Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bill babboo

waterbeurt verwaarlozing

Recommended Posts

hallo beste forummers ik ben zo stom geweest om een paar dagen geen water te geven ivm werk drukte kwam binnen EN <_<

heb ze weer wat water gegeven maar kwam vanonder de pot water uit .

is dit een groot probleem ???

ps . ze staan net een week in de bloei eerste bloeiverschijnselen dan bedoel ik .

 

thnx voor het lezen en of reply grtz biil

Share this post


Link to post
Share on other sites

post es wat foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

logisch dat het er onder uitkomt als het kurkdroog is...om de paar uur een beetje geven dus...dan verzadigd de grond weer een beetje.....ach tis weed...ze overleven het wel...maar elke dag stilstand is er 1....op guerilla staan ze ook wel eens te droog of te nat...of te koud....

 

we hebben de koudste 10 x meidagen sinds 1982 zei de weerman net :huh: ....idd me zaailingen in de koude bak staan bijna stil... <_<

 

je ziet zelf wel aan de plant of ze het naar haar zin heeft....TOCH :smoke ?

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je aarde te ver is uitgedroogd kan ze moeilijk water vasthouden, het loopt dan onder uit de pot.

Je kan dat voorkomen door een uitvloeier te gebruiken die de oppervlaktespanning van het water verlaagt.

Je kan een organisch spulletje gebruiken; yucca of gewoon een drupje (naturel) afwasmiddel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe geef je water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey maak ik weet niet hoeveel je er hebt staan?

maar mischien een optie een emmer met water met de hoeveelheid voeding aanmaken en dan de pot erin dompelen kan het water geen kant op en dan neemt de grond direct water op

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man,

nou ik weet niet of je ze vaker iets heb laten verdrogen?

ik geef ze soms ook 2 dagen geen water en staan ze er wat slap bij maar omdat ze het gewend zijn dat ik niet elke dag geef kunnen ze tegen een stootje, als ik ze dan wat water geef dan staan ze binnen een uur weer mooi erbij,

hoelang heb jij ze laten verdrogen?

 

als ik jou was zou ik ze eerst een beetje geven zodat ze niet straks een shock krijgen , de wortels nemen nu niks meteen op waardoor ze het water in de rand van de potten laten zakken, de grond krimpt als het ware iets naar binnen waardoor er een kleine ruimte in de zijkant kan onstaan , je moet ze dus niet meteen heel veel geven, maar geef de wortels de tijd om weer op te starten, begin bijvoorbeeld met 200 ml af en toe om het kwartier bij de te schenken( 3 a 4 keer ofzo hangt af van de grootte van de planten), dan morgen weer een gewone dosis zoals je altijd geeft en ik neem aan dat het dan weer goed komt, zorg ervoor dat het niet tevaak gebeurt.

om de dag kan geen kwaad, af en toe 2 dagen ook niet maar 5 dagen zonder is een behoorlijke klap dus weet niet hoeveel dagen jij ze heb laten verdrogen... ps geef niet meteen veel voeding...

gewoon een lage hoeveelheid.

succes ermee, en hoop dat je er wat aan hebt.

greetz Patrick

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga zeggen allemaal bedankt voor de replys ik heb er veel aan was een beetje zenuwachtig maar ga nu eerst naar mn bed .

ga zo nog ff kijken hoe of wat .

zou zeggen slaap lekker cya grtz bill

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ga zeggen allemaal bedankt voor de replys ik heb er veel aan was een beetje zenuwachtig maar ga nu eerst naar mn bed .

ga zo nog ff kijken hoe of wat .

zou zeggen slaap lekker cya grtz bill

 

 

graag gedaan gozer,

volgens mij gaat het helemaal goedkomen, dont worry!

als je twijfelt maak dan even foto's en post ze.

 

greetz Patrick

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze veeel te droog gestaan hebben dan wortelstim mee geven...dat mag altijd..in groei en bloei.... want de plant werkt ook altijd aan zijn wortels... :smoke

 

tip: koop 4 of 5 blumat digitaal meters....zijn top als watergeef hulpie <_< ...( 29.45 op blumat.nl)

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
...gewoon een drupje (naturel) afwasmiddel...

 

een drupje per 1, 5, 45L ..?!

Wat is een redelijke verhouding om dit te doen zonder de plant te stressen

 

Alvast bedankt voor de info

 

salu2

Pierre Paf

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doseer ongeveer 2 druppels op een 10 liter gieter.

Na het geven van organische bladvoeding gebruik ik de volgende dag ook water met wat afwasmiddel om de aanslag van het blad te wassen. De rommel houd het licht tegen, daarom.

In dat geval doseer ik 1 druppel op 1 liter. Je plantje zal er niet door gestresst raken wat het spul is niet giftig voor de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan iedereen die gereageerd heeft in dit topic hartstikke bedankt <_<

even nog iets was gisteravond nog wezen kijken en wat denk je ?

stonden er allemaal weer prachtig bij !!! :smoke :huh:

nogmaals thnx grtz bill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ze elke dag zowat een halve liter water (week 4 bloei, PP) de ene keer wat meer dan de andere keer.. maar het water zakt mooi gelijdelijk de grond in en dat is wat ik wil, anders krijg ik hetzelfde als jij hebt beschreven dat het er net zo hard uitloopt als dat het erin gaat.

 

Ik denk dat constant vocht toedienen ook beter voor de plant is, droogstaan is niet goed naar mijn mening. Geen natte grond maar vochtige grond dat is het beste. Vaak weet je zelf wel aan de hand van je gevoel hoeveel je kan geven.

 

Greetz. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cannabusinesss,

 

af en toe droog staan voor de planten lijkt mij juist wel goed, zo leren ze ermee om te gaan als je een dagje niet thuis ben, dan kunnen ze vaak beter tegen een stootje.

ik zeg niet dat het fout is om elke dag te geven hoor, ik geef alleen niet elke dag, vaak te druk enz

 

greetz Patrick

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis geen huisdier

 

enige voordeel is dat de wortels weer even een groeispurt maken om water te gaan zoeken

 

verder zou ik het niet te vaak doen is echt niet beter voor je opbrengst zeker niet als je al in de bloei fase zit

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ skunkie

jij zegt dus in principe dat het beter is om iedere dag water te geven ???

maar kan ik dan niet beter aan de pot voelen dmv oplichten om te voelen of ze water nodig hebben ??

thnx voor je reply grtz bill

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ patrick

 

dat leek mij voorheen ook altijd tot ik het een keertje probeerde in de bloei fase wat super#skunk al aangaf dat het slecht is.

Mijn planten hingen er dorstog bij dus ik als een gek water geven.

Dat doe ik dus ook niet meer.

 

In de groei lijkt het me geen probleem maar als je bloeid moet je ze constant van voldoende vocht voorzien.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet iedere dag watergeven maar CONTINU!!

 

Neem blumats, geen gezeur maar gewoon altijd de juiste hoeveelheid water.

Voor minder dan 100,- heb je je hokje automatisch bewaterd en dus nooit meer gestresde planten of droge aarde.

 

Zoek maar eens op het forum op blumats.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies mijn ID groengoud!

 

Alleen jammer dat ze niet geschikt zijn voor biologische voeding. Maar ik heb ze ook en als je niet vergeet om ze zo nu en dan door te spoelen, dan zijn het werelddingen. (heb 1 keer overstroming gehad omdat 1 blumat door vervuiling open bleef staan)

 

Ikzelf werk om te eiken met de "vinger-in-de-aarde" methode, maar in de toekomst komt er een digitale tensio van blumat bij.

 

De aarde redelijk droog laten worden vind ik niet zo een probleem, maar compleet droog is niet handig. Is me voor de blumats ook wel eens gebeurd. Je raakt de hele structuur van je aarde kwijt volgens mij. Er blijft een meer zanderig mengsel over dan daarvoor. Maar misschien ligt dat aan mijn zelfgebrouwen aardemengsel. (Dat normaal lekker luchtig is)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

blumats zijn leuke dingen, alleen als je op 100% safe wilt spelen kan je beter elke dag handmatig water geven, ik geef dan water d.m.v. een waterpomp en tuinslang met een sproeistaaf. is niks mis mee.. ze moeten ook harsen opbouwen en dat gebeurd in de tijd dat het water ff ietsje minder is volgens mij, de hars zorgt ervoor dat de bloemen niet uitdrogen..

 

Dus naar mijn mening lekker met de hand water geven, vooral ook als je niet continu bij je plek aanwezig kan zijn en wat EmTee al een geeft er hoeft maar iets te zijn met een van de slangetjes en je hebt narigheid.

 

Als je aarde koopt is de aarde die in de zak zit ook vochtig en niet droog, deze worden namelijk besproeid voor het verpakt word zodat de wateropname optimaal blijft. Water trekt water aan dus vochtige grond neemt beter water op als droge grond.

 

Als de grond droog is zakt het in en kan water er zowat geen doorweg meer door vinden en glijd het eraf.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...