Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Flipje

Witte bladpunten en gekruld blad

Recommended Posts

Hallo ik heb bij mijn buiten plantjes last van witte bladpunten. De sticky topic heb ik doorgelezen maar daar stond deze bladversie niet bij. Heeft iemand enig idee waarom de bladpunten wit (=niet geel) zijn. De blaadjes zijn ook wat lichter groen van kleur als de andere planten.

 

De planten zijn geboren in een turfpotje, nu staan ze met turfpot en al in de cocos (action). 3 andere planten staan er prachtig bij op het zelfde grond "recept". Het enige wat ze allemaal hebben is enigsinds omhoog krullende blaadjes. Dit komt overigens niet door spinnetjes of ander ongedierte!

 

Hier een plaatje van probleemplant met witte zachte blad punten.

 

2ypbv51.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo flipje

ik heb hetzelfde probleem gehad en minder water geven bleek de oplossing

hoeveel water geef je ze?

bij mij kleurde de blaadjes niet bij maar de nieuwe blaadjes hadden er geen last meer van

 

gr gustavo

med_gallery_25948_9876_776956.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niet het idee dat er de plant te nat staat. De plant heb ik vandaag met turfpotje en al uit de cocos gehaald en het lijkt dat de wortels zich niet ontwikkelen. Hier kan dan ook wel eens het probleem liggen, wat ik er aan kan doen weet ik niet maat ik laat het plantje maar gewoon staan. Gaat het dood dan is het jammer maar ik heb de hoop dat ze nog wel opknapt. De watergift zal ik iig verlagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een te nat medium zorgt ervoor dat je wortels niet zo snel groeien als dat ze wat droger staan. daarnaast stikken je wortels als er door te veel water geen zuurstof meer in je medium zit. 1 en 1 is 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey! Heb je je probleem al kunnen verhelpen ondertussen?

 

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, maar dan zonder de opwaardse krulling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is die cocos van de action toch niet zo goed?

linkje Misschien dat je hier wat kan vinden.

Volgens mij was deze nl niet gespoeld.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is niet opgelost. De blaadjes worden alleen maar lichter van kleur. Zelf verdenk ik de cocos ook, mijn andere plantjes die in hetzelfde medium staan lijken ook wat verkleuring in de blad randen te krijgen. Daarnaast is er ook nog een slak langs geweest waardoor het zielige plantje nog zieliger geworden is.

Edited by Flipje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is die kokos vd Action.

 

niet geschikt voor wietplanten, weet niet meer precies wat het nu was maar je planten gaan er kapot in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die cocos is niet gebufferd en gespoeld dus kan een hoge ec hebben en lage pH krijgen. Ik denk dat ik wat kalk ga toevoegen om de pH wat te manipuleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...