Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
NaGa

11L vs 18L

Recommended Posts

Klein vraag, hebben jullie ook ervaring met 18L potten want wat ik mij afvraag is krijg bij een 18l pot meer gram per plant ?

En duurt het kweken langer dan 2 en halve maand ?

 

Wat kan ik beter nemen 11l of 18l pot.

 

Adiozz ! Bedankt alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt beter kijken wat je per m² wilt hebben staan.

 

Aan de hand daarvan kan je kijken hoe groot de ruimte is die je hebt en hoeveel potten er kunnen staan.

 

Meer planten per m² is minder voorgroeien dus kortere kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar kun je over blijven discussieren, welke potmaat beter is, was een hokje begonnen met 18 Liter potten, maar heb er na die kweek 2 per 18 Liter pot geplaatst, voorgroei scheelt 2/3 dagen, dat is het probleem niet zo, was niet zo tevreden over de 18 Liter potten, wel had ik een egaal dichtgegroeid veld, wellicht dat het bij een ander wel "lukt"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar was je dan niet zo tevreden over ?

Ligt toch niet aan de pot als je ipv 1 plant er 2 in zet en je bent dan wel tevreden.

De pot blijft dan toch het zelfde....

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dat de planten NET iets meer wiet produceerde dan met een 11 Liter pot, en van 11 liter potten passen er 16 op 1 m2, van 18 Liter potten maar 11.

 

simpele berekening die we vantevoren gemaakt hadden, 400 gram per m2, dat wil zeggen met 11 liter potten 25 gram per plant, en met 18 Liter potten moet je dan al op 36 gram zitten om er hetzelfde af te halen. maar dat was maar 28 gram ofzo. uiteraard kun je niet elke ronde met een andere ronde vergelijken. maar nu met 2 planten per 18 Liter pot, zit je op 22 planten per m2. hoef je maar 18 gram van 1 plant af te halen, dat is gewoon wat makkelijker.

 

waarom dan gekozen voor de 18 Liter pot aanvankelijk?? omdat een haze ruimte nodig heeft om die zijscheuten mee naar boven te laten komen, en je hebt meer buffer, dus ec/ph schommelingen worden beter opgevangen, maar met zoveel in deze hobby, theorie en praktijk dat zijn echt 2 verschillende dingen.

 

ik ken ook kwekers die 50 planten op 1 m2 zetten, als dan elke plant 1 simpele top is met 8 gram, ben je er ook.

 

voor jezelf afwegen dus wat je goed lijkt voor jou, je planten, je portemonnee, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou mijn ervaring met 11 18 of 25ltr potten.

Dat het aan je kweek methode ligt veel/weinig voor groei, toppen/fimmen s.o.g. s.c.r.o.g. noem maar op.

Sommige soorten hebben gewoon liever meer plaats om beter te presteren.

Daar en tegen doen andere soorten het weer goed als ze gezellig met z'n 40 op 1 m2 staan.

 

Denk dat je voor jezelf moet gaan uit proberen wat je het beste ligt.

Eerst kiezen voor een soortje wat je het lekkerste vind.

Testen hoe ze zich het beste laat kweken.

Dan ben je al wat kweekjes verder en lekker serieus met je kweekje bezig.

 

greetz

 

PS dacht dat het helemaal en alleen aan het verschil aan pot lag... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom koos ik er juist bij een haze voor om die pot te pakken, maar idd het ligt er ook aan of je ze topt etc. maar ik ben de "makkelijke" kweker, doe niet aan toppen, fimmen etc. 2 weken voorgroei en dan een steunnet erboven iets later. maargoed ligt er natuurlijk ook aan hoeveel er staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kleiner de pot hoe groter het aantal stekken per m2.  Voordeel is dat je sneller over kunt op 12/12 in het algemeen. Grotere pot wil ook zeggen langer voorgroeien. Ik zelf heb de voorkeur voor 20+ Liter, in 11 liter droogt het medium al te snel uit als je het mij vraagt.
Gezien de strekking van je vragen denk ik dat je nog eens het nodige moet lezen hier op het forum. Ik had zelf altijd het liefste grote potten en zo min mogelijk planten, al is het maar om het feit dat er puur naar aantal planten en niet naar formaat gekeken wordt gekeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, WietWijs said:

Gezien de strekking van je vragen denk ik dat je nog eens het nodige moet lezen hier op het forum

We zijn nu 10 jaar verder, hij zal heus wel wat gelezen hebben ondertussen:)

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...