Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Poldergrower

Compacte Potaarde

Recommended Posts

Om te mengen in een gat werkt die cocos wel, maar volgens mij alleen maar puur omdat het vocht vasthoud en de negatieve eigenschappen merk je niet omdat het maar een klein percentage is en de rest ook buffert. Maar dat maakt het nog geen goede cocos,

 

Het enige voordeel is van die bricks is het vervoer, het vervolgens weer laten opzwellen is ook een geouwehoer. Ik ga gewoon zakken halen en die zijn er ook wel goedkoper als bij de growshop.

 

 

Ieder zijn eigen manier. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een zijltje neer legt of een zooitje grondwater omhoog pompt is het met een dagje gepiept.

 

Gooi een zooitje van die bricks in een plas water en kom de volgende dag maar terug. Liefst nog op een dag met regen.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames hebben nieuwe schoenen! En staan volop te genieten net als ik !

Nog 1 afvaller gehad ,degene die een lob blaadje miste,zat er op te wachten.

 

Er is nog niet veel duidelijk, maar heb gemerkt dat er toch genoeg animo voor is.

Aan mij dus, het Coco bricks project dan ook af te ronden. :whistle:

 

Hier wat foto's !

 

P1000174

P1000177

 

Tot snel!

 

Evanix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op die van mij staat ook EC laag 0,7 en volgens mij ook gewoon de zelfde verpakking.

Hmmm ik heb net 16 van die dingen gekocht.....

Komende week wil ik ze al droppen op een spot....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degenen die je nu koopt zijn gewoon goed ik heb nergens last van. Hoezo volgende week al ''droppen" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoezo volgende week al ''droppen" ?

er passen er maar 14 in mn rugzakje en ik heb grootste plannen vandaar :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je er 30 op je rug hebt vind je het wel welletjes, per stuk wegen ze niks maar als je een flink end moet lopen valt het vies tegen.

 

Ik ga proberen mijn eigen aarde bricks te maken, ik heb het materiaal al besteld, als het lukt wijd ik er een apart topic aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt Cannabusiness

 

Ik ben benieuwd, misschien had ik pech en een verkeerde partij.

 

Zou mooi zijn want na gister 25 zakken naar een spot te hebben gebracht met veel gesjouw worden die bricks toch weer wat aantrekkelijker. :likken:

 

Al wegen cocos zakken niet geperst ook niet zo heel veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Nou Jonnhy sack ik ben niet de enige die bezig is voor het volgende jaar ,ik kan niks te open nu ,en daar baal ik ontzettend van .Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen .

 

ik heb die van de action ook gebruikt op een spot ,en daar is niks mee aan de hand hoor ,en zeker niet als je het mengt met andere grond ,de boel word mooi luchtig .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind die bricks vande action echt zeer goed voor die prijs alleen 1 minpuntje voor op guerila spots is dat als de grond zeer droog is en het waait dat die droge cocos vlug wegwaait ik raad aan om de bovenste 5 cm aarde te leggen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

IJstee je moet het ook mengen met de bestaande grond dan heb je er geen last van .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als die bricks van de action echt daadwerkelijk goed worden bevonden tot aan het einde van de kweek vind ik dat ze wel benoemd mogen worden voor een volwaardig kweekmedium voor cannabis, scheelt erg veel sjouwen voor de grotere hokjes.

En voor de guerilla strijders onder ons.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bio Nova bricks bestaan ook al, daar had je het zelfde probleem mee. Sommige bricks zijn wel gespoeld anderen niet. Ik neem ook aan dat het spoelen en persen van de blokken in het land van herkomst gebeurd ivp vervoeren. Je kunt je afvragen of daar nou de kwaliteit controle zo goed is.

 

Als grotere kweker zou ik als ik op cocos wou werken slaps pakken of zakken van canna zodat je zeker weet dat het goed is. Plus dat in de schappen van de action er maar vaak 20 liggen of zo. Dat schiet niet op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slecht nieuws!

 

Mn Amneesjes worden geel.

 

Oorzaak: Ze staan te nat. (Eigen schuld) (Te natte dames zijn niet altijd in je voordeel) :likken:

Opgemerkt: 5 dagen geleden (Heb wat dagen geen water gegeven) Nieuwe blaadjes vertonen nog geen afwijkingen.

 

Foto Mishandelde Amnees : Niet een al te beste foto maar de gele kleur is wel duidelijk.

 

P1000183

 

 

Heb gelijk 4 PP tjes erbij gezet die ik op het moment van vergeling bij de Amneesjes , heb laten ontkiemen.

 

Fotos PP tjes :

 

P1000181

 

 

P1000186

 

PP tjes heb ik erbij gezet omdat ik toch echt het tegendeel wil bewijzen.

En natuurlijk om zeker te zijn van een rokertje :innocent:

Hopen dat het goed komt met mn Amneesjes!

 

Mvg Evanix!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk had je 50% van je potten moeten met vullen met goede potgrond en de andere met cocos voor een goede vergelijking. Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat hoor waar het bij mij mis ging is de fase die jij nu in gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou je de cocos moeten vergelijken, we weten allemaal dat de betere aarde altijd goed is.

Als je resultaat haalt op deze bricks dan is de terughoudendheid wellicht weg om ze ook indoor te gebruiken.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag fotos genomen van de bricks die ze vorige zomer verkochten (2013)

ph5,6 - 6,5

ec < 0,7

het makkelijkst vind ik om die bricks in een emmer water onder te dompelen en metje handen beetje te breken

gallery_37640_15815_1585044.jpg

 

gallery_37640_15815_819146.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat duurt wel ff voor ze zo nat zijn dat je ze met de hand kan breken, je moet ze soms wel even beroeren en een laag natte cocos eraf schrapen zodat de droge cocos weer aan het oppervlak komt.

 

Je moet er niet op gaan wachten en bij gaan zitten want dat is een dagtaak,

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou je de cocos moeten vergelijken, we weten allemaal dat de betere aarde altijd goed is.

Als je resultaat haalt op deze bricks dan is de terughoudendheid wellicht weg om ze ook indoor te gebruiken.

 

Greetz.

 

Waarom die Bricks gebruiken als er zoals je zelf al zegt goede grond of andere mediums beschikbaar zijn? Als het om het naar binnenslepen gaat zijn er ook substraten beschikbaar die waarbij dat ook wat makkelijker gaat zoals Mapito, slaps, enz.

 

Je test toch omdat je wil weten hoe de bricks het doen tegenover andere grond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet tegenover, we weten het van de andere mediums al. Maar omdat de geluiden over de action bricks verschillen is het nodig dat er een duidelijk oordeel over geveld word. die vooralsnog steeds positiever lijkt te worden.

 

Slabs op guerilla? Knap staaltje, slabs zijn niet geperst, dus dan beter te bricks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...