Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
green tomato

groeien na 12/12

Recommended Posts

Ik zit nu een dag of 17 op 12/12 en me zaailingetjes in SOG zijn slechts tussen de 30 en 40 cm!!! :verrygood Niet goed dus volgens mij.

Nu weet ik wel dat zaailingen een ander groeipatroon hebben dan stekjes,maar dit is volgens mij niet normaal.

Ze zijn gesupercropped op 10 dagen bloei en zijn sinds dan niet echt stevig meer de hoogte in gegaan.De zijscheuten zijn meestal wel hoger dan de hoofdstam en het veldje zit mooi vol topjes,MAAR LAAG!!!!

Zouden ze nog een stukje de hoogte in gaan? Ik hoop ze toch tot een 60 cm te krijgen da s nog aanvaardbaar...

Op de ene vierkante meter staan er 9,op n andere vierkante meter 12 meisjes.

 

EC nu 1.7

PH 5.9

Temp nu tussen de 21 en 30 graden,af en toe wel een uitschieter gehad tot 18 graden en 31,5 graden.

LV tussen de 40 en 58. Een keer een uitschieter tot 74 gehad.

 

Door de paar uitschieters kunnen ze toch niet zo n groeivertraging hebben opgelopen,toch?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen als je ze groter wil probeer je lamp omhoog te gooien dan strekken ze vanzelf een beetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey GT

 

Zeker een Indica soort?

Voornamelijk zou ik alleen met Sativa`s direct op 12/12 gaan en heb al aardig wat direct 12/12 kweken achter de rug in een grote aarde bak.

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor allemaal hybrides sativa dominant.Ze hebben zo n 2,5 week groei gehad dus begrijp t niet zo hoor...

 

 

Thnx voor de snelle reactie ben aan t freaken hier :verrygood ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry niet goed gelezen ik dacht dat je direct uit zaad op 12/12 zat.

Heb je ze getopt of gefimt?

 

gr ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik verkeerd of zouden ze tot zo n 3 weken na 12/12 zo goed als niet meer omhoog gaan?

 

 

Niet getopt noch gefimt...Wel koppie horizontaal gelegd en gebonden(enkel t koppie gebonden bij de SOG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in je verslag gekeken en die gaan eerdaags ineens de hoogte in!!

Kijk me handtekening in dit geval

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D ;) :verrygood OK Ire I won't worry and I'll be happy HAHAA!

 

Ik zal goede hoop hebben en afwachten,en dus zeker niet de lampen wat hoger hangen,maar de 400 watters gewoon op 45 cm en de 600 watter op 55 dus.

 

Thnx Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag je lamp ook wel wat hoger hangen of ze beetje uit te dagen :verrygood

Ik hoop dat ze nog doen wat ik verwacht, maar ja elk soort is anders he, maar heb goed hoop.

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij is het vaak zat 35 graden + in me hok, ze lijken er niet echt onder te lijden..

 

dus 31 graden lijkt mij geen probleem, geef ze wel voldoende water, met zaailingen is dat echter niet een probleem als je ze een tijdje geen water geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt jongens! Afwachten dus en me lampjes dan toch maar wat verhangen....

 

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

op welk medium draai jij ????

 

want ik hoor iedereen van alles zeggen maar lees niets

over welk medium je hebt en waarom daarbij die ec en ph waardes

 

hoelang heb je voorgroei gedaan na het ontkiemen ???

 

ik denk persoonlijk eerder dat je je ec dient te verlagen

punt 1 voor een betere koeling van je plant tegen de hoge tempraturen in je hok

punt 2 voor een makkelijkere opname van voedings stoffen wat de groei ten goede komt

door een hoge ec waarde kan je plant de voedings stoffen moeilijk opnemen

 

maar voor alle duidelijkheid lijkt het me toch handig als je meer info geeft over

de kweek

welk medium

inhoud potten

lampen + hoogte

temp + lucht vochtigheid

ec + ph

 

 

grtzz DH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek op bat mix,heb 2 weken n half gegroeid waarvan 4 dagen afbouwend van 24u TL 3x18Wnnaar 18u daarna dus weken onder de 150W CMH.Ze zijn van de jiffy's naar 1.25L potjes gezet op light mix en vlak voor t forceren in 7L potten bat mix gegaan.

Ze staan nu onder 1600W HPS( 400W 9 plantjes,400W 12 plantjes,600W 4 planten)

 

de skunks hebben 3 weken en half voorgroei gehad en staan in geloof ik 15L potten of zo...

 

N beetje vreemd om op die ene vierkante meter 4 plantjes te zetten maar t is de 1ste keer draaien in een nieuwe ruimte en geraak moeilijk aan zaad e.d. dus wou eerst de ruimte wat testen op LV,warmte etc...

 

Temp. LV en PH en EC waardes staan hierboven vermeld.

K zou wel ns kunnen proberen de EC terug te verlagen naar bijv. 1.5?Staat nu 1.7 met PH 5.9.Naarmate ik steeg met me EC zakte ik wat met de PH waarde net om nodige voedingsstoffen beter op te nemen.

Lampen heb ik zojuist 5cm hoger gehangen,deze stonden standaard op 45cm afstand(400W) en 55cm afstand(600W).

 

 

Thnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een foto doet wonderen ,ik vind jou ec aan de hoge kant liggen overvoed en het groeiproces komt in gevaar :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kweek op bat mix,heb 2 weken n half gegroeid waarvan 4 dagen afbouwend van 24u TL 3x18Wnnaar 18u daarna dus weken onder de 150W CMH.Ze zijn van de jiffy's naar 1.25L potjes gezet op light mix en vlak voor t forceren in 7L potten bat mix gegaan.zaad doe je normaal ontkiemen en dan een tijdje in zaai en stek grond, dan zet je je zaailing

als het een internode of 6 a 7 heeft in een light mix waarop je het laat groeien en dan voor de bloei dan praat ik

nu over een periode van ontkiemen tot in bloei van een week of 6 a 8 en dan is het plantje wel groot en sterk

genoeg voor de sterke bat-mix aan te kunnen. bat-mix heeft van zich zelf een hele hoge ec waarde en is

daardoor een pittig goedje voor kleine planten en voor zaailingen is het gewoon te sterk vandaar dat je de kleine

planten hebt waarschijnlijk zijn je planten ook supergroen maar dan bedoel ik diep diep donker groen

dat komt ook door de te hoge ec en je denk oh mijn planten zijn mooi groen maar is niet goed dus

Ze staan nu onder 1600W HPS( 400W 9 plantjes,400W 12 plantjes,600W 4 planten)

volgens mijn kweek je dan onder maar 1400 watt :S

 

de skunks hebben 3 weken en half voorgroei gehad en staan in geloof ik 15L potten of zo...

hmmm je weet och wel wat voor maten potten je gebruikt anders ff

lengtexbreedtexhoogte krijg je de inhoud :S

 

N beetje vreemd om op die ene vierkante meter 4 plantjes te zetten maar t is de 1ste keer draaien in een nieuwe ruimte en geraak moeilijk aan zaad e.d. dus wou eerst de ruimte wat testen op LV,warmte etc...

hmmm das vreemd om te testen met 4 plantjes want als je er de volgende ronde meer of minder inzet

zal je klimaat deels veranderd worden door je planten, ook je planten hebben invloed op je klimaat

je lv en warmte in je hok

 

Temp. LV en PH en EC waardes staan hierboven vermeld.

K zou wel ns kunnen proberen de EC terug te verlagen naar bijv. 1.5?Staat nu 1.7 met PH 5.9.Naarmate ik steeg met me EC zakte ik wat met de PH waarde net om nodige voedingsstoffen beter op te nemen.

Lampen heb ik zojuist 5cm hoger gehangen,deze stonden standaard op 45cm afstand(400W) en 55cm afstand(600W).

welke voedingslijn gebruik jij ????

ik meet de ec op grond nauwelijks bouw het op in ml en blijf goed naar de planten kijken

maar als ik jou was dan zou ik trug gaan naar een ec van 1.0-1.1 dit blijven geven met een

ph van 6.0 - 6.4

je hebt al een veel te hoge ec in je bodem en daar kom je denk ik niet meer helemaal onderuit

 

Thnx!

 

hoop dat je iets aan mijn kritiek hebt lol

grtzz DH

 

ps 4 planten op 1 m2 die gesupercropt zijn dat moemen ze niet SOG

sog is bijvoorbeeld 16 of 25 op 1 m2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx devil heb k wat aan,gebruik advanced hydroponics voedingslijn.

EC gaat alleszins naar beneden dus...

 

Ze zagen er idd zeer mooi groen uit ;)

 

Idd 1400W dus :verrygood

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry hoor maar ik neem de moeite om je een mooi antwoord te geven

en krijg ik zo een mager antwoord trug ik dacht dat we nu discussie voer hadden

maar blijkbar niet ik kom hier nog wel eens trug als het wat intressanter wordt lol

 

en die voedings lijn wat je gebruikt heb ik zelf nog niet mee gewerkt dus daar

kan ik je niet veel over vertellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straks plaats ik de resultaten van de grondstaalname in de topic.....

 

Even afwachten dus he ben zeer benieuwd wat t resultaat gaat zijn.

 

 

 

Maar euh...8 weken groeien lijkt wel enorm lang hoor,op 1 vierkante meter heb k er 9 staan op n andere vierkante meter 12,vrees dat de dames veel en veel te hoog worden zo.Aan de andere kant veel en veel te laag is natuurlijk ook ni goed....Maar denk dat 6 tot 8 weken groei eerder van toepassing is bij een plantje of 5 op een vierkante meter.

 

Had de indruk dat de voeding pas na een week of 3 werd losgeweekt bij de batmix,ga nu pas de 3de week in.

 

Heb een vat gemaakt met afgezuurd water als de waardes van de grond wat hoog zijn.

 

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is ook een beetje aanvoelen en inschatten

van wanneer je moet overpotten en hoelang je

moet groeien is in elk hok appart maar als je doet

groeien onder een tl is van zaad tot bloei niet lang

hoor die 6 a 8 weken maar als je gelijk onder hps

start zou de tijd drastisch kunnen worden ingekort

dat had ik er bij mijn antwoord ff bij moeten zetten :verrygood

 

plaats eens wat foto's

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze 4 dagen onder TL gehouden de resterende tijd onder 150W CMH....

Licht is nog uit in bloeiruimte dus pics zijn voor straks devil,heb trouwens leuke info gevonden in je topic over moederssssss,t is namelijk ook de 1ste keer dat k moedertjes hou,tevens de moedertjes zijn zo n dikke 30cm groot en deze krijgen 1.4EC.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hoge ec zo vroeg in de groei/bloei kan groei remmen.

 

Echter ik denk dat je nog een groeispurt kan krijgen. Mijn santa maria werd na een paar dagen voorgroei uiteindelijk tegen de meter. Heb je niks aan.. ;p

 

Vanaf ontkiemen waren ze pas na 4 a 5 weken uitgegeroeid dus je hebt nog even.

 

Als je zo gaat soggen kun je meer op de M2 zetten en heb je niks aan zulke lange planten.

 

Als ze 50 cm zijn is dat prima, buds on a stick! :verrygood

 

Groeten

WV

 

PS: waarom Moeders op EC1.4? Ik voed moeders op EC 1-1.2 en vaak met bloeivoeding ipv groeivoeding.

Al die stikstof krijg je geen sterkere planten van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

T lijkt erop dat je gelijk hebt devil,bij de moedertjes loopt de EC in de grond op tot 2.2!!!!

EC gietwater slechts 1.4 dus ik kan me voorstellen wat t bij de wortels in de bloeiruimte moet zijn.

Enkel effe afgezuurd water dus en binnen n paar dagen terug stalen nemen van de grond in de bloeiruimte....

 

 

grtz

 

Thnx voor de reply wietvriend toch nog n beetje goede moed :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...