Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mortangelo

Kweekje

Recommended Posts

Hellow mellow people!

 

Vooraleer ik begin met mijn vraag stel ik mij even voor ben een beginnende kweker, zelf nog nooit gekweekt.

Heb wel al kweekjes gezien zowel buiten als binnen waaronder binnenkweken met bloombastic en nog vele producten...

Na al het geld die ik uitgegeven heb aan wiet, heb ik beslist voor deze zomer mijn eigen plantje te zetten.

Ik heb al veel gelezen op dit forum, ik moet zeggen dat alles duidelijk is uitgelegd op de moeilijke woorden na.

 

Nu zou ik een kweekje willen zetten, wel outdoor maar ik wil dat deze van de eerste keer goed lukt...

Kweet tis moeilijk maar met een schema waar alles in staat van zaailing tot oogst (alles van informatie van dag 1 tot.... licht, water, voeding, overpotten, verduisteren,...............)

Als je alles mooi in excel bestand zet en je plantje elke dag mooi verzorgt moet dit wel lukken, ook mits de topics die hier staan bv ziektes, insecten,....

Ikzelf woon in België ons zomertje is niet al te goed tot nu toe, maar ik hoop op het beste...

Heb wel een probleem mijn ouders weten dat ik rook maar ik weet niet wat hun reactie ga zijn als ze die plant in hun eigen tuin zien, ook de buren en mensen

die voorbijrijden met de auto is niet zo goed maarja heb veel plaats....

Ik ben van mening dat je kan blowen maar doe het niet voor je ouders of laat niet overal wiet liggen (teken van respect)

 

Hier al een aantal foto's

http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=...amp;album=10037

 

Nu jullie dat gezien hebben vertel ik jullie ook over wat ik in het oog heb:

 

- 5 feminized Swiss Cheese seeds

- 5 feminized Short Rider seeds

- 10 Soiltabs (enough to fertilise 10 plants)

- 1 Germination Kit (enough to germinate 10 seeds)

 

http://www.nirvana-shop.com/en/package-dea...ckage-deal.html

 

Ook twijfel ik voor canna producten te kopen deze zijn er goed heb ik gehoord...

 

Bloombastic ook maar is al duurder en meer voor binnenkweek denk ik :-/

 

Verder zou ik graag wat info willen over potgrond en wat ik allemaal kan gebruiken ik heb al heel wat gelezen op dit forum bij insecten, ziektes, grond,....

 

Omdat ik in België woon en geen zin heb voor overal te gaan rijden of van 3 verschillende shops te gaan bestellen wil ik liever iets kort bij de deur...

 

Als er nog mensen zijn van België die mij verder kunnen helpen met producten...

 

Heb deze week in het boekje van de gamma geneust en kijk wat ik heb gevonden (kan ik er iets mee doen):

 

Universele potgrond Gebruiksklare kwaliteitspotgrond met een evenwichtige samenstelling zodat hij geschikt is voor alle kamer- balkon- terras en tuinplanten, 50l 2+1 gratis voor 10,10€

 

Agrofino potgrond 40l + 20% gratis voor bloembakken 3+1 gratis voor 16,20€

 

Agrofino potgrond aquasafe 40l voor bloembakken en terrasplanten heeft 50% minder water nodig. 3+1gratis 19,50€

 

Substral meststof terras en balkon stimuleert de groei en de bloei bevat alle noodzakelijke voedingselementen om de weerstand van de plant te versterken. 5€95

 

Polycare tegen insecten en ziekten op rozen, geraniums en andere sierplanten spraybus 12€95

 

Compo Roze korrel complete universele meststof heeft snelle werking hoge dosis kalium 5kg 13.95€

 

Ik denk dat ze nog een heleboel producten in de winkel beschikbaar zullen hebben dit was van een foldertje

 

 

Ik dank jullie zeer!

 

Mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehm...

't Begin is niet zo heel lastig.

Zorg voor een goed grondje, als begin.

Dan hoef je in princiepe niet bij te voeden, als er maar genoeg liter aarde beschikbaar is per plant. (helemaal als je Auto Flowers (AF) zet, hoef je je niet zo druk te maken om voeding)

Zet je ze in potten, of volle grond?

 

Helaas is er geen dag-tot-dag schema voor een buitenkweek.

De snelheid van groei, en behoefte aan voeding is allemaal erg afhankelijk van omgevingsfactoren.

En tsjah, die hebben we buiten nou eenmaal niet in de hand <_<

 

Veel kweekplezier,

 

Banaan

 

Edit:

Voorstellen mag hier: http://www.wietforum.nl/Wie-is-wie-en-wie-is-hoe-f21.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ben van plan in potten te kweken...

Wat ik wou zeggen met schema is niet een schema dat weergeeft wanneer je voeding moet geven maar eerder hoeveel juist en wat in welke fase...

Natuurlijk weet ik niet wanneer ik dit moet geven want ben juist een beginner maar met behulp van foto's uploaden en de instructies dat op de voedingen staan, ben ik al een heel eindje verder...

Gewoon een schema met hoeveelheid water per plant en om de hoeveel dagen als ik zo een schematje opstel kan ik mij nooit vergissen, en altijd mooi zorg dragen voor mijn planten...

Nu misschien gaan jullie zeggen van voeding hoeft niet, maar de vrienden die ik heb zien buiten kweken, waren niet tevreden over hun kweek.

Wanneer enkelen met canna producten werken zoals terra en flores merkte je al een heel verschil! Een betere topdikte, grotere plant, straffere thc gehalte,...

Vandaar dat ik wel deze producten wil gebruiken heel duur zijn ze nu ook niet toch niet als je kwaliteit wilt...

Ik persoonlijk vind dit essentieel zeker als je buiten kweekt...

Nu twijfel ik juist tussen nirvana package deal of een propere canna setje met ook booster inbegrepen en ph- en +

Het water dat ik ga gebruiken ben ik nog niet zeker ik kan bottled spa gebruiken maar dat zal duur worden op termijn maar dan heb ik wel geen ph- en ph + nodig....

Ook zo een ph metertje zo handig zijn maar dit is belachelijk duur vind ik misschien iemand dat een oplossing weet ? of een goedkoper model?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mortangelo <_<

 

Je link naar je album werkt niet..ik denk dat je album op "privé" staat.

Ik zou naar den Aveve gaan ipv de Gamma..daar hebben ze vanalle goodies:...cocos...guano...etc :smoke

Hoeveel plantjes ga je eigenlijk zetten? In wat voor pot? Ik had de mijne vorig jaar in een metselkuip van 50L van den Brico, kostte iets van 15 euro denkek.

 

Succes ermee !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...