar dat geeft niks ;), ik vind het begin net zo mooi als het einde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey LC,

 

Vette pech een week geleden. Maar nu gaat ie goed zie ik!

 

Ben erg benieuwd naar die extreme indica. Kan je er iets meer over vertellen?

Herijuana heb je afgezworen?

 

greetz sijp

 

ps. mooie hoge prop!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bioloog

De Extreme zegt femaleseeds dit over:

The extreme indica is a 80% dehybrid of NL x ICE

So, what you can expect is a very indica-ish type of plant with narrow leaves and a candle type bud.

Totally covered with trichosomes with the nepal black type hash smell and a strong stem.

Shouldn't need much support.

Flowering time: 8 - 9 weeks

 

Ice is een oude bekende van mij en vd rest zie ik het wel wat het wordt, in ieder geval black hash ;)

 

Die propagator heb ik bij de Action vandaan :lol: , is zeker 5cm hoger dan 1 van Nortilene (meest gangbare die je tegenkomt bij tuincentra ed).

 

Zaailingen zijn allemaal boven nu, heb foto's gemaakt (komen wat later) en heb ze net allemaal lekker badje met wortelstimulator gegeven, dat watergeef drama vd laatste kweek overkomt me geen 2e keer ;) , grondje waar ze instaan (zaaigrond en kokos mix) trekt behoorlijk snel droog dus het is om de 2 dagen potjes in bakje water en vol laten zuigen die hap. Wel lekker snelle wortelontwikkeling maar goed opletten ;)

 

De "dames", allereerst alles in beeld

gallery_22678_10157_260175.jpg

 

De Extreme's

gallery_22678_10157_160029.jpg

 

en de JH x Amn

gallery_22678_10157_329052.jpg

 

heb de lamp express laten hangen op de hoogte zoals hij normaal hangt deze fotoshoot :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles groeit lekker door, op 1 na al allemaal bezig met 2e echte bladpaartje.

 

t'is wel wat warm en droog in het kastje (400W omgerekend hangt erboven) voor die kleintjes dus vanavond gaan ze verhuizen naar de voorgroeikast en komen ze onder 110W normale TL te staan (op een oppervlakte van 80x80cm)

Daar staat nu nog het PKV mannetje maar die gaat naar de DR60 waar ik dan de 110W PLL die nu boven de zaailingen hangt boven hang met bloeilampies erin. Wat ik nu heb drogen id DR60 gaat dan naar het kastje waar de zaailingen nu in staan ;) , jaja helemaal uitgedacht en kunnen me stekken ook eindelijk ergens onderdak ipv onder zolderraam.

 

De zaailingen blijven dan de komende 6wk lekker onder perfecte omstandigheden opgroeien onder de TL (nieuwe armatuur moet nog komen).

 

Vanmiddag krijgen ze weer water met wortelstimulator (heb eindelijk hy-pro rootstim. in huis nu), aangezuurd naar ph 6 omdat de potjes alweer erg licht zijn en er niet veel ad sateprikker blijft zitten die ik als tensio gebruik voor kleine potjes ;) , foto's volgen later vanmiddag nu even geen tijd om te plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor, klein opgroeiend grut, ik geniet er altijd weer erg van om ze vanuit zaad op te kweken tot mooie grote planten

gallery_22678_10157_241908.jpg

 

gallery_22678_10157_420217.jpg

 

gallery_22678_10157_699144.jpg

 

Gele doekjes dat je ziet op laatste foto ligt er ook 1 van achter het middelste potje en zijn voor lv verhoging, zijn schone vaatdoekjes die erg veel vocht op kunnen nemen maar ook met een dag alweer aardig droog zijn en dus veel meer doen als een bakkie water ed.

 

Plantjes hebben weer van onderaf water gekregen en een klein scheutje via de bovenkant om inkrimping/te grote verharding vd toplaag te voorkomen.

 

Verhuizing naar de voorgroeikast ging niet door vandaag, teveel zenuwpijnen ed rechts (gisteren alles zwaar overbelast wat ik niet zwaar moet belasten want dan heb ik meteen weer vette last van zenuwpijnen en shite) maar heb wel een dubbel zo zware afzuiger erop gezet zodat de temp weer beneden de 30C uitkomt, was er te vaak boven. Id voorgroeikast staat nl. de plant in een 45ltr bak en die trek ik nu niet qua tillen ed :verrygood

 

Afzuiger heb ik net pas gemonteerd op PLL kastje dus moet nog ff kijken of ik ongedimd kan draaien ermee, is een 185M3 pflieger die ik nog had liggen tov een 105M3 pflieger: zou wat moeten doen qua temperatuur, en door betere drukopbouw nog wel meer ook denk ik (lv stabieler).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarstarks fijn de planten verzorgen id tent, zie ik wat geel poeder op een blad vd PKV liggen?

 

WTF??? jahoor, mooi verstopt binnen in de pistelbosjes male flowers en al lekker aan het verspreiden van pollen ook nog eens (wel plaatselijk).

Kijk ik bij de andere PKV die er nog stond (ja stond), zie ik daar ook wat geel poeder vlakbij een topje.

 

Meteen een vuilniszak gepakt, over de grote pkv heen getrokken en stammetje doorgeknipt en daarna de andere PKV ook omgehaald.

En van welke plant had ik nu juist wortelende stekken.. juist... die zijn dus ook meteen meegegaan de vuilniszak in.

 

Heb nu dus nog maar 2 herijuna's in de tent staan en die zijn gvd mogelijk ook nog bestoven met herma pollen ook zeg (ineens wel erg veel kleine blaadjes in de topvorming) en die 2 herries staan nu dik id 4e week 12/12. Moet nog maar even goed nadenken wat ik doe maar ik vertrouw het voor geen centimeter meer en kans is groot dat ik de hele tent leeghaal en de zaailingen dan maar onder HPS zet en evt voorgroei daaronder en dat die 2 herries dan onder TL afgebloeid worden, lastig lastig wat te doen???

 

Slaat helemaal nergens op dit en kan er ook nog wel even bij weer... grrrrrrrrrr maar gelukkig gaan alle zaailingen erg goed, ze staan strak omhoog naar het licht en strekken allang niet meer.

 

was al in mineur vanwege heftige dag afgelopen maandag (lichamelijk) en nou dit er ook nog ff overheen: kan er ook nog wel bij :verrygood , was ik eindelijk eens niet afhankelijk vd oogst.. nu dus ineens weer wel aangezien de stash die ik nog heb behoorlijk aan het slinken is.

 

Straks ff foto maken vd jonkies, nu 1st maar eens een dikke JHx Amnesia draaien om de aandacht van het zojuist geincasseerde verlies wat te af te leidden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een pech weer,

Hopen dat je zaailingen wel mooie dames worden

 

GR Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Lostchild,

 

zat net even je verslagje door te lezen, en wat een pech kan iemand hebben. :verrygood :wOOt

 

na al deze mindere dingen, kan het bijna niet anders dan top gaan met de jongelingetjes.

 

ik hoop voor je dat er geen pech meer bijkomt en dat je een mooie ronde met het nieuwe grut mag draaien.

en als de kleintjes grote dames gaan worden wordt je wel weer vrolijk als je er naar kijkt.

 

succes ermee,

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@all

dank vd reacties en medeleven, zit inderdaad niet mee maar is niet anders soms.

 

Heb vanochtend nog eens gecheckt op lichtlekken maar pikkedonker id tent hoor :verrygood zelfs met stuk vd deur links open geen lichtje te bekennen. Ook geen spikkeltjes oid door het speakerdoek wat ik op de inlaten heb van de tent, helemaal niks.

 

Heb overleg gehad over goede stekken maar zit met deze hier krijgen, fysiek voor mij niet haalbaar (ophalen gaat niet na afgelopen maandag) dus kan ik bijna niet anders dan de zaailingen overpotten naar de 18ltrs en onder 2x 400W te zetten wil ik verlies goedmaken en niet naar de CS hoeven voor wiet.

 

Zometeen maar eens de tent "ontsmetten" en plantmateriaal vernietigen en dan de kleintjes weer wat te slobberen geven.

om de 2 dagen krijgen ze wat lekkers en ze doen het goed, al worteltjes onderuit de potjes (en dan niet alleen verkennertjes).

 

Foto's zijn gemaakt, volgen later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de zaailingen verpot naar 6.5ltr potten, wel klein beetje ruimte tekort onder de TL's nu maar komt wel goed ivm reflectie vd wanden, meer vloeroppervlak tekort ivm luchtgaten id bodem van mijn kast :wacko:

 

2 dagen geleden had ik ze al id voorgroeikast gezet onder TL en vandaag dus verpot, genoeg wortelvorming en het waren mooie stevige kluitjes uit de pot komend.

 

Gisteren stonden ze er zo bij:

gallery_22678_10157_607124.jpg

 

 

Dit kwam er uit potje en deze was 1 vd minder ontwikkelde B)

gallery_22678_10157_299783.jpg

 

niet slecht voor 1 weekje groei na ontkiemen

 

Foto's van onder de lampen is beetje lastig, moet ik armatuur omhoog doen en dat trek ik niet meer na die aktie van vanmiddag, dit is beste wat ik heb van hoe het er nu bijstaat

gallery_22678_10157_209596.jpg

 

gallery_22678_10157_90130.jpg

 

Op naar de 5e/6e node dan nog een beetje meer lengte en wat grotere blaadjes en dan gaan ze de tent in onder de 400W op 12/12 en als de 600W kant vrij is worden ze over 2 lampen verspreidt.

 

Met een week of 2 worden ze dan nogmaals overgepot naar de finale 18ltrs, ze groeien na het overpotten nog zeker 2wk door en dat kan dan mooi, die extra 1/2 wk vegetatief komt nou eenmaal omdat ik ze vroeger id bloei zet.

 

Vandaag ook vd grond die ik had gemaakt (hergebruikte specialmix en lightmix mixen met elkaar voor 11 potten, litertje of 100 dus), hieervan grondmonsters genomen en ik kom op een ph waarde van 6.3 (6.25) en een EC van 1.3 gemiddeld (1.25 laagste / 1.5 hoogste).

Hoef ik verder dus mooi niks aan te doen en af- aan te zuren komende kweek is weer niet nodig, wel moet ik wat extra Mg en Calcium in gaan brengen mochten ze daar tekorten op gaan vertonen, al verwacht ik dit niet eerlijk gezegd maar mocht dat zo zijn dan doe ik wat Maerl erbij.

 

Meer met een dag of 2, morgen en overmorgen 1st maar eens de rotzooi opruimen en eindelijk eens logisch indelen ipv zoeken,zoeken en weer wegzetten om later weer te moeten verplaatsen, niet handig daarom ook aanpakken zsm, bijvoorbeeldalle potten verzamelen en bij elkaar ipv "oh, dus hier stonden die 4ltrs.. waarom hier en niet bij de 6.5ltrs terwijl ik er zo'n mooie plek voor heb :verrygood

 

Moet weer eens achter mij armatuur voor de TL'S aan, volgens mij heeft de maker nu wel weer even wat vrije tijd :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien het weer eens erg mooi weer was en ik buiten geen kant op kan (krijg ik veel lichamelijke klachten), behoorlijk bezig geweest binnen ook al kon ik dat beter niet doen, wel rustig aan gedaan maar had flink last vd warmte boevn.

 

In ieder geval, vanochtend de zaailingen gecheckt en ze stonden er allemaal zelfde bij als eerder id kleine potjes dus geen stress gehad... weetjewat?

ik ontkiem nieuwe zaden om overdag wat te doen te hebben (PKV en AK ja toch maar) en zet deze 11 gewoon onder de HPS :verrygood , gaat minder vanaf komen uiteindelijk maar zal toch wel wat opleveren nog en met een stuk of 10 moet je altijd wel genoeg stash hebben om tot volgende oogst door te komen.

Ook al verknal ik het nog regelmatig, veel minder dan 50gr trek ik nooit van een plant :wOOt

 

Zo gezegd zo gedaan, 1st maar weer eens de LVS uit de doos getrokken samen met de 125L en die staat nu als actieve inblaas op de tent, LVS loopt langs 1 zijde en ik heb een lekker briesje id tent nu.

 

Dit zijn ze dan, hopelijk zetten ze er snel de gang in B)

gallery_22678_10157_1105870.jpg

 

t'is toch echt een HPS waar ze onder staan ... geen MH.. goeie camera, nu ff zonder extra instelling dus een "echte" HPS foto

gallery_22678_10157_994763.jpg

 

En de laatste voor vandaag

gallery_22678_10157_177199.jpg

 

Potten waren nog vochtig genoeg alhoewel onderin wat droger dan bovenin, logisch ook want ik heb gisteen met e gardena hogedrukspuit vanaf boven rondom de gepootte kluitjes ruim ingewaterd maar de aarde is nog wel enigzins vochtig. Morgen krijgen ze, als de potten lichter aanvoelen elk 200ml via de schotel die eronder staat.

 

Even aanzien of ze nog groeivoeding nodig hebben, verwacht het niet eerlijk gezegd maar ik heb Guano achter de hand, vd bloei ga ik nu eens het BAC schema zoveel mogelijk volgen, komt dat ook eens op :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...