Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
evilbert

Zaad op Hydrophonics

Recommended Posts

Zooo,

 

Na een verplichte pauze eindelijk weer terug in kwekersland. De garage overhoop gehaald, alles weer boven water getoverd en keurig opgezet en vol enthousiasme naar mijn oude vertrouwde stekkenboer ... helaas dus .... maar! niet getreurd ook met zaad schijn je geweldige dingen te kunnen fabrieken, dus woest het i-net op en 5 lowriders II besteld ....

 

Week later viel er keurig een vlopje op de mat met de bestelde zaadjes (feminized autostarters), vervolgens al rennend nog bijna de trap afgestuiterd .... en toen kwam ik boven en sloeg de twijfel toe.

 

 

Sinds ik 4 jaar geleden mediumloos kweken heb ontdekt komt er hier geen aarde, cocos of mapito meer door de voordeur heen! water en niets dan water is waar ik opgewonden van raak! Hoe ik een stek aan moet laten staan is gesneden koek ... maar nu ... hoe ga ik een zaadje zo ontkiemen dat ik haar de hydro in kan gooien!! ... wie o wie ??? kan ik ze gewoon in een jiffie ontkiemen en dan in de kleikorrels gooien als de wortels door de jiffie heenkomen of moet ik andere truken uithalen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

men neme een bubble cloner en hale de deksel vd cloner af.

 

vervang de deksel door een aantal vlakjes (ik had rondje van die neopreen dingen uit het zwembad, die lange slangen gemaakt) en maak in het midden van het vlakje een inkeping waar je het penwortelje doorheen kunt laten lopen en snij het vlakje in tot aan dit gaatje zodat je de zaailing later zonder problemen kunt verwijderen.

 

Ontkiem de zaden in glas water/ tissue methode, in ieder geval zo dat je alleen zaadje met uitkomend worteltje krijgt en "plant" dan dit zaadje met dat worteltje in je vlakje dat op de inmiddels in gebruik zijnde bubble cloner geplaatst word.

 

Na een dag of 2 heb je een kleine zaailing, je hoeft niks met het water id bubble cloner te doen (behalve ph afstellen), mag licht opkomen etc etc en het leuke is dat je het allereerste begin ook kan volgen.

 

Als je een zo diep mogelijke bubblecloner hebt dan heb je ook meteen een mooie lange wortel aan je zaailing die je dan weer goed in kan zetten in je uiteindelijke setup

 

Doen je aan DWC?

 

In ieder geval jiffy's etc vermijden, deze kunnen "medium" loslaten wat voor problemen in je "irrigatie" kan gaan zorgen.

 

Geen idee wat een bubble cloner is? dan heb ik nog wel ergens een "bouwplan" voor je.

 

Wou dat ik nog mediumloos kon, helaas niet meer door lichamelijke beperkingen sinds auto ongeluk maar oh wat was dat leuk en wat groeide dat als kool altijd :P :P

 

hoop dat dit je op weg helpt

gr

LC

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehmmmm ... thx voor je razendsnelle antwoord, maar om eerlijk te zijn, zelfs nuchter snap ik er nix van ^^ ..... enne om erlijk te zijn, mediumloos kweken is toch juist helemaal fantastisch als je een lichamelijk beperking hebt?

 

In mijn huidige setup hoef ik helemaal niets!!! te doen, alles is voor een koopje automatisch geregeld, het enige dat ik nog met doen buiten het spuiten met de plantenspuit om, is 2 keer in de week meten en wat voeding erbij knallen en verder helemaal niets, water gebeurt volautomatisch, kind kan de was doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met geen wateraansluiting op de kweekkamer en dus aangewezen op een slanh over je bovenverdieping over een houten vloer met daaronder systeemplafond?

 

Als er nu wat gaat lekken hoe ga ik dat dan opvangen? een lek krijg je altijd wel een x.

 

je geeft aan dat je het niet snapt: heb je al gezocht op bubble cloner?

 

zelfde als een dwc emmer maar dan voor stekken en zaailingen en de manier voor mediumloos kweken.

 

Kon het maar, als ik verhuist ben (koophuis) dan is het 1e wat ik doe overschakelen op DWC (want dat rules van alles hydro opzetjes en is echt mediumloos te krijgen, Dit is mijn bubble cloner

 

 

gallery_22678_8365_298056.jpg

 

 

gallery_22678_8365_112572.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...