Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dr Rodney Mckay

Waar laat ik mijn aarde?

Recommended Posts

gewoon naar de stort brengen als tuin afval.. er zijn genoeg mensen die ook andere dingen indoor groeien dan wiet planten hoor, gewoon je knip afval en je stekpluggen weg hale.. hoe zouden hun moeten weten dat in jou aarde wietplanten hebben gestaan ? ik zie het probleem nie hoor.. je bent gewoon aan t expirimenteren geweest met komkommer en tomaten planten toch :) hehe

 

gr richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes opgelost ;)

 

 

iemand anders loste het zo op :)

gallery_22583_10326_1766171.jpg

 

beetje veel aso dus... ;) want alles was in een sloot gegooit ;) en ik heb al zoveel zakken aarde van binnenkwekers langs de weg / parkeerplaatsen...stille weggetjes opgeladen....lekker goedkoop voor mij :P want ik heb een paar g-plekjes met dikke klei...

 

tja...dit soort binnen kwekers bezorgen iedereen een slechte naam...je weet wat het kost om deze bende op te laten ruimen door een bedrijf...dan kan je het nog beter in een zak op een stil plekje dumpen...iig makkelijker aftevoeren.. :wOOt

 

ik zie het ook weleens uitgestrooit op een landje...das beter...maja die perliet blijfje zien...

 

In het progamma vroege vogels zag ik een aflevering over dumpers in de oostvaarderplassen...het enigste wat de boswachter deed was de pluggen er uithalen en de aarde verdelen.....daar had hij blijkbaar niet zo'n probleem mee.... ;)

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja je hebt aso en aso, als je het al in de vrij natuur flikkert dan kun je er natuurlijk voor zorgen dat zoiezo de stekpluggen eruit zijn, als je vantevoren al weet dat je je aarde niet zo makkelijk kwijt kunt kun je er voor kiezen aarde zonder perliet te nemen, weer een zorg minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol @ die paar bakstenen erbovenop. Jaa, dan zie je ze niet meer hoor, die zakken. :P

 

Was dat niet ontieglijk zwaar trouwens, met al die volgezogen zakken grond slepen? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
:( ............ :P ...geen idee Blowmonkey :o ....ik heb ze er niet uitgehaald...jij zal net zien dat de popo's langsrijden ;) ...krijg je meteen de schuld van alles :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Rodney

 

Zie ik nou op de foto dat je eindelijk van je zakken af bent :P

Ik zie volgens mij rechtonderop in de foto een Hypro fles.

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

whaha idd zie het nu pas van die stenen. "ja daar moesten we toevallig ook vanaf"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de afvalstort cq afvalstraat van Utrecht-lunetten kun je het gewoon brengen. Je geeft zo´n man bij aankomst 20 euro in z´n hand en zeg dat je bent wezen hobbien. Helpen ze je zelfs met uitladen.

 

Helemaal goed daar.

 

Dumpen schiet niet op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Rodney

 

Zie ik nou op de foto dat je eindelijk van je zakken af bent :P

Ik zie volgens mij rechtonderop in de foto een Hypro fles.

 

Gr Ire

 

 

hehehe heb je die lege fles vodka ook gezien links boven? die heb ik soldaat gemaakt tijdens

het dumpen hehehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er nog mensen zijn die een paar kuub aarde willen dumpen ???

 

Ik heb hier in de tuin ruimte... Tot een m3 of 5, er moet een gat opgevuld worden dusja.

 

Kees. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

als mensen niet weten waar ze de rotzooi moeten laten ..

begin dan ook niet met kweken de mensen hier van wietforum hebben nog een beetje een leven lekker met elkaar over de kweekjes praten ongeacht er 5 planten of 500 planten staan ..

Ik weet zeker dat 90% van wf wel een plek heeft waar de aarde heen gaat ..

gewoon growshop net als wat carpie zij die hebben altijd wel een container waar je het in kwijt kan

Tenzij ze je nog nooit gezien hebben en kom jij ineens die container vol gooien maar dat snappen jullie zelf ook wel.

Ik kan best kwaad worden op de dumpers oke dat je de grond in het bos versprijd oke maar de kannen voeding enz ruim die gewoon netjes op .. er zijn ook nog andere mensen waar we rekening mee kunnen houden .

Bij mij in de buurt word ook wel flink gekweekt want aan het einde van de polder is het wel is een keer flink feest dat de gemeente moet komen met een grote wagen om al die zakken op te laden natuurlijk wel een slimme oplossing maar als je het dan echt kwijt wil en niet weet waar zet het dan bij de milieu straat voor de poort beetje lullig voor hun natuurlijk maar alles beter als de NATUUR

 

 

Groeten mannen en vrouwen

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij gaan de resten gewoon in de groene bak. behalve knipafval en de stammen

Heb maar een plant of 15.

Gewoon zorgen dat het bovenop ligt. Kan je altijd zeggen dat het niet van jou is .

Bak zet je toch de avond van te voren buiten, dus onbeheerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je klaar bent gewoon wat tomaten plantjes kweken en in de oude potten zetten.

Daarna kan je ze voor de deur verkopen aan de buurt.(verdien je ook weer wat extra's)

Lijkt me een verantwoorde manier om van je aarde af te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst ff de perliet eruit zeven voor de oplettende tomaten-plant-kopers B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

B)

 

(ooit wel eens gekeken of er perliet voor komt in potplanten van het tuincentrum ?)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, nooit dus, verkopen ze niet, kennen de meesten ook niet, vermiculiet daagt ze wel ergens soms ;)

 

wel steeds meer cocopeat maar perliet nooit gezien nog en ik ben in heel wat tuincentra geweest, op zoek naar oa perliet toen ik nog zelf mijn aarde aanmaakte en dacht dat extra perliet door een 50% aarde/ 50% kokos mix nog beter was B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

LEZEN; ik zeg IN POTPLANTEN.

 

Dat is dus als je planten koopt, die in een potje voorgegroeid zijn enzo.

 

Kom daar toch regelmatig perliet in tegen, en allerlei beestjes.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de containers bij parkeer plaatsen langs de snel weg is ook een goede oplossing

 

Mvg Otter

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dat is geen goede oplossing, dat is andere mensen met jou problemen opzadelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
LEZEN; ik zeg IN POTPLANTEN.

 

Dat is dus als je planten koopt, die in een potje voorgegroeid zijn enzo.

 

Misschien zelf even LEZEN Kees?

 

Ik heb tig planten in huis en ook nog eens allemaal potplanten (ja je gelooft het niet B) ),

kom ook erg vaak id tuincentra in mijn regio op zoek naar (van alles en mijn hulp sleept me ook (te) vaak mee)

en ik kom het NIET tegen en heb al heel wat potplanten gekocht/verpot gekregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hier meerdere planten die met perliet in de kluit gekomen zijn.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook mijn (laatst overleden) kamerplant had perliet in de aarde. Kwam zo uit het tuincentrum.

 

Ik denk dat het (net als bij ons) aan de voorkeur van de kweker ligt.

 

Toen ik net begon met kweken ben ik ook hard op zoek geweest naar een winkel die perliet los verkocht, maar heb ze toen niet kunnen vinden.

 

Back on topic:

De borders van de tuin van mijn buren zijn sinds vorige week weer ietsie hoger B)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

75 vuilniszakken á 60 liter = 4500 liter B)

 

das veel ;) :D

 

vraag ik me af of je dat in jaren hebt opgespaard of dat alles van 1 keer is?

 

-edit- wel netjes opgelost zo :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...