Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Poldergrower

Compacte Potaarde

Recommended Posts

bedenk wel: deze kokos is dus niet gebufferd. Mijn eerder advies wat betreft calcium hou ik overeind. Quote van de fabrikant:

 

Gebufferde aarde wordt wel toegepast in de professionele tuinbouw, een kostbaar proces waarbij de EC waarde naar een hele lage waarde wordt gebracht. Deze cocosaarde heeft al een lage EC waarde, geschikt voor algemeen gebruik en daarom is deze cocosaarde niet gebufferd.

dan begrijpen ze toch niet helemaal waarom er word gebufferd volgens mij maar goed. Verklaart wel waarom het goedkoop is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ermee aan het experimenteren tussen m'n tuinplanten in potten.

De compacte potaarde heb ik als bodemvulling van de pot gebruikt, eetlepel wormenmest erbij en aanvullen tot 10 liter met potgrond. Ter vergelijking heb ik enkele potten alleen gevuld met potgrond en een eetlepel wormenmest.

Tot op heden gaan m'n petunia's, lobelia's en vlijtige liesjes prima, zowel met als zonder compacte potaarde.

En liggen de andere compacte potaarde blokken lekker ingepakt stoffig te worden in de schuur.

Ik durf het niet aan om hier meer mee te doen.

 

Geef mij toch maar gewoon aarde om in te rommelen! ;)

Zowel in een potje als outdoor en guerilla! ;)

 

:) Mrs Poldergrower

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nja vorig jaar had ik mijn ontkiemde zaadjes laten opkomen in deze potgrond... zijn ze allemaal dood gegaan ;)

 

of het lag aan de potgrond of aan andere factoren, ik weet het niet :)

 

voor mij allesins geen action-potgrond meer...

 

ben wel nog n fervent gebruiker van de slakkenkorrels ;)

 

 

Ik vrees dat je zaadjes zich dan verbrand hebben, dus ze hebben zich overvoed aan de meststoffen of iets dergelijks

Share this post


Link to post
Share on other sites

neen, het was één of andere schimmel die alleen op cocos voorkomt

 

maar over die potgrond ben ik nog steeds niet overtuigd, lees hier slechte reacties over de cocos

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoppa! :D

 

Even dit topic nieuw leven in blazen jongens, zijn er inmiddels mensen die goede resultaten hebben behaald op de cocobricks van de action, ik ben er dit jaar helaas niet aan toe gekomen om ze te testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er redelijk wat resultaten mee behaald. De blokken bevatten genoeg voeding voor de eerste 3-4 weken.

Heb niet gemengd puur op de blokken zelf en natuurlijk zelf in later stadium voeding toegepast.

Het houd vocht erg goed vast en is extreem luchtig, En daar houden de dames van!

Ook gebruik ik het veel op het balkon. Paprika tomaten en boontjes knallen er ook op.

Dit komende jaar ga ik het zeker weer proberen. Ben alvast begonnen met inslaan als je in een keer 50 blokken komt halen valt ook zo op.

Zo neem ik er elke keer 6-8 mee als ik langs de action ga.

 

 

mvg Evanix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evanix Dan had je schijnbaar andere bricks als mensen hier. Ik kan me niet voorstellen dat je in deze aarde 1 gezond plantje kan houden.

 

Ik heb het 2 keer toegepast, 1 om de gaten in de tuin wat op de waarderen en om te zorgen dat de grond meer vocht vasthoud. 2 om in te ontkiemen. Dat moet je dus niet doen! Zaailingen komen wel boven maar vergelen helemaal en gaan dood.

 

Om te mengen om de grond op de spots wat luchtiger te maken is het wel geschikt misschien maar ik pak volgend jaar cocos potgrond van de praxis, dat is veel beter! Je hebt nog een soortj volgens mij van ecostyle, wel wat duurder maar daar een buiten 2 jaar geleden in potten gewoon goede ronde mee gedraaid.

 

Op deze foto zie je duidelijk het verschil:

 

gallery_5015_7010_386459.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook slechte verhalen gehoord over de Bio Nova bricks, daar schijnt de ene blok wel gespoeld te zijn en de andere niet dus als je daar een paar dozen van hebt en de helft van je hok slaat niet aan door het deel ongespoelde bricks ben je niet blij.

 

Van de praxis heb ik nog niet geprobeerd.

 

Ik zou graag willen dat ze deze bricks maken met potgrond, dus echte potaarde en geen cocos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet elke Action heeft dezelfde bricks.. zie eerder in dit topic, voor zelfde geldt is partijtje waar Evanix tegenaan loopt wel goed (de niet voorbemeste is dat)?

 

Hier slaat alles wit uit met die potaarde en heb alles weggemieterd, niks bleef leven op die zooi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor degenen die het weten willen:

Dit staat op de verpakking : PH 5.6-6.5 EC laag < 0.7 ms/cm GEEN kunstmatige meststoffen toegevoegd.

 

Mij is wel opgevallen dat het onderin de potten veel langer vochtig blijft in tegenstelling tot andere mediums.

Minder bewateren op Cocos dus. Ivm wortel beschadiging/Rot

 

Mvg Evanix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op die van mij staat ook EC laag 0,7 en volgens mij ook gewoon de zelfde verpakking. Kan natuurlijk dat ze er wat anders in doen, wel of niet spoelen.

 

Bij Praxis had je zakken cocos aarde voor volgens mij rond de 3 euro voor 40 of 50 liter, dus scheelt ook niet zoveel in prijs. Alleen die bricks zijn makkelijker te vervoeren.

 

 

Ik had nog een foute prick liggen, dit is hem:

 

gallery_5015_7010_301408.jpg

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewone potgrond ligt meestal bij de ingang, cocos grond bij de tuinafdeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben er momenteel amnesia op aan het ontkiemen, 4 van de 5 uitgekomen tussen vochtig tissue.

Vanochtend over gezet in kleine potjes met de cocos die hier in dit topic word beschreven.

Net terug van werk en 1 is al boven, de anderen net wat zichtbaar :lol: Blijft altijd spannend!

Zaadjes worden naar boven gedrukt en zijn klaar voor bladvorming B)

 

Probeer jullie op de hoogte te houden,

 

Zodra het wat voeten in de aarde hebt zal ik verslag doen. ;)

 

Momenteel gebruik ik als verlichting een Mammoth T-neon armatuur 2x 75watt 6500k

Vandaag op 18/6 gezet. Cant wait!

 

Mvg Evanix

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had deze zomer een autoflower op die action cocos gemixt met potaarde staan :lol:

en die deed het relatief goed topic vind je hier http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=101910

heb dit topic nooit afgewerkt zal dat zo vlug mogelijk eens doen maar heb toch 25 gr droog erafgehaald B)

dus als ik het goed begrijp zijn er 2 soorten cocosbricks in omloop in action ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik had deze zomer een autoflower op die action cocos gemixt met potaarde staan :lol:

en die deed het relatief goed topic vind je hier http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=101910

heb dit topic nooit afgewerkt zal dat zo vlug mogelijk eens doen maar heb toch 25 gr droog erafgehaald B)

dus als ik het goed begrijp zijn er 2 soorten cocosbricks in omloop in action ? ;)

 

Zoals ik begrijp zijn er een tijdje terug andere bricks in het assortiment geweest, weliswaar dezelfde maar anders behandeld of van andere herkomst. Tegenwoordig hebben ze dus andere die beter moet zijn, de vraag is dus hoe goed dan..

 

We wachten op Evanix.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ben ik dan :) Kan nog niet veel duidelijk maken. Maar weet wel dat ik er weer zin in heb en lekker bezig ben! Heb maar alvast mn benodigdheden uit de schuur gehaald !

P1000168

De dames doen het goed voor zover het dames zijn (feminized) We hopen dat alles goed komt :doctor:

P1000152

P1000166

Nog eventjes dan zijn de gevulde potten met Cocos van action goed ingezakt , lekker vochtig,en goed luchtig. Dan zet ik ze over wat waarschijnlijk binnen 1 a 2 dagen zal zijn . Probeer jullie op de hoogte te houden! Greetz Evanix! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds de nieuwe update/patch aan de server Kom ik niet meer op de volgende lijn met Enter toets. Hiervoor heb ik 100 wat spaties gebruikt om maar op de volgende lijn te komen. Eenmaal gepost ziet het er nog niet uit. Doe ik wat verkeerd? Met google en de rest werkt t wel naar behoren. Denk ik meld t even want t is knap lastig! Ik houd mn posts graag goed leesbaar maar dit gaat niet op deze manier. Mvg Evanix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn 2 soorten inderdaad. Degene die hier besproken word. En een met een rood/rose wit verpakking. Deze is voor een bepaalde sierplant en bevat ook bepaalde stoffen. Degene met groen/wit verpakking hebben ze momenteel ook niet meer bij onze action. Denk dat het seizoens gebonden items zijn. Zag de propagator boxjes ook al niet meer. Beetje jammer maar had nog wat simpels staan en had nog 8 stuks blokken cocos. Volgend jaar maar weer want volgens een medewerker van action komen ze elk jaar terug en zijn ze soms niet aan te slepen. Mvg Evanix

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bricks van Bio Nova schijnen het niet veel beter te doen, ik heb toen ook een topic aangewakkerd waarin deze besproken werden en hier zijn een problemen mee opgedoken, die bricks schijnen ook te verschillen de ene batch is wel gespoeld en de andere niet. Erg markwaardig van Bio Nova die absoluut gespoeld alleen gespoeld product kan leveren.

Natuurljk, je betaald ervoor maar dat mag best voor een kwalitatief product. Je zou bijna zeggen dat je ze beter van de action kan pakken.

Maar we wachten nog steeds :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik heb ze dit jaar ook gehad ,het werkte 100% hoor ,het zijn toch gewassen bricks . Gewoon mengen met grond dan word het goed luchtig ,wel moet je voeding toe voegen dat zit er niet in ,Ik had ook die grote van 60 liter ,daar krijg je ook grote neusgaten van als je die veel moet sjouwen ,die kleintjes zijn makkelijk .

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk kan je ze mengen maar daar zijn niet niet echt voor bedoeld. Ze zijn bedoeld als zo goed als kant en klaar medium waar je het nodige aan toevoegt en meteen kan draaien. Maar als er allerlei schadelijke zouten in opgehoopt zijn dan sla je de plank mis, zeker als beweert word dat ze gewassen zijn.

 

Da heb je waarschijnlijk geluk gehad en een goede batch gekregen.

 

Ik zit er aan te denken zelf compacte potgrond te maken, bij vreeken hebben ze van die "pot persen" waarmee je zelf van die stekpluggen mee kan persen van grond en die heb

je ook in grotere modellen.

Ik zat te denken om een zooitje grond te persen en gortdroog te laten worden voor de transport. Eenmaal op locatie

inwateren en wellicht wat bacto's erbij om het grondje weer op te peppen en klaar is kees.

Moet niet zo moeilijk zijn dacht ik zo.

Ook geen gezijk meer met die cocos troep.

Je kan natuurlijk zakken cocos halen in de shop en deze persen maar het nadeel van cocos is dat het zich niet makkelijk

laat persen door de veerkracht. Potgrond daarentegen druk je erg makkelijk aan.

Dus een combinatie van de 2 op je spot daar teken ik voor.

Greetz.

 

ps, zoek maar een op papier briketten pers ;)

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...