Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Knakie blind

Bladeren worden geel en krijgen bruine plekken

Recommended Posts

Binnenkweek

 

Soortje: PP

Week Bloei / Groei : Bloei 5e week

Zaaiing of stekje: stek

Medium(aarde/mapito enz): mapito

pH van het medium : 6,2

EC van het medium : 2

Temperatuur : 29 graden licht periode, 19 graden in het donker

Luchtvochtigheid :35gemiddeld

Voeding : Hypro A en B

 

gallery_21491_10017_116051.jpg

 

Symptonen, na de derde week bloei begon er een sterke vergeling van de bladeren, in de 4e week kwamen de bruine plekken erbij. Hiernaast zijn ze gemiddeld genomen niet lekker gegroeid (tussen 40 en 50 cm) en de dames die wel wat doorgegroeid zijn hebben absoluut geen last van de symptonen. Heb in de start waarschijnlijk wat klimaat problemen gehad (te weing aanvoer verse lucht)

 

Denk zelf aan de volgende mogelijheden. na het voorgroeien de startblokken nog een keer vol laten zuigen en toen direct in de natte net ingewaterde mapito gezet (te vochtig) of ec wellicht te hoog, of klimaat probleem in de start.

 

gallery_21491_10017_414448.jpg

 

gallery_21491_10017_343682.jpg

 

Graag jullie hulp, heb na het vergelen van de bladeren wat stikstof toegevoegd, echter of dit geholpen heeft vraag ik me af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kweek zelf op aarde en heb precies hetzelfde probleem, ik kon in het begin handen vol gele bladeren wegtrekken.

Ik ben vervolgens meer voeding gaan geven en elke dag trek ik minder gele bladeren weg, niet omdat er niet veel meer over zijn maar ik denk dat er bij mij een voedingstekort van sprake was en ben geneigd om hier hetzelfde te zeggen vooral ook omdat ik zie dat je in week 5 zit.

 

ik zie ook rooie steeltjes bij de bladeren, ik denk dat het ook te koud is in de nacht of in ieder geval en te groot temepratuur verschil.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk naar de steeltjes, ze hebben heeel veel stress. Daar zou ik eerst wat aan doen. Kijk of ze wel echt in het donker staan en of er geen ander probleem is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, en ik had last van een Ph-meter die 0.7 te weinig aangaf :P , dus in plaats van 5.8-6.0 had ik een werkelijke Ph van 6.5-6.7 :P .

Ff de meters ijken. Mijn Ph-meter heeft een storing, want ik ijk geregeld.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

het frapante is trouwens dat ik ook met canna werk :P echter meet ik geen PH of EC, ik werk zonder meters en doe alles met de hand.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dikke kans dat die "stress" door een koude nachttemperatuur komt, zuig je je verse lucht rechtstreeks van buiten aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee zuig vanuit de ruimte aan, zit nog ruim 2 meter tussen slang en open raam

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zuig vanuit binnen aan en blaas binnen ook weer uit.

 

(sorry dat ik ff meelift in je topic knakie, ik heb/had hetzelfde probleem :P )

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoekt en gij zult vinden Of heb je ergens vinyl liggen?

 

veel succes

 

Gr R

 

Heb geen Vinyl liggen, hou het zelf op te nat gestart in combinatie met te weinig verse lucht in de start, heb namelijk een paar nieuwe stekken bijgeplaatst na het op orde brengen van het klimaat en op een tijdstip dat de mapito minder vochtig was als direct na het spoelen en inwateren en deze stekken blijven mooi groen, zien er gezonder uit maar blijven helaas ook wat aan de korte kant nu 16 dagen bloei en rond de 40 cm, ook daar zal ik straks proberen een foto van te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik mijn planten extra stikstof geef worden mijn lichtgroene bladeren (die nog niet geel zijn) weer gezond donkergroen?, mits het natuurlijk een stikstof probleem is.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...